ChristianMatch

Forum

WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4718 4719 4720 4721 4722 4723 4724 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:47

Dank je Maritime!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:52

WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je nu te zeggen? ik begrijp je tekst niet?

Ik kijk liever vooruit dan achterom, wat gebeurd is is gebeurd.

Lot mocht niet achterom kijken, hij deed het toch en veranderde in een zout pilaar........
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:54

laat
te laat
veels te laat
nu maar naar bed
slapen

poes
op bank
het goede voorbeeld
de hele dag slapen
heerlijk

welterusten
goede nacht
slaap maar lekker
een goede nachtrust gewenst
zzzzz
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:54

En dit geval staat niet op zichzelf aldus onderzoekers.

Er zijn veel meer pinkster, evangelische en aanverwante groepen die zich van deze misdadige praktijken bedienen.

Ik denk bij me eigen ook, ja, nu nog.. ..... in ........ .
En... te .... .

Ja, uiteindelijk komt alles aan het licht, God laat niet met zich spotten.

Ja, dat werken als zogenaamde therapie, met behoud van uitkering in allerhande bedrijfjes die dan gewoon gratis personeel hebben komt me erg bekend voor.
Héél erg bekend...Ja, en dan alleen bij evangelische klinieken...en andere vrije groepen.

Bij reguliere klinieken zie ik dat fenomeen nooit, dat ze je in hun bedrijfjes laten werken, als zogenaamde therapie....en een groot deel van je uitkering houden, en erop staan dat je je huurhuis opzegt....zodat dat geld ook naar hun kan gaan....

En dát vind ik juist zo erg, dat ze zich dan ook nog eens christelijk noemen, mooie reklame voor het geloof. Dus niet, dit is sarcasme.

Het went, ik hoor deze dingen zo vaak, ook persoonlijk meegemaakt, ik ben niet eens meer verbijsterd.
Het wordt normaal.

En als je er iets van zegt, heb je een balk in je oog, of komt het bekende 'met de eerste steen gooien' verhaal.

Niet alles voor de Here, maar alles voor de Mammon.
En dan ook nog, en da's het ergste, ten koste van mensen persoonlijk, die het toch al erg moeilijk hebben en hun vertrouwen stellen in zo'n stichting. Juist omdat de stichting evangelisch is. Zieke smiley

2 Timoteüs 3

Tekening der dwaalleraars
3
1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.

6 Want tot hen behoren zij, die zich in de huizen indringen en vrouwtjes weten in te palmen, die met zonden beladen zijn en gedreven worden door velerlei begeerten, 7 die zich te allen tijde laten leren, zonder ooit tot erkentenis der waarheid te kunnen komen. 8 Zoals Jannes en Jambres, de tegenstanders van Mozes, staan ook dezen de waarheid tegen; het zijn mensen, wier denken bedorven is, en wier geloof de toets niet kan doorstaan. 9 Maar zij zullen het niet veel verder brengen, want hun onzinnigheid zal aan allen overduidelijk worden, zoals ook bij genen het geval was.

10 Gij daarentegen hebt volle aandacht geschonken aan mijn onderricht, wijze van doen, bedoeling, geloof, lankmoedigheid, liefde, volharding, 11 vervolgingen en lijden, zoals mij getroffen hebben te Antiochië, te Ikonium en te Lystra. Al die vervolgingen heb ik doorstaan en de Here heeft mij uit alle gered. 12 Trouwens, allen, die in Christus Jezus godvruchtig willen leven, zullen vervolgd worden. 13 Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger komen; zij verleiden en worden verleid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 01:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:57

SHANITA130 schreef:
Nou da's fijn.

Iig, ik ga geen balken uit de Ouweneels halen, kan ik hijskranen voor huren zeker, ja, zo groot zijn ze.
En ik zie niet scherp, heb een splinter in me oog.

Kijk je wel uit voor dat muurtje? ;)

Ík zou een beschamende onchristelijke instelling hebben, omdat ík de waarheid zie en zeg.

Yeah, right..

