| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jij krijgt zo vast een date..... stoer kapsel.....  |
Ik houd je wel op de hoogte of dat zo is, dan word dit kapsel vast een hype.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:52
|
|
|
|
Ik heb vandaag geen zin om op het forum te schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:53
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |
Ik houd je wel op de hoogte of dat zo is, dan word dit kapsel vast een hype. |
Graag...en je mag ook wel vertellen met wie......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:54
|
|
|
|
Mafketel, twee mafketels, nog een mafketel: dat zijn er vier, ...toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:55
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Na anderhalve week zonder wasmachine gezeten te hebben, hij deed nix meer, komt vanmorgen de monteur: sorry mevrouw, maar het ligt aan de watertoevoer, u moet de loodgieter bellen...... De loodgieter, die 3 weken geleden deze kraan gemonteerd heeft..... Kosten : 73 eurootjes voor de wasmachinemonteur en Tja....??? nog een aantal eurootjes voor de loodgieter? (ik bennieboos, ikbennieboos, ikbennieboos, ik bennieboos, een heeeeeeel klein beetje maar!)  |
En gij zijt van mening dat die loodgieter wél je was van 1,5 week gaat doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:56
|
|
|
|
maf waf waf miauw miauw miauw tok tok tok tok bèèèèè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:58
|
|
|
|
Zachtjes aan, dan breekt het lijntje niet.
Betekenis:
Handel voorzichtig, dan mislukt het niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 november 2012, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | jaaa, en waar is het plezier en de volle gezellige chatroom...
(en eens iemand die met me wilt gaan wandelen...) |
Leuk hoor, wandelen, footootjes maken, poffertjes eten, koffie drinken, ja, als ik weer beter ben :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Graag...en je mag ook wel vertellen met wie......  |
Kom ik eerst je haar doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:06
|
|
|
|
Y
Elke liefde, waarbij niet ook heel veel begrip hoort, veroorzaakt ellende -
Frank Sinatra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Kom ik eerst je haar doen  |
Afgesproken! Hou ik je aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Kom ik eerst je haar doen  |
Was jij dat nou die het van de week over ouwenelen had?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:14
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Was jij dat nou die het van de week over ouwenelen had? |
Je bedoelt dat het totaal off topic is? Ik zuig alles ook zomaar uit m'n duim hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:14
|
|
|
|
Groot is de hoogte en de diepte en de wijdte van Gods Trouw.
http://youtu.be/0a4qWNUDMqs
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 11 november 2012, 09:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VORDIS244
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:19
|
|
|
|
| PAULUS636 schreef: | Ik vroeg mij het volgende af:
Kan men een mail sturen naar een nieuw CM lid om hem of haar welkom te heten terwijl men de desbetreffende persoon helemaal niet kent? Of is dit misschien te opdringerig? Ik bedoel het bij het welkom heten van nieuwe CM leden uiteraard altijd goed. Hoe denken jullie hierover?
Groeten van Paulus |
Hi Paulus,
Ik ben nieuw op CM en kan je zeggen dat ik een welkomstmail zou waarderen. Als je lid wordt kun je contact verwachten, sterker nog hoop je dat iemand je benaderd. Dus ik zou zeggen: gewoon doen.
Hr.gr. Vordis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:25
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Je bedoelt dat het totaal off topic is? Ik zuig alles ook zomaar uit m'n duim hoor  |
Toch geen familie van???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Toch geen familie van???????  |
ehm... in zekere zin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:39
|
|
|
|
Donderdag 1 November, Psalm 119: 161-168; Zevenmaal daags.
