ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4698 4699 4700 4701 4702 4703 4704 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:19

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik kreeg gisterenavond een mail van Janske...ze komt haast niet meer van de wc, schreef ze me...

Weer wat nieuws , ik heb wel eens gehoord / gelezen dat er zijn die hun laptop meenemen naar bed en in bed CM volgen .
Maar dat ze de laptop meenemen naar de wc, pfff , lijkt me dat je daar wel wat anders te doen hebt. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:20

SHANITA130 schreef:
Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.

Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn.

En dat vind jij iets positiefs????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:25

THOMAS968 schreef:
We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.

Thomas, gelooft niet alles.

Quote:
Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen.

Aan de ene kant wel, aan de ander kant niet, kijk, als je helemaal niets van geloof afweet, en je wordt gelovig, en je leert teksten als "gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen" etc. Ja, dan sta je toch ff raar te kijken.

Ik zat net even te zoeken naar dat bericht van enkele dagen terug over die Engelse kerk, die geld weggaf elke zondag, kon dat bericht nog niet meteen vinden, kwam wel op een bericht van een jaar geleden, op GG over een kerk waar de boekhouder meer dan 300.000 had verduisterd.

En toen las ik de reakties eronder: sommige reageerden van: 'ja, christenen zijn net mensen'.
Persoonlijk vind ik dat nergens op slaan, ik ken ongelovigen die frauduleuze handelingen niet in hun hoofd zullen halen en gelovigen die dat wel makkelijk doen.

Wat is dan nog het verschil tussen gelovigen en niet gelovigen? Denk ik zo en vraag ik mezelf af?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 22 oktober 2012, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:33

FRANKT627 schreef:
volgens mij moet er wel een barmannen-datesite zijn...misschien moet piet en de dames daar maar eens lid worden...voila

Jij kunt natuurlijk óók een barmannencursus gaan volgen............Die schijnen op CM erg goed in de markt te liggen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:47

SHANITA130 schreef:
Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.

Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn.

Verraste, verbaasde smiley
Dan blijf ik liever vrijgezellig!!
Mezelf volledig wegcijferen???
no thanks!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:48

STEENTJE178 schreef:
Jij kunt natuurlijk óók een barmannencursus gaan volgen............Die schijnen op CM erg goed in de markt te liggen. Clown smiley

Ik doe nie mee hoor hoef geen kroegtijger Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:50

STEENTJE178 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen .................... Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Is de meest plaagbare Belg van CM eindelijk weer terug, blijft ie maar een paar dagen!!!!
Tsja, dat vráágt er natuurlijk om om gigantisch, enorm, verschrikkelijk geplaagd te worden in die 3 dagen Duiveltje smiley

Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:57

SHANITA130 schreef:

ANNETTE792 schreef:
En dat vind jij iets positiefs????

Ja, en nee. zoals ik hierboven schreef, om misverstanden te voorkomen, er is een gezond je eigen wegcijferen, als je ook genoeg waarde en respect terugkrijgt. Als de ander het ook doet, je alle aandacht geeft er in principe altijd voor je is.

Dan is een of meerdere keren koken voor je gezin juist leuk, ook al heb je er even een keer geen zin in, maar ja kan even niet anders, geen oppas, ja, even een voorbeeld.

Het 'negatieve' jezelf wegcijferen is een soort van 'opoffering', zo van 'ik ben de minste', staat ook in de bijbel, maar daar wordt veel misbruik van gemaakt.
En dan, omdat je lijdt, omdat je helemaal geen rekening met jezelf houdt, alleen met wat anderen denken en voelen, ja, dat wordt ook wegcijferen genoemd.
Dan, dat je je dan heel wat voelt, ten onrechte en ten koste van jezelf, omdat je 'zoveel voor anderen overhebt'. Terwijl de kans groot is dat men gewoon over je heen loopt.
Dan willen sommigen mensen met dat 'wegcijferen' vooral aardig gevonden worden.
Ik vind het an sich helemaal niet positief; jezelf wegcijferen wordt vaak geassocieerd met 'goed'. Ten onrecht dus.

En ook, vaak zegt men in de omgeving dat je jezelf moet wegcijferen, als vrouw, en dat is dus duidelijk misbruik maken van hetgeen in de bijbel staat over 'de minste zijn'.

