ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4770 4771 4772 4773 4774 4775 4776 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:56

VISSER278 schreef:
Twee keer friet! Lachende smiley

aso Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:58

SHANITA130 schreef:
hee, het logo van nike dacht ik. Kan dat wel? Boze smiley

Je hebt ook een soort van zogenaamd leuke doordachte stukjes, en daar staat 'visje' onder, maar dan op dezelfde manier als Loesje....da's toch plagiaaat ofzoiets dergelijks?

Plagiaat is het gebruiken van letterlijke teksten van een ander en dan je eigen naam eronder zetten. Dus nee, geen plagiaat!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:02

ERIKA129 schreef:
aso Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

O , dàt staat bij mij voor morgen op het menu...... Aardappelbolletjes Shoarma , Oranjevla. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:06

JOL252 schreef:
Chinees gehaald (nee Erika, gewoon chinees eten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley ik zei niks Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:11

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley ik zei niks Boze smiley

... Maar voor 't geval dat Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:18

JOL252 schreef:
... Maar voor 't geval dat Duiveltje smiley

Huilende smiley, smiley in tranen wat denk jij slecht over mij zoiets doe ik niet Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:19

En wat te bedenken over de Here Jezus zelf???

Hij gaf Zijn leven voor de hele mensheid!!!!
Deed dat ook bewust. Is Hij veroordeeld door Zijn Vader??
God keerde zijn rug naar Hem toe "waarom hebt Gij Mij verlaten"....

Bekijk dit soort dingen in het Geloof, in het licht, niet vanuit de kant van het duister denken.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:26

Leuk idee Shanita, ben benieuwd of er hoogstaande discussies uit voortvloeien!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:28

JOL252 schreef:
Wat een leuk idee Shanita..
Quotes zijn er te over... en volgens mij bedoel je dus zowel van the world wide web als van het forum.. wanneer er een grappige opmerking gemaakt wordt of als je geraakt wordt door wat iemand opmerkte...

Hai Jol: Nou, toen dit hier eerst OneWay heette en een 'gewoon' forum was in de zin niet specifiek om te daten. maar ja, er werden natuurlijk gewoon afspraken gemaakt. want ja, dan zit je er onbevangener op en ga je niet dingen zeggen, van hoe zou dit of dat overkomen bij een toekomstige partner.

Daar had iemand ook een quote topic geopend, ik vond dat eerst niks, in de zin dat ik het niet helemaal begreep. maar dat werd echt wel geinig hoor.

Ja, ik weet enkele maanden terug had ik echt een tijdje dat er zulke grappige dingen weren gezegd, o, ja, die tijd met Heide en Yes, weet je nog wel. met Floweful, ja toen dacht ik er al aan, had ik toen al moeten doen, want werden echt grappige dingen gezegd.

Dus eigenlijk bedoelde ik dit forum, maar ja en WWW kan ook.

Ach, tis goed bedoeld, en verder.... Knipoog smiley

En even voor de 2 anderen die ertegen zijn: dát er niet gekwetst wordt is voor mij evident.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:30

WILLEMIJN232 schreef:
Leuk idee Shanita, ben benieuwd of er hoogstaande discussies uit voortvloeien!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:38

ZEELAND736 schreef:
Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....

Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...

En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet...
Daar knappen sommige mensen op af...!!!

Maar...wie weet...komt er toch een reactie... Knipoog smiley

wie weet Knipoog smiley, ik heb het idee van iemand anders....toen werd het wel leuk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:41

MARITIME853 schreef:
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....

Waarom is dat 'hier' niet mogelijk?

We zitten hier op een christelijk forum hoor.

als er echt iemand vervelend gaat doen wordt ie wel verwijderd(ban) hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:48

Het werd juist door de wat minder hoogopgeleiden erg op prijs gesteld.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:59

CANADIAN303 schreef:
Plagiaat is het gebruiken van letterlijke teksten van een ander en dan je eigen naam eronder zetten. Dus nee, geen plagiaat!