Zevenmaal – dat is nogal wat! In menig gezin is het al een geweldige prestatie om de boel één keer per dag even stil te krijgen voor de afsluiting van de maaltijd. Een korte lezing uit de Bijbel, kort gebed – voor velen is dat alles al een brug te ver, veel te veel gevraagd. Zevenmaal – dat is leuk voor monniken en nonnen in een klooster; daar doen ze dat nog, letterlijk: zevenmaal per dag schuilen zij weg in de kloosterkerk, om psalmen te zingen. ’s Morgens in alle vroegte, als de zon nog niet eens is opgegaan, luidt de eerste klok. En dan volgt daarop, als in het ritme van de hartslag, gedurende heel de dag een reeks van gebedstijden. Totdat de zon weer onder is en in de avond de Completen worden gezongen, gebeden op de drempel van de nacht. Zevenmaal – ja, in kloosters kan dat nog. Maar twee hoog achter in de Schildersbuurt? Kom er maar eens om als de ganse dag in jouw fabriek een popzender lawaai uitbraakt. Zevenmaal? Nog niet aan éénmaal kom je toe… Toch zou het een zegen zijn: bij elke maaltijd, even een moment van bezinning. Waarom wel voedsel voor de maag en geen voedsel voor de bezinning. Waarom wel voedsel voor de maag en geen voedsel voor de ziel? En dan het ochtend- en avondgebed: samen met die drie maaltijden kom je dan al op vijf keer per dag. En als je dan ook nog eens ’s morgens bij de koffie en ’s middags bij de thee een korte dankzegging zou uitspreken, zomaar stilletjes, terwijl je weer terugloopt naar je werkplek… Dan zou je precies doen wat de psalm ons voorhoudt. Ik zeg niet dat het zo móet. Ik zeg alleen dat het zo kán. Zevenmaal daags. Je kunt slechtere medicijnen voorgeschreven krijgen…
Zevenmaal daags zeg ik uw goedheid dank, rechtvaardig is uw wet en mij ten zegen. Dit geeft mijn loflied innigheid en klank. Zij die uw wet beminnen, gaan uw wegen. Zij wandlen voort in vrede, vrij en frank, geen struikelblok, geen onheil houdt hen tegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | De Hemel
Ik wilde toch even, voor de zekerheid iets zeggen over bovenstaand lied.
Kijk het is een doordenker. Kijk ik had hem lang niet meteen door, pas veel later, dus ja, ik ga er van uit dat niet iedereen hem meteen doorheeft, het liedje.
Kijk, hij heeft het erover dat mensen hem vragen stellen. Hij gelooft in de Hemel, en mensen zeggen dingen als hoe kan je dat nou doen, de hemel is iets dat is verzonnen.
Dan zegt ie ja, de de muziek van Beethoven en van Jacueques Brel is óók verzonnen en toch bestaat het....
Nou, als je gaat denken van verzonnen=bedacht. Ja, God heeft de mensen bedacht en gemaakt, de dieren, de natuur, de ruimte, het heelal, dus ook de Hemel staat in Genesis. Ja, en Hij heeft het niet zomaar ff gemaakt, neehee, daar is over nagedacht=verzonnen.
Snap je.
Ja, en je hebt ook mensen die verzinnen dingen over de wereld die niet waar zijn, ja, díe dingen zijn er dan natuurlijk niet, kijk een zoutkaart, die het zoutgehalte op de wereld aangeeft, is en blijft een zoutkaart, ook al verzin je dat het een kaart is die plekken aangeeft die zogenaamd zijn geïnfecteerd met een hoge dosis radioactiviteit.
Ja, dat dan weer niet natuurlijk.  |
.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 2 november 2012, 11:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:53
|
|
|
|
en deze, De Here draagt je
http://youtu.be/wIZuG_XTWAg
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 11 november 2012, 09:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:56
|
|
|
|
[quote=MARITIME853]Hey Shanita,
Speciaal voor jou, het volgende. Ik respecteer hoe bent, zoals jij je laat zien.
Ken jou emoties en gevoelens heel goed. Die kan je raden en niet weten.Wanneer je dingen in het verleden aflegt, geeft de Heer jou het volgende. Het is niet als en dan bij God, geloof voldoet.
Jas 3:17 Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.
Ik oordeel niet partijdig.
Gal 5:22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
Al deze dingen bezit ik.(lankmoedig =geduldig) Dat is wat ik jou wens......
Dat is heel fijn.
