ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4762 4763 4764 4765 4766 4767 4768 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 07:24

Wanneer wordt er lampionnetje gelopen?????
11 november valt op zondag.......nou heb ik er niks op tegen als ze op zondag komen,ik geniet er altijd van........maar dat is niet iedereen met me eens(reden Smiley die vol vragen zit ) en het schijnt dat er ook kinderen op maandag komen.......oke,kan ook........zag ik gisteren,een dorp verderop,een papier hangen dat ze daar op zaterdag lopen.........ik weet het niet meer hoor,ik blijf echt geen 3 avonden thuis wachten op 1,5 paardekop .......

Hoe is dat bij jullie geregeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 08:09

ANNA415 schreef:
Lekker toch Clown smiley Betekent dat we naar Sinterklaas en Kerst toe gaan

Sta niet in z'n boek dus dan houd het op. Hoewel... kan je effe tjekke?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 08:18

LEANNE226 schreef:
Wanneer wordt er lampionnetje gelopen?????
11 november valt op zondag.......nou heb ik er niks op tegen als ze op zondag komen,ik geniet er altijd van........maar dat is niet iedereen met me eens(reden Smiley die vol vragen zit ) en het schijnt dat er ook kinderen op maandag komen.......oke,kan ook........zag ik gisteren,een dorp verderop,een papier hangen dat ze daar op zaterdag lopen.........ik weet het niet meer hoor,ik blijf echt geen 3 avonden thuis wachten op 1,5 paardekop .......

Hoe is dat bij jullie geregeld?

Wij vieren het op een andere manier als in Nederland maar hier is het naar maandag verschoven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 09:50

ANNETTE792 schreef:
Wij vieren het op een andere manier als in Nederland maar hier is het naar maandag verschoven.

WIKIPEDIA

Sint-Maarten: viering met lampions
Het Sint-Maartenfeest wordt op 11 november, of soms de avond ervoor, gevierd in sommige streken van Vlaanderen, Noord-Frankrijk en Nederland.

Het is de naamdag van Martinus van Tours en wordt ook wel "keuvelen", Sint-Martinus, Sinter Merte of Sinte-Mette genoemd. De invulling die aan dit feest gegeven wordt verschilt van streek tot streek.

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 7 november 2012, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 09:54

Woensdag 7 November, Psalm 123; Mijn oog.

Ogen. Ogen spreken broekdelen. Ogen vertellen van liefde. Of van haat. Ogen stralen. Of schieten vuur. Soms spreken ogen niet. Soms zwijgen ze. Soms kijken ogen alleen maar, heel aandachtig, bang iets te missen. De ogen van een slaaf, bijvoorbeeld. Of je nu slaaf bent of slavin, knecht of lakei, dienstbode of hulp in de huishouding, je wilt vanuit zo’n positie toch eigenlijk maar één ding: dat je chef, dat mijnheer of mevrouw, tevreden is. Daarom volg je met je ogen elke aanwijzing, heel alert. Het kleinste signaal ontgaat je niet
Zo zegt de psalm, is het nu ook met mij, met Israël, volk in den vreemde. We zijn de arrogantie van machthebbers spuugzat. Maar wat doe je ertegen? Je kunt alleen maar hopen dat God er een eind aan maakt. En daarom sla je de ogen op, naar de Eeuwige, die in de hemel woont. Je houdt je aandacht op Hem gericht, zoals een knecht of en dienstmeisje heel aandachtig volgt met welke gebaren mijnheer of mevrouw duidelijk maakt wat gedaan moet worden. Als een butler, als een ober zie je elk teken, hoe subtiel ook. Je weet: alleen van onze Heer kan redding komen. Alleen Hij kan me bevrijden uit de hand van wie mij haten.
Je zou willen dat je altijd deze instelling had. Meestal is het omgekeerd. Meestal voelen wij ons de baas van God. Meestal vinden wij dat Hij op ónze signalen moet reageren. Meestal verwachten wij dat Hij ons op onze wenken bedient. Maar wij zijn geen klanten in zijn zaak. Wij zijn helpers in zijn huishouding.

