| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:08
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Ik zou willen vragen om iets meer respect voor de Jehova's getuigen... Ook al ben ik het niet in alles met hen eens, ze brengen wel de blijde Boodschap van deur tot deur! |
Maar het is niet dezelfde boodschap. Tegen Pasen stonden ze bij mij voor de deur. Maar geen kruis te bekennen in hun Wachttoren. Ook de Heilige Geest ontbrak in hun midden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:10
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | bij jou vergeleken voel ik me echt ehhhh verloren  |
Gelukkig kun je dan nog altijd Boven aankloppen En weet je...Hij doet ook nog open
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:12
|
|
|
|
typisch weer een reactie voor jou sola. sorry dat ik het zeg.
jij hebt in het verleden iets demonisch meegemaakt. en nu denk jij dat alles wat niet met Jezus te maken heeft demonisch is. dat is heel gevaarlijk denken. mensen die gevoelig zijn zullen zich dingen gaan aantrekken. en die gaan dan ook overal demonen inzien. die mensen worden angstig.
je kan beter de de mensen bemoedigen in de dingen waar mee ze bezig zijn ipv ze naar beneden te halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:13
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin... Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben, Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn, Als of enkel jou mening de ware is.... Heel erg jammer... |
vind ik ook does wordt er moedeloos van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:13
|
|
|
|
ppfffff 1 keffertje te logeren en nu maken ze herrie voor 10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:15
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ppfffff 1 keffertje te logeren en nu maken ze herrie voor 10  |
Eh..... muilkorven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:17
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Weet jij dan exact of er geen beelden of planten in je huis staan die elders wellicht gebruikt worden als religieus symbool?
Jij hebt dus geen beeldjes in huis? En hoe zit het met je andere meubilair? Wordt Jezus daar wel mee verheerlijkt?  |
Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....
En nogmaals dergelijke beeldjes wil ik niet hebben, want ik vind ze fioeilelijk, omdat ze Jezus niet verheerlijken...daarom vind ik ze lelijk...foeilelijk.....
Bij dergelijke beeldjes voel ik me niet thuis........
Doen jullie aan wishfull thinking of zo........ik vraag me af in wat voor een bochten jullie je nog allemaal gaan draaien door dit maar iedereen door de strot te duwen, dat men zich erbij neerlegt, dat dergelijke beeldjes totaal onschuldig zijn.
Ieder moet van zichzelf ten volle overtuigd zijn......
Voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid niet, wat jullie in je huis halen en of je naar een reiki therapeut gaat of niet......dat moeten jullie tenslotte helemaal zelf voor de Heer verantwoorden...gelukkig wel. Maar hou het dan a.u.b. strikt prive en val anderen daar niet lastig mee, zoals het hier op een openbaar forum te plaatsen en anderen daarmee in moeilijkheden te brengen evt..
Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:20
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Wat heb je dan wel in je huis staan? Staat daar werkelijk niets wat anderen wellicht associƫren met iets verlichts, iets goddelijks? En zou Jezus werkelijk op die details letten of vragen naar onze hartsgesteldheid? | Ik zal jullie niet vervelen met een opsomming van alles wat er in mijn huis staat... Natuurlijk gaat het Jezus om je hartsgesteldheid, maar ik geloof ook dat Hij heer en meester wil zijn over de details in mijn leven... Hij wil mijn hele hart en niet alleen de grote lijn...
| HENK710 schreef: | | Waarom direct de associatie met het zoeken van iets in dat beeld? Als iemand werkelijk niets heeft met Buddha als verlicht mens, maar wel dat beeld mooi en sierlijk vindt...het blijft een gedachte die me bezig blijft houden... |
Het is waar dat een beeld in je huis voor jezelf geen verdere betekenis heeft. Maar de associatie is op zich wel voor de hand liggend... Ik onthou me liever van de schijn des kwaads.
Soms bekruipt me weleens het gevoel, waarom moeten we toch altijd op zoek naar de grenzen, naar de mazen van het net? Maar goed, zo voelt dat voor mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:21
|
|
|
|
Sola, er wordt niemand iets door de strot geduwd door Does... Ze stelt gewoon een open vraag om eens over na te denken met elkaar. Jij legt er, net als enkele anderen, meteen de interpretatie in alsof zij het in huis haalt. Vervolgens wordt er gedaan of elk beeld dat je in huis haalt meteen vereerd wordt. Er bestaat ook nog gewoon zoiets als sier...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:21
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....
