| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 14:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'k ga er noooooooooooit meer eten . Voor een keer is het wel lekker maar ik ben er net achter gekomen dat mijn maag er nièt tegen kan . Tenminste , ik vermoed dat het van de Mac is .
...... pa , je ziet zo groen als een komkommer.  |
oooo gunst..das niet zo mooi
maar nooooit duurt wel lang hoor.... voor jou simpel vandaag dus.....een helder kippesoepetje Nee,,hier een lekkere witlof ham/kaas schotel vanavond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 14:39
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | oooo gunst..das niet zo mooi
maar nooooit duurt wel lang hoor.... voor jou simpel vandaag dus.....een helder kippesoepetje Nee,,hier een lekkere witlof ham/kaas schotel vanavond. |
Ik denk het niet . Er loopt hier nog een wijsneus rond en die zei ... pa , je vriezer zit nog zo vol , die visjes van gisteren kunnen er haast niet meer bij , die moeten we ècht vanavond op eten hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 14:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Maar wat is dat dan geweest bij mij aan de deur??? Waren ook kinderen...verkleed....een week geleden... Ze zongen 1 regel....ik kon het niet verstaan en vroeg of ze het nog een keer wilde zingen.... ""Geef me een snoepje...dan rot ik op van je stoepje"" Nou ja...dat was duidelijk.... |
Hahaha , dat was mn buurjongetje denk ik , die pleegt wel meer chantage.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 14:45
|
|
|
|
volgens mij was er tennis op tv.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 15:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger...... |
Zoist Willemijn!
Helemaal waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 15:39
|
|
|
|
Laverde: Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart. Ja, kijk maar naar 'The little house on the prairie', eigenlijk voor kinderen, mi prima voor volwassenen. Kijk maar hoe de vader(Michael Landon) daar liefdevol met zijn vrouw en dochters omgaat. Hij stelt altijd het belang van zijn gezin, bóven zijn eigen belang.
Het is in die zin dus echt geen kinderserie, maar wel goed te volgen voor kinderen, misschien juist daarom ook goed voor volwassenen.
Ik ga zo weer kijken, want behalve dat het een christelijke serie is(9!!!seizoenen), is het héérlijk om naar te kijken. Je wordt gewoon blij en vredig enzo ervan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 11 november 2012, 15:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 15:54
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend? |
Ik heb die pijn ook gekend.
Tis heel raar, misschien komt het over als verdediging naar de vrouw die vreemd gaat, niet zo bedoeld. Kijk, voordat ik gelovig werd, was ik zo beschadigd, ik had en een, terwijl ik ook nog met een ander ging, niet beseffende wat ik aanrichtte. Ja, zo zie je wat een opvoeding, of juist niet dus, kan doen, want ik spreek nu wel over de tijd dat ik 13/14/15 etc. was, maar ja, er dus wel uitzag en kon overkomen als 21.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 11 november 2012, 15:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 16:38
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | vrijdag 2 november 2012, 22:58 Ik denk idd dat ie dat bedoelt....LOL |
Dacht het niet he!
Wie de schoen past hem aan!!!
De Heer zegt het vogende:
Joh 8:11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer. Joh 8:12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. Joh 8:13 De Farizeen dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelven; Uw getuigenis is niet waarachtig. Joh 8:14 Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig; want Ik weet, van waar Ik gekomen ben, en waar Ik heenga; maar gijlieden weet niet, van waar Ik kom, en waar Ik heenga. Joh 8:15 Gij oordeelt naar het vlees Ik oordeel niemand.
Wie zijn wij om te veroordelen????
Joh_7:24 Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.
Joh_5:22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;
Denk daar eens over na...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 16:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 16:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger...... |
Het zijn mooie woorden want je trekt deze schoenen aan!!! Praktijk.... weet je niet van mij.... verre van dat.... Het zijn oordelende conclusies uit "monnikenorde der Dominicanen"...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 19:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 16:54
|
|
|
|
Toch maar een mooie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 17:04
|
|
|
|
Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..
En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.
Laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 17:32
|
|
|
|
Zijn er op cm ook die Noorse Boskatten en/of Ragdolls hebben?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 11 november 2012, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 17:40
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Zij er op cm ook die Noorse Boskatten en/of Ragdolls hebben? |
Mijn zoon heeft een noorse boskat een prachtbeest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 17:58
|
|
|
|
|
(Nee...kweet het al...was Halloween)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:11
|
|
|
|
Las gisterenavond dat er op een klein dorp hier niet ver vandaan...een dominee was....(wij zijn vacant)
Er gaat wat van uit...zo"n klein dorpje...tussen het groen...dat kerkje...
Wat zal er geweest zijn....30...40 mensen... Maar dat maakt niet uit... Hooglied...Trek ons dan zullen wij U nalopen...Vanuit onszelf...is er vaak niet zoveel, maar we moeten getrokken worden...
Ook was er een gastpredikant meegekomen die hier is uit Nigeria...(zo nog even zoeken of ik iets over deze man kan vinden/lezen) Zodoende werd er af en toe Engels doorheen gesproken... En vanavond 1 van de vele preken over Simson....(vervolg) Prachtig....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..
En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.
Laterz! |
Klopt wat je zegt Shanita, verbeter de wereld en begin bij jezelf is hier ook wel op van toepassing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Klopt wat je zegt Shanita, verbeter de wereld en begin bij jezelf is hier ook wel op van toepassing! |
ja he he dat is altijd van toepassing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:46
|
|
|
|
Ja, idd.
En, iets vaststellen, is niet oordelen.