Niet letterlijk maar het idee van Loesje is wel gejat, zeker als je je Visje noemt, verkleinvormen die hetzelfde zijn en het gaat in beide gevallen om spitse opmerkingen, dat is wat al te toevallig. Visje beperkt zich echter tot opmerkingen over de christelijke kring, terwijl die bij Loesje haast niet voorkomen. De teksten zijn niet gejat maar het idee wel.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 10 november 2012, 00:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:06

THOMAS968 schreef:
Het werd juist door de wat minder hoogopgeleiden erg op prijs gesteld.

Thomas

Ja, het kan misschien komen door wat meerderen zeggen, als je al regelmatig enkele keren hoort links en rechts van 'vroeger was het zoo leuk'. en 'ik mis de tijd van vroeger', etc. en dan betreffende de discussies op het forum, ja, dan ga je toch denken wat doe ik dan fout ofzo, je voelt je aangesproken.

Want ja, je denkt, vroeger zat ik hier niet, maar anderen.

Dat is zeg maar net als je in een kroegje bent, waar de gasten die er al het allerlangst komen, de enkelingen die zijn overgebleven, al enkele keren hebben gezegd hoe leuk het hier eerst was, waar de nieuwe gasten bij zijn, zoiets.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:13

VISSER278 schreef:
Ja , die ken ik ook wel . Wat dacht je van Simson?
Of was dàt geen zelfmoord?

Tsja, dat lijkt m.i. toch meer op zelfopoffering om daarmee een grote groep vijanden van God en het volk Israël uit te schakelen.
Het waren immers Filistijnen, die Simson bespotten tijdens een feest in hun heidense tempel....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:33

Ja, maar het gaat erom, dat in veel 'groepen' wordt gezegd als iemand zelfmoord heeft gepleegd is die nu in de hel.
En dan wordt dat ook gezegd met een soort voldaan gevoel, weet ff geen ander woord, 'hét' andere woord niet.

Net als een stel, die waren tot bekering gekomen, en een vriend van hun ging onverwacht dood. Ze waren heel verdrietig.
Wordt er als eerste gevraagd, in die groep: 'was hij wel gélovig....', dus met ander woorden, voor we gaan troosten willen we eerst weten of diegene wel in de hemel is, of in de hel....'. Ja, hier was ik bij, heb ik zelf gehoord.

Ik geloof, mede door romeinen 2 niet dat ongelovigen per sé naar de hel gaan, nml: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Maw, iemand die niet gelooft, of nog niet, en geef ze is ongelijk als je ziet hoe heel veel christenen met elkaar omgaan, en dingen onder het tapijt vegen...en wie zijn schuld is dat dan...ik ken kinderen, nu volwassen die hun portie schijnheiligheid wel hebben gehad hoor, als kind, en nooit meer iets met kerk, oid te maken willen hebben...

Ik heb ook al mail gehad of ik niet wil moven naar een site voor psychiatrische patiënten.

Nou is het wel zo: ieder huisje heeft zijn kruisje.

Maar kijk, als ik vragen krijg: waarom heb jij dan je opleiding niet afgemaakt, hoe komt het dat je vaak zo angstig bent, waarom ging jij al op je 16de uit huis....ja, dan kan ik niet onverschillig blijven.
Dus heb ik geleerd erover te praten met emotie, maar ja, dat is not done, Zeker niet bij christenen, die bidden alles weg, en anders is je geloof niet groot genoeg.
En bij de traditionelen, ja, mensen met wie ik omging gingen trouwen kregen een hoop kinderen, en ja, dan sta je er toch weer buiten, wat aanvankelijk niet zo was.

