| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En wat staat er voor vanavond op het menu?  |
Nog geen idee. Mijn simpele ik denkt dat het wel brood zal zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat een geklaag op de zondag  Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen
Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks.. Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van... |
Nou, net zoals de Klaagmuur op een plek staat, moet je ook weten tegen wie en waar je je ei kwijt kunt. Ik denk ook niet dat het overal, te pas en te onpas kan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:24
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | hoop dat je inderdaad "gelukkig" bent Pietje  |
Voor jou een heel fijne avond, Jochebed. Ben jij tenminste wel een stuk gelukkiger! Genieten maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat een geklaag op de zondag  Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen
Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks.. Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van... |
Ik zie het niet als klagen Erika, als je klaagt, iig niet in de negatieve zin. Ik heb dan begrip voor je.
Net zoiets wat Jol zei: Ja, je kan ook zeggen wat er goed gaat enzo, waarom zou iemand niet kunnen klagen er is zelfs een klaagmuur. En dan kunnen anderen advies geven wat ze anders niet zouden kunnen omdat ze niet wéten. Ik heb al meerdere keren hier gehad op dit forum, dat reacties mij heel erg goed doen en deden.
Ik vind, klagen moet kunnen. Wat ik wel eerst had, ja, dan hád ik al dingen overwonnen, en dan had ik té weinig begrip voor mensen die dat(nog) niet hadden. Zo'n beetje kapsonens zeg maar, zo van ik heb het lekker overwonnen en nu lekker alles op een rij, en dan moet jij dat ook maar doen, of niet zeiken aan mijn hoofd.(dat dácht ik dan, en zat ook nog te roddelen over diegene met anderen....ook al had ik een hekel aan roddelen, en vaak wegliep als dat gebeurde, ja dubbel he?) En dát is natuulijk heel erg gemeen, ben ik ook achter gekomen, gelukkig. Jaahaa, nu ik zelf weer even op de rand van 'het heel moeilijk hebben' zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland? wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo??
jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....
nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur  |
Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen...... De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.
Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:48
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | | Nog geen idee. Mijn simpele ik denkt dat het wel brood zal zijn. |
Met zeeuws spek is dat heel lekker ja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen...... De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.
Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is? |
Je schrijft het gelukkig nog bij het mooiste moment.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:58
|
|
|
|
Het is ook weer om te klagen he? regen, donker.....brrr Ik vind jou niet een prototype van een klager.....en het is net wat je zegt; staat het iedere dag bij het topic slechtste moment dan wordt niemand er vrolijk van...... En dan ook nog: wat zet je op een forum en wat niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Met zeeuws spek is dat heel lekker ja.  |
Je loopt wel een beetje op te scheppen over Zeeland Vissertje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik rem niet... gewoon zeggen wat ik denk
en als n ander t daar niet mee eens is? so what? |
Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:05
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik denk dat je soms verder moet kijken dan het "geklaag", zoals in het voorbeeld dat je hierboven aanhaalt. Jij vindt dat, op dat moment, klagen en geneuzel, maar voor die persoon is het heel belangrijk en is het niet zozeer het drankje waar het om gaat, maar een uiting van angst voor het onderzoek.
En die opmerking...nee, daar kan ik idd ook niet zoveel mee... |
Als ik dat twee weken op een forum hoor vind ik het toch echt geneuzel hoor......zo zie je maar weer, blijft persoonlijk.......ik denk dan : er zijn ergere dingen in het leven om twee weken op een forum te zetten....dat vond ik toen en dat vind ik nu....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je loopt wel een beetje op te scheppen over Zeeland Vissertje!  |
visser heeft niet eens zeeuws spek, willemijn; hij blijft eten; maar ja.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANS092
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:12
|
|
|
|
|
helaas gebeurt het dat we denken of zeggen dat die kerk of voorganger niet goed is ,of zelfs je mede broeder of zuster ...ik ben er heilig van over tuigt dat elke gedachte elke uit spraak elke afweising en elke geweesen vingetrje dat de tegenstand juicht (satan) en zegt tegen z,n demoenen (engelen) moetje kijken die christunnen maken elkaar kopot en ik hoef er hele maal niets voor tedoen .het is toch een hard gelach die christenen .....is het niet beter dat we de handen in elkaar slaan en niet kijken waar iemand zwemdt maar gewoon zegt je mag er zijn en hebje probleemen met de kerk ga naar de bron maar gooi het niet op straat...DIT DOET GOD PIJN GELOOF MIJ!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:18
|
|
|
|
Drie in het rond: krieltje, spruiten en kleine gehaktballetjes gebakken in de pan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:19
|
|
|
|
Ik herken dat trouwens helemaal: dat ontzettend moe zijn...! Ja, en élke dag...!
