ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4751 4752 4753 4754 4755 4756 4757 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 10:51

uhm ik geloof dat het zondagse soepie bij toeval een minestronesoep is geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 10:57

WILLEMIJN232 schreef:
Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken......
Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he?
Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt....

Zie vetgedrukte; wat bedoel je precies? Hoe er binnen CM gereageerd kan worden op reëel verdriet of pijn?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:09

Klagen is je ongenoegen uiten. Lijkt mij gezond, als je iemand hebt tegen wie je even lekker kan zitten klagen, knap je vaak al weer van op.

Als klagen een vorm van aandacht trekken wordt, gaat het fout. Je bent dan niet op zoek naar een oplossing, maar wil alleen maar dat er naar jou geluisterd wordt. Er is dan geen sprake meer van communicatie, maar van een monoloog.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:12

Ik ga zo maar eens kijken wat mijn (ex)schoonmoeder voor soep heeft.........
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:16

JANS221 schreef:
Klagen is je ongenoegen uiten. Lijkt mij gezond, als je iemand hebt tegen wie je even lekker kan zitten klagen, knap je vaak al weer van op.

Als klagen een vorm van aandacht trekken wordt, gaat het fout. Je bent dan niet op zoek naar een oplossing, maar wil alleen maar dat er naar jou geluisterd wordt. Er is dan geen sprake meer van communicatie, maar van een monoloog.

.... yep.. en soms zelfs een vluchtweg om actie/verantwoording te nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:29

Vroeg kerstcadeautje voor mn dochter: kaartjes voor de Spaanse Rijschool in Ahoy.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:46

GERRIT603 schreef:
de mossels die na het koken niet open gingen zeker Lachende smiley

Gerrit, visser is een zeeuw...het zijn alleen de schelpen...de rest is er al uit...een zeeuw is zuunig en wilt overal geld uitslaan... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:46

MARIANNE338 schreef:
Hahahaha......ik denk dan bij mezelf.......oke....wat wil je nou?
Of....wat moet ik hiermee ???
Misschien krijgen we antwoord van de heren....ben benieuwd Engeltje smiley

Ik denk dat veel mannen het eerst met een knipoog proberen om te kijken of er reactie komt. Ik doe dat zelf niet maar stuur een mail en kijk dan of er gereageerd wordt. Wel is het zo als je vaak een afwijzing krijg dat je weleens bij je zelf denk "is er dan geen vrouw voor mij die je beter wil leren kennen?" Dus als je een mail krijg van een man maar je heb geen interesse stuur dan gewoon een leuke mail terug.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:49

HANNAH810 schreef:
hmm bij mij zou je per definitie een NEE krijgen;
soms kan het prettig zijn eerst eens gewoon gezellig te mailen of chatten, misschien?

het zou op mij errug doelgericht overkomen!!

Mijn stelling was dus ook om reacties los te krijgen. Natuurlijk wil je eerst wat meer van elkaar te weten komen. Eerst mailen en dan bellen en dan elkaar ontmoeten is natuurlijk de meest logische manier.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:52

SHANITA130 schreef:
Nou, mi ben je 1. niet oud.
2. vond jij dat leuk om te horen toen je 18 was, 'lekker ding'?

Ik vond het helemaal niet leuk en gebrek aan respect.

Voelde zelfs bedreigend.

Het is ook zeer respectloos als je iemand een ding noemt terwijl het een mens is. Als ik het hoor zeg ik er wat van.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 12:44

Dat ik vandaag weer de bloemengroet van de gemeente mag ontvangen...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 12:53

PIETER649 schreef:
regeerakkoord
vvd pvda
nederland word genaait
ik blijf lekker in
Duitsland

Bij mijn weten kom je juist vaak in Nederland!!
Maar dat is per heden voorbij???

het word dus rustig op de snelweg, en er komt weer werk voor Nederlandse bedrijven? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 4 november 2012, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 12:58

JOSINA022 schreef:
Dat ik vandaag weer de bloemengroet van de gemeente mag ontvangen...

Dat is een mooi gebaar....te weten dat er mensen zijn die aan je denken Lachende smiley
Geniet er maar van....je hebt ze verdiend.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 12:59

Het mooiste moment... zonder twijfel... toen ik mijn gegevens op een Nederlandse website invoerde om te laten berekenen wat het effect zou zijn met deze nieuwe regering....

ik zou er netto ca. € 4.512,00 op achteruit gaan!!! Das bijna € 400,00 per maand!!!!

Maar.... ik woon helemaal niet in Nederland Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Owwwwwwwwww wat hou ik toch van Duitsland!!! Coole smiley met zonnebril Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:03

JOHAN850 schreef:
Het is ook zeer respectloos als je iemand een ding noemt terwijl het een mens is. Als ik het hoor zeg ik er wat van.

je moet het leven niet zo serieus nemen joh...

ik zeg regelmatig dat ik mn vrouw een lekker ding vind Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:05

PIETER649 schreef:
je moet het leven niet zo serieus nemen joh...

ik zeg regelmatig dat ik mn vrouw een lekker ding vind Knipoog smiley

Ik ga daar niet boos om worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:08

JOHAN850 schreef:
Ik denk dat veel mannen het eerst met een knipoog proberen om te kijken of er reactie komt. Ik doe dat zelf niet maar stuur een mail en kijk dan of er gereageerd wordt. Wel is het zo als je vaak een afwijzing krijg dat je weleens bij je zelf denk "is er dan geen vrouw voor mij die je beter wil leren kennen?" Dus als je een mail krijg van een man maar je heb geen interesse stuur dan gewoon een leuke mail terug.

