| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:32
|
|
|
|
|
volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | solly thomas.. ik kan ze helaas niet meer terugplaatsen. ik weet dat vele mannen het moeilijk hebben met zoiets. maar ja de hormonen moesten getemperd worden. en dat kan maar op 1 manier. |
Je had hem ook een harem kunnen geven: een stuk of 10 zeer aantrekkelijke en gewillige poezen. Waarom toch altijd gekozen voor het mes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik wil koffie met een koekie en een peuk. |
Peuk in de koffie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | bij hun is het toch 1 halen en 2 betalen?  |
Kweenie, ik ga nooit op hun aanbiedingen in. Zeker niet als er 2 belegen dames voor m'n deur staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:50
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Peuk in de koffie?  |
nee, dat doe ik nooit, zelfs mijn koekie doop ik nooit in de koffie. dat vind ik zo smerig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:59
|
|
|
|
ik heb een splinter in mijn vinger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt. |
Dat bedoel ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb een splinter in mijn vinger  |
Kom hier, dan help ik even.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:05
|
|
|
|
|
Soms wel, soms niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:10
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Waar blijft de beschuit met muisjes?  |
tja, imre; t wordt deze ronde geen beschuit met muizen, maar met regenwormen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tja, imre; t wordt deze ronde geen beschuit met muizen, maar met regenwormen..........  |
Nee hoor, ooievaars eten muizen. Of waren dat de uilen? Regenwormen worden genuttigd door.... door.... nou ja, anders vogels. En mollen.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zaterdag 24 april 2010, 21:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:19
|
|
|
|
|
Hoe is het met de splinter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:19
|
|
|
|
|
Iemand nog frikandellen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:24
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Het aandeel allochtone leerlingen hoger? Ik denk dat je bedoelt: autochtoon?
Het is vrij kort door de bocht wat ik nu ga schrijven, maar in grove lijnen wel waar denk ik... Er was rust en overzicht in de tijd dat men zich conformeerde aan dat wat gebruikelijk was. Vroeger dus, maar vroeger was niet alles beter... De laatste tientallen jaren zijn mensen zich steeds meer gaan onderscheiden van elkaar. Het eigen ik heeft het wij-gevoel van vroeger vervangen. Het lijkt erop dat de mensen daar nu weer iets op terug komen... Het streven naar het laten gelden van het eigen ik, heeft iets actiefs in zich, wat mensen mogelijk vermoeit en onrustig maakt... Het wij-gevoel heeft iets in zich van mogen leunen op anderen en creëert in die zin meer rust. Er lijkt meer balans te komen tussen ik en wij... Dat geldt zowel in de kerkelijke gemeentes als in andere delen van de samenleving. |
Vroeger was de samenleving anders. Het is nog maar vijftig jaar geleden dat de volksontwikkeling op gang kwam. Mensen leerden zelf nadenken en in de jaren 70 kieperden alle vanzelfsprekendheden om, niet in de laatste plaats het gezag van mensen bij wie dat voorheen vanzelfsprekend was. In de tijd daarvoor was zeker niet alles beter, er was veel onderdrukking feitelijk. Veel mensen hebben het loslaten van de christelijke tradities als bevrijdend ervaren en associeren christendom met domheid en onderdrukking. De massale kerkverlating werd te laat gezien en was ook niet meer te keren. Mijn generatie heeft voor het overgrote deel de kerk de rug toegekeerd. En dat was niet louterend, want al deze mensen vertelden het verhaal van Abraham, Isaak en Jacob niet meer door, zoals dat daarvoor wel generatie op generatie had plaatsgevonden. Nu de keuze voor een kerk of voor Christus een hele individuele is geworden en er minder kaders zijn moet iedereen het zelf ook maar uitzoeken. Dat het wijgevoel weer wordt opgezocht zou best zo kunnen zijn maar ik denk dat mensen gezag gelukkig niet meer zullen accepteren zoals vroeger en dat mensen met gezag zich veel meer moeten bewijzen.
Het echtpaar wat ik in het begin benoemde had wel wat twijfelachtige motieven. Ze gaven aan een beetje moe te worden van al die 'probleemgevallen' in de evangelische kerken. Als ik naar mijn eigen geloofsgemeenschap kijk dan kan ik me eerlijk gezegd wel begrijpen waarom iemand in moeilijkheden zich door de evangelischen beter opgevangen voelt. Mijn kerk is stilaan geworden tot een blanke middenstandskerk met veelal mensen van boven de 50 die vooral rust en voorspelbaarheid willen, al is de wens een christelijke geloofsgemeenschap te willen zijn wel gebleven. De geloofsbeleving is zeker oprecht. Ik heb eerlijk gezegd het gevoel in een langzaam uitstervende club te zitten. De aanhang van het Christelijk geloof neemt nog steeds in behoorlijk tempo af en het spreekt jongeren nauwelijks aan. Het gevoel van de eerste christelijke gemeenten merk ik in mijn kerk nauwelijks, soms nog wel in de 'jongere' vormen van gemeente zijn. Ik zie echter ook dat mensen na een evangelische uitstap weer terugkeren.
Wat ik me werkelijk afvraag is hoe de toekomst van de middenkerken er uit zal zien.
