ChristianMatch

Forum

Doodstraf .......wat is erop tegen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4680 4681 4682 4683 4684 4685 4686 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:28

CORTAZAR588 schreef:

Wat bedoel je nou precies met het woord.... effectiever, in je eerste zin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:36

Ik was laat en Pieter is er nog niet eens...dus dat word ff snel een frietje.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:39

In de ochtendspits van Nijmegen naar Dordrecht: 2 uur over gedaan...en toen in de avondspits weer terug Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:41

THOMAS968 schreef:
We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.

Thomas, gelooft niet alles.

Hai Thomas,

Nog effies op jou reageren!

Kijk, een vriend als hulpverlener mag. Indien die vriend ook de overeengekomen hulp, in de overeengekomen uren verleend, ofwel de geïndiceerde uren. dus bijvoorbeeld drie uur in de week, en dan ook doet wat is afgesproken en zwart op wit staat.

Ja, want niet iedereen heeft oma's die oppassen en genoeg sociale contacten, maar één vriend....

Zit die vriend daarintegen niets te doen, en delen ze samen het geld, en hebben ze maar wat verzonnen, ja, hehe, dan is 't fraude.

Ja, en als een stichting, organisatie, oid dat massaal doet, geïndiceerde mensen voor 4 uur in de week huishoudelijke hulp, maar één uur geven, en een brief opmaken waarin staat: 'recht op één uur in de week', ja, dan heb je ook valsheid in geschriften.

Quote:
Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen.

Shanita, die vanaf het moment dat ze tot geloof kwam, inderdaad heel naief, dacht dat christenen dat en zoveel andere dingen niet doen.

En ik ben er met schade en schande achter gekomen dat dat dus niet zo is en was.

Maar, aan de andere kant, zat me zelf ook allemaal wetjes op te leggen die ik hoorde in groepen: niet alleen met een man in een ruimte, niet aantrekkelijk gekleed, wel mooi, maar niet op de 'verkeerde' manier, wijde bloesen ed. anders kreeg je opmerkingen van de oudere dames... Zieke smiley
10den geven, en alles wat je kán missen als extra gift.
Geen soap en andere verkeerde programma's kijken.
Nou de lijst is zolang.....
pfffffft...ik stop ermee...ff snel naar de winkel....
Knipoog smiley

En..ik ben er nu vanaf! Tussen God en mij zijn de dingen, en geen manipulatie meer!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:47

JANS221 schreef:
welke club?

De 'overgang', geen meisje meer maar vrouw Zieke smiley club....

En zeker als je in 2 jaar tijd behoorlijk bent aangekomen en het gaat er niet meer zo makkelijk af als eerst, en het is niet meer 'dat meisje' daar, maar 'die vrouw daar'... Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:49

dit ga je echt niet geloven: LUIERS!!! en daar kom je dan op zondag om 18 uur achter Gefrustreerde smiley

Welkom bij de club Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:49

SHANITA130 schreef:
De 'overgang', geen meisje meer maar vrouw Zieke smiley club....

Knipoog smiley

En zeker als je in 2 jaar tijd behoorlijk bent aangekomen en het gaat er niet meer zo makkelijk af als eerst, en het is niet meer 'dat meisje' daar, maar 'die vrouw daar'... Huilende smiley, smiley in tranen

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:52

ROELANDE345 schreef:
he klinkt goed zeg>
Fijn dat je een goede klik met haar hebt das heel belangrijk

Dank je meid! Lachende smiley Knipoog smiley

Jaaaah, zo tof!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:58

ROELANDE345 schreef:
Ja toch vreemd dat je op die manier gehersenspoelt, zoals jij het noemt wordt door bepaalde stromingen. Ikzelf heb ook altijd gedacht dat de traditionele kerken geestelijk dood waren. Dat had ik zo geleerd nml.
Tot dat ik er samen met een vriend heen ging. Er ging een wereld voor me open. Er bleek helemaal niks van te kloppen. Gek he dat je dat gewoon geloofd.
Ik ga trouwens nog steeds naar een evangelie gemeente, maar wel een gematigde die nauw samenwerkt met de plaatselijke kerken

Idd, klopte niets van, die mensen hadden zo een diep en echt geloof...

Alleen ze hadden het er niet de hele dag over en waren niet constant zweverig aan het doen; het hoort bij hun leven, het is normaal, het geloof daar...

Geef mij maar PKN, die mensen zijn zo tof, één belletje en ze staan voor je klaar, sjouwen, aansluiten etc. en dan ga ik nog niet eens, tijdelijk, ivm met te vroeg(hoge bloedruk).

Laatst had een man van de PKN drie en een half uur, in de zomer me hele vloer eruit gesloopt, en netjes...!!!!

