| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:10
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Toch wel je paspoort getoond  |
Ehm.... hij zal hem toch niet Polen gehaald hebben??? Je paspoort tonen ergens tussen de borden Deutschland en Nederland is de laatste decenia vast zelden nodig geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:11
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | regeerakkoord vvd pvda nederland word genaait ik blijf lekker in Duitsland |
hey dus toch meedoen met mafkezen bezighouden met vijfjes maken mafkees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:15
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!  |
Hier op sG...Hele goeie...Hele lekkere!!!!
Als je eens een maand hebt, waarbij je wat over hebt....(euro"s)bel je maar.... Jij mag ook Steen, maar je woont zo ver weg!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 3 november 2012, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:17
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | met je eens dat klagen zin heeft. Bij iemand even kunnen klagen haalt vaak de angel uit het probleem. Als je een luisterend oor vindt voel je je verbonden en gehoord en dat geeft moed en vertrouwen. |
Klopt. Als je niet positief kunt/mag klagen (omdat dit al snel "not done" is. Ik heb deze vaak gehoord: "niet klagen maar dragen en bidden om kracht") komt het op een andere manier eruit, men lijdt onnodig pijn van binnen, krijgt fysieke klachten, wordt hard/bitter en ga zo maar door. Klaagmuren... gewoon even alles laten voor wat het is en het woorden geven, je hart uitstorten. In de psalmen bijvoorbeeld kun je er genoeg over vinden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 3 november 2012, 22:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Hier op sG...Hele goeie...Hele lekkere!!!!
Als je eens een maand hebt, waarbij je wat over hebt....(euro"s)bel je maar.... Jij mag ook Steen, maar je woont zo ver weg!!! |
Goed plan, vind je ook niet Steen?! Maak je er gelijk een gezellig dagje Zeeland van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ehm.... hij zal hem toch niet Polen gehaald hebben??? Je paspoort tonen ergens tussen de borden Deutschland en Nederland is de laatste decenia vast zelden nodig geweest  |
Bedoel je decennia???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:24
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Bedoel je decennia??? | Jep, N-etje vergeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:25
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Goed plan, vind je ook niet Steen?! Maak je er gelijk een gezellig dagje Zeeland van. | Hahahaha, ja idd. Leuk plan idd. Maar niet naast de deur. En ehm...... iig eerst niet. Anders krijgt deze Weegschaal ruzie met haarzelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:22
|
|
|
|
Vandaag naar een rommelmarkt geweest. Ben ontzettend goed geslaagd. Altijd leuk als je voor weinig goede spullen kunt aanschaffen. Voel me rijk gezegend!!!
Heb zelfs een grotendeels compleet servies kunnen kopen. Grootmoeders tijd. Met een geel bloesemtakje. Heel mooi en voor de prijs waar je anders 3 borden bij Blokker voor koopt. Heb nu wel een probleem: moet m'n profiel aanpassen. Bij ideale partner moet komen te staan: met kinderen of grote familie genieten de voorkeur. Of bij wat wil je verder nog kwijt: vrienden of cm-ers met een grote eetlust, die van een mooi gedekte tafel houden mogen ook reageren.
Had ik het nodig? Nee. Ik wilde het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:28
|
|
|
|
hoi allemaal,
na enig overleg zijn we er uit; picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen; we hopen op zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos" te gaan met elkaar.
het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.
Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... ) menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......; http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71
daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!! vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!
mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0
dus;
vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in; restaurant "uilenbos" Engweg 61, 6741 KC Lunteren (GPS: Beukenlaan 5) Tel. 0318-48 23 27
voorlopig hopen mee te gaan;
- roelande345, 53 jaar, regio 0342 evt met kleinkinderen - hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar - margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar - mamy994, 57 jaar, regio 0113 - "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar - pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond - johanurd092, 36 jaar, regio 0521 - tah315, 48 jaar, regio 035 - folef327, 46 jaar, regio 050 - willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar - bram - barman?