Tot U, die zetelt in de hemel hoog,
hef ik vol hoop mijn oog.
Zoals een knecht let op zijn heren wenken
of hij zijn gunst wil schenken,
zoals het oog der dienstmaagd vol vertrouwen
rust op de hand der vrouwe,
zo zien wij op tot God, den Heer, tot Hij
ons weer genadig zij.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:01

Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat, bij wat men doet als christen, eigenlijk gestaafd moet worden aan 1 Johannes 4

Wie de Zoon heeft, heeft het leven
4
1 Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.

4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.

7 Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 9 En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: God heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door hem zouden leven. 10 Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben liefgehad, maar dat hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon heeft gezonden om verzoening te brengen voor onze zonden.

11 Geliefde broeders en zusters, als God ons zo heeft liefgehad, moeten ook wij elkaar liefhebben. 12 Niemand heeft God ooit gezien. Maar als we elkaar liefhebben, blijft God in ons en is zijn liefde in ons ten volle werkelijkheid geworden. 13 Dat wij in hem blijven en hij in ons, weten we doordat hij ons heeft laten delen in zijn Geest. 14 En we hebben zelf gezien waarvan we nu getuigen: dat de Vader zijn Zoon gezonden heeft als redder van de wereld. 15 Als iemand belijdt dat Jezus de Zoon van God is, blijft God in hem en blijft hij in God. 16 Wij hebben Gods liefde, die in ons is, leren kennen en vertrouwen daarop. God is liefde. Wie in de liefde blijft, blijft in God, en God blijft in hem.

17 Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 20 Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 21 We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.

Zou het God pijn doen, als we niet probeerden om te leven zoals omschreven in het Bijbelgedeelte hierboven?

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 7 november 2012, 10:04
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:08

Al zou men Sinterklaas afschaffen, krijg ik toch mijn cadeautjes wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:20

PIETER619 schreef:
Sint-Maarten (feest)

WIKIPEDIA

Sint-Maarten: viering met lampions
Het Sint-Maartenfeest wordt op 11 november, of soms de avond ervoor, gevierd in sommige streken van Vlaanderen, Noord-Frankrijk en Nederland.

Het is de naamdag van Martinus van Tours en wordt ook wel "keuvelen", Sint-Martinus, Sinter Merte of Sinte-Mette genoemd. De invulling die aan dit feest gegeven wordt verschilt van streek tot streek.
.

Ik kom zelf uit een regio waar geen St Maarten werd gevierd, maar wat ik er van meegekregen heb is dat kinderen met lampionen langs de deur gaan om snoep op te halen? (verbeter me gerust als ik het fout heb).

Hier zet doet heel het dorp het licht uit in huis en zet kaarsen voor het raam en in de tuin. Vervolgens gaan we in optocht met lampionen en alle plaatselijke muziekkorpsen achter St Maarten op zn paard aan naar het dorpsplein. Daar wordt het verhaal van St Maarten nagespeeld ( St Maarten was een soldaat, er zat een bedelaar voor de stadspoort in de vrieskou. St Maarten stopte en sneed zn mantel in 2 stukken, en gaf 1 stuk aan de bedelaar zodat hij niet zou doodvriesen). Daarna gaat de optocht verder naar het schoolplein waar nog een gebed volgt en een uitleg waarin verwezen word naar de bijbeltekst waarin Jezus zegt al wat gij gedaan hebt voor een dezer geringsten van mijn broeders hebt gij voor Mij gedaan.
Daarna krijgen alle kinderen een tas vol met brood, fruit en vooral heel veel snoep, waarvan de bedoeling is dat je het deelt.....waar mijn kinderen van gemaakt hebben: haal eruit wat je niet lekker vind en geef dat aan je moeder, opdracht voltooid.

Ik was het eerste jaar aangenaam verrast door de boodschap die hier met St Maarten uitgedragen wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:33

ANNETTE792 schreef:
.

Ik kom zelf uit een regio waar geen St Maarten werd gevierd, maar wat ik er van meegekregen heb is dat kinderen met lampionen langs de deur gaan om snoep op te halen? (verbeter me gerust als ik het fout heb).

