| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:24
|
|
|
|
Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....
Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...
En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet... Daar knappen sommige mensen op af...!!!
Maar...wie weet...komt er toch een reactie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:32
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.
Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.
Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.
Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.
Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.
Vriendelijke groet,
Kapitein SJ. van der Naalt - EEK |
Ach ja, de zoveelste dat claimt Irsael te zijn!!!!
Aan jou de vraag wie is "Israël" nadat de Here Jezus de Christus aan het kruis is gegaan???
Valse profeten zijn zo overtuigt van hun eigen (valse) profetieën, dat zij gewoon op de vervulling ervan zitten te wachten. (Ezech.13:1-3,6). Zij profeteren tegen de Here in, omdat zij zeggen dat God Israël in ere zal herstellen, terwijl de Here dit niet zal doen. En zoals de apostel Paulus zegt: “Wie zou de Here durven tegenspreken?” (Rom. 9:20).
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 9 november 2012, 19:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:52
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Dus wanneer wij de vruchten van de Heilige Geest uitdragen en ook doen, hebben wij al reeds de wet vervuld. En let wel; wij moeten zelf wel de vruchten produceren, ze komen ons niet aanwaaien. En daarvoor is doorzettingsvermogen en sterke wil nodig. |
Vertel dan eens van hoe en wat vanuit de bijbel of zoals Paulus ons leert wanneer dat gaat gebeuren???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | persoonlijk ben ik meer van de export dan van de import.
maar dan nog steeds moet alles, waar dan ook vandaan, wel groeien voor je kunt oogsten. dus mijn stelling staat nog steeds:
als het gewas, waar ter wereld het ook vandaan komt, niet groeit, dan gaan we allemaal dood |
Dan zou onze God een fout hebben gemaakt, of ons een andere manier geven om in leven te blijven, dus dankdag voor het gewas is best wel op zijn plaats en daarbij ook nog eens elke dag danken voor het gewas wat er al dan net gekookt op tafel komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dank! voor de bemoedigingen en het meeleven, ook voor Erika Amen!
Ja ik kan niet meer ff een knop omdraaien, eerst Wel.
Maar er heerst al hoop aan de Horizon, ik heb opdrachten Dusz! |
prachtig werken aan een goede toekomst dat veel goeds mag volgen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 13 november 2012, 03:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:11
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Bij een betrouwbare garage ... ...voor een Apple en een ei... ....en geen vertraging als je ergens punctueel op tijd moet zijn...... (but I do uderstand your point of view) |
Heb je nooit van die oneindige files gehoord? Dus op tijd zijn met de auto? Ik heb het idee dat treinreizigers vaker op tijd zijn dan automobilisten......  Op de werkvloer waar je dus punctueel op tijd moet zijn komen er meer mensen te laat door de files dan door de trein.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:20
|
|
|
|
Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest én daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen 
Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 9 november 2012, 20:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:33
|
|
|
|
Wat een leuk idee Shanita.. Quotes zijn er te over... en volgens mij bedoel je dus zowel van the world wide web als van het forum.. wanneer er een grappige opmerking gemaakt wordt of als je geraakt wordt door wat iemand opmerkte...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 9 november 2012, 20:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:44
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest én daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen 
Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten!  |
Wat leuk Josina!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:44
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest én daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen 
Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten!  |
Wat leuk joh!!! Vandaar je enthousiasme voor deze ""kanjers""!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:50
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Dan zou onze God een fout hebben gemaakt, of ons een andere manier geven om in leven te blijven, dus dankdag voor het gewas is best wel op zijn plaats en daarbij ook nog eens elke dag danken voor het gewas wat er al dan net gekookt op tafel komt. |
hoeft geen fout te zijn.. zou ook de bedoeling kunnen zijn. zo gek zou het niet zijn dat God deze wereld spougzat is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 21:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | wisten jullie dat...