Vandaar ook de '
engeltje smiley', achter de posting voor deze.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 22 oktober 2012, 21:07
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:00

FRANKT627 schreef:
Is het dan al niet duidelijk, wanneer je gisteren de uitzending zag, wie gaat winnen?

Ik heb het niet gezien gisteren dus wie wordt het? De homo boeren gaan trouwens wel erg leuk met elkaar om, volgens mij is het daar het sfeer volst......
Wat voor type ben jij dat je naar BZV kijkt???? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het niet gezien gisteren dus wie wordt het? De homo boeren gaan trouwens wel erg leuk met elkaar om, volgens mij is het daar het sfeer volst......
Wat voor type ben jij dat je naar BZV kijkt???? Engeltje smiley

AAAAA, W-tje , dan heb je toch wel wat gemist hoor .
Maar je hebt het toch al wel gehoord hè van Henrieke?
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:08

ZEELAND736 schreef:
Moet je helemaal niet ouderwets vinden...
Ik heb er juist bewondering voor als ouder van NU...hun kind nog even kunnen laten zien dat er (gelukkig) nog iets anders is.....
Of de hele familie met een bord eten voor de buis!!!
Vroeger toen we nog geen pc hadden en ook geen tv...werd er nog GEPRAAT met elkaar in plaats van gesist dat je je mond moest houden...
Heerlijk naar buiten...of samen een spelletje doen...

Doe het nu maar...pubers zijn het vlug genoeg!!!

En andersom kan het soms ook juist zo lekker zijn als het rustig is .

Vooral zondagssmiddags Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:08

VISSER278 schreef:
AAAAA, W-tje , dan heb je toch wel wat gemist hoor .
Maar je hebt het toch al wel gehoord hè van Henrieke?
Lachende smiley

Was het zo spannend dat jij niet geslapen hebt Visser???? Engeltje smiley Heeft ze ze alle twee aan de kant gezet?
Of spreek je het nu met Frank door nu hij weer terug is? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:13

WILLEMIJN232 schreef:
Was het zo spannend dat jij niet geslapen hebt Visser???? Engeltje smiley Heeft ze ze alle twee aan de kant gezet?
Of spreek je het nu met Frank door nu hij weer terug is? Knipoog smiley

Ja, ik heb het net even met Frank er over gehad . Hij is nu op zoek naar een partner voor Floshke .
En als er dan volgend jaar een heleboel mini- Floshkes zijn hoopt hij zich ook als boer op te geven voor het programma .
Kattenpensionboer zoekt ........... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:18

VISSER278 schreef:
Weer wat nieuws , ik heb wel eens gehoord / gelezen dat er zijn die hun laptop meenemen naar bed en in bed CM volgen .
Maar dat ze de laptop meenemen naar de wc, pfff , lijkt me dat je daar wel wat anders te doen hebt. Smiley die vol vragen zit

tja... probeer het ook eens n keer... ik vind het topic gedichten bijv. goed werken op een slechte stoelgang

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:19

Zondag 21 Oktober, Psalm 119: 73-80; Ondeelbaar.

Wij hebben iets tegen Farizeeërs. Farizeeërs zijn huichelaars. Ze houden het volk de wet voor maar leven er zelf nauwelijks naar. Hypocrieten, dat zijn het! Vuile huichelaars! In de Bijbel kom je hen tegen, maar ook nu nog, in de kerk, in het dorp, in de politiek, overal wemelt het van de Farizeeërs!
Wie zo redeneert is aardig op weg zelf ook zo’n Farizeeër te worden, als hij het al niet is. Wie zo redeneert heeft bovendien weinig kennis van zaken. Want het mag dan zo zijn dat menige Farizeeër er in het evangelie niet best afkomt, in werkelijkheid was echt niet elke Farizeeër zo’n vrome huichelaar. Velen van hen waren oprecht vervuld van het verlangen onberispelijk te leven voor Gods aangezicht. Dat verlangen hadden zij zich niet zelf aangepraat. Dat verlangen was hun aangereikt door de Schrift. Neem nu alleen al de psalmregel van vandaag. ‘Laat mij volmaakt naar uw wetten leven.’ Kom daar nog maar eens om, in deze tijd. ‘Geen mens is volmaakt’, zeggen we – en vervolgens doen we met een gerust hart zo’n beetje alles wat in de Bijbel verboden is. Wij verlangen zelfs niet meer naar volmaaktheid. Misschien omdat wij dan direct aan heilige boontjes denken – en die boontjes lusten wij nu eenmaal niet. maar ‘volmaakt’ betekent in de Bijbel nooit en nergens ‘zonder enige zonde’. ‘Volmaakt’ betekent veeleer ‘ondeelbaar’, ‘oprecht’. Een volmaakt mens is een eenvoudig mens, zonder dubbelhartigheid. En het zou ons, christenen anno nu, sieren als wij eens wat meer verlanden naar die volmaaktheid. In een wereld die blijkbaar niets liever doet dan zoveel mogelijk wetten overtreden, zou de kerk een licht op de berg kunnen zijn, wanneer wij, kerkmensen, naar de volmaaktheid zouden streven waar psalm 119 zo vol van is.

