ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIJE803
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJE803
Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 23:06
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij ervaart het als kwetsend en negatief terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Het is maar net met welke toon je iets wilt lezen..als jij niet te spreken bent over de reacties zegt het ook wat over jezelf natuurlijk...

Ja precies, daar heb je gelijk in en dat bedoelde ik net ook te zeggen. Jij bedoelt het niet zo, maar ik ervaar het wel zo, en dat tot nu toe bij elke reactie die je geeft. Dan zegt het inmiddels niet alleen meer wat over mij, maar ook over jou denk ik, zeker als jij aangeeft dat je alleen of vooral negatieve reacties krijgt.
En dan komen we bij mijn punt: als iedereen gewoon wat liever communiceert, zijn de helft van de problemen al opgelost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 22:56
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
 
WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wel wat defensief en aanvallend is? Mijn reactie zeker niet.....
Ik heb jou nog niets positiefs over het forum horen zeggen, dus ik zou zo zeggen, open eens een mooi topic en start een topic op een voor jou positieve manier?????
Je bent pas twintig dus kijkt nog heel verfrissend tegen de zaken aan, kunnen we vast wel wat van leren.......

En dit vind ik ronduit kwetsend. 'Weet je wel wat defensief en aanvallend is?' Eh ja, ik ben niet achterlijk. Puur omdat jij het niet zo ervaart, wil niet zeggen dat het op mij zo overkomt. Heb toch volgens mij overal duidelijk 'ik vind' en 'naar mijn mening' en 'het komt zo over' neergezet.
Als je wat van me kunt leren en ik verfrissend tegen dingen aankijk, waarom reageer je dan op alles wat ik zeg zo negatief? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar heb nu niet bepaald de indruk alsof je uberhaupt bereid bent om erover na te denken.

Ik heb nog niets positiefs gezegd, omdat dit topic daar niet over gaat. Het ging over nieuwelingen afschrikken, ik gaf daar mijn visie over omdat ik dat herkende. Ik ga geen nieuw topic openen, want vandaag loopt mijn proefabonnement af en ik ben niet van plan te verlengen.

Maar hierbij mijn positieve bijdrage: Ik vind dat er ontzettend goede posts zijn met leuke, creatieve en gezellige intenties, of met diepgaande boodschappen waar iedereen wat van kan leren. Ben dus alleen niet zo te spreken over de reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als mijn reactie als aanvallend beschouwt weet je echt niet waar je het over hebt, het heeft een geschiedenis dat ik zo reageer en als je dit al aanvallend vind zegt het wat over jou denk ik en kan ik me voorstellen dat je het forum niets vind!

En dit vind ik net zo'n reactie. Defensief en daardoor aanvallend 'Als jij een probleem met mij hebt, is dat jouw probleem' Als in, ik stel me aan ofzo? Ik zeg niet dat je dat zegt, ik zeg dat het zo overkomt.
En natuurlijk is het tot een zekere hoogte ook wel zo, dat het mijn probleem is. Jij bent een bepaald taalgebruik gewend en ik net zo, dus de waarheid ligt ergens in het midden. Maar waarom kunnen we niet gewoon open staan voor elkaars meningen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
 
Ik snap Maritimes reactie dus wel, want dit is een van de dingen die ik bedoel.

Willemijn schiet gelijk in de verdediging en komt daardoor heel aanvallend over: 'Mag je dan niets meer zeggen waar je hart vol van is?'. Dat is een beetje hetzelfde als 'Nou, dan zeg ik wel niks meer!'. Bovendien is dit niet wat Pieter zegt, hij zegt (als ik het goed lees) dat je bepaalde verhalen in bepaalde fora moet plaatsen. En dus niet offtopic moet gaan door hele verhalen op te hangen, al dan niet nuttig, terwijl dat topic er dus niet over ging.

Door dan vervolgens dingen te zeggen als 'dan sla je ze toch over', 'misschien even zeggen waar jij je specifiek aan ergert, nu gist iedereen maar waar je het over hebt', zeker in de toon van de rest van je post, kom het ontzettend denigrerend over. Zeg dan: 'Je zegt dit en dat, wat bedoel je daar precies mee?' Dat klinkt al een stuk liefdevoller.
Bovendien spreek je nu voor iedereen, terwijl ik, en ik zal vast niet de enige zijn, precies weet waar Pieter het over heeft en wat hij bedoelt.

Hoop niet dat je dit als persoonlijke aanval ziet, maar ik vond je post een perfect voorbeeld van wat ik bedoel met aanvallend en negatief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 19:08
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
 
Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen.
Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren.
En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:59
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
 
Als afgeschrikt proeflid, helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 21:25
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ROLF230 schreef:
Cynical realism is the intelligent man's best excuse for doing nothing in an intolerable situation.
~Aldous Huxley

Goeie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:40
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
JOL252 schreef:
p.s.
Na wat jaartjes hier op aarde doorgebracht te hebben, heb ik ontdekt dat liefhebben niet zonder waarheid en eerlijkheid kan. Waarheid en eerlijkheid kunnen confronterend zijn en nogal es verward worden met liefdeloosheid en negativiteit ...