Gewoon doorgaan Johan........geen handvol...maar een land vol zeggen ze toch?
t"Komt vast wel goed.
Maar het is wel zo netjes om een fatsoenlijke toenadering of kennismaking..of hoe je het ook wil noemen, te beantwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:10

ANNETTE792 schreef:
Ik ga daar niet boos om worden Knipoog smiley

hihihihi...kan ik me voorstellen......
ik zou me zorgen maken, als dat niet meer gezegt zou worden...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:10

ERIKA129 schreef:
Ehh... wat heeft die er nu weer mee te maken Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
En een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord Knipoog smiley of te wel als je goed leest dan weet een ieder wie er op wie verliefd is in dit topic Knipoog smiley Maar ik denk kom laten ze dat topic weer eens ophalen Clown smiley

Ja was wel echt duidelijk.. Maar ik denk dat Vissertje hem niet helemaal volgde... Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:15

eerst die chocoladeletter maar es opeten... lekker hoor, een choco ß Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:19

MIEKE364 schreef:
Beste cm'ers,
wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie.
Zou je hetzelfde zeggen als je hier nu schrijft als je de ander ziet en hoort?
Wat denken jullie?

Ja...ik denk dat dat anders is...
Als je tegenover iemand zit praat je in het wilde weg over van alles en nog wat...tenminste.... Verlegen lachende smiley
Maar schrijven is toch anders......niet iedereen vind schrijven leuk.
En als dat het geval is, blijf je je toch op de achtergrond houden, denk ik.
Maar als je veilig achter je eigen laptop in je beschermende omgeving zit, zeg je misschien wel meer,.. wat je niet zou doen, als die persoon naast je zou zitten.....tja wel heel dubbel als je er zo over nadenkt..
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:21

MARIANNE338 schreef:
Dat is een mooi gebaar....te weten dat er mensen zijn die aan je denken Lachende smiley
Geniet er maar van....je hebt ze verdiend.....

Dank je wel!

Idd een heel mooi gebaar en ga er zeker te weten van genieten!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:25

ANNA415 schreef:
Ja was wel echt duidelijk.. Maar ik denk dat Vissertje hem niet helemaal volgde... Knipoog smiley Clown smiley

Nee , ik denk het ook niet , met de nadruk op denk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:25

JOL252 schreef:
Zie vetgedrukte; wat bedoel je precies? Hoe er binnen CM gereageerd kan worden op reëel verdriet of pijn?

Eigenlijk is het een foute opmerking, ik refereerde alleen aan de tekst van Carmen.....Dat is één ziel op CM.
Verder heb ik ervaren dat CMmers erg omzien naar de ander...en ik hoop dat ik dat ook naar anderen kan doen......

Maar wat is klagen he? Ik weet dat er eens hier iemand was die een week klaagde over het vieze drankje voor een darmonderzoek.....Ik vind dat geneuzel maar diegene dacht daar zelf heel anders over......
Soms lees je ook wel: niet klagen maar dragen en bidden om kracht......ook zo'n opmerking waar je niets mee kan.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 4 november 2012, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:32

Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.

Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:35

MIEKE364 schreef:
Beste cm'ers,
wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie.
Zou je hetzelfde zeggen als je hier nu schrijft als je de ander ziet en hoort?
Wat denken jullie?

Ja, natuurlijk. Ja, niet bij hele goede vrienden die hetzelfde denken over dingen bijvoorbeeld.

Maar ja, als ik bij mensen zit die pro dit en pro dat zijn en ik niet, haha, ja ik kijk dan wel ff beter uit, dan krijg je binnen no time vuile gezichten ruzie.

En dat zwart/wit denken, kom daar maar eens tussen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:38

JOSINA022 schreef:
Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.

ik denk dat het ook van belang is dat mensen de vrijheid hebben vooral ZICHZELF te zijn, mits zij daar anderen niet mee beschadigen.
en ja; de ene mens heeft een hogere frustratie-drempel dan de ander; maar is dat per defenitie verkeerd?

degene die als "klager" ervaren wordt, heeft blijkbaar de behoefte om zijn/haar frustraties te uiten; so be it..........toch?

hannah..........just being myself
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:38

JOSINA022 schreef:

Dat is óók zo Josina. De kern van de zaak.. en de moeite doen om daarachter te komen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:39

VISSER278 schreef:
Nee , ik denk het ook niet , met de nadruk op denk. Knipoog smiley

Ach....dat kunnen we hem niet kwalijk nemen.........je zal maar zo lang
zonder koffie zitten,....dan word het denken wel moeilijker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:40

WILLEMIJN232 schreef:
Eigenlijk is het een foute opmerking, ik refereerde alleen aan de tekst van Carmen.....Dat is één ziel op CM.
Verder heb ik ervaren dat CMmers erg omzien naar de ander...en ik hoop dat ik dat ook naar anderen kan doen......

Maar wat is klagen he? Ik weet dat er eens hier iemand was die een week klaagde over het vieze drankje voor een darmonderzoek.....Ik vind dat geneuzel maar diegene dacht daar zelf heel anders over......
Soms lees je ook wel: niet klagen maar dragen en bidden om kracht......ook zo'n opmerking waar je niets mee kan.......

Ik denk dat je soms verder moet kijken dan het "geklaag", zoals in het voorbeeld dat je hierboven aanhaalt. Jij vindt dat, op dat moment, klagen en geneuzel, maar voor die persoon is het heel belangrijk en is het niet zozeer het drankje waar het om gaat, maar een uiting van angst voor het onderzoek.

En die opmerking...nee, daar kan ik idd ook niet zoveel mee...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4751 4752 4753 4754 4755 4756 4757 ... 6194 Volgende
Pagina 4754 van 6194