Ik overpeins die diepten van uw wet,
laat hen tot mij zich wenden die U vrezen!
In alles wat uw geest heeft ingezet
moge mijn hart één en ondeelbaar wezen!
Dan zal ik onbesmeurd en onbesmet
uw naam in heel mijn leven laten lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:20

Maandag 22 Oktober, Psalm 119: 81-88; Bijna tot niets.

Dar heb je weer dat oerbijbelse ‘toch’! Tóch heb ik uw regels niet verlaten. Is dit een toon van gepaste of ongepaste trots? Het is in elk geval de blijmoedige toon van de mens die zich erover verheugt de beste keus te hebben gedaan. Groot was de verleiding mee te huilen met de wolven in het bos, groot was ook de kans te bezwijken voor de aanhoudende pressie van gewelddadige opposanten, maar hoe riskant de situatie af en toe ook was – ze hadden bij wijze van spreken zijn graf al gedolven – toch mocht hij trouw blijven aan de zaak van zijn God. en dat stemt de dichter nu tot buitengewoon grote vreugde!
Toch. Ondanks alles. En dat ‘alles’ is niet niks. Ze hadden hem bijna klein. Er was weinig van hem overbleven. Zo gaat dat, in het leven. Nog altijd. Mensen kunnen je maken of breken. En het zal je maar gebeuren dat je gebroken wordt… Door laffe kritiek. Door onverdiende verwijten. Door getreiter en terreur. Je voelt je zo klein, bijna letterlijk en lijfelijk de grond ingeboord. Weggeschoffeld. ‘Bijna was ik van de aarde verdwenen.’ Maar – dan is daar dat triomfantelijk ‘tóch’! Toch heb ik uw regels niet verlaten. In een wereld vol verleiding, vol onrecht en geweld, is er een volkje, een heel klein, miserabel klein volkje, een kerkje van niks, dat de lofzang blijft bezingen, trouw aan Gods goede geboden en rijke beloften. Gezegend ben je, als je bij dat volkje – soms tot bijna niets teruggebracht – behoren mag!

Bijna tot niets ben ik teruggebracht,
Toch heb ik uw bevelen niet vergeten.
Richt mij weer op en geef mijn nieuwe kracht,
uw goedheid, Heer, is immers ongemeten,
opdat ik uw geboden trouw betracht,
aan allen uw getuigenis doe weten.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:21

ERIKA129 schreef:
Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley
'

Oeioeioei, dat zijn er al heel wat bij elkaar....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:25

Xabia, ook vanuit de provincie Zuid-Holland een hele fijne dag toegewenst en een fijne verjaardag!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:33

PIETER649 schreef:
tja... probeer het ook eens n keer... ik vind het topic gedichten bijv. goed werken op een slechte stoelgang

Lachende smiley

Bijzondere spijsvertering dan.. is op een bepaalde manier waarschijnlijk ook dichterlijk te noemen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 21:40

Donkere wolken pakken zich samen,
een regenbui klettert tegen de ramen,
De zomer is weer verdwenen
een nieuw seizoen is verschenen.

De gure herfst is aangekomen,
men ziet het aan de vele bomen.
Bladeren dwarrelen over de grond,
de wind speelt er mee in het rond.

De bomen worden kaler en kaler
weer en wind steeds schraler.
Storm en regen vieren nu hoogtij,
maar wij weten,dit gaat voorbij.

De jaargetijden, ze komen en ze gaan
maar God's liefde en trouw blijven bestaan
Hij geeft ons de seizoenen en de tijden,
en altijd mogen we ons in Hem verblijden.

