ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4699 4700 4701 4702 4703 4704 4705 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:53

STEENTJE178 schreef:
Alweer?? of nog steeds niet gedaan??
FrankT is niet voor niks 3 dagen teruggekomen hierzo...... Clown smiley

Op zoek naar hegsnoeiers dus...of snoeiSTERS???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 22:57

JANS221 schreef:
Biefstuk, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en een frisse salade.

Zal wel beter geweest zijn dan die kip (met vele vlieguren) van Willemien... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:03

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het niet gezien gisteren dus wie wordt het? De homo boeren gaan trouwens wel erg leuk met elkaar om, volgens mij is het daar het sfeer volst......
Wat voor type ben jij dat je naar BZV kijkt???? Engeltje smiley

Het zou me niet verwonderen moesten die 2 mannen allebei bij die boer blijven... Knipoog smiley

Tja, welk type ben ik. Misschien moet ik me maar eens onderwerpen aan een diepgaand psychologisch onderzoek wat dat betreft. Ik betrapte me er al zelfs op dat ik vol spanning uitkijk naar de volgende uitzending. Ben ik nu abnormaal?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:08

VISSER278 schreef:
't is een ratechte zeeuwse hè . Knipoog smiley

idd, met ratechtse zeeuwen is niet veel aan te vangen...is het CM-er?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:11

STEENTJE178 schreef:
Jij kunt natuurlijk óók een barmannencursus gaan volgen............Die schijnen op CM erg goed in de markt te liggen. Clown smiley

De eisen van de vrouwen en andere rare wezens worden steeds groter... Boze smiley

Ik zit veel liever aan de andere kant van de bar... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:24

FRANKT627 schreef:
Het zou me niet verwonderen moesten die 2 mannen allebei bij die boer blijven... Knipoog smiley

Tja, welk type ben ik. Misschien moet ik me maar eens onderwerpen aan een diepgaand psychologisch onderzoek wat dat betreft. Ik betrapte me er al zelfs op dat ik vol spanning uitkijk naar de volgende uitzending. Ben ik nu abnormaal?

Tja, ik zeg niets.......
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 23:57

STEENTJE178 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen .................... Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Is de meest plaagbare Belg van CM eindelijk weer terug, blijft ie maar een paar dagen!!!!
Tsja, dat vráágt er natuurlijk om om gigantisch, enorm, verschrikkelijk geplaagd te worden in die 3 dagen Duiveltje smiley

Vind Frank dat wel leuk eigenlijk? Of vinden jullie het alleen maar leuk?
Meen ik nu even serieus, het is toch niet leuk lijkt mij om altijd maar zo neer gezet te worden onder het mom van plagen? Hoe zou je het vinden als jij diegene was?
Kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij het niet zo leuk vind om als een soort Pipo hier behandelt te worden.....Kom je ook niet serieus over als je een lieve vriendin zoekt...
Kan me dan wel voorstellen dat je maar drie dagen blijft......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 23 oktober 2012, 00:19
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 00:05

En Frank is niet bijdehand genoeg om dit zelf te zeggen???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 00:07

ZEELAND736 schreef:
En Frank is niet bijdehand genoeg om dit zelf te zeggen???

Waarom geef je daar nu weer zo'n sneer overheen????? Het is mijn mening, niet die van Frank.......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 00:22

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom geef je daar nu weer zo'n sneer overheen????? Het is mijn mening, niet die van Frank.......

Als het een sneer is van mij...wat is het dan van jouw???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 00:29

ZEELAND736 schreef:
Als het een sneer is van mij...wat is het dan van jouw???