Als, ff een voorbeeld, een groep jongeren van 14, door niet uit te kijken op het fietspad, zodat er eentje frontaal tegen mij aanbotst, en ik zie dat, dan stel ik vast: ze waren onvoorzichtig, liepen te klieren, en deden willekeurige bewegingen met die fietsen, zodat ik niet kon anticiperen.
Da's iets anders dan oordelen. En volgend keer, ach, dan stap ik ff af, en ga ik ff lopen, tot de horde voorbij is
En als ik lees op voorpagina's van kranten, op diverse christelijke sites, eigenlijk nagenoeg allemaal, dat W. en F. Ouweneel de boel neppen en dat niet toegeven. ja, dan stel ik dat, al lezende vast.
En oordelen....is iets heel anders dan mensen gewoon door laten gaan met bedriegen.
Oordelen zou in mijn visie zijn, als ze hun excuses hebben gegeven en echt alles hebben gedaan om het goed te maken, en als iemand dan alsnog blijft zeuren over dingen waar allang mee gedeald is.
C'est ca.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:47
|
|
|
|
|
En nu ff een hapje eten gaan versieren....laterz ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..
Laterz! |
Je hebt geen enkele dvd van hem gezien of gehoordt. Toch oordeel je over hem op basis van een ander???
Knap hoor!!! En wat je zegt is een reactie van jou achteraf, van o ja dat staat er ook!!!
Dit hele gebeuren van wat er gezegt wordt, is een gehele boeleshit over Frank Ouweneeel..... van zgn(naam)christenen.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 19:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:57
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, idd.
En, iets vaststellen, is niet oordelen.
Als, ff een voorbeeld, een groep jongeren van 14, door niet uit te kijken op het fietspad, zodat er eentje frontaal tegen mij aanbotst, en ik zie dat, dan stel ik vast: ze waren onvoorzichtig, liepen te klieren, en deden willekeurige bewegingen met die fietsen, zodat ik niet kon anticiperen.
Da's iets anders dan oordelen. En volgend keer, ach, dan stap ik ff af, en ga ik ff lopen, tot de horde voorbij is
En als ik lees op voorpagina's van kranten, op diverse christelijke sites, eigenlijk nagenoeg allemaal, dat W. en F. Ouweneel de boel neppen en dat niet toegeven. ja, dan stel ik dat, al lezende vast.
En oordelen....is iets heel anders dan mensen gewoon door laten gaan met bedriegen.
Oordelen zou in mijn visie zijn, als ze hun excuses hebben gegeven en echt alles hebben gedaan om het goed te maken, en als iemand dan alsnog blijft zeuren over dingen waar allang mee gedeald is.
C'est ca. |
He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he. Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:12
|
|
|
|
Moet dit nu op zondag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:12
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he. Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze |
Idd.
Ik ben ook erg blij dat ik dingen los kan zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:13
|
|
|
|
Het is zo flauw dat het ook weer erg leuk is......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:16
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Moet dit nu op zondag? | . doe maar NOK.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:23
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Zij er op cm ook die Noorse Boskatten en/of Ragdolls hebben? |
Nee ik niet......ik heb wel 5 boeren-huis-tuin-stoepkatten. Eentje komt er van Lesbos (griekenland)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:25
|
|
|
|
Vanmorgen voor het eerst in 11 jaar bij m'n oude gemeente Nehemia in Zwijndrecht op bezoek geweest. Was er niet meer geweest sinds ik in Zeeland woon. Het gebouw bleek nogal verbouwd te zijn, was eigenlijk al niet zo best toen ik er voor het laatst was. Van de opgeknapte showroom op een bedrijfsterrein is niet veel meer te zien. Prachtig! Maar wat er ook veranderd mocht zijn, niet de warmte, die mij vroeger al zo aansprak. Oke, ze hebben nu ongeveer 1600 leden en 2 diensten na elkaar elke zondag. Maar ik voelde me er nog net zo thuis als voorheen. En ook nog net zo welkom. Goede muziek, goede en aansprekende preek, fijn gesprek en ook nog een paar bekenden gezien. Voelde me een heel gezegend mens toen ik naar huis ging!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:25
|
|
|
|
Ik hoorde vandaag een prachtig lied, ik kan het niet vinden op You tube anders had ik het hier wel neer gezet. De tekst was:
In de Heer vind ik al mijn sterkte,Gij die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken ik geen angst....
Mooie toepasselijke woorden voor mij, zoals een aantal mensen van CM al weten ga ik morgen een traject in van bestralingen en fikse chemokuren en dan doet zo'n tekst je goed.....
Ik heb hier al eerder gehoord en gelezen dat je je leed niet op CM mag zetten, iedereen heeft weleens wat of wat ik las, je wilt aandacht en mijn leed is erger....jullie hebben het vast ook gelezen.....
Aandacht wil ik zeker niet, wel heeft het omzien van elkaar van enkele CM mensen mij erg veel goed gedaan....en die deden de hatelijke woorden richting mij op het forum geschreven weer teniet..... Zielig ben ik ook niet, een ieder heeft zijn eigen leed is altijd mijn mening geweest en dat is vaak erg genoeg.......er bestaat geen erger leed.....jouw leed is op dat moment erg...... En leed is bij mij niet als je auto door de keuring moet......of dat je een laxerend drankje moet drinken voor een onderzoek.......dat klopt, dat vind ik geneuzel.....
Voor al die mensen die ook 'leed en verdriet hebben"is ook deze tekst van toepassing........God zorgt ervoor dat alles weer goed komt , op ZIJN manier...... Dus: in de Heer vind je al je sterkte, Op Hem vertrouw ik en ken geen angst.........
Prachtige woorden toch?
|
|
| Naar boven |
|
|