Ja, en als je geen auto meer hebt, ja, ík durf niet te fietsten, 's avonds hoor...heb ik redenen voor.
maar ja, eerst kon ik spontaan bellen zou ik ff langskomen of hun belde, of ik wou langskomen; ze hadden een borrel. Ja,en om dan te vragen kan je me ff halen, ja, ik kon dat niet meer. Ze kunnen niet drinken als ze je ook naar huis moeten brengen.

Weet je, mensen willen de normale praatjes kunnen houden, geen problemen, die komen alleen in het nieuws voor.
Men moet lekker kunnen afgeven, op die zeikerds die een uitekering hebben van hún geld. en verder over vakantie ed.

En psychiatrisch cliënten zijn ondermaatste idioten met een laag iq.

Maar ja, zo dacht men eerst, daar is helemaal op terug gekomen. Het zijn in 90%(en nu doe ik voorzichtig), gevallen die trauma's hebben opgelopen, in het leger, in het gezin, op scholen, in de maatschappij, waar geen persoonlijkheid is, alleen geld.

Nou is het wel zo, dat sommigen gasten het mensen wel erg moeilijk kunnen maken. Een kennis van mij heeft een kindje, vriend is zware gebruiker, daar kwam zo ook te laat achter.
en die heeft nu een straatverbod.

Ja, je mag nooit, nooit en nooit je frustraties afreageren op onschuldigen.
Gá dan naar ouders of scholen of waar dan ook, waar je getraumatiseerd bent.
Maar ja, zelfs in de wereld is het zo: over je ouders zeg je niets, laat staan dat je ze allerhande dingen gaat verwijten terecht. en dus in de up-positie klimt, waardoor je woede verdwijnt.
Maar ga het niet op je ex afreageren. en dát zie je wel, en da's, ja, daar heb ik geen woorden voor.

Dan heeft zo'n meisje het voormekaar; huisje, met haar kindje, nieuwe lieve vriend, en dan komt die ex haar terroriseren, stenen door ruiten ed.
dus, ze deed aangifte en hij krijgt daarop een dikke boete met een straatverbod en mag zijn zoontje niet meer zien.
Waardoor die haar ging opwachten, precies om de hoek, en bedreigen in de stad, stalken.
Dan denk ik, egoïstische narcistische sadisten.
Ga werken ofzo, zodat je dingen voor je kind kan kopen, ipv te zorgen dat je ex vriendin elke dag in angst moet leven.
Ja, en dán ga ik ook niet meer denken van jaahaa, maar hij heeft bijvoorbeeld zo'n zielige jeugd gehad.
Het houdt een keer op.

Ik ben zelf een keer gestalkt. Dat is echt wel naar. gevolgd als je naar je werk gaat, nare valse beschuldigingen op internet, sms, etc.
En toen ging ik nog met me moeder om, en zei haar waarom ik een 2de telefoon heb gekocht.
Weet je wat ze zei: 'ja, je mag niet liegen Smiley die vol vragen zit '.
En ja, zo belangrijk is steun van ouders zeker in deze zaken, begrip bedoel ik.
Want juist omdat me moeder zo deed(ja, hij heeft een goede baan, dus euro tekens in haar ogen), ja, toen was ik ingestort, en da's niet meer goed gekomen. Een gevaarlijk hoge bloedruk aan over gehouden.
En niet in de eerste plaats aan de stalker, maar aan de reactie van me moeder.
Ja, een mens kan een hoop hebben, een leven vol stress en angst, maar ja ook je lichaam(of geest via lichaam) heeft een grens...

Zielige jeugd, of geen zielige jeugd, maar gewoon. Deze dingen kunnen niet.

NB: Ja, tis heel erg lang geworden. dus als mensen het niet lezen; alle begrip, ik lees zelf lange stukken dan wel, dan niet.