Thomas, die zich zorgen maakt soms.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 24 april 2010, 21:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:25
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | En van jouw wat heerlijk dat je dat opmerkt, meeste mensen kijken alleen maar aar omstandigheden, ik echter zien op Jezus die alles voor ons droeg en draagt elke dag weer
Enne zeg altijd maar zo waarom bij de pakken neer zitten het is maar net hoe je alles oppakt in t leven negatief of bekijk je het van de mooi kant?!!!!
Greets, Peacedove |
Ja,jij bent zo iemand die van de kleine dingen kan genieten en weet je........dat doet mensen zoals ik weer goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:26
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Mannen...én wedervragen stellen... hoort bij elkaar...
Mijn antwoord is:
[color=#0000FF]Masturberen is volgens mij een andere sexuele beleving dan de beleving in diepe liefde tussen man en vrouw...Nou Chatuliem, nu mag jij weer... [/color] |
Vind ik ook Nisha...door veel ervaring weet ik dat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:27
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tja, dikkie; hoe schoon ik ben, ehhhm ik was me wel errug regelmatig; dus best kans dat ik gevaaaaaaarlijk schoon ben, hihi.........
(advies; klim nooit op daken) |
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:27
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Iemand nog frikandellen? |
Metaforisch bedoeld?
Sorry,ik zit de hele dag met een lading pubers in huis,ik zal mijn niveau weer een beetje opkrikken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:31
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Schapenboer?Ik zou het niet weten
Ik kan Hakko wel aan! |
niet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat dit een persoonlijke beleving is, niets mis mee maar is natuurlijk niet voor alle christenen..... Ik was gistermiddag in een trouwdienst en in de liturgie staat: Het derde is, dat het geschenk van de seksualiteit binnen het verbond van het huwelijk heilig, dankbaar en in geborgenheid genoten zal worden. Ons lichaam is immers een tempel van de Heilige geest..... En zo zie je maar weer......een ieder gaat er anders mee om en laten we dat maar gewoon respecteren.......
Willemijn |
Wat je zegt Willemijn er is nog een andere weg en wel die van de heiliging en de reiniging...het christenleven is niet alleen maar je eigen verlangens/behoeften bevredigen, maar gaat verder dan dat m.i.....n.l. zoeken hoe Christus in ons verheerlijkt kan worden...maar ja...dat is een heel persoonlijke weg, die je slechts uit volledige eigen overtuiging kunt gaan en niet iemand kunt opleggen als die er niet voor gemotiveerd is of kan zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:40
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Metaforisch bedoeld?
Sorry,ik zit de hele dag met een lading pubers in huis,ik zal mijn niveau weer een beetje opkrikken  |
Nee, metafysisch. Of iemand nog zin heeft in zo'n vleesproduct uit de frituurpan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:44
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Nee, metafysisch. Of iemand nog zin heeft in zo'n vleesproduct uit de frituurpan. |
Mag ik bedanken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt. |
Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.
Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.
Ik voel hier weer, dat men met ALLE GEWELD het zo wil zien, zoals men het ziet.....daar begint meestal de ellende.
Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.
Ik vind dergelijke beeldjes, die uit een andere religie komen vreselijk lelijk zelfs, juist omdat er maar 1 is, die schoon is en Die is Jezus en alles wat niet Jezus is, of verbeeldt iets buiten Jezus te zijn, dat is voor mij foeilelijk. Is voor mij besmettelijk.
Ook het feit, dat je er een ander mee op een dwaalspoor kunt brengen....vreselijk......
Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 24 april 2010, 21:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:54
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Hoe is het met de splinter? |
die heb ik eruit gekregen. maar hoe moet het met de splinter en de balken in mijn ogen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:59
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.
Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.
Ik voel hier weer, dat men met ALLE GEWELD het zo wil zien, zoals men het ziet.....daar begint meestal de ellende.
Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.
Ik vind dergelijke beeldjes, die uit een andere religie komen vreselijk lelijk zelfs, juist omdat er maar 1 is, die schoon is en Die is Jezus en alles wat niet Jezus is, of verbeeldt iets buiten Jezus te zijn, dat is voor mij foeilelijk. Is voor mij besmettelijk.
Ook het feit, dat je er een ander mee op een dwaalspoor kunt brengen....vreselijk......
Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen. |
Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin... Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben, Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn, Als of enkel jou mening de ware is.... Heel erg jammer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:00
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.
Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt. |
Weet jij dan exact of er geen beelden of planten in je huis staan die elders wellicht gebruikt worden als religieus symbool?
| SOLAFIDE630 schreef: | | Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt. | Jij hebt dus geen beeldjes in huis? En hoe zit het met je andere meubilair? Wordt Jezus daar wel mee verheerlijkt?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 24 april 2010, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Mag ik bedanken? |
Ja hoor, dat mag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | die heb ik eruit gekregen. maar hoe moet het met de splinter en de balken in mijn ogen?  |
Daar is de Grote Heelmeester voor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:05
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Kweenie, ik ga nooit op hun aanbiedingen in. Zeker niet als er 2 belegen dames voor m'n deur staan.  |
Ik zou willen vragen om iets meer respect voor de Jehova's getuigen... Ook al ben ik het niet in alles met hen eens, ze brengen wel de blijde Boodschap van deur tot deur!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:07
|
|
|
|
Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen. |
meeeeeeeeen jij bent echt perfect zeg helpppppppp bij jou vergeleken voel ik me echt ehhhh verloren
|
|
| Naar boven |
|
|