Ja, ik deed weleens dágenlang in mijn bed liggen slapen. Maar ja, daar werd ik nóg moeier van.
Nu doe ik het zo: ik ontzie mezelf wat. Iets hoeft niet in één keer af, ik kan er zolang over doen als ík dat wil. Ik zit niet voor niets in de WAO, 100% afgekeurd.
Ik kan ook, elke dag, drie uur iets in me huis doen, en dan netjes de spulletjes schoonmaken en opbergen hoe het hoort, en de volgende dag wéér drie uurtjes.
Zo kan ik, én Rust inbouwen, én ik zie er niet tegenop: ik kan tenslotte ná drie uur heerlijk een dutje doen van één of twee uur. Ik kan een kennis opzoeken. Ik kan bij iemand eten in de namiddag/begin avond waar ik altijd terecht kan, zelfs elke dag. Mogelijkheden zijn legio, want ík ben mijn eigen baas, en niet wat mensen vérwachten van mij. En ook: Kijk als je je moe voelt, dat is niet zomaar. Je lichaam wil je iets duidelijk maken, dat je veel Rust nodig hebt. Dus ja, gewoon wat langer slapen, een middagdutje van minstens 2 uur, maar ook weer niet te lang inbouwen, kunnen bijvoorbeeld tot de mogelijkheden behoren. En ja, misschien nadenken, van waardoor en waarom je zo moe bent, ja, dan kan je wel dingen bedenken hoor. Misschien veels te lang niet jezelf geweest, ja, dat was een keer bij mij de oorzaak. en dat dan gaan verwerken, en dat kan ook met slapen.
Sterkte! Ik herken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:26
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Voor jou een heel fijne avond, Jochebed. Ben jij tenminste wel een stuk gelukkiger! Genieten maar.  |
Dank je wel Mamy! Wederkerig wens ik jou ook nog een hele fijne zondagavond toe hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:27
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen...... De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.
Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is? |
Tja....zucht..je hebt gelijk... Niet echt bemoedigend, en al zeker niet voor de jeugd. Nu werken tot ons 67ste.......en dat loopt nog wel op...... Voor ons geen rustige ouwe dag..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:30
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Zou het dan ook over zijn tussen Martin en Swaen? |
Heeft ie dan voor haar gekozen??? Ik loop achter geloof ik... Het is natuurlijk ook wel een wonder als er relaties uit onstaan, en blijven bestaan..... maar het kan....das bewezen! Gewoon kijken dus......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'kzal zo wel ff kijken in m'n vijver of die zalm al groot genoeg is voor de bbq.  |
oeii.....ben benieuwd en wacht gespannen af.......wordt vervolgd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:39
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Tja....zucht..je hebt gelijk... Niet echt bemoedigend, en al zeker niet voor de jeugd. Nu werken tot ons 67ste.......en dat loopt nog wel op...... Voor ons geen rustige ouwe dag..  |
Ach zal toch wel meevallen? Je wordt gewoon 93 heb je nog 30 jaar om van je ouwe dag te genieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vrij overbodig dit seizoen.. vrees ik.
boer Willem heeft als enige een stabiele relatie aan het programma overgehouden. hoewel ik pas hier ergens op forum las dat dat helemaal niet kan want bij homo´s is het geen liefde maar lust
daarom wens ik boer Willem "eine lustige Verhältnis" |
Ik vind dat boer Willem voor Jurjen had moeten kiezen Pieter...., hij heeft zo'n mooie Jan Wolkers stem vind je niet? Zullen ze nu praktiseren als homo's ?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 4 november 2012, 18:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:40
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Jansepans? je bent mijn hunk niet! Ja hoor, jij mag ook uitmaken wat je typt, dat dan weer wel. |
hihihihi....blij dat ik geen Jans heet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:43
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Blue043: Heey Jansepans,
Looooool Hahaaaaaaaaa ! |
Nou Shanita, ik las toch ergens dat jij iemand Jollepol noemde......