Je kaatst nu de bal terug en reageert niet inhoudelijk op het stukje.....had ik ook niet van je verwacht trouwens want dat doe je nooit.......
Mijn stukje was zeker geen sneer maar een serieuze constatering en als je het goed las heb ik dat er ook bijgezet.......
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 00:40

welkom terug frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 00:52

Echt prachtig, dank je wel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:04

WILLEMIJN232 schreef:
Vind Frank dat wel leuk eigenlijk? Of vinden jullie het alleen maar leuk?
Meen ik nu even serieus, het is toch niet leuk lijkt mij om altijd maar zo neer gezet te worden onder het mom van plagen? Hoe zou je het vinden als jij diegene was?
Kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij het niet zo leuk vind om als een soort Pipo hier behandelt te worden.....Kom je ook niet serieus over als je een lieve vriendin zoekt...
Kan me dan wel voorstellen dat je maar drie dagen blijft......

Tsja, volgens mij ken ik Frank, vanuit het CM-verleden, goed genoeg om te weten dat hij van plagerijtjes houdt. Hij doet er zelf graag aan mee, heeft hij vaak genoeg laten weten.
En daarbij is hij, volgens mij, mondig genoeg om aan te geven wanneer hij eventuele plagerijtjes niet meer grappig vindt, dit zelf ook aan te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:05

CARMEN073 schreef:
Dank voor je reactie Mamy!

k Zal ff creatief doen voor je Lachende smiley

Ja, ik denk dat een mens niet zonder kan. We zijn naar Gods gelijkenis geschapen. Alleen al het feit dat we de mogelijkheid hebben om keuzes te maken, maakt dat we met creativiteit te maken hebben. Beslissingen zijn niet zwart of wit. We hebben gedachten, zijn geen machines.

Dat vind ik een interessante gedachte; de verbinding tussen keuzes maken en creativiteit.

Zijn wij niet allemaal verschillend geschapen? Beleeft niet iedereen de dingen individueel? Je kunt nog zo gelijkgestemd zijn, maar toch verschillend. Hebben we niet allemaal een andere taal om ons te uiten? Ook mensen die zeggen niet creatief te zijn, zijn het ook. Dragen we allemaal de zelfde kleding, het zelfde soort schoenen, richten we allemaal op de zelfde manier ons huis in, etc.
Kunst voegt wel degelijk iets toe aan ons bestaan. Je kunt je afvragen of we wel bestaan zonder kunst? Gezien vanuit de creativiteit van de schepping. Kunstenaars horen dus nooit buiten de dienst van de samenleving te staan, omdat ze een wezenlijk deel van de samenleving vormen. Hoe de samenleving of de kunstenaar daar mee omgaat?

Hm, dieren maken geen kunst en die bestaan toch ook. Hoewel je daar natuurlijk veel op kunt afdingen; zeker als je de definitie van kunst nog niet rond hebt. Is een vogelnestje kunst?
Zie jij kunst vooral als een vorm van expressie?

[color=#008000]
Ik geloof zeker dat dieren ook een vorm van kunst gebruiken. Misschien meer onbewust dan mensen. Maar inderdaad is voor sommige dieren het maken van het mooiste (kunstigste) nest, de beste balsdansjes, de mooiste en kunstigste geluiden maken essentieel voor het verkrijgen van een partner, dus voor hun voortbestaan. Maar wij zijn ons er ook niet altijd van bewust dat wij met een vorm van kunst bezig zijn. Ik zie kunst niet vooral als een vorm van expressie, omdat ik kunst veel ruimer zie. Of moet ik eerder zeggen dat ik het uiten van creativiteit eigenlijk normaler vind als het proberen in te houden. Als beelddrager van God hebben we allemaal een zekere kunstzinnigheid in ons. De ene heeft het alleen in een grotere mate (soms als specifieke gave) dan de ander. Je kunt dat bij kleine kinderen ook goed zien. Zet ze maar eens in een zandbak met vormpjes en een schepje. Het ene kind zal met de vormpjes taartjes maken of een beestje of een autotje. Een ander kind maakt een heus kasteel. Maar allen hebben de neiging om het gemaakte te versieren. De een sober, de ander heel uitgebreid. In zekere zin is deze behoefte om je zelf te uiten dus weldegelijk kunst. Of je nu vaardigheden hebt, professioneel bezig bent, of heel simpel, of zelfs niet eens beseft dat je met kunst bezig bent, doet er eigenlijk niet toe. Je doet het omdat je niet anders kan. Daar heb je het weer: Naar Gods gelijkenis geschapen!