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 4 november 2012, 13:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:33
|
|
|
|
En Nu is het bijna weer zondag!...voor mij een feestdag! Dan ga ik op tot God's altaren!Gaan jullie mee? Zondagavond 4 nov.19.00 uur in de Pauluskerk, Gouda! Weet dat je welkom bent....enneh.....daarna koppie koffie bij mij?
Laatst aangepast door
|
JOCHEBED148
|
op zaterdag 3 november 2012, 23:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:38
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Vandaag naar een rommelmarkt geweest. Ben ontzettend goed geslaagd. Altijd leuk als je voor weinig goede spullen kunt aanschaffen. Voel me rijk gezegend!!!
Heb zelfs een grotendeels compleet servies kunnen kopen. Grootmoeders tijd. Met een geel bloesemtakje. Heel mooi en voor de prijs waar je anders 3 borden bij Blokker voor koopt. Heb nu wel een probleem: moet m'n profiel aanpassen. Bij ideale partner moet komen te staan: met kinderen of grote familie genieten de voorkeur. Of bij wat wil je verder nog kwijt: vrienden of cm-ers met een grote eetlust, die van een mooi gedekte tafel houden mogen ook reageren.
Had ik het nodig? Nee. Ik wilde het.  |
Ik heb hier nog een beetje 2ehands mosselen liggen . Is dat misschien ook nog wat voor je? Koopje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb hier nog een beetje 2ehands mosselen liggen . Is dat misschien ook nog wat voor je? Koopje.  |
de mossels die na het koken niet open gingen zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:53
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Vandaag naar een rommelmarkt geweest. Ben ontzettend goed geslaagd. Altijd leuk als je voor weinig goede spullen kunt aanschaffen. Voel me rijk gezegend!!!
Had ik het nodig? Nee. Ik wilde het.  |
Leuk, Mamy. Lekker van genieten!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:55
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Alles wat kort is is OOK de moeite waard om mee te maken....  |
Niet mee eens.
Alles?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 00:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Niet mee eens.
Alles?  | Wie het kleine niet eert.... (Visser)
Is het grote niet weerd...
(Weerd is geen spelfout...want het moet rijmen op eert)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 00:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wie het kleine niet eert.... (Visser)
Is het grote niet weerd...
(Weerd is geen spelfout...want het moet rijmen op eert) |
Ik noem dan maar even een klein voorbeeldje . Een kortstondige ziekte bijv. vind jij wel de moeite waard om mee te maken?
Over spelfouten hadden we het hier niet
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 4 november 2012, 00:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 00:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik noem dan maar even een klein voorbeeldje . Een kortstondige ziekte bijv. vind jij wel de moeite waard om mee te maken?
Over spelfouten hadden we het hier niet  |
Dan zet ik mijn woorden over in... Het KAN...de moeite waard zijn... Een ziekte meemaken....? Nee natuurlijk is dat niet fijn om mee te maken... Maar daar dacht ik ook eerlijk gezegd niet aan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 01:18
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | hoi allemaal,
na enig overleg zijn we er uit; picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen; we hopen op zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos" te gaan met elkaar.
het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.
Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... ) menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......; http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71
daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!! vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!
mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0
dus;
vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in; restaurant "uilenbos" Engweg 61, 6741 KC Lunteren (GPS: Beukenlaan 5) Tel. 0318-48 23 27
voorlopig hopen mee te gaan;
- roelande345, 53 jaar, regio 0342 evt met kleinkinderen - hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar - margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar - mamy994, 57 jaar, regio 0113 - "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar - pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond - johanurd092, 36 jaar, regio 0521 - tah315, 48 jaar, regio 035 - folef327, 46 jaar, regio 050 - willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar - bram - simsim? - barman?