Je kan merken dat Sinterklaas weer in aantocht is geloof ik.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:54
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dus, ja, ik was hogelijk verblijd zeg maar, dat ik hier ergens las, dat Otto de Bruin een boek, 'ooit Evangelisch' heeft geschreven. Was ik niet de enige. Ja, dat wist ik natuurlijk wel dat ik niet de enige was, ik bedoel, officieel. |
Ja en ik was hogelijk verbaasd toen ik vandaag ontdekte dat Otto de Bruine een van de voorgangers is van een evangeliegemeente in het Voorthuizen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:06
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja en ik was hogelijk verbaasd toen ik vandaag ontdekte dat Otto de Bruine een van de voorgangers is van een evangeliegemeente in het Voorthuizen |
even off topic.....wat een mooi klein meisje daar op de foto.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | even off topic.....wat een mooi klein meisje daar op de foto......... |
ja he mn jongste kleindochter vandaag 9 dagen jong
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen). |
Hai Jol,
Ik zie dat je 'ziektewinst' schrijft...ik zal nu even niet spieken op internet. Hoe ik het geleerd heb, 'ziektewinst' is letterlijk de 'winst' uit het ziekzijn'. En dat is dan, dat iemand eindelijk eens helemaal uit kan rusten. Ja, zo héb ik het geleerd, iig onthouden.
Ja, ik sta echt ff verbaasd te kijken omdat ik dus geleerd heb, dat het een winst is, in postitieve zin, die onbewust optreed als iemand ziek is, en dan met name rust...
Maar ja, problemen op iemand anders zijn rug leggen, ja, en aandacht vragen hoe dan ook, des noods negatief en je ziekte ook ervoor gebruiken...ja, dat is toch weer op zich een ziekte? Ja, ik weet ff niet meer hoe dat wordt genoemd. Maar ja, het is toch wel heel erg, als iemand dingen opnoemd, die wel zo zijn, bijvoorbeeld oververmoeidheid elke dag, en dat dan in de 1ste plaats zegt voor de aandacht? Ja, ik kan mezelf daar helemaal niets bij voorstellen, ja, aandacht wil je juist door te zeggen van dit en dat gaat goed. En toch niet door te klagen en te zeuren?
Iig, ik kan me niet voorstellen dat iemand om die reden zou klagen.
Wat ik wel herken is als iemand steeds klaagt van die en die, bijvoorbeeld bij een praatprogramma op tv, die verdienen zoveel. Ja, dat komt me na een tijdje me ... uit. Ja, ik kon/ken ook iemand die zat elke dag van zóo moe en ja, dat vond ik weleens heel vervelend. En toch, ik zelf kan mij niet voorstellen dat iemand dat voor de aandacht zegt, dan is er echt wat.
Ja, en problemen op andermans rug leggen, ja, natuurlijk, dat is not done.
Dus ja, hoe ik me 'ziektewinst' herinner, als een bijkomstigheid, letterlijk, als je ziek bent, en dan met name en voornamelijk de Rust, die dat ziekzijn met zich mee brengt. dus alleen ziektes die veel rust met zich meebrengen.
Ja, en daarom had het woord ziektewinst voor mij ook een positieve betekenis. Ik zal een voorbeeld noemen: wie kent dat niet: dan krijg je ineens griep, koorts en erg verkouden erbij, dus ja, je moét verplicht enkele dagen in bed liggen. Dan zou de winst zijn dat je heerlijk psychisch tot rust kan komen van een hectische baan.(bijvoorbeeld), en als je een partner heb, dat er dan eventjes voor je wordt gezorgd. Dat betekend voor mij ziektewinst.
En niet even kunnen klagen, daardoor negatieve aandacht trekken. Dat heet toch heel anders? Ja, als ik erop kom, zeg ik het wel.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 november 2012, 19:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Moeten wij damens dit nu allemaal woest aantrekkelijk vinden in een man
Heren toch wat zijn jullie off-topic dat doen de vrouwen nu nooittttt  |
Woest aantrekkelijk aan een man: dat ie een kopje senseo koffie voor je zet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind dat boer Willem voor Jurjen had moeten kiezen Pieter...., hij heeft zo'n mooie Jan Wolkers stem vind je niet? Zullen ze nu praktiseren als homo's ?  |
Niet alleen zn stem.....wat dacht je van zijn oooooooogen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:13
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ach zal toch wel meevallen? Je wordt gewoon 93 heb je nog 30 jaar om van je ouwe dag te genieten  |
Nou ja....in dat geval.......
mooie foto trouwens....wat een schatje
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|