ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4817 4818 4819 4820 4821 4822 4823 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 10:19

JANS221 schreef:
Jeetje, wat sta jij je dit weekend uit te sloven! Knipoog smiley

Wrom zou ze dat doen Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Ze wil vast zichzelf verwennen doordat het huis is verkocht...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 10:20

SHANITA130 schreef:
Zo, jij bent grappig...ik dacht bij de 1ste regels dat het echt was, schrok me de tering, ja echt....

Maar ja, mij kan je ook álles wijsmaken...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 10:23

JOL252 schreef:
Bezig met stoelen en een tafel in elkaar te zetten... of nee, ik heb 1 stoel in elkaar gemept... de rest komt zomaar vanzelf goed. Clown smiley

Ondertussen een Stifado (Grieks stoofgerecht) aan het maken. Kwijlende smiley

Aha geslaagd met inkopen??
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 10:25

GERRIT603 schreef:
Lachende smiley Clown smiley Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley Hey zit mijn tekst niet in jou straatje te passen he Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 10:27

STORM

http://www.zeelandnet.nl/weer/webcam-boulevard-vlissingen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 11:25

Er zit hier een peuter voor het raam, te gieren van het lachen om de blaadjes die voorbij waaien. Wat heerlijk toch als je zo blij kan worden van zoiets simpels.

En ik zit ondertussen lekker met een kop thee en een boek op de bank, blij dat ik warm, droog en uit de wind zit.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 11:43

Ik heb voor de gein 's een hsp-test gedaan.
Het valt me op dat veel vragen over angst, veiligheid en relatie-tot-anderen gaan. Vooral de angst komt veelvuldig voor in de vragenlijsten.

Zou dat betekenen, dat als je verlost wordt van je angst, de hsp-klachten ook verdwijnen?

(Moet denken aan 1 Joh 4:16 In de volmaakte liefde is geen angst...)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 12:24

ANNA415 schreef:
Ho wacht ff, nu wordt ik ook wakker! Nieuws????

Ja......je weet haar toch te wonen???
Duik die schoorsteen dan es in!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 12:29

Zondag 25 November, Psalm 136: 1-12; Trouw in alles.

In een prachtige cadans, als in een reidans danst het door heel psalm 136 heen: eeuwig duurt zijn trouw. Zijn trouw – zijn genade, zijn goedertierenheid, zijn vriendschap: allemaal vertalingen van dat ene Hebreeuwse woord dat te rijk is voor één vertaling in het Hollands. Waarom loven wij de Eeuwige? Omdat zijn genegenheid zo overstelpend groot en goed is. Eeuwig duurt zijn trouw! Genesis en Exodus komen in deze psalm in vogelvlucht voorbij. Over de schepping gaat het. En over de nieuwe schepping, de uittocht: het volk Israël als herboren, uit Egypte bevrijd, uit de Rode Zee gered. Door al die verhalen heen schittert de trouw van de Eeuwige.
Wonderlijk: in deze psalm tref je goedbeschouwd alleen maar hoogtepunten aan, momenten die vor het volk Israël gunstig waren. De dichter had ook een heel andere opsomming kunnen maken. Dan had hij minstens zo veel stof tot schrijven gehad. Over wat misging in de Hof van Eden had hij dan een boekje open kunnen doen. Over Kaïn had hij kunnen schrijven en over de moord op Abel. Van de achtergrond en de gevolgen van de zondvloed had hij melding kunnen maken. Aan het gemopper van Israël in de woestijn, op weg naar Kanaän, had hij kunnen herinneren. Maar dat alles doet hij niet. Hij zet alleen de grote daden van de Eeuwige op een rij. En dan, telkens zichzelf onderbrekend: eeuwig duurt zijn trouw.
Eigenlijk zou je die trant ook eens een opsomming van je eigen belevenissen moeten maken, een soort levensloop, een korte autobiografie – met om de regel net zo’n refrein als in deze psalm: eeuwig duurt zijn trouw.

Looft den Heer, want Hij is goed,
trouw in alles wat Hij doet.
Want zijn goedertierenheid
zal bestaan in eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 12:30

ANNETTE792 schreef:
Er zit hier een peuter voor het raam, te gieren van het lachen om de blaadjes die voorbij waaien. Wat heerlijk toch als je zo blij kan worden van zoiets simpels.