Ook in de herfst van ons eigen leven,
wil Hij ons kracht en sterkte geven.
Laten we daarom steeds maar weer
ons vertrouwen stellen op de Heer!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:20

FRANKT627 schreef:
100 euro??? Welja, als je mij die betaald mag je mijn heg komen snoeien...als goede knecht van de Sint zal je dat zeker willen doen... Lachende smiley

Moettie nu alwéér gesnoeid worden dan? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:21

JOCHEBED148 schreef:
Hoop ik ook Lielie! Ik ben (bija tegelijk) met Wilma bevallen, onze kids zaten in de zelfde klas, de moeders op zwangerschapsgym en nagym.....Ik ken Wilma als een hele lieve, gunnende, zichzelfwegcijverende schat.....
Maar Swaentje kwam ook heel lief over, al ken ikhaar verder niet....moge de bestel winnen he!

Wilma lijkt me een lieve vrouw maar een stuk ouder dan Martin toch?Of vergis ik me nu?
Martin straalt als hij naar Swaen kijkt,met haar praat hij vertrouwelijk,tegen wilma zakelijk.......

Maar.......Aad heeft zn eerste echte zoen gehad,daar neem ik straks een wijntje op Knipoog smiley

Henrieke.......kweenie,als dat verliefdheid is???"ik vind je leuk" ........hm,weinig passie hoor........

Leanne,uitgekat voor deze week
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:22

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...hopelijk ben je tegen lief wel een stuk vriendelijker...

't is een ratechte zeeuwse hè . Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:24

Mijn slechtste moment was vanmorgen om half 9 in de spreekkamer van de dok.....Ben nu twee maanden bezig met medicijen uitproberen, en nog steeds heeft ze de goeie niet gevonden....vandaag weer andere gehad, en sterkere dosis......en nu maar weer hopen..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:26

HANNAH810 schreef:
pa-ling?

da's leuk; pa Ling en ma-Ling in je vijver?

Ben bang dat dat teveel Kibbe-Ling teweeg brengt. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

ERIKA129 schreef:
Nou Annet zo ben ik ook opgevoed en er ook nog steeds voor. De eerste tv die ik op mijn kamer kreeg was ik 19 kocht het van mijn eigen salaris.
Ben er niks minder om!!
Weet dat bij mijn zus en broer er ook nog nergens een tv op de slaapkamers staan en die hebben beide 2 pubers in huis!!

Ik vind het lekker als we alledrie even onze eigen gang kunnen gaan,mijn kids voor de tv,ik met de laptop,het leven is al gejaagd genoeg en mijn pubers willen best met mij winkelen of op visite maar samen buiten iets doen????Neuh..........

Ik kwam thuis uit mijn werk,niemand thuis,ik heb mijn mobiel uit gedaan(!!!! haha) en ben heerlijk gaan dutten.........Om 7 uur schrok ik wakker,kerel in paniek aan de deur........ik was niet te bereiken,of er brand was of zo? Verraste, verbaasde smiley Dat constant bereikbaar moeten zijn,dat vind ik vreeeeeeeeselijk!
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

LEANNE226 schreef:
Wilma lijkt me een lieve vrouw maar een stuk ouder dan Martin toch?Of vergis ik me nu?
Martin straalt als hij naar Swaen kijkt,met haar praat hij vertrouwelijk,tegen wilma zakelijk.......

Maar.......Aad heeft zn eerste echte zoen gehad,daar neem ik straks een wijntje op Knipoog smiley

Henrieke.......kweenie,als dat verliefdheid is???"ik vind je leuk" ........hm,weinig passie hoor........

Leanne,uitgekat voor deze week

Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:45

VISSER278 schreef:
Moettie nu alwéér gesnoeid worden dan? Smiley die vol vragen zit
Alweer?? of nog steeds niet gedaan??
FrankT is niet voor niks 3 dagen teruggekomen hierzo...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:47

PIETER649 schreef:
ik wou jou eigenlijk hetzelfde vragen als aan Jol Lachende smiley

Ik denk dat jij niks vraagt...jij valt aan en eet... Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:50

VISSER278 schreef:
En andersom kan het soms ook juist zo lekker zijn als het rustig is .

Vooral zondagssmiddags Slapende smiley

Het is hier vaak...TE..stil...en rustig is het meestal ook...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4698 4699 4700 4701 4702 4703 4704 ... 6194 Volgende
Pagina 4701 van 6194