Eph 4:22 Te weten dat gij (lees jezelf) zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Heb_12:1 Daarom dan ook, alzo wij zo groot een wolk der getuigen rondom ons hebben liggende, laat ons afleggen allen last, en de zonde, die ons lichtelijk omringt, en laat ons met lijdzaamheid lopen de loopbaan, die ons voorgesteld is;

Mooie muurtje, wat voor kraan is hier wel niet voor nodig.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 00:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:16

Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:37

Hai Maritime,

Mooi...

Ik zet het even in de vertaling die ik altijd lees.

Ef. 4:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart. 19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen. 21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid. 25 Legt daarom de leugen af en spreekt waarheid, ieder met zijn naaste, omdat wij leden zijn van elkander. 26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet. 28 Wie een dief was, stele niet meer, maar spanne zich liever in om met zijn handen goed werk te verrichten, opdat hij iets kan mededelen aan de behoeftige. 29 Geen liederlijk woord kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. 30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. 31 Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid. 32 Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft.

Wat me aanspreekt heb ik vetgedrukt en wat ik mooi vind onderstreept.
En het rode deel, vind ik bemoedigend.

Bedankt dat je deze mooie bemoedigende tekst wil delen met ons!

Welterusten en fijne zondag! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 01:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:52

Thomas: Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.

Idd, ja, dat had ik effetjes 22 jaar geleden moeten weten...

Ach ja, ik was jong, naief.....

Tis niet anders, ben niet de enige die enkele keren flink belazerd is door evangelische en vrije groepen....

Ik snap nog steeds de 'Grote ontkenning' niet....Waarom blijven mensen iemand geloven als alles erop wijst....ja, ik wil er niet weer over beginnen, maar zie dezelfde bij daders kindermishandeling; alles wijst erop, bewijzen zijn levensgroot, en toch, naaste familie gelooft je niet....

Ja, cognitieve dissonantie...anders zou ík het niet weten en snappen....

Ja, en zo heeft iedereen iets, en daarom is het geloof ansich zo mooi en waardevol.

En.. als je ouder wordt leer je dat je altijd overneuw kan beginnen, dat vind ik een bemoedigende uitspraak van Herman van Veen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 02:22

MARITIME853 schreef:
WWJD is niet waar het omgaat.

Waar het wel omgaat is hetgeen dat door de Here Jezus aan ons geleerd wordt.

namelijk het volgende.

Eph 4:11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
Eph 4:14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
Eph 4:15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
Eph 4:16 Uit Welken het gehele lichaam bekwamelijk samengevoegd en samen vastgemaakt zijnde, door alle voegselen der toebrenging, naar de werking van een iegelijk deel in zijn maat, den wasdom des lichaams bekomt, tot zijns zelfs opbouwing in de liefde.

Eph 4:17 Ik zeg dan dit, en betuig het in den Heere, dat gij niet meer wandelt, gelijk als de andere heidenen wandelen in de ijdelheid huns gemoeds.
Eph 4:18 Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid, die in hen is, door de verharding huns harten;
Eph 4:19 Welke, ongevoelig geworden zijnde, zichzelven hebben overgegeven tot ontuchtigheid, om alle onreinigheid gieriglijk te bedrijven.

Eph 4:20 Doch gij hebt Christus alzo niet geleerd;
Eph 4:21 Indien gij naar Hem gehoord hebt, en door Hem geleerd zijt, gelijk de waarheid in Jezus is;

Eph 4:22 Te weten dat gij zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:23 En dat gij zoudt vernieuwd worden in den geest uws gemoeds,
Eph 4:24 En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.
Eph 4:25 Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid, een iegelijk met zijn naaste; want wij zijn elkanders leden.
Eph 4:26 Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid;
Eph 4:27 En geeft den duivel geen plaats.
Eph 4:28 Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij hebbe mede te delen dengene, die nood heeft.
Eph 4:29 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.
Eph 4:30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing.
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Een mooie uitvergroting van de "Onze Vader". Zoals het zegt, vergeeft eerst een ander, dan vergeeft God het ons ook.
Dat werkt genezend zonder een "medicijnman"..... Puur Het geloof....

Dus wel degelijk WWJD, of wil jij beweren dat wat Jezus deed en ons heeft voorgeleefd er helemaal niet toe doet en dat we dus gewoon ons gang kunnen gaan? O nee volgens de Bijbel met eigen interpretaties.