En ik zit ondertussen lekker met een kop thee en een boek op de bank, blij dat ik warm, droog en uit de wind zit.

Heerlijk he.....lekker genieten van de simpelste dingen.
Ik ben blij dat ik nog genieten kan van de kleinste dingen......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 12:32

MARIANNE338 schreef:
Ja......je weet haar toch te wonen???
Duik die schoorsteen dan es in!

Nee zeg, dan overtreed ik de beroepscode. Verraste, verbaasde smiley

Door schoorstenen kruipen is alleen om kado's af te leveren, niet om te loeren. Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 12:34

VISSER278 schreef:
STORM

Hier ook grote woei
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 12:34

VISSER278 schreef:
STORM

OOOO...lekkker
Lekker uitwaaien aan zee......

Hier ook zeer winderig......een risicotakkenvallendedagvandaag!
Ik blijf wel binnen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:04

LEANNE226 schreef:
Mooi en triest........
Doet me denken aan de ouders van mijn vriendin.Hij werd steeds dementer,enkele weken geleden werden ze overgeplaatst naar een verpleeghuis........ze is gaan zitten,zei dat het voor haar allemaal niet meer hoefde,is niet meer opgestaan en een week later gestorven.......

Veschrikkelijk.....zo kan het ook gaan.
Als je dat als kinderen moet meemaken....het frusterende is
dat je er niets aan kan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:09

ANNA415 schreef:
Nee zeg, dan overtreed ik de beroepscode. Verraste, verbaasde smiley

Door schoorstenen kruipen is alleen om kado's af te leveren, niet om te loeren. Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril

Je hoeft ook niet te loeren...luisteren mag wel... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:15

PIETER649 schreef:
even heel theoretisch en ver gezocht...

boer Jasper heeft met de Playboy in zn ene hand er met de andere hand voor gezorgd dat het dna-bevattend materiaal op het weiland terecht kwam.
een paar uur later werd Marianne exact op die plaats verkracht/vermoord of erover heen gesleept...

dr beure gekkere dingen... en ja, toeval bestaat.

Smiley die vol vragen zit Hoe krijg je die sleepsporen dan in het lichaam?En dan ook nog aan de voor- en de achterkant..........plus het dna op de bh.........
Ik las ook theorieen over het stiekem opvangen van sperma van S.,na verkrachting dat inbrengen zonder eigen dna achter te laten......sure........
Inderdaad een onzinnige gedachte.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:21

Ook vanmorgen hadden we een prachtige openbaring gekregen van de Heilige Geest. Als we spreken over de Heilige Geest dan spreken wij over bijzonder en uitzonderlijke gaven.

Ik wil jullie graag mee nemen naar een tekst gedeelte uit Jesaja:

Jesaja 11:2 "En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"

Dit gedeelte is zo duidelijk over wat het betekend om vervuld te zijn met de Heilige Geest. En als we spreken over de Vreze des Heren dan spreken we over al de zaken die daarin begrepen zijn. Jezelf over willen geven aan Hem, jezelf onderdanig stellen aan Hem, jezelf nederig opstellen naar Hem, je naaste lief hebben zoals je zelf lief hebt. Maar bovenal dat je de Here boven alles lief hebt met geheel je hart, ziel en geest. Gerechtigheid doen van God is de Wil van God doen, wat een voorrecht.

Vervolgens werden wij bepaald bij nog een opvallend iets bij de gedeelte van Jesaja. Jesaja noemt in de boven genoemde tekstgedeelte zeven dingen: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"

Er worden dus zevenvoudige dingen van de Heilige Geest genoemd die behoren onder de Vreze des Heren. Ook Openbaring omschrijft het:

Openbaring 1:4 "Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn"

Openbaring 3:1 "En schrijf aan de engel der gemeente te Sardes: Dit zegt Hij, die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft: Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood."

Openbaring 4:5 "En van de troon gingen bliksemstralen, stemmen en donderslagen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor de troon; dit zijn de zeven Geesten Gods."

Openbaring 5:6 "En ik zag in het midden van de troon en van de vier dieren en te midden der oudsten een lam staan, als geslacht, met zeven horens en zeven ogen; dit zijn de zeven Geesten Gods, uitgezonden over de gehele aarde."

