ChristianMatch

Forum

WAAR HET HART VOL VAN IS
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4799 4800 4801 4802 4803 4804 4805 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:53

Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.

Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.

Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?

Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.

Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 18 november 2012, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:59

Als afgeschrikt proeflid, helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:14

JOL252 schreef:
Laat Pieter 649 het maar niet horen... dozen sjouwen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is die wel erkend verhuizer? Dan kan hij jullie wel even helpen als vriendendienst of uit naasteliefde, dacht ik zo. Vele handen maken licht werk
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:18

JOL252 schreef:
Ja dat is zo.. Zieke smiley on topic maar weer.. het vrouwenhart ...

sorry
vrouwenhart is
de topic maar,
moest nog even reageren
toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:21

PIETER619 schreef:
Is die wel erkend verhuizer? Dan kan hij jullie wel even helpen als vriendendienst of uit naasteliefde, dacht ik zo. Vele handen maken licht werk

erkend oplichter hooguit.... en dan licht ik liever de belastingdienst op dan n paar dozen. Coole smiley met zonnebril

ik heb Jans nog mn hulp aangeboden vanuit de goedheid van mn hart Engeltje smiley
maar t was niet nodig, geloof ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:26

LAVERDE524 schreef:
Volksgenoten,

Die aanhef he... SCHITTEREND

je verwacht minimaal een toespraak van Anton Mussert Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:26

PIETER649 schreef:
erkend oplichter hooguit.... en dan licht ik liever de belastingdienst op dan n paar dozen. Coole smiley met zonnebril

ik heb Jans nog mn hulp aangeboden vanuit de goedheid van mn hart Engeltje smiley

Je staat genoteerd voor woensdag de 19e december!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:27

JANS221 schreef:
Je staat genoteerd voor woensdag de 19e december!

Is goed, ik zet in zn agenda Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:29

PIETER649 schreef:

Bedankt voor de uitleg, dan krijg je geen misverstanden, dat Pieters niet welwillend zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:30

LAVERDE524 schreef:
Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.

Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen vertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.

Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart. Jezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven, maar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.

Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt. En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.

Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.

Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.

En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven.

een stuk vol met aannames en intrepetatie's.

Israel is niet vrouwelijk maar mannelijk.
De bruid is vrouwelijk dus iets anders.
Een ieder, dat tot verlossing en tot de kennis van de waarheid is gekomen, behoort tot het nageslacht van Abraham. God heeft een belofte met Abraham. De Here Jezus is Israel, en wij de erfgenamen en zijn geeent op de stam van Juda.
Er bestaat geen "letterlijke Israel" wij zijn Israel, aan ons zijn de beloftes gegeven. De Here Jezus immers de Koning van Israel??
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:47

PIETER619 schreef:
Bedankt voor de uitleg, dan krijg je geen misverstanden, dat Pieters niet welwillend zijn Lachende smiley

Jullie doen je naam eer aan. Op een rots kan je bouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:32

ROLF230 schreef:
In de Bijbel staat: ....bescheidenheid.... (SV)

ja dat schreef ik al
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:35

Oh ja, en in de Statenvertaling staat "bescheidenheid".
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:41

ROLF230 schreef:
Oh ja, en in de Statenvertaling staat "bescheidenheid".

maar wat betekent het woord precies?? Weet jij dat
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:43

Weet jij dat niet dan???
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:45

Mee eens Pieter. Dit is nog altijd een datingsite. Als ik een partner vind ben ik weg. De rest eromheen is soms leuk tijdverdrijf en wie weet werkt God hier en daar nog wat mee ten goede.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:47

Ik ben bijvoorbeeld de meest bescheiden persoon van de wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:50

ROLF230 schreef:

op een na dan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:58

[quote=PIETER619]Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is.
Ja zeg dan wie en wat en waarmee, zo weet helemaal niemand waar je het over hebt.
Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.
Nou, wat is er dan?
Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.
Ook al niets mis mee, maahaar:
Dat we met z'n alle nadenken( met z'n allen...) over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, Gelukkig maar dan, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?
Ja, dat moet.

Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee. Nou dan.

Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen.Nou dan.
Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost.
Misschien worden langere leden wel afgeschrikt door jou. Je kan niet schrijven, en dan denken, wie schrik ik hier nu wel of niet mee af.
Dan ga je het anderen naar de zin maken, naar de mond praten.

Vind jou erg vaag.