En nogmaals dergelijke beeldjes wil ik niet hebben, want ik vind ze fioeilelijk, omdat ze Jezus niet verheerlijken...daarom vind ik ze lelijk...foeilelijk.....
Doen jullie aan wishfull thinking of zo........ik vraag me af in wat voor een bochten jullie je nog allemaal gaan draaien door dit maar iedereen door de strot te duwen, dat men zich erbij neerlegt, dat dergelijke beeldjes totaal onschuldig zijn.
Voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid niet, wat jullie in je huis halen en of je naar een reiki therapeut gaat of niet......dat moeten jullie tenslotte helemaal zelf voor de Heer verantwoorden...gelukkig wel. Maar hou het dan a.u.b. strikt prive en val anderen daar niet lastig mee, zoals het hier op een openbaar forum te plaatsen en anderen daarmee in moeilijkheden te brengen evt..
Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen |
blijf er dan ook weg zou ik zeggen als je niet tegen zo'n onderwerp kunt en er zo op tegen bent zelfs niks ermee te maken wilt hebben waarom lees je het dan en reageer je erop???? vind ik op z'n minst tegenstrijdig
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op zaterdag 24 april 2010, 22:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:22
|
|
|
|
[mod edit: niet inhoudelijk, alleen onvriendelijk]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:25
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Het is waar dat een beeld in je huis voor jezelf geen verdere betekenis heeft. Maar de associatie is op zich wel voor de hand liggend... Ik onthou me liever van de schijn des kwaads. |
Weet jij van elk dingetje in jouw huis of er werkelijk nergens ter wereld een religieuze associatie mee is? Dan kun je dit volhouden...anders is het moeilijk om dit waar te maken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:25
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....
Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen |
Misschien moet je gewoon eens gaan lezen wat er staat Sola maar dat schijnt wel heel erg moeilijk te zijn helaas, NERGENS maar dan ook NERGENS staat dat ik zo'n beeld wil of heb... Mensen als jij duwen hun mening door ander mans strot en door mensen als jij belanden mensen in de psychiatrie of erger...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:27
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin...Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben, Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn, Als of enkel jou mening de ware is.... Heel erg jammer... |
Ik dacht dat je zo tegen oordelen was.....wat is dit dan ?
En of jij vindt dat ik naar godsdienstwaanzin neig.....nou uit jouw mond zal mij dat een zorg zijn en vind ik dat eerder een compliment dan wat anders.
Jullie laten je door alles en nog wat meeslepen.......daar ben ik echt niet jalours op....ik hou het wel bij Jezus ....EN JEZUS ALLEEN.
Trouwens ik verbied niemand iets in zijn of haar huis te nemen.....dat is mijn zaak helemaal niet...ik geef slechts hier mijn eigen visie t.a.v. beeldjes in deze topic........
Dus zinnen als:"Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben, Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn, Als of enkel jou mening de ware is...."zijn helemaal misplaatst, want IK VERBIED NIEMAND IETS....Dat maak jij er weer van Robbedoes....dat is weer een interpretatie dus......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:30
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Weet jij van elk dingetje in jouw huis of er werkelijk nergens ter wereld een religieuze associatie mee is? Dan kun je dit volhouden...anders is het moeilijk om dit waar te maken... |
Henk, dat weet ik niet. Ik zal het meteen bekennen. Maar, de ene associatie is meer voor de hand liggend dan de ander...
Ik pas ervoor om mijn huis te sieren met een beeld, dat door anderen als afgodsbeeld aanbeden wordt... Mag dat alsjeblieft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:30
|
|
|
|
[edit: niet inhoudelijk en onvriendelijk]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:31
|
|
|
|
En zo interpreteren we weer lekker langs elkaar heen, Sola, want ik kan je verzekeren: voor Does is er niemand dan Jezus waar zij haar leven werkelijk op richt En ja, daar durf ik voor door het vuur te gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:31
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Ik dacht dat je zo tegen oordelen was.....wat is dit dan ?
En of jij vindt dat ik naar godsdienstwaanzin neig.....nou uit jouw mond zal mij dat een zorg zijn en vind ik dat eerder een compliment dan wat anders.