En ik wens dat je ogen opengaan inzake charlatans in de evanglische wereld, zo ook Pieter 619
En...ik ga zo heerlijk vroeg slapen ben ondertussen beter én tis morgen vrijdagavond dus: Stappen! In denk Rotterdam, Amsterdam, óf Antwerpen, daar zijn we nog niet helemaal uit
en ik mail met een toffe gast hier....;)
Mzzl!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:00
|
|
|
|
uit zijn duim zuigenSpreekwoorden: (1914) Iets uit zijn duim (of den vinger) zuigen d.w.z. iets verzinnen, leugens vertellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:02
|
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Sterke reactie! Je weet waar je staat, top!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:03
|
|
|
|
Iets uit zijn duim (of den vinger) zuigen, d.w.z. iets verzinnen, leugens vertellen. De gedachte waarop deze uitdr. berust - en haar voorkomen door het geheele Germaansche gebied wijst op haar hoogen ouderdom - schijnt te zijn, dat men zekere onbekende zaken kan te weten komen door aan den duim te zuigen. In dezen gedachtenkring behooren verscheidene sagen, die tot de oudheid der Europeesche volken opklimmen. Den vinger in den mond steken komt dan ook in de sage en in de mythologie voor als een gewoon middel om wijsheid over eenig punt te erlangen (Volkskunde, XXIII, 234). Vgl. Servilius, 135: Hi suighet al wt sinen vingheren; bij Sartorius II, 7, 42: Ex tua non prodit officina, dat suycht ghy wt u selfs duym niet; en bij Campen, 28: Hy cant wt syn vingher suyghen. Vgl. Marnix, Byenc. 58 r: Soo dat men merckelijck sien kan, dat de leere der Drievuldicheydt uyt des Paus duym niet en is ghesoghen; V. Moerk. 502: Ze noemt me by me naem, dat het ze uit 'er duim niet ezoogen; Hooft, Ned. Hist. 332; De Brune, 188; Suringar, Erasmus LXXIV; Harreb. I, 159 b; Kmz. 335, enz. Ook vindt men ‘hij zuigt het uit zijn vuist, zijn poot of zijne teenen’; zie Harrebomée II, 194 a; Antw. Idiot. 1226 (iet uit zijnen teen zuigen) en Tuinman I, 191: ‘Uit den poot zuigen: dit drukt uit, iets by zich zelven verzinnen. 't Is ontleent van de beeren, die, zoo men verhaalt, aan hunnen poot zuigen. Dus zegt men van de vertellingen der besjes, dat ze die uit den spinrok halen’. De Duitschers zeggen sich etwas aus den Fingern (dem kleinen Finger, dem Daumen) saugen; eng. to suck anything out of one's own fingers' ends.
Bron: bron: F.A. Stoett, Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden. W.J. Thieme & Cie, Zutphen 1923-1925 (vierde druk).
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 november 2012, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:05
|
|
|
|
[quote=JOL252]Sterke reactie! Je weet waar je staat, top!
Dank je Jol, zoiets te horen van jou, betekend heel veel voor me, bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:14
|
|
|
|
Maf? Of grappig? Ieder zijn meug Ik vind het leuk Vijfjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:16
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En gij zijt van mening dat die loodgieter wél je was van 1,5 week gaat doen?  |
Túúrlijk, een beetje galante loodgieter dóét dat gewoon!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:17
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb vandaag geen zin om op het forum te schrijven.  |
Ik ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:25
|
|
|
|
.......
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 2 november 2012, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:30
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Iets uit zijn duim (of den vinger) zuigen, d.w.z. iets verzinnen, leugens vertellen. De gedachte waarop deze uitdr. berust - en haar voorkomen door het geheele Germaansche gebied wijst op haar hoogen ouderdom - schijnt te zijn, dat men zekere onbekende zaken kan te weten komen door aan den duim te zuigen. In dezen gedachtenkring behooren verscheidene sagen, die tot de oudheid der Europeesche volken opklimmen. Den vinger in den mond steken komt dan ook in de sage en in de mythologie voor als een gewoon middel om wijsheid over eenig punt te erlangen (Volkskunde, XXIII, 234). Vgl. Servilius, 135: Hi suighet al wt sinen vingheren; bij Sartorius II, 7, 42: Ex tua non prodit officina, dat suycht ghy wt u selfs duym niet; en bij Campen, 28: Hy cant wt syn vingher suyghen. Vgl. Marnix, Byenc. 58 r: Soo dat men merckelijck sien kan, dat de leere der Drievuldicheydt uyt des Paus duym niet en is ghesoghen; V. Moerk. 502: Ze noemt me by me naem, dat het ze uit 'er duim niet ezoogen; Hooft, Ned. Hist. 332; De Brune, 188; Suringar, Erasmus LXXIV; Harreb. I, 159 b; Kmz. 335, enz. Ook vindt men ‘hij zuigt het uit zijn vuist, zijn poot of zijne teenen’; zie Harrebomée II, 194 a; Antw. Idiot. 1226 (iet uit zijnen teen zuigen) en Tuinman I, 191: ‘Uit den poot zuigen: dit drukt uit, iets by zich zelven verzinnen. 't Is ontleent van de beeren, die, zoo men verhaalt, aan hunnen poot zuigen. Dus zegt men van de vertellingen der besjes, dat ze die uit den spinrok halen’. De Duitschers zeggen sich etwas aus den Fingern (dem kleinen Finger, dem Daumen) saugen; eng. to suck anything out of one's own fingers' ends.
Bron: bron: F.A. Stoett, Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden. W.J. Thieme & Cie, Zutphen 1923-1925 (vierde druk). |
........
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 2 november 2012, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
|