Truste!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 01:45
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:36

Prach tidee, en ik denk dat een ieder zelf wel weet wat wel of niet door de beugel kan.
Gewoon gezellig lachen om leuke dingen die niet ten "koste" gaan van iemand.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 10 november 2012, 17:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:52

PIETER619 schreef:
Prach tidee, en ik denk dat een ieder zelf wel weet wat wel of niet door de beugel kan.
Gewoon gezellig lachen om leuek dingen die niet ten "koste" gaan van iemand.

Ja, dát voel je toch aan.

Je gaat toch niet iets quoten om te zieken, maar juist omdat iets zo grappig klinkt of overkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 02:42

SHANITA130 schreef:
Ja, dát voel je toch aan.

Je gaat toch niet iets quoten om te zieken, maar juist omdat iets zo grappig klinkt of overkomt.
.

Precies!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:07

BIANCABB146 schreef:
Na een relatie van een jaar zijn ik en hij uit elkaar.
Het was toch anders dan gedacht
Zo zie je maar weer dat er inderdaad nog mensen bestaan die zich heel anders voordoen :)

Tsja :)

Dat heb ik vaker gehoord.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:10

ZEELAND736 schreef:
Ook dat maken we vaak allemaal een keer mee...
Nee...dat is niet leuk....maar beter nu dan later!!!!

Dat is ook weer zo.
Beter nu dan later.

Maar ja eigenlijk hoort dat niet, denk ik op een christelijke site.

Júist niet....!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:11

IELSE398 schreef:
Hier nog een cm stel wat pas is getrouwd!

Elkaar op de bbq bij Inka ontmoet in 2008 en 2 maart 2012 zijn wij getrouwd Verliefde smiley

Ja, je hebt uitzonderingen. fijn voor jou!

Lachende smiley

Maar ja, zou het niet meer regel moeten zijn....? Denk ik zo Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:13

CANADIAN303 schreef:

Logo's overnemen mag ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:15

CANADIAN303 schreef:

Tuurlijk niet, het is toch christelijk? Niets negatiefs over de christenen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:25

Bij het programma 'Barbie' werd het Mattel Logo gebruikt, en die kregen een waarschuwing, heel veel boete, iets van 10.000 per dag, elke dag dat ze dat Logo gebruikten.

Barbie hernoemt bar onder dwang Mattel

Samantha van der Plas, beter bekend als Barbie, en haar hubby Michael hebben de naam van hun bar moeten aanpassen van speelgoedfabrikant Mattel. De speelgoedboer had gedreigd met een dwangsom van maar liefst 10.000 euro per dag, omdat het paar het logo en het woordmerk van hún Barbie gebruikten.

De bar is hernoemd naar Club Cherso, een verwijzing naar het televisieprogramma waarmee de blondine landelijke bekendheid kreeg.

Het stel moet ook duizenden consumptiemunten vernietigen en een aantal t-shirts inleveren bij Mattel. Op de nieuwe website van de bar staat nu een rectificatie, waarin gesteld wordt dat per vergissing gebruik is gemaakt van het logo van Barbie.

Bron: Spits

Maar ja, bij christelijke dingen mag het wel, een Logo voor een erg bekend sportmerk als de letter 'J' van Jezus gebruiken.

Beetje dubbel he, of héél veel dubbel, en waar is het respect...wat heeft het Logo van Nike in Hemelsnaam met Jezus te maken?

[img]http://danthemantrivia.files.wordpress.com/2009/06/nike-swoosh.jpg?w=580[/img]

Ik krijg het Logo van Nike niet eens gekopieerd want het is auteursrechtelijk beschermd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 06:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:39

LAVERDE524 schreef:
Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Zo mijn hart is weer opgelucht Knipoog smiley

Toch is het wel helemaal waar wat je zegt. ik gaf wel wat negatief lijkende kritiek, maar ja, dát komt weer omdat mensen misbruik maken van de waarheden die je opschrijft, is mijn ervaring.

Een ex claimt mij ook, en dan zegt hij: 'het zou wel zwaar worden'. Dan denk ik ja voor míj wel....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:48

ZEELAND736 schreef:
Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....

Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...

En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet...
Daar knappen sommige mensen op af...!!!

Maar...wie weet...komt er toch een reactie... Knipoog smiley

Ik vroeg ook niet wie eraan mee doet.

Het is ook geen zoeken naar teksten, gewoon als je toevallig een leuke, grappige uitspraak tegenkomt.
En dat kan weken niet zo zijn en dan ineens elke dag enkelen. Dat weet je niet van te voren.

De zegswijze de draak steken vindt zijn oorsprong in de legende van Sint-Joris. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) schrijft hierover: "Deze uitdrukking houdt verband met de 11e-eeuwse legende van Sint-Joris. Deze man was een christelijk officier, die in de 3e eeuw in Cappadocië (in het huidige Turkije) een draak gedood zou hebben. Later speelde men dit gevecht in processies na, maar dat gebeurde na verloop van tijd steeds meer op een grappige, potsierlijke manier, als komische act. De 'nieuwe' Joris stak zijn wapen in een met stro opgevuld 'monster'. En zo kreeg de uitdrukking zijn 'spottende'(tussen aanhalingstekens) betekenis."

Dus: de draak steken kan ook komisch en/of grappig zijn.

En, je kan niet weten wat 'er' gezegd wordt.

Een letter op de verkeerde plaats zetten? mag niet? Nou overdrijf je wel hoor...daar knappen mensen op af?

Wie weet, iig niet van jou.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:51

MARITIME853 schreef:
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....

O ja, is dat 'hier' niet mogelijk?

En waarom dan wel niet?

Ben benieuwd.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 09:05

Zaterdag 10 November, Psalm125; Rondom.

Welke bergen zijn dat zoal, die bergen die Jeruzalem omringen? Spontaan zie ik bij deze vraag de Olijfberg voor me. Die berg vooral! Prominent is de Olijfberg aanwezig, direct in het zicht vanaf het tempelplein. Als een wachter ligt de Olijfberg aan de oostkant van de stad, de zijde van de zonsopkomst, de kant van de opstanding. De Olijfberg geeft de richting van de toekomst aan. Die berg vooral ligt wakend aan de voet van de Sion, de tempelberg. Slecht de beek Kidron maakt scheiding tussen die twee toppen. Over die beek trok Jezus, na de maaltijd met zijn leerlingen, toen zijn laatste uur aanstaande was. Naar Getsemane ging Hij, naar de Olijvenhof, op de helling van de Olijfberg. Zou Hij aan de psalm gedacht hebben? ‘Zoals de bergen Jeruzalem omringen, zo omringt de Heer zijn volk….’ Daar ging Hij, de stad uit, de berg Sion af, de Kidron over de Olijfberg op. Hij beklom Hem die Hem omringde! Hier ben Ik, mijn God. Ik neem mijn toevlucht tot U, de Levende. Gij omringt mij, zoals de bergen Jeruzalem omringen. Gij zijt voor mij, achter mij, boven mij, onder mij. Gij zijt altijd en overal om mij heen. Hier ben Ik, mijn God. Ik vertrouw mij toe aan U, nu en in het uur van mijn dood.
Zou Christus zo hebben gedacht? We weten het niet, maar het zou best eens kunnen. Jezus leefde met de psalmen, Hij kon ze wel dromen, Hij ging ermee naar bed en Hij stond er ook weer mee op. ja, Jezus stond ermee op, Hij verrees met de God van deze psalmen. Wie met zo’n psalm de dood ingaat, zal er ook weer mee opstaan – zowaar als de Eeuwige zijn volk omringt.

Hoog is de Jeruzalem omgeven
door bergen sterk en steil-
een stad van vrede en heil.
Zo is de Here heel hun leven
Rondom hen die zijn woord bewaarden,
zijn volk op aarde.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4770 4771 4772 4773 4774 4775 4776 ... 6194 Volgende
Pagina 4773 van 6194