Hier zet doet heel het dorp het licht uit in huis en zet kaarsen voor het raam en in de tuin. Vervolgens gaan we in optocht met lampionen en alle plaatselijke muziekkorpsen achter St Maarten op zn paard aan naar het dorpsplein. Daar wordt het verhaal van St Maarten nagespeeld ( St Maarten was een soldaat, er zat een bedelaar voor de stadspoort in de vrieskou. St Maarten stopte en sneed zn mantel in 2 stukken, en gaf 1 stuk aan de bedelaar zodat hij niet zou doodvriesen). Daarna gaat de optocht verder naar het schoolplein waar nog een gebed volgt en een uitleg waarin verwezen word naar de bijbeltekst waarin Jezus zegt al wat gij gedaan hebt voor een dezer geringsten van mijn broeders hebt gij voor Mij gedaan.
Daarna krijgen alle kinderen een tas vol met brood, fruit en vooral heel veel snoep, waarvan de bedoeling is dat je het deelt.....waar mijn kinderen van gemaakt hebben: haal eruit wat je niet lekker vind en geef dat aan je moeder, opdracht voltooid.

Ik was het eerste jaar aangenaam verrast door de boodschap die hier met St Maarten uitgedragen wordt.

Bij ons in de buurt gaan de kinderen t/m bassischoolleeftijd in groepjes langs de deur, zingen een liedje en krijgen dan wat lekkers.
Ik denk gezien dat de elfde zondag is, men dit dus op zaterdag gaat doen.

Komt mij beter uit omdat we zondagavond deze praisedienst hebben en ik de beeldregie moet doen http://baptisten-zuidwesthoek.nl/welkom/praisedienst

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 7 november 2012, 10:33
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:58

ANNETTE792 schreef:
.

Wij kennen hier geen St Maarten dus daar geen last van...
DE betekenis van Annet in Duitsland vind ik wel erg mooi!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:59

ANNETTE792 schreef:
.

.

Klopt,ze gaan met zelfgemaakte lampions de deuren langs,aanbellen mag niet,ze moeten zo hard zingen dat je ze hoort (gnagnagna).De boodschap is dat ze arm zijn en komen bedelen om eten........wat uiteraard vrijwel altijd snoep is Knipoog smiley Heb je je lampen uit dan geef je aan dat je er niet aan meedoet,de mensen die juist wel die schattige kindertjes aan de deur willen hebben maken hun huis zo uitnodigend mogelijk.

Het jammere is dat ouders steeds vaker hun kinderen in de auto naar winkelstraten brengen waar ze veel meer snoep krijgen Twijfelende smiley Voorheen had je zo 100 kinderen aan de deur,tegenwoordig ben ik al blij als er 30 komen........
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 11:02

JOL252 schreef:
haha, ook goedemorgen Knipoog smiley
- ja wat een weer, ben net al natgeregend Huilende smiley, smiley in tranen
- en ik moet er zometeen weer door Zieke smiley
- mannen, ik begrijp er geen deuk van soms Verraste, verbaasde smiley
- behalve zieken op het werk stapelt dat laatste zich dan ook op Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 11:07

JOL252 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Naald en draad erbij... haakwerkje.. lampje op de nijvere handjes...

Owwwwww je gaat creatief worden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 11:26

ERIKA129 schreef:
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 12:40

LEANNE226 schreef:
Klopt,ze gaan met zelfgemaakte lampions de deuren langs,aanbellen mag niet,ze moeten zo hard zingen dat je ze hoort (gnagnagna).De boodschap is dat ze arm zijn en komen bedelen om eten........wat uiteraard vrijwel altijd snoep is Knipoog smiley Heb je je lampen uit dan geef je aan dat je er niet aan meedoet,de mensen die juist wel die schattige kindertjes aan de deur willen hebben maken hun huis zo uitnodigend mogelijk.

Het jammere is dat ouders steeds vaker hun kinderen in de auto naar winkelstraten brengen waar ze veel meer snoep krijgen Twijfelende smiley Voorheen had je zo 100 kinderen aan de deur,tegenwoordig ben ik al blij als er 30 komen........

Jammer is dat he, dat op zo'n manier tradities om zeep geholpen worden.
Hier worden de lampionen ook zelf gemaakt, gisteren was het dus lampionen knutseldag op school. Ik verbaas me elk jaar weer over de creatieve juffen.
Zelf gaan we dit weekend maar eens aan het knutselen, olvaritpotjes omtoveren in gezellig gekleurde windlichtjes voor in de tuin.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:05

ERIKA129 schreef:

Nee,
werk is
het laaste dat
Jol had opgeschreven hier
Nádenken Knipoog smiley

Je
kan het
ook inderdaad anders
lezen, want staat 'behalve'
bij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:14

SHANITA130 schreef:
Nee,
werk is
het laaste dat
Jol had opgeschreven hier
Nádenken Knipoog smiley

Je
kan het
ook inderdaad anders
lezen, want staat 'behalve'
bij.