Jullie laten je door alles en nog wat meeslepen.......daar ben ik echt niet jalours op....ik hou het wel bij Jezus ....EN JEZUS ALLEEN.
Trouwens ik verbied niemand iets in zijn of haar huis te nemen.....dat is mijn zaak helemaal niet...ik geef slechts hier mijn eigen visie t.a.v. beeldjes in deze topic........
Dus zinnen als:"Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben, Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn, Als of enkel jou mening de ware is...."zijn helemaal misplaatst, want IK VERBIED NIEMAND IETS....Dat maak jij er weer van Robbedoes....dat is weer een interpretatie dus......  |
interpretatie alsof jij dat niet steeds doet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:33
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Henk, dat weet ik niet. Ik zal het meteen bekennen. Maar, de ene associatie is meer voor de hand liggend dan de ander...
Ik pas ervoor om mijn huis te sieren met een beeld, dat door anderen als afgodsbeeld aanbeden wordt... Mag dat alsjeblieft? |
Als dat jouw keus is, dan is het jouw keus, Liesbeth. Waar het even om gaat in dit verhaal is de vraag of je werkelijk een afgod in huis haalt als anderen dat zo zien....en als dat gezegd wordt, zijn er helaas direct reacties alsof die ander niet goed bezig zou zijn...Ruimte voor eigen keuzes moet wel wederzijds erkend worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:33
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | interpretatie alsof jij dat niet steeds doet  |
idd renske
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:34
|
|
|
|
lieve mensen het valt me op dat er weer behoorlijk naar sola uitgehaald word terwijl zij ook gewoon haar mening gegeven heeft ook ik heb in het begin een klein stukje geschreven over t feit dat ik zulke beeldjes in huis had als sier en daar werd toen niet op gereageerd dat er toen zeer vreemde zaken gebeurden en dat de demonen door m'n kamer liepen een daarvan was het hindoe beeld in menselijke grote. toen ze opgeruimd waren kwam er rust en vrede terug in mij en mijn kamers waar ik toen woonde . ik schrijf hier niet t hele verhaal want dat zou teveel plaats en tijd innemen en dan toch niet gelezen worden dus mijn ervaring is nogmaals denk na wat men in huis haalt als men dat al zou willen.en wil je horen hoe het zat met die beelden mag je mij altijd mailen. maar ik ben blij dat Jezus mij er vrij van gezet heeft en mij beschermd heeft. zo'n beeldje (ook als sier) heeft meer invloed dan je denkt.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 24 april 2010, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:35
|
|
|
|
[modedit: offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:36
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Eh..... muilkorven?  |
zulke kleine muilkorfjes bestaan niet helaas en die zijn voor de bijters niet voor de keffers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:38
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lieve mensen het valt me op dat er weer behoorlijk naar sola uitgehaald word terwijl zij ook gewoon haar mening gegeven heeft ook ik heb in het begin een klein stukje geschreven over t feit dat ik zulke beeldjes in huis had als sier en daar werd toen niet op gereageerd dat er toen zeer vreemde zaken gebeurden en dat de demonen door m'n kamer liepen een daarvan was het hindoe beeld in menselijke grote. toen ze opgeruimd waren kwam er rust en vrede terug in mij en mijn kamers waar ik toen woonde . ik schrijf hier niet t hele verhaal want dat zou teveel plaats en tijd innemen en dan toch niet gelezen worden dus mijn ervaring is nogmaals denk na wat men in huis haalt als men dat al zou willen.en wil je horen hoe het zat met die beelden mag je ma altijd mailen. maar ik ben blij dat Jezus mij er vrij van gezet heeft en mij beschermd heeft. zo'n beeldje (ook als sier) heeft meer invloed dan je denkt. |
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik vind het ook erg jammer dat er op de persoon gespeeld wordt. Ik vind dit echt niet kunnen!
Sola, alle respect voor de manier waarop jij in het leven staat! Daar leer ik veel van.