Als Jezus zegt "Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij", hoeven we dus Hem niet als voorbeeld te hebben en ons af te vragen hoe hij in een bepaalde situatie zou hebben gehandeld?

Zolang we op zoek gaan in de Bijbel en teksten aanhalen om eigen frustatie te kunnen uiten op mede CM leden, is men mijn inziens niet bezig in de trant van WWJD, dieons het Grote Gebod als leidraad meegaf.

Hopelijk snapt men dat het gaat om dat we Jezus als voorbeeld moeten nemen , er staat dus heel veel goed in jou tekst uit Efeziërs, maar lezen we wel goed, bijvoorbeeld "Eph 4:31 [b] Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;"?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 02:53

ROELANDE345 schreef:
he Pieter hoe is het recept???

3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.

De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.

De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doeoi kalles e rin al lijk thet met ee nbetje al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartelijker te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 28 oktober 2012, 02:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 03:41

JOELLE246 schreef:
Ik kijk liever vooruit dan achterom, wat gebeurd is is gebeurd.

Lot mocht niet achterom kijken, hij deed het toch en veranderde in een zout pilaar........

Ik vind het verleden zeer zinvol, het maakt wie je bent. Maar ik snap nog steeds niet wat je er nu op dit topic mee wilt zeggen? Dit topic ging over de toon op het forum? En jij hebt het erover dat je niet achterom moet kijken? Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 07:37

PIETER619 schreef:
3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.

De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.

De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doeoi kalles e rin al lijk thet met ee nbetje al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartelijker te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout.

ik heb nog nooit hartelijke bonensoep gegeten, pieter, maar 't klinkt goed!!

(wanneer mag ik bij je aanschuiven?)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:09

STEENTJE178 schreef:
Heel mooi, Anita.

heel mooi inderdaad; heb je het zelf geschreven, anita?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANS092

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:17

helaas wordt ik en meschrien door deze onder werp helaas meerder met me onder uit gehaald door m,n dislety jammer .terwijl ik best een supper kerate heb ,jammer dat er mensne zo snel afhaken,ben benieuwt wat de rest ier over denkt van daar deze forum
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:40

FRANS092 schreef:
helaas wordt ik en meschrien door deze onder werp helaas meerder met me onder uit gehaald door m,n dislety jammer .terwijl ik best een supper kerate heb ,jammer dat er mensne zo snel afhaken,ben benieuwt wat de rest ier over denkt van daar deze forum

Helaas doet men dat, vergetend dat men voor God ieder van waarde is ondanks lek en gebrek. Dyslectie is iets waar je niet om hebt gevraagd.

Zo gauw iemand zich beter voelt dan de ander, is men vergeten hoe we de opdracht van het Grote Gebod negeren.

Doe je niet beter voor dan je bent en eigenlijk had deze topic niet nodig moeten zijn. Maar hopelijk wil men nu snappen waarom er een paar foutjes bij je reactie staan.

Voor hen die niet weten wat dyslectie in houd zoek het op op internet, bedenk dat er zelfs mensen zijn die niet eens kunnen lezen en schrijven, maar fantastische personen zijn dus ook onder hen zijn die dyslecties zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:49

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je de reacties op je stukjes wel gelezen vraag ik me in alle ernst af? En vraag je dan nog eens af: waar ben ik in Godsnaam mee bezig......

En verder laat ik het maar rusten, lijkt me wijzer...

Jammer dat je er om heen draait, kun je niet aangeven waar ik verkeerd bezig ben geweest en zegt onder het mom " oude koeien" een manier omat je het niet kan vinden, gelijk ik ook niet kon.

Maar geeft niet hoor, als we maar uitgaan van hoe onze Heer zou handelen in bepaalde situaties en natuurlijk ook gelijk Hij doet kunnen vergeven als men soms wat te fout bezig is en dat toe geeft.
Vooral daarom vroeg ik jou dat , want als ik iemand zeer heb gedaan , dan wil ik dat recht kunnen zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 09:34

PIETER619 schreef:
Jammer dat je er om heen draait, kun je niet aangeven waar ik verkeerd bezig ben geweest en zegt onder het mom " oude koeien" een manier omat je het niet kan vinden, gelijk ik ook niet kon.