Waarheid en eerlijkheid kunnen ook op een positieve, opbouwende manier gebracht worden. Als de waarheid niet zo gebracht wordt, wat is dan het doel?
Mijn reactie ging trouwens niet per se over de jouwe.


Laatst aangepast door
MARIJE803
op vrijdag 9 november 2012, 09:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
 
PIETER649 schreef:
joh, ik heb me al zo verschrikkelijk ingehouden om deze omschrijving te gebruiken ipv zustertjes en kleuterjuffies Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha, dan zal ik het door de vingers zien, voor deze keer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 21:41
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
 
PIETER649 schreef:
Kun je feministe zijn zoveel je wilt... maar tis een feit dat het overgrote deel van de vrouwelijke, werkende, cm-leden in het onderwijs of in de gezondheidszorg werken.

hetgeen op zich nix mis mee is Lachende smiley

'Het onderwijs' en 'de gezondheidszorg' is toch wel wat meer dan verpleegsters en juffen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
 
PIETER649 schreef:
Waarom ga je niet n beetje meer profieltjes lezen? Lachende smiley

Er zitten hier best wel leuke verpleegstertjes en schooljuffies die hun werk met plezier doen en van aanpakken weten.
Zit er vast wel 1 tussen die jou helemaal ziet zitten Knipoog smiley

En het scheelt ons n hoop scrollen Verlegen lachende smiley

Verpleegstertjes en schooljuffies? :O De gematigde feminist in mij wordt wakker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:42
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
LEANNE226 schreef:
Mijn keuze om jouw stukken(hoezo zijn die Gods woord Smiley die vol vragen zit ) niet te lezen maken dat ik tijd heb voor mijn kinderen,mijn huishouden,mijn werk,het lezen van de Bijbel,eens een ander helpen etc........

Tip:houd het wat korter,daarmee maak je het leesbaar voor anderen en krijg je positievere reacties.

1 Johannes 3
Kinderen, we moeten niet liefhebben met de mond, met woorden, maar waarachtig, met daden.Dan weten we dat we voortkomen uit de waarheid en kunnen we met een gerust hart voor God staan.

Knipoog smiley

Mee eens, hoewel mensen ook gewoon niet of neutraal kunnen reageren in plaats van uitgesproken negatief. Dat Johannes het daar over liefhebben met daden heeft, wil niet zeggen dat onze woorden dan niet liefhebbend hoeven te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
LAVERDE524 schreef:
Ja ik spreek niet zo zeer over filosofie, want daar hou ik niet van om eerlijk te wezen. Maar wat je zegt marije, dat kan het ook wezen...

Dan vervang je 'filosofieboek' door 'lap tekst', maar dat laatste vond ik zo'n negatieve klank hebben en daardoor niet helemaal gepast
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
LAVERDE524 schreef:
Juist en daar zit nou het probleem ;). Daarom zijn velen niet bereid meer om Gods Woord waarlijk te bestuderen, omdat het teveel lezen en onderzoek kost.... Men zou schrikken als ze onze website zouden lezen waarop duizenden artikelen aan studies zijn geplaatst die je nergens in Nederland kunt krijgen. Oh ja, we hebben ook mp3/audio preken en videos erop te staan.

Mensen die geen moeite doen om te lezen omdat gemakzucht de hand heeft overgenomen zullen ook weinig tot niet bereid zijn om waarlijk het Woord Gods te bestuderen. Ziet toch naar de apostelen, hoe zij Mozes en de profeten bestudeerden, en wij zitten te klagen dat het soms nogal teveel kost, omdat het voor ons teveel werk is.

Jammer dat ons hollandse volk zo ver is afgedwaald, heel jammer. Ik had anders veel dingen om met hun te delen. Maar goed... het is een ieders eigen keuze. Aan alle keuzes zitten ook gevolgen vast.

Ik denk dat het in dit topic meer is dat het een lekker informeel, gewoon-voor-de-leuk-topic is, en dat zo'n filosofieboek niet echt op de goede plaats staat. Bovendien vind ik het een beetje kort door de bocht om te concluderen dat, omdat mensen hier jouw stuk niet willen lezen, ze dan ook vast Gods woord niet bestuderen
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803 (31)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
Ik knap enórm af op arrogantie, machogedrag en interessant willen zijn/lopen doen, los van of ie het dan echt is of niet. Zodra interessant zijn het doel is, heb ik mijn interesse verloren Knipoog smiley

Maar omdat het positieve altijd veel leuker is: ik waardeel eerlijkheid, openheid en een positieve instelling erg :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJE803
Pagina 1 van 1