...ik zo weg ga.. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 21:37
|
|
|
|
|
Hu Lang een Chinees is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 21:42
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Wat leuk Josina!! |
Thnx!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 21:44
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wat leuk joh!!! Vandaar je enthousiasme voor deze ""kanjers""!! |
Zeker te weten!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 9 november 2012, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:06
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | hoeft geen fout te zijn.. zou ook de bedoeling kunnen zijn. zo gek zou het niet zijn dat God deze wereld spougzat is. |
Dat is-t-Ie niet Pietje....Hij houdt van jou.....en van Annette en van die drie schatjes van jullie! Neem dat nou maar van die ouwe taart hier aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:14
|
|
|
|
| RODJER101 schreef: | O God Waarom doet mensen tegenover mekaar toch zo veel pijn O God laat mijn prinsesje BEGRIJPEN wat ze mij aanricht heeft lichamelijk en Geestelijk O God mag ik jou Danken Dat Jij op kijkt naar mij en haar O God ik Dank U voor de dingen die U mij leert ook deze week En dat Jij mij wil vormen naar U beeld Het doet veel pijn Maar ik weet dat het dat het de moede waart is voor mij
Mag ik ook mijn prinsesje op Jou schoot brengen Mag zij ook leren om naar Jou wil te toen Ik weet dat het de moeilijkste weg is Maar zo rijker in wijsheid, kracht en zegen En maakt haar ook een evenbeeld van U Ik leg het in Jou Handen VADER Wat er tussen ons is O God ik dank U om naar mijn gebed te horen Wand U kent ons volkomen U ben ook mens geworden om ons te REDDEN van de DOOD En U wil niet dat we VERLOREN gaan maar EEUGE LEVEN HEBBEN AMEN
|
Lieve Rodjer, Je hebt het nu moeilijk he...na zoveel maanden relatie die stuk loopt, je was zo gelukkig met "je prinsesje" Maar misschien heeft God wel een heel andere bedoeling met jou. Wij domme mensjes weten dat niet, we kunnen niet in de toekomst kijken...maar God laat óók jou niet los hoor Rodjer! Enneh....ik wil je ook nog even wat vragen: Je spreekt de Heer met "jij" en "jou" aan....Ik weet dat je sommige mensen hier pijn doet daarmee.(waaronder ook ik, want weetje, God is mijn Vader en ik heb eerbied voor hem) misschien es iets om over na te denken? Enneh...heel veel sterkte joh, ik blijf voor je bidden hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:22
|
|
|
|
Das stom zeg! superstom! Vanmorgen kwamen mijn ex-buufjes op de koffie, die vertrokken veuuuul later dan geplanned, toen belde er een vriendin waar ik 3 kwartier mee bepte, effe gauw douchen en oeps.....toen was het tijd om met mijn edele ridder (neeeee ik ga nie trouwen, t is de baas van mijn dochter) naar een kathedraalconcert te gaan...... Eten????? eh.....moest dat ook nog? finaal vergeten......voor mijn gewicht geen ramp! en voor mij ook niet...lekker goedkoop!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:25
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | wisten jullie dat...
...ik zo weg ga.. |
We nemen het je niet kwalijk hoor . 't is tenslotte maar één keer 5 dec. in een jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:30
|
|
|
|
|
grote portie shoarma!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zou liever geen auto hebben dan dat er eentje voor mij gekocht werd, dan maak je je wel erg afhankelijk hoor.....Ennne....een slimme meisd is op haar toekomst voorbereid........ En toch wel een beetje een afgod als je een auto voor je laat kopen......  |
Niets boven een fiets . Geen benzine , geen APK , geen uitlaatgassen , geen startproblemen, geen bevroren ruiten , alleen jammer dat ze nog geen airco uitgevonden hebben voor de fiets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:37
|
|
|
|
Chinees gehaald (nee Erika, gewoon chinees eten )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:38
|
|
|
|
Twee keer friet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Goed idee ...  Kan die mening wel delen... |
Welke? Jong ? Of piep?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:43
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hier kan je quote's zetten. Grappige dingen die iemand schrijft. En grappige(onbedoelde?) woordspelingen. Een zin, die er grappig naar voren komt. Of een klein stukje. En dan erbij wie het schreef en waar. Ja, ik dacht hier al eerder aan, ik heb hier echt grappige zinnen en stukjes gezien, maar ja, om die te achterhalen, ja, dat is te lang geleden, maar ja, wel jammer. en dan ook erbij, wanneer, wie en welk forum natuurlijk 
Ik begin:
Ik mis de kwalititief hoogstaande discussie...zaterdag 3 november 2012, 09:39 van Thomas968 op 'Kreet van de Week'. |
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 9 november 2012, 22:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Welke? Jong ? Of piep?  |
Het gaat om de gezonde mix Visser!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:46
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Mijn galakostuum uit de bottemallen.....eh....motteballen gehaald. Moet vanavond op chique.....hihi.....dit ouwe mens gaat vanavond es flink de beest uit hangen.....dat kan als je twee gratis intreebewijzen ter waarde van 65 eurootjes zomaar effe krijgt!  |
Geloof nooit dat Martin daar van gediend is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | grote portie shoarma!!! |
Grote vent...groot portie toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Twee keer friet! | Moet kunnen toch???
Alleen ik doe het maar niet!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben. En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan. Even mijn post afmaken. Dat pesten stopte omdat de aanstichtster met haar ouders naar het buitenland ging. Ja, en op de middelabare school was er geen sprake van, doordat ik er goed uitzag. Rare reden eigenlijk. De vrouw en de man waardoor ik tot bekering kwam, zeiden tegen me, dat 'het' leven voor mij makkelijk zou zijn doordat ik 'er goed uitzie'. Raar vond ik dat, héél raar.
Maar ja, 'het' zorgde er wel voor dat ik niet meer gepest werd op de middelbare school.
Ik weet zeker dat niemand mag oordelen over zelfmoord, van in de hel enzo. Ik ken ook wel gelovige mensen die zelfmoord hebben gepleegd.
Maar ja, dus die jongen van 20, ja verdrietig: als ik hem was zou ík denken, krijg de tyfus maar, ik ga lekker mijn opleiding afmaken en dan zie ik jullie nooit meer. Maar ja, je kan het geestelijk lijden niet inschatten.
Ik heb er weleens over gedacht, maar alleen in de zin, om me te verplaasten, maar nóóit overwogen het echt te doen hoor. |
Ja , die ken ik ook wel . Wat dacht je van Simson? Of was dàt geen zelfmoord?
|
|
| Naar boven |
|
|