Maar geeft niet hoor, als we maar uitgaan van hoe onze Heer zou handelen in bepaalde situaties en natuurlijk ook gelijk Hij doet kunnen vergeven als men soms wat te fout bezig is en dat toe geeft.
Vooral daarom vroeg ik jou dat , want als ik iemand zeer heb gedaan , dan wil ik dat recht kunnen zetten.

Hallo Pieter,

Ik schreef dat je je niet als boodschapper moet laten gebruiken over de toon op het forum, ik kan het niet duidelijker aangeven dan dat ik gedaan heb, zie je ook als je mijn reacties op jou leest.....
Laat mensen zelf reageren als ze de toon niet goed vinden en niet via allerlei opruiende mailtjes die mij onder ogen zijn gekomen......
Ik neem het jou absoluut niet kwalijk, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen.....Maar of Jezus zo zou doen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 10:29

VISSER278 schreef:
Een slecht moment vandaag? Nee , 'k zou het niet weten . Alleen dan die hond in dat winkelkarretje , dat vind ik nog steeds niet kunnen . Bah. Zieke smiley
Kan me ook niet voorstellen dat de Keuringsdienst van Waren dat zo waardeert.

Wat is het probleem, moet je eens kijken hoe mensen overal overheen niezen. Net over het spul wat jij nodig bent. En mensen verliezen ook haren. Rrrrrrrrrrrr, gewoon niet over nadenken Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 10:35

ROELANDE345 schreef:
Heb een vriendin die barvrouw is en haar eigen (sport)massagebedrijf heeft.
maar die zal toch minder in trek zijn bij de dames denk ik Clown smiley

Nee daar zit ik niet op te wachten Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 10:40

GERRIT603 schreef:
ik heb zelf nog nooit een knipoog verstuurd maar weleens een paar keer gekregen, een knipoog zegt mij niets, laten ze gewoon een mailtje sturen Boze smiley

ik zie het nut van zo'n knipoog niet in Verraste, verbaasde smiley

Nou dus als je een keer ergens uit bent, en een mooie vrouw knipoogt naar je, zeg je dan ook: ik zie het nut er niet van in Knipoog smiley

Ik kan best begrijpen dat sommigen eerst wat willen aftasten met een knipoog.

Ik stuur meestal een mailtje terug waarin ik bedank voor de knipoog en dan zie ik wel weer verder.

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARRY445

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 10:47

Om alvast in de stemming te komen, ga ik zo maar eens pannenkoeken bakken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:25

Hoe was mijn kerkdienst:
Heel indrukwekkend! Er werden nieuwe ouderlingen bevestigd, die moeten dan om beurten op het knielbank je voor de handoplegging.
Ik blijf het machtig mooi vinden, dat vaak juist die mensen, die al een druk gezin hebben, beloven zich met hart en ziel in dienst van de Heer te stellen! Wat fijn dat die mensen er zijn....we hebben ze toegezongen: "Dat 's Heeren zegen op u daal".....(maar eigenlijk hadden we er achteraan moeten zingen: U zij de glorie opgestane Heer, U zij de victorie, nu en immermeer!)
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:30

MARITIME853 schreef:
Zoiets als dit

Hihihi...."lekker ding" ? tegen een oud mens van bijna 52? Nee lamazitte... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:33

PIETER619 schreef:

Uuuuh....Pieter.....is dit recept voor jou alleen of kook je voor een weeshuis? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:37

JOCHEBED148 schreef:
Hihihi...."lekker ding" ? tegen een oud mens van bijna 52? Nee lamazitte... Verraste, verbaasde smiley

Hahahaha....nee, dit is ook wel een beeeeeetje overdreven....
Maar zeg nou zelf....een knipoog....wat heb je er aan?
Kijk......als je weer verder wil na je scheiding...of wat dan ook, zul je
toch moeten mailen..toch??
Het valt me ook op, dat de meeste mannen nooit op het forum kijken, laat staan lezen....
Maar goed......niks is zo veranderlijk dan een man Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:39

Shanita schreef:

Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!

Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij gaan we hier een beetje erg off-topic. Laten we het houden bij of Ouweneel's eindtijdstudies wel dan niet kloppen. Dat is iets waar over gediscussieerd kan worden, zonder allerlei emoties erbij te halen. Gewoon: is het waar wat deze man zegt of niet. Dat mag best onderzocht worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:46

FRANS092 schreef:

Hoi Frans.....

Ik weet wat het is...ook in mijn gezin is het aanwezig!
Altijd maar moeten opboksen tegen de mensen, waarbij het schrijven zo vanzelf sprekend is, en het lezen, niet te vergeten.
Je moet een gigantische doorzetter zijn......en dat ben je! Lachende smiley
Daarom vind het ik superknap van je, dat je schrijft......er zijn er hier meerdere mensen met die handicap!
Vaak zie je, dat juist die mensen wel erg mondig zijn zolang er maar geen pen aan te pas komt.
Blijf lekker je ding schrijven joh.....
Ik heb er geen moeite mee.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:49

FRANS092 schreef:

Hai Frans,

Ja, weet je hoe dat komt?
Dan denk je jeetje wat een taalfouten, wat is er aan de hand kan diegene geen typecursus volgen?
Verder irriteren mij taafouten niet hoor, en ik voel dat niet persoonlijk.

(Ja, ik dacht dat, heel toevallig, net ff bij jou, Pieter, ja, toen ik het eea aan het lezen was....)

Mijn excuses, ja als je dingen niet weet, ja, en er ís wel meer aandacht voor de laatste jaren, maar ja, lang niet genoeg.

Ik weet wel, van iemand die ik ken, dat je dan woorden moet onthouden, en je dus geen woorden kan vormen via letters.
Dat lijkt me heel erg moeilijk.
Maar ja, door té weining aandacht in de media enzo, ja, denk ik daar dus niet meteen aan, want in het dagelijkse leven sprak en spreek ik met die mensen en schrijf ik niet met ze.

Zo zie je maar weer, dat je(in het algemeen bedoelt) niet te snel moet oordelen, je wéét niet wat iemand heeft.

Dank je wel voor het delen, nou is het duidelijk, ja, en verder maakt het mij niets uit.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:50

Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd hoor!
Het zal moeilijk zijn...maar kijk niet al het moois eraf he? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:54

WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Pieter,

Ik schreef dat je je niet als boodschapper moet laten gebruiken over de toon op het forum, ik kan het niet duidelijker aangeven dan dat ik gedaan heb, zie je ook als je mijn reacties op jou leest.....
Laat mensen zelf reageren als ze de toon niet goed vinden en niet via allerlei opruiende mailtjes die mij onder ogen zijn gekomen......
Ik neem het jou absoluut niet kwalijk, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen.....Maar of Jezus zo zou doen?

Hoi Willemijn,

Ik ben geen boodschapper, tenzij je vind dat als ik mij erger hoe men soms op het fourm bezig is als "christen", er meerderen dat ook al eens ergens in een topic neer hebben gezet en ik vooral daarom deze topic geopend heb. Ikheb wel aangegeven dat ik benaderd ben door een paar mensen die hun bezorgheid naar mij toe hebben geuit.

Bedenk nu eens al sbijvoorbeeld niewue leden zien hoe men op een christelijke dating site elkaar in sommige topics, de oren wast, dit geen goed voorbeeld als goed christen zijn is.

Het zou en daar gaat het mij eigelijk meer om, dat we indien ons iemand gekrenkt heeft, moeten handelen gelijk Jezus (ons voorbeeld) ook zou handelen, du svergeven al smen er om vraagt of juist het tegenover gestelde,

Letwel ik ben geen heilig boontje en heb soms een olifanten geheugen als men mij wat verkeerds heeft aangedaan, zo van mijn tijd komt nog wel, helaas. Soms stuur of zet ik dan gewoon ADZNNZDWHWNWHS, betekend, antwoord de zot niet naar zijn dwaasheden want hij weet niet waarover hij spreekt, zou een zij mij iets aandoen maak ik van de h een z.

Desalnietemin, probeer ik wel te doen wat Jezus zou doen, als men Hem om vergeving vraagt, dit toch ook te doen.

Alle goeds en Gods zegnen gewenst
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4718 4719 4720 4721 4722 4723 4724 ... 6194 Volgende
Pagina 4721 van 6194