Niet, ja ga maar bidden en de Heer voorziet wel; ze helpen je zelf.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 19:03

Ja, die knipoog moet ertussenuit, die heb ik al gedeleet, maar ja, dus nadat je me quote...
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 19:33

omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen.
Ja ik zou dat kunnen.

Ik zou een verrader kunnen executeren.
Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.

Wat deed de Profeet met Koning Agag?
Toen Saul hem in leven liet?

Hij hieuw hem in stukken ......

Was Samuel toen een moordenaar ?
Ja absoluut.
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 19:43

Okee, ik ga mee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:27

GERRIT603 schreef:
geel is niet zo moeilijk, maar 97 pootjes Smiley die vol vragen zit

een kanariegele zevenennegentigpoot Coole smiley met zonnebril

MIS!!!

het juiste antwoord: 40 kanaries en 17 glaasjes advocaat Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:27

CORTAZAR588 schreef:
Ja ik zou dat kunnen.

Ja absoluut.

Het nieuwe Testament laat zien dat het ook anders kan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:39

Woensdag 17 Oktober; Psalm 119: 41-48; Zonder schaamte.

Laten we eerlijk zijn: het is in onze tijd niet meer in om bij de kerk te horen. Zo vanzelfsprekend als dat vroeger was, zo bedenkelijk is dat nu. ‘Ga jij nog naar de kerk?’, alsof het gaat over de kleuterschool, waarvoor je nu zo langzamerhand toch wel te groot bent geworden. Je zou je er eigenlijk voor moeten schamen… Naar de kerk? Dat is alleen nog iets voor kinderen en bejaarden.
De psalmtekst roept ons op de schaamte te laten varen. In een schaamteloze tijd zou toch zeker niemand zich moeten schamen voor het christelijk geloof! Trouwens, die vergelijking met een kleuterschool vind ik helemaal zo gek nog niet. In de eerste plaats omdat je in de kerk leert om Gods kind te zijn. Je behoeft niet zijn bureauchef te worden en ook niet zijn butler – je mag zijn kind zijn. En wat doet een kind? Een kind speelt. In de kerk leer je als een kind te spelen voor Gods aangezicht. Daarom zingen we er, blijmoedig en vrolijk van hart. Het behoeft er niet altijd even ernstig aan toe te gaan, er mag ook wel eens gelachen worden, in die kleuterschool die ‘kerk’ heet. De wereld om ons heen, díe is ernstig, die is bloedernstig. Maar in de kerk lachen we om die loodzware ernst van een vreugdeloze samenleving! En we nodigen iedereen uit mee te doen, in dat heilige kinderspel van onze goede God. Wat dat spel ons leert? De omgang met Hem en met elkaar. Misschien is dat laatste nog wel het moeilijkst. Niet steeds elkaar in de haren vliegen, onenigheden uitpraten, aandacht verdelen. In die kerkelijke ‘kleuterschool’ kun je dat allemaal leren. Het evangelie wijst ons de weg: je moet klein als een kind zijn om vrijmoedig en zonder schaamtegevoel tegen de regering te zeggen dat je de Koning kent…

Ook zal ik zonder schaamte en vrijuit
voor koningen en allen die regeren
spreken van uw onwankelbaar besluit,
roemen de wijze lering van de Here,
Ik strek mijn hand naar uw geboden uit,
die heb ik lief en die zal begeren.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:40

SVEN797 schreef:
Het nieuwe Testament laat zien dat het ook anders kan.

klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?

Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken.
Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.

Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:41

Beste dames het is niet aan, mij maar helaas valt dit wel onder de noemer humor. Helaas is men in vele talen het niet eens met deze Nederlandse stelling. MANNEN ZIJN MANNEN EN MANNEN BEHOREN IN DE KEUKEN

Men nemen dus Google, dan op "meer" klkkken, dan "vertalen" en daar moet je het volgende neerzetten: MANNEN ZIJN MANNEN EN MANNEN BEHOREN IN DE KEUKEN dan laten vertalen naar oa Duits Engels Frans, zie het resultaat.

Toch ga ik niet emigreren
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:44

PIETER649 schreef:
klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?

Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken.
Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.

Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.

AMEN Had niet verwacht het ooit nog eens zo hardgrondig met je eens te zijn
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:45

THOMAS968 schreef:
Je-weet-wel-katers. En omdat een kat zeven levens heeft en dus reïncarneert en omdat het huidige leven invloed heeft op het volgende leven van een kater, zal hij ook in zijn volgende leven geen groot minnaar zijn. Maar ja, jullie vrouwen lijken er genoegen aan te beleven wat jullie die arme beestjes aandoen! Zo van, ik wil wel een man maar het moet geen echte zijn. Maar boontje komt om zijn loontje, just you wait!