. |
simsim gaat niet mee heeft het te druk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 02:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Snap je dat niet? Tja, je bent een echte man die snappen dat geouweneel niet he?  |
dank u voor het compilment
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 4 november 2012, 02:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 02:04
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Beste cm'ers, wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie. Zou je hetzelfde zeggen als je hier nu schrijft als je de ander ziet en hoort? Wat denken jullie? |
Ik denk het niet, maar weet het wel zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 03:29
|
|
|
|
Ik knap heel erg op van n man die lieve zinnetjes schrijft met krijt op n memo bord en die lekkere ontbijtjes maakt en die hard op zingt tijdens t douchen maar uh....het ging over afknappers,ik kan ze maar niet bedenken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 03:38
|
|
|
|
ik wil wel even klagen dat ik helemaal niets te klagen heb
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 05:11
|
|
|
|
Prachtig lied aan het begin van de dag......
http://youtu.be/X9e_QO1ATho
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 05:11
|
|
|
|
Prachtig lied aan het begin van de dag......Waar liefde is daar is God.....
http://youtu.be/X9e_QO1ATho
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 4 november 2012, 05:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 08:27
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Klopt. Als je niet positief kunt/mag klagen (omdat dit al snel "not done" is. Ik heb deze vaak gehoord: "niet klagen maar dragen en bidden om kracht") komt het op een andere manier eruit, men lijdt onnodig pijn van binnen, krijgt fysieke klachten, wordt hard/bitter en ga zo maar door. Klaagmuren... gewoon even alles laten voor wat het is en het woorden geven, je hart uitstorten. In de psalmen bijvoorbeeld kun je er genoeg over vinden. |
Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken...... Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he? Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 08:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vind jij het ook zo jammer dat de klaagmuur verdeelt is in een mannen en vrouwen gedeelte........? Als je bij de mannen wilt kijken moet je op je stoeltje staan en over de muur gluren........en dan zie je vieringen die je ook wel op het vrouwen gedeelte had willen meemaken.... In de synagoge werkt het ook zo, ik weet het maar toch...... |
Juist Willemijn... Ik heb er ook nog altijd moeite mee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 09:32
|
|
|
|
Zondag 3 November, Psalm 121: 1-4; Mijn herder zal niet slapen.
Mijn trouwpsalm! Ónze trouwpsalm! Ik zie achterom. Heeft de Eeuwige echt niet af en toe een oogje dichtgedaan? Is Hem werkelijk niets ontgaan in al die jaren? Eerlijk gezegd heb ik weleens gedacht: God, waar bent U nu? Waarom grijpt U niet in? Slaapt U soms? En dan nog eens wat: heb ik nooit gewankeld? Ik zou het van mezelf absoluut niet durven zeggen. Naar mijn eigen gevoel heb ik keer op keer op het punt gestaan om te vallen. Ik wankelde soms als een standbeeld dat ter aarde dreigt te storten. Hoe kan ik nu met heel mijn hart geloven dat deze psalm het bij het rechte eind heeft? De dichter is op weg naar Jeruzalem. Een gevaarlijke reis! Op de hellingen van de bergen van Jeruzalem houden zich struikrovers schuil. Elk moment kunnen ze van de heuvels afrennen en de nietsvermoedende pelgrims kort en klein slaan, beroven en halfdood langs de kant van de weg laten liggen. De dichter van de psalm ziet op tegen de reis, als tegen een berg. Vele bergen ziet hij, huizenhoog. Wie zal hem helpen, als de nood aan de man komt? Voor hem staat vast: de Eeuwige zal hem terzijde staan. Hij zal zijn voet voor wankelen behoeden. Israëls wachter sluimert noch slaapt. De Goede Herder zal wakker zijn over zijn kudde! Geloof ik dat? Ik zou er niet op kunnen vertrouwen als ik Jezus niet kende. Hij, de Goede Herder, sliep bij tijd en wijle. Zie Hem onder zeil, aan boord van de boot waarop zijn leerlingen in een zwaar gevecht met de elementen zijn! Golven en wind ranselen het schip. En Christus? Hij slaapt. Hoe is het mogelijk? Hij wist: onze hemelse Vader blijft wakker. Altijd. Ook al zien wij daar helemaal niets van.
Ik sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan, waar komt mijn hulp vandaan? Mijn hulp is van mijn Here, die dit alles heeft geschapen. Mijn herder zal niet slapen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 10:02
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Juist Willemijn... Ik heb er ook nog altijd moeite mee! |
Gelukkig gaf/geeft Jezus aan de vrouw een andere (oorspronkelijke) plek ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 10:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken...... Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he? Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt.... |
Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 november 2012, 11:03
|
|
| Naar boven |
|
|