Gelukkig,
jij denkt.
Als je denkt
bén je, volgens Descartes.
... Nadenkertje.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:14

JOL252 schreef:
Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.

Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet.

Ja, wat ik eigenlijk bedoel: dat is het iemand anders de schuld geven van je problemen. Dan kan iemand wel een moeilijk leven hebben(gehad), maar da's gemeen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:20

Even koffie gedronken met een vriendin van vroeger(lang leve facebook)
en toen was het ineens half 2.
Maar wel erg leuk en super gezellig
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:44

LAVERDE524 schreef:
Het hart van een vrouw is als een tehuis voor de moedelozen, want haar troost is als een ondenkbare wezen dat zich ontspruit als een volkomenheid die zich bekommerd om de harten der moedelozen. Een vrouw is als een parel die schijnt in de zeeën der wateren, haar glinstering is als een ster aan de hemel, die licht geeft aan de moedelozen. Een vrouw die staat naast haar man, is als een rots waarop een man zich kan wenden. Want een vrouwenhart is teder en zacht en doorweven met haar liefde. Haar haren zijn geweven als goudlinnen op haar hoofd. Haar ogen weerspiegelen haar hart en ziel waaraan de zuiverheid herkend kan worden. Een vrouw is als een droom die werkelijkheid word. Wanneer zij spreekt in vrijmoedigheid zijn de harten van vele mannen gesmolten. Zij is het mooiste in het leven van een man. Want zij is de steun en toeverlaat voor een man die strijd voor haar.

Mooi geschreven.

Ik ga er bijna van huilen.

Ja, zó had het móeten zijn he?

Maar ja, kinderen worden mishandeld, mishandelen d'r eigen kinderen weer, vaak ook onbewust.

Gebroken wereld.

Hoe het oorspronkelijk bedoeld is zie je niet vaak terug. en als je het dan wel ziet, zijn het vaak ongelovige gezinnen....

Is mijn ervaring.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:57

LAVERDE524 schreef:
Een brief aan Jezus,

Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.

Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.

Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k
an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.

Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.

Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?

U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid. Immers, U bent weer opgestaan. Soms merk ik aan mijn eigen fouten en gebreken waardoor er tranen over Uw wangen heen rollen. Maar ondanks dat staat U daar om mij met open armen te ontvangen en vergeving te schenken zodat ik Uw werken verder kan uitvoeren.

En dan getuig ik maar weer: zien jullie? De Here die in pure schoonheid word omschreven, lees de Heilige schrift maar eens.

Oh Uw lach en gezicht, u die het water veranderde in wijn. Oh Uw prachtige ogen, die vertellen over de schoonheid van Uw hart. Uw laken die u nu draagt is gelijk als de geur van de wind, wanneer ik de wind voel om mij heen. Uw haren die gelijk zijn als goudlinnen die verblindend glinsteren voor vele ogen. Uw schoonheid dat getuigd over een perfecte liefde van rechtvaardigheid.

Ziet U Here? U bent meer dan een Koning alleen, u bent ons leven! U bent meer dan een Heerser. U bent degene die recht brengt in alles. De profeten hebben over U gesproken. Oh en Here soms fantaseer ik over hoe Uw aangezicht zou kunnen wezen, soms dan droom en beeld ik mij in hoe Uw lach kan wezen.

Uw mond is meer dan een tweesnijdend scherp zwaard, Uw mond getuigd namelijk over de oprechtheid en rechtvaardigheid van Uw dierbare hart.

Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?

Als ik voor U mocht bidden tot de Vader dan zou ik dat graag willen doen.

We houden van U Here...

Prachtig...ja

Mensen worden steeds vuiler. Ja, deze week weer een jongen van 20 zelfmoord gepleegd om dat ie al zijn hele leven werd gepest, buitengesloten.
Zijn het je eigen ouders niet de je leven verzieken als kind, dan is het wel de maatschappij die dat doet.
En de kerk/gemeentes maar hardvochtig roepen wie zelfmoord pleegt komt niet in de hemel.