Men gelooft dat hier gesproken word over zeven verschillende geesten maar dat is niet zo. De zeven geesten Gods zijn: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN".

En allen zijn gewoon één geest. Maar de Heilige Geest word hier duidelijk omschreven in zeven verschillende beschrijvingen, en dat is het mooie aan dat Profetische Woord. Als je het oude verbond kent, zul je ook het nieuwe verbond begrijpen.

Wat ook bijzonder is dat Jeremia schrijft over de wet dat in hun binnenste gelegd zou worden, terwijl kerken beweren dat er een verandering in de wet is gekomen. Dat is natuurlijk vals, want God is onberispelijk en is de één en zelfde God zoals Hij ook was in het oude testament. Jezus heeft de wet niet weg gedaan, maar vervuld, oftewel; bekrachtigd. Omdat Jezus als het goddelijke offer voor Zijn volk is gedood, was het niet meer nodig dierlijke offers te brengen. Jeremia zegt het volgende:

Jeremia 31:33 "Maar dit is het verbond, dat Ik met het huis van Israel sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn."

Maar wat is nou die wet wat in hun binnenste gelegd zou worden, Ezechiël bevestigd dit:

Ezechiël 11:19 "Ik zal hun een hart geven en een nieuwe geest in hun binnenste, en Ik zal het hart van steen uit hun lichaam verwijderen en hun een hart van vlees geven"

Het is Gods Heilige Geest die ons zou vervullen door doop der onderdompeling en vervulling met de Heilige Geest. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn één je kunt ze niet van mekaar afscheiden. De Vader spreekt Mozes, de profeten en psalmen. Jezus getuigd over wat Mozes, de profeten en psalmen hebben gezegd en vervuld dit door Zijn offer. Nu is de wet ineens niet weg gedaan maar vervuld. En net zoals Jeremia zegt dat God wet in hun binnenste zou leggen, dat is de Geest dat getrouw is aan het Woord Gods. Jezus sprak alleen vanuit Mozes en de profeten, het oude verbond. De apostelen spraken alleen vanuit Mozes en de profeten. Waarom volgen wij de apostelen dan niet na om AL wat de profeten hebben gezegd te verkondigen.

Jezus zei tegen de emaus gangers het volgende: dat gij niet alles gelooft hebt van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Paulus stond voor het gerecht en zei: ik doe niks anders dan alleen van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Als de wet was vervallen, dan hadden de apostelen en Jezus zelf ook nooit gesproken vanuit Mozes en de profeten. Maar door de Heilige Geest heen zijn wij capabel geworden om de wet te vervullen en dat is juist door de Vreze des Heren. Eerbied, respect, gehoorzaamheid, liefde voor de waarheid etc. De Geest van God is de wet dat in onze binnenste gelegd zou worden. Maar wij scheiden alle dingen die in de Bijbel staan beschreven van mekaar af. Het ene nemen we wel en het ander niet. Maar zo werkt dat niet. De Bijbel is één geheel, dus moet ook in geheel zijn verband gelezen worden. Maar door de alverzoeningsleer dat uit vele vormen bestaat heeft er voor gezorgd dat de belofte van het verbond uit zijn verband is gerukt.

Ik ga binnenkort dit onderwerp eens vertalen naar het Nederlands, want het onderwerp van dit betoog komt oorspronkelijk van willie smith af, uit zuid afrika. En dit onderwerp hebben we vanmorgen behandeld.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:34

ROADY558 schreef:
Ik heb voor de gein 's een hsp-test gedaan.
Het valt me op dat veel vragen over angst, veiligheid en relatie-tot-anderen gaan. Vooral de angst komt veelvuldig voor in de vragenlijsten.

Zou dat betekenen, dat als je verlost wordt van je angst, de hsp-klachten ook verdwijnen?

(Moet denken aan 1 Joh 4:16 In de volmaakte liefde is geen angst...)