Je laatste vraag is 1tje die mij ook erg bezighoudt. Als de kunstenaar een wezenlijk deel van de samenleving vormt; hoe zou dit er dan uit moeten of kunnen zien. En; hoe staat het met de huidige positie van de kunstenaar in of buiten onze samenleving? Gaan we er goed mee om of niet?

Ik denk dat kunst veel meer bewust moet worden beseft. Als je kijkt naar het oude testament, waar kunst geheel geintegreerd was... En niet alleen ten tijde van de tempelbouwers. Je komt het op heel veel plaatsen tegen. Zo hoort het ook. Ik denk dat er veel te veel de nadruk gelegd word op de uitingen. En niet op de inhoud. Dan krijg je een elitair groepje wat geliefd of verguisd wordt. En helaas is dat al eeuwen aan de gang. Terwijl juist kunst heel normaal bij een samenleving geïntegreerd behoort te zijn.
Het mag er niet buiten staan.

[color=FF0000]Bij deze Knipoog smiley

Wil de volgende a.u.b. int groen reageren? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
MAMY994
op dinsdag 23 oktober 2012, 01:17
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:09

ERIKA129 schreef:
Ik doe nie mee hoor hoef geen kroegtijger Smiley met dichtgeplakte mond

een barman is geen kroegtijger Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:15

ANNA415 schreef:
ik ben een goede knecht van de Sint. Geen tuinvrouw! Boze smiley

is er geen kans op promotie naar bv een goede fee Smiley die vol vragen zit

dan kan je met je toverstokje veel meer regelen, heb ook nog wel een paar klusjes Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:28

INGE721 schreef:
Koop dan maar chocola voor Floshke........hij wil vast wel een reep delen met zijn baasje Kwijlende smiley
Boze smiley

Boze smiley foei, Inge!!! Je geeft een hond of kat of ander dier geen chocola. Floshke wil nog langer leven, hoor. Frank geeft om z'n dieren en z'n tuin is vast niet bedoeld als dierenbegraafplaats. Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:34

kibbelen doen we niet, toch frank? Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 01:37

en vanuit het brabantse en de appel-boomgaart ook, xabia!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 04:52

STEENTJE178 schreef:
Tsja, volgens mij ken ik Frank, vanuit het CM-verleden, goed genoeg om te weten dat hij van plagerijtjes houdt. Hij doet er zelf graag aan mee, heeft hij vaak genoeg laten weten.
En daarbij is hij, volgens mij, mondig genoeg om aan te geven wanneer hij eventuele plagerijtjes niet meer grappig vindt, dit zelf ook aan te geven.

Ik ken Frank ook erg goed, goed genoeg om neer te zetten wat ik deed. Maar je hebt het er niet over hoe jij het zelf zou vinden als je zo behandelt zou worden en dat was mijn vraag. Niet wat Frank er zelf van vindt maar hoe je het zelf zou vinden om als een soort paljas over het forum te wapperen waar iedereen maar wat tegen kan zeggen en diegene dat nog leuk vinden ook......en eventuele plagerijtjes?????? Alleen maar plagerijtjes zul je bedoelen......Ik hou ook wel van een grapje en een grol maar serieus zijn heeft voor mij toch een grotere waarde.......en zeker naar de ander toe die ik vooral ken om zijn heldere wijze stukken waar menigeen wat van kan leren....en zo wil ik me hem ook graag herinneren als hij weer vertrekt na drie dagen...en niet als een paljas die door sommige mensen zo geplaagd wordt........
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:17

ERIKA129 schreef:
Ik doe nie mee hoor hoef geen kroegtijger Smiley met dichtgeplakte mond

Miauw Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:19

GERRIT603 schreef:
is er geen kans op promotie naar bv een goede fee Smiley die vol vragen zit

dan kan je met je toverstokje veel meer regelen, heb ook nog wel een paar klusjes Clown smiley