SHAME ON YOU, GEEN WONDER DAT MANNEN WEGLOPEN ALS ZE VAN DEZE VRESELIJKE MISDAAD HOREN!

Vrij naar Jan Jans en de kinderen.

Thomas, geholpen noemen de dames dat nog wel, grrrrrrrrrrrrrrrr Engeltje smiley

Wel grappig... hier in huis noemen we je-weet-wel-katten gewoon CM-katten. Lachende smiley

Achterliggende reden hiervoor is dat ik er van uit ga dat die huisdieren gesterriliseerd worden onder het motto: ik mag (als vrijgezel) geen sex hebben, dus mn huisdier OOK niet! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:46

ROELANDE345 schreef:

mooizo!! daten?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:49

PIETER649 schreef:
mooizo!! daten?

Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:49

okay I change my view.
Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.

Ik ga vanavond aan de zuup Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:50

PIETER649 schreef:

Maar dat neemt nog steeds niet weg, dat het OOK anders kan.

Laatst aangepast door
SVEN797
op woensdag 17 oktober 2012, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:54

CORTAZAR588 schreef:
Ja ik zou dat kunnen.

Ja absoluut.

Jammer dat je dus op de troon van God gaat zitten, God zelf bepaald wie en wanneer Hij vind, dat iemand de doodstraf verdiend.
Maar bedankt voor je eerlijke reactie. Ik prober het du smeer op Hoe Jezus wil dat we met elkaar omgaan.

Natuurlijk ben ik geen heilig boontje en heb zo ok mijn gebreken. Maar juist omdat wij mensener soms een potje van maken, zeg maar grote pot, heeft God door het Nieuwe Verbond in Jezus laten zien, Zijn Liefde voor ons mensen. Het verhaal van de overspelige vrouw staat niet voorniets vermeld in de Bijbel, hij geeft ook aan dat w eniet onbeperkt mogen zondigen. Overspel toentertijd stond de doodstraf op, wat zei Jezus tegen hen die recht zouden uitvoeren?

Hopelijk kun je nu een beetje begrijpen waarom er velen je standpunt niet kunnen delen. Letwel ik ben absoluut voor straffen en afzondering van demaatschappij, mensen moeten beschermd worden tegen zware criminelen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:56

JOL252 schreef:
okay I change my view.
Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.

Ik ga vanavond aan de zuup Huilende smiley, smiley in tranen

Genade is voor iedereen Jol die het aan wil nemen. Vergeving krijgt ook echt iedereen wat ie ook maar gedaan heeft van God als je met oprecht berouw naar Hem toekomt. Maar over het algemeen zul je zelf de gevolgen van je daden moeten dragen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is ook een nieuw testamentische principe. En daar gaat het in dit topic mijns inziens om.
De gevolgen van iemands misdaad de straf die hij/zij daarvoor krijgt en of die misschien ook wat te soft is hier in Nederland.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:00

Happy housewives Club....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:02

ROELANDE345 schreef:
Genade is voor iedereen Jol die het aan wil nemen. Vergeving krijgt ook echt iedereen wat ie ook maar gedaan heeft van God als je met oprecht berouw naar Hem toekomt. Maar over het algemeen zul je zelf de gevolgen van je daden moeten dragen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is ook een nieuw testamentische principe. En daar gaat het in dit topic mijns inziens om.
De gevolgen van iemands misdaad de straf die hij/zij daarvoor krijgt en of die misschien ook wat te soft is hier in Nederland.

even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten).
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:03

ROELANDE345 schreef:

Ik ben wel geen leraar maar denk omwat men zegt over geitenwollensokkendragers, fantastische voetbedekkers, s'winters lekker warm en zomers niet te warm. Knipoog smiley

Ja ik weet het, het ging over geitenwollensokkendragers leraars, maar moest dit wel even kwijt aan jullie beide.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:08

JOL252 schreef:
even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten).

Sluit me bij je aan Jol!
Gelukkig heb ik ze niet in mijn naaste omgeving (bij mijn weten) Maar als deze mensen idd de doodstraf hadden gekregen konden ze nu niet meer getuigen van de wonderen die Hij doet!!! En dat ze hun straf moeten hebben zeker!! En ja de straffen zijn hier in Nederland vaak te laag, maar ik blijf TEGEN de doostraf!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:10

JOL252 schreef:

wat bedoel je precies met de vloer aangeveegd voor jou idee?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4680 4681 4682 4683 4684 4685 4686 ... 6194 Volgende
Pagina 4683 van 6194