Nee HPS "klachten" verdwijnen niet, als je zulke enorm goede zintuigen hebt dan houd je die. Door ouderdom zullen ook de zintuigen van een HSPer minder scherp worden natuurlijk. Die angsten komen vaak door hoe er mee omgegaan is. Ik zie het bijv aan mijn kleindochter zij wilde dus echt niet in de tram na 1 keer daar in gezeten te hebben. Mijn zoon zag het aan voor bang zijn om niets. En wilde het forceren. Maar nadat ik er nog eens rustig met hem overgesproken heb. Accepteerd hij dat zij hooggevoelig is voor geluid. En niet bang om niets dat zij dus niet ff flink moet zijn maar leren hoe hier mee om te gaan. Ze gaat nu in de tram met een ipod en kan dan zich afsluiten met haar favoriete muziek'. en dat gaat prima en zo kweek je geen angst bij haar
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:59

Geen inspiratie voor vandaag.....
Dus vette hap maar.....

Vinden ze hier heeeeeeel erg...... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 14:09

Een geen-zin-in-koken-dag, dus mn dochter mag pizza maken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 14:51

MARITIME853 schreef:
Daarom is Hij ook zo groot voor mij. Hoe kleiner ik ben hoe groter en hoger Hij wordt.... Clown smiley

Voor mij ook. En juist in de tijd van bewustwording tot daadwerkelijk scheiden tot nu aan toe is Hij trouw gebleken. Hij geeft me een totaal nieuwe toekomst hoe anderen dit ook voor me wensen in te vullen met Het Woord in hun broekzak. Ik ken Jezus steeds meer dwars door alles heen heen als niet invullend, niet veroordelend en een uitgestrekte arm richting de toekomst.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 14:51

Maar toch sprak die HSP-test voornamelijk over angst/veiligheid.

Hoe kan dat als je zegt dat HSP niets met angst te maken heeft, doch slechts een overgevoeligheid van de zintuigen is?

Kan het zijn dat de zintuigen normaal zijn, maar dat de manier van registreren (in de hersenen dus) anders gaat dan bij niet hsp'ers?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:05

MARIANNE338 schreef:
Je hoeft ook niet te loeren...luisteren mag wel... Verlegen lachende smiley

Verraste, verbaasde smiley maar goed dat jij geen Piet bent, laat Sint het maar niet horen, wordt je verlanglijstje direct in de papierversnipperaar gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:08

MARIANNE338 schreef:
OOOO...lekkker
Lekker uitwaaien aan zee......

Hier ook zeer winderig......een risicotakkenvallendedagvandaag!
Ik blijf wel binnen....

nu is het niks meer op de webcam ..... een uur of wat geleden met hoog water , dat was pas gaaf.
En nu begint het in Zeeland nog te spetteren ook. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:10

Vandaag is het ikmagallesdoorelkaaretendag Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:18

QSJE546 schreef:
waar word jij nou echt blij van?
Dat is een nieuw topic wat ik bij deze wil openen.Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zelf word ik erg blij van het maken van muziek met anderen en daarom ga ik daar de komende tijd mee aan de slag.Net als zingen,ook leuk.
En als ik contact heb met vriendinnen,vrienden,als ik mijn hond uit laat en ik zie dat hij geniet,dan geniet ik ook,als ik heb gekookt en t smaakt haha daar word ik ook wel gelukkig van Knipoog smiley

Ik wil alleen zeggen: Ben heel erg blij dat deze fijne topic geopend is. Dank Qsje!!!!!!!!!!! Lachende smiley

Er is inderdaad heel veel om dankbaar voor te zijn. Zelfs in hele moeilijke tijden zijn er altijd wel zonnestraaltjes, knipoogjes van onze liefdevolle Vader. Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:19

ANNA415 schreef:
Verraste, verbaasde smiley maar goed dat jij geen Piet bent, laat Sint het maar niet horen, wordt je verlanglijstje direct in de papierversnipperaar gedaan.

was ik al bang voor........heb daarom meerdere lijstjes ingestuurd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:23

ANNA415 schreef:

getver.....alles????

ik zie het al voor me..brood met koffie,koek appel wijntje Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:30

ANNA415 schreef:

ho even, het is nog lang geen oudejaarsavond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 15:34

MARIANNE338 schreef:
was ik al bang voor........heb daarom meerdere lijstjes ingestuurd Lachende smiley
Duiveltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4817 4818 4819 4820 4821 4822 4823 ... 6194 Volgende
Pagina 4820 van 6194