Hallo, fee-en bestaan niet! Die komen alleen in sprookjes voor! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Anna ziet zichzelf nog niet echt in een fee-en pakje rondhuppelen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:22

ANNA415 schreef:
Hallo, fee-en bestaan niet! Die komen alleen in sprookjes voor! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hé jammer, weer een droom aan diggelen... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:29

JOL252 schreef:

Sorry, maar dat gedoe dat we mensen van kinds af aan maar wijs maken dat kabouters, fee-en en dat soort spul bestaat, vind ik echt niet kunnen!
Dus, vervelend dat je even moet Huilende smiley, smiley in tranen , maar dan ben je er ook gelijk doorheen.

PS Sinterklaas bestaat wel echt!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:32

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ken Frank ook erg goed, goed genoeg om neer te zetten wat ik deed. Maar je hebt het er niet over hoe jij het zelf zou vinden als je zo behandelt zou worden en dat was mijn vraag. Niet wat Frank er zelf van vindt maar hoe je het zelf zou vinden om als een soort paljas over het forum te wapperen waar iedereen maar wat tegen kan zeggen en diegene dat nog leuk vinden ook......en eventuele plagerijtjes?????? Alleen maar plagerijtjes zul je bedoelen......Ik hou ook wel van een grapje en een grol maar serieus zijn heeft voor mij toch een grotere waarde.......en zeker naar de ander toe die ik vooral ken om zijn heldere wijze stukken waar menigeen wat van kan leren....en zo wil ik me hem ook graag herinneren als hij weer vertrekt na drie dagen...en niet als een paljas die door sommige mensen zo geplaagd wordt........

Dan toch wel heel bijzonder dat Frank tot nu toe alleen in de "luchtige" topics is "opgedoken" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:36

PIETER619 schreef:
Als men in een land woont waar de wetten van God overtreden worden, hoeft men daar niet gehoorzaam te zijn aan de regering, maar alleen aan God en Zijn gebod.
Simpel voorbeeld is Noord-Korea.

Als men abortus als voorbehoedmiddel gebruikt, omdat de regering het legaliseerd, mag men zich er gerust tegen verzetten.

Laat ik helder zijn dat je niet met alles wat de overheid doet eens hoeeft te zijn. Ik vind echter dat je zoals ik Romeinen 12 & 13 lees je je niet met geweld mag verzetten. Dat is mijn inziens nl de clou van hoofdstuk 12. De ander (in dit geval de overheid) kan door jouw goede gedrag niets tegen je in brengen. Ik denk dat het daar met name om gaat. Ik lees het niet als een verplichting om het altijd met de overheid eens te zijn en alles klakkeloos over je heen te laten komen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 07:38

JOL252 schreef:

Noem u niet arm, omdat uw dromen niet in vervulling zijn gegaan; werkelijk arm is slechts hij, die nooit gedroomd heeft.

Marie von Ebner-Eschenbach - Oostenrijks schrijfster1830-1916

Pfff.. en dat nog voor de koffie..........

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 23 oktober 2012, 07:40
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 08:19

ANNA415 schreef:
Dan toch wel heel bijzonder dat Frank tot nu toe alleen in de "luchtige" topics is "opgedoken" Knipoog smiley

Ooit was er een tijd dat ik eens ernstige zaken schreef (vanuit mijn katholieke visie) helaas werden sommige stukken ofwel totaal genegeerd óf ik kreeg bakken kritiek, verwijten, beschuldigingen over me heen. Meestal via chat of mail. Een mens leert er van...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 08:31

JANS221 schreef:
Noem u niet arm, omdat uw dromen niet in vervulling zijn gegaan; werkelijk arm is slechts hij, die nooit gedroomd heeft.

Marie von Ebner-Eschenbach - Oostenrijks schrijfster1830-1916

Pfff.. en dat nog voor de koffie..........

Vroege-morgen-wijsheden...kunnen de hele dag mee...en blijven langer hangen!!!

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4699 4700 4701 4702 4703 4704 4705 ... 6194 Volgende
Pagina 4702 van 6194