Heel eerlijk gezegd begrijp ik de bedoeling van dit topic niet. Een promotie, om een boeddahbeeld aan te schaffen Of is het te bedoeling om een ander uit te dagen? Ik krijg soms het idee, dat sommigen daar van genieten.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 24 april 2010, 22:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:39
|
|
|
|
[modedit: je bent onvriendelijk en je gaat niet in op argumenten]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:40
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:40
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lieve mensen het valt me op dat er weer behoorlijk naar sola uitgehaald word terwijl zij ook gewoon haar mening gegeven heeft ook ik heb in het begin een klein stukje geschreven over t feit dat ik zulke beeldjes in huis had als sier en daar werd toen niet op gereageerd dat er toen zeer vreemde zaken gebeurden en dat de demonen door m'n kamer liepen een daarvan was het hindoe beeld in menselijke grote. toen ze opgeruimd waren kwam er rust en vrede terug in mij en mijn kamers waar ik toen woonde . ik schrijf hier niet t hele verhaal want dat zou teveel plaats en tijd innemen en dan toch niet gelezen worden dus mijn ervaring is nogmaals denk na wat men in huis haalt als men dat al zou willen.en wil je horen hoe het zat met die beelden mag je mij altijd mailen. maar ik ben blij dat Jezus mij er vrij van gezet heeft en mij beschermd heeft. zo'n beeldje (ook als sier) heeft meer invloed dan je denkt. |
Waar het mij omgaat Grace is dat ik enkel een vraag heb gesteld... En vervolgens word er gedaan of ik men hele huis vol budsha's heb staan en af glij en weet ik het al niet meer, Daar ben ik zat van... Ik stelde enkel een vraag omdat ik die beelden overal tegen kom, En als men goed zou lezen wat zeer moeilijk is ik weet dan zou men kunnen weten dat ik ook niet van plan ben er 1 te kopen of wat dan ook maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:42
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lieve mensen het valt me op dat er weer behoorlijk naar sola uitgehaald word terwijl zij ook gewoon haar mening gegeven heeft ook ik heb in het begin een klein stukje geschreven over t feit dat ik zulke beeldjes in huis had als sier en daar werd toen niet op gereageerd dat er toen zeer vreemde zaken gebeurden en dat de demonen door m'n kamer liepen een daarvan was het hindoe beeld in menselijke grote. toen ze opgeruimd waren kwam er rust en vrede terug in mij en mijn kamers waar ik toen woonde . ik schrijf hier niet t hele verhaal want dat zou teveel plaats en tijd innemen en dan toch niet gelezen worden dus mijn ervaring is nogmaals denk na wat men in huis haalt als men dat al zou willen.en wil je horen hoe het zat met die beelden mag je mij altijd mailen. maar ik ben blij dat Jezus mij er vrij van gezet heeft en mij beschermd heeft. zo'n beeldje (ook als sier) heeft meer invloed dan je denkt. |
Grace, het gaat veel meer om de manier waarop dingen gezegd worden. Jij hebt jouw ervaring gedeeld, wat ik heel moedig vind. Anderen hebben daarnaast ook hun ervaring (het tegengestelde van jou) weergegeven. Voor beide ervaringen moet ruimte zijn in mijn ogen. Dat betekent ook dat er niet meteen allerlei stempeltjes op de ander gedrukt moeten worden alsof die persoon Jezus niet op de eerste plaats zou hebben. En dat is wel wat er dus gebeurd is...
Nogmaals, ik vind het dapper dat jij jouw ervaring hebt willen delen en ik snap dat jij er voorzichtig in bent om zulke beelden aan te schaffen. Maar het is en blijft jouw ervaring...toch? Wel kun je het gebruiken als aandachtspunt voor de ander om eens over na te denken. Maar je laat dan wel de ander in zijn/haar waarde! Dat is wat bij jou wel duidelijk wordt...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 24 april 2010, 22:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:43
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | zulke kleine muilkorfjes bestaan niet helaas en die zijn voor de bijters niet voor de keffers  |
Dan rest maar 1 ding: terug keffen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:44
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Heel eerlijk gezegd begrijp ik de bedoeling van dit topic niet. Een promotie, om een boeddahbeeld aan te schaffen Of is het te bedoeling om een ander uit te dagen? Ik krijg soms het idee, dat sommigen daar van genieten. |
Zie het gewoon als een open vraag om met elkaar eens over van gedachten te wisselen. Maar dat lijkt op CM al niet meer te kunnen...en dat is jammer!!!
|
|
| Naar boven |
|
|