Inderdaad, er komt een punt waar alleen het geloof in God je nog overeind houdt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:01

ROLF230 schreef:
Werken, ja ik ben ook blij dat ik werk heb. Wat moet je anders de hele dag doen? Je moet een balans zoeken tussen werk en ontspanning mijns insziens en zorgen dat je het leuk vind om te werken.

Ja, dat is heel wijs gezegd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:03

HANNAH810 schreef:
een gedachte die zomaar bij me opkomt;

soms heb je even een stevige muur nodig om te klagen,
daarna kun je ervoor kiezen er een nieuwe tempel naast te bouwen.

Zoist precies! Zelf bedacht, knap hoor, ja meen ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERT195

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:09

Laatste tijd denk ik steeds meer over hoe het geloof en social media bijna fijloos in elkaar over gaan. Voor het slapen gaan danken wij niet meer God tijdens een gebed. We updaten onze sociale media. Op deze digitale klaagmuur delen we onze problemen, stellen we onze vragen en gaan we op zoek naar oplossingen.

Nee, wij hebben echter geen klaagmuur meer nodig. We hebben een Facebook wall waar we onze wensen en geluk kunnen delen. En het mooiste is dat Facebook ons iets kan geven wat God niet kan: een snelle reactie. Smachtend zitten miljoenen mensen te wachten op een reactie van God, een "like" in de vorm van een "teken" zou zelfs al voldoende zijn. Terwijl dezelfde boodschap op Facebook medeleven, antwoorden of bevestiging kan geven.

Een bereik van honderden, duizenden of misschien wel miljoenen mensen die op hun beurt weer hun ervaringen met anderen delen. Het delen van ervaringen gaat dus niet meer in een boek zoals De Bijbel. Nee de ervaringen en verhalen, die de kaders van onze samenleving bepalen worden realtime online gedeeld. Onze normen en waarden worden constant getoetst aan dilemma's die de maatschappij ons voorlegt. Dilemma's die bij het geloof in de geloofsboeken staan omschreven.

Waar houdt de vergelijking dan op? Bij de toewijding en de overtuiging van iets groters dan de mensheid. Geloof biedt mensen het vertrouwen in iets goeds na de dood, iets wat social media niet kan bieden natuurlijk. Geloof kan nooit vervangen worden door iets als Social media, tenzij God zelf een Facebook account aanmaakt.

Kortom blijf posten, tweeten maar natuurlijk ook bidden…
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:11

LAVERDE524 schreef:
Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Zo mijn hart is weer opgelucht Knipoog smiley

Het is een mooi stuk, ook waar enzo... Knipoog smiley

Maar
hier gaat
een ex van
mij behoorlijk misbruik van
Maken. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:17

Quote:
Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan.

Neehee, Schijnbaar. Je kan ook een grote inschattingsfout hebben gemaakt, zeker als je zelf al behoorlijk inde war was.

En ook zonder in de war, iedere scheiding gaat gepaart met verdriet, ja, óók opluchting, kán, maar dus ook veel verdriet, ook al ben jezelf diegene.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:18

JOL252 schreef:
Ik hou mijn adem in... tromgeroffel... Clown smiley

Hahaaaaaaaaaa! LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:20

LAVERDE524 schreef:
Een brief aan Jezus,

Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.

Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.

Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k
an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.

Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.

Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?

U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid.

Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?

Als ik voor U mocht bidden tot de Vader dan zou ik dat graag willen doen.

We houden van U Here...

Toch nog even wat meer studeren en een eigen dan een eigen blog openen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:28

profeteren kun je leren Zieke smiley

Dat rijmt ook nog...nou veel plezier... Knipoog smiley

Ikzelf hield het, jahaa, 4 en een halve minuut vol... Knipoog smiley

Ja, ik bedoel het kijken naar de Ouweneel you tube film natuurlijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 november 2012, 05:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:37

19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 20 Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 21 We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.

Jahaa, mooi stukje.

Ik haat geen broerders, wel de zondes, (studies verzinnen, genezen kindertjes verzinnen).

Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4762 4763 4764 4765 4766 4767 4768 ... 6194 Volgende
Pagina 4765 van 6194