En ik zal zeggen, kijk eerst eens in de spiegel, en ik wil het wel hier zetten maar dat doe ik liever niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 november 2012, 12:27
Naar boven

Auteur Bericht
DIIAANTJE024

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:58

Als proeflid.... ben ik het met je eens.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:59

ROLF230 schreef:

best kans op ja, ik ben het niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 23:04

MARITIME853 schreef:
een stuk vol met aannames en intrepetatie's.

Israel is niet vrouwelijk maar mannelijk.
De bruid is vrouwelijk dus iets anders.
Een ieder, dat tot verlossing en tot de kennis van de waarheid is gekomen, behoort tot het nageslacht van Abraham. God heeft een belofte met Abraham. De Here Jezus is Israel, en wij de erfgenamen en zijn geeent op de stam van Juda.
Er bestaat geen "letterlijke Israel" wij zijn Israel, aan ons zijn de beloftes gegeven. De Here Jezus immers de Koning van Israel??

In jouw stuk zie ik anders ook aannames en interpretaties Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe kom je erbij dat wij geent zijn op de stam van Juda??
Wij zijn gewoon platweg nakomelingen van bekeerde heidenen, meer niet.
Die vervangingsleer zou verboden moeten worden!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 23:04

PIETER649 schreef:
In jouw stuk zie ik anders ook aannames en interpretaties Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe kom je erbij dat wij geent zijn op de stam van Juda??
Wij zijn gewoon platweg nakomelingen van bekeerde heidenen, meer niet.
Die vervangingsleer zou verboden moeten worden!

ja dat ben ik met je eens
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 23:21

Nog even voor het slapen gaan:

Frans Schubert: Gott is mein Hirt - psalm 23.

http://www.youtube.com/watch?v=iwzZt0aG13o&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 23:28

JOANNIE702 schreef:
Wat leuk zeg zo wandeling, kan ik mij hier ook zo aanmelden?
En nog zo dichtbij ook nog, ja ik ga mee en neem een vriendin mee!

groetjes Joannie

uiteraard kun je mee, joannie; iedereen die gezellig kan doen kan mee doen, dus feel welcome!!
fijn dat je vriendin ook mee hoopt te komen!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 23:29

hoi allemaal,

na enig overleg zijn we er uit;
picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen;
we hopen op
zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos"
te gaan met elkaar.

het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.

Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... )
menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......;
http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71

daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!!
vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!

mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0

dus;

vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in;
restaurant "uilenbos"
Engweg 61,
6741 KC Lunteren
(GPS: Beukenlaan 5)
Tel. 0318-48 23 27

voorlopig hopen mee te gaan;

- roelande345, 53 jaar, regio 0342 evt met kleinkinderen
- hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar
- margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar
- mamy994, 57 jaar, regio 0113
- "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- joannie702, 49 jaar, regio 0318
- vriendin van joannie

- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar
- pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond
- johanurd092, 36 jaar, regio 0521
- tah315, 48 jaar, regio 035
- folef327, 46 jaar, regio 050
- willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar
- bram
- barman?

.[/quote]

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 18 november 2012, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 00:20

ROELANDE345 schreef:
ja heerlijk Lachende smiley

hier vriest het nu Boze smiley

moest m'n autoruiten al schrappen, voor de eerste keer dit jaar Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 00:24

JOANNIE702 schreef:
Lachende smiley

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 00:43

HANNAH810 schreef:
hoi allemaal,

na enig overleg zijn we er uit;
picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen;
we hopen op
zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos"
te gaan met elkaar.

het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.

Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... )
menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......;
http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71

daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!!
vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!

mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0

dus;

vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in;
restaurant "uilenbos"
Engweg 61,
6741 KC Lunteren
(GPS: Beukenlaan 5)
Tel. 0318-48 23 27

voorlopig hopen mee te gaan;

- roelande345, 53 jaar, regio 0342 evt met kleinkinderen
- hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar
- margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar
- mamy994, 57 jaar, regio 0113
- vriendin van MAMY
- "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- joannie702, 49 jaar, regio 0318
- vriendin van joannie

- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar
- pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond
- johanurd092, 36 jaar, regio 0521
- tah315, 48 jaar, regio 035
- folef327, 46 jaar, regio 050
- willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar
- bram
- barman?

.
[/quote]-
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 06:42

Wow? Het sneeuwt op mijn gsm-schermpje bij de weersverwachting. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4799 4800 4801 4802 4803 4804 4805 ... 6194 Volgende
Pagina 4802 van 6194