| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 03:06
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Liefhebben
Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”. Uiteraard hoort men vaak beweren dat het niet uitmaakt wat de oorspronkelijke tekst vermeldt, omdat men tevreden is met wat men denkt: zij trekken zich niets aan van de werkelijke woorden van Jezus Christus. Voor hen geldt Mattheüs 7:21-23 die handelt over mensen die in Zijn Naam prediken en zieken genezen volgens hun eigen uitgangspunten. Zij worden door Jezus verworpen, omdat zij zich niet houden aan de Wetten Gods die ze verdraaien en uit elkaar halen.
Er zijn 2 Griekse woorden die, “houden van” vertaald zijn te weten Phileo en Agape. Ieder van deze woorden heeft een aparte betekenis en dat mag niet zomaar onder één noemer worden geschoven. Het woord Phileo drukt persoonlijke geraaktheid uit, een gevoelige en sentimentele betrokkenheid.
Terwijl Agape steeds gebruikt wordt bij wijze van beoordeling en weloverwogen goedkeuring van iemands instelling met betrekking tot een principe, plicht of fatsoen.
Samenvattend kan het verschil aangeduid worden door Phileo in verband te brengen met “het hart”, terwijl Agape te maken heeft met “de logica”.
We kennen allen wel het verhaal van de rijke jongeman die Jezus benaderde met de vraag “wat voor goeds te moeten doen om het eeuwige Leven te verwerven” (Mattheüs 19:16). Het antwoord van Jezus was je naaste liefhebben als jezelf.
Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste. |
Mijn naaste is de Here Jezus de Zoon van God. Hij is diegene dat barmhartig was voor mij in de Agape liefde. De Agape liefde is het eerste gebod. God liefhebben boven alles (dat is jezelf). Gods Agape liefde kwam als eerste. Alzo lief had God de wereld dat Hij Zijn ...........enz.
In de kerken wordt over het algemeen het omgekeerde geleerd. Wij horen een naaste te zijn.... Een boze buurman is zeker niet barmhartig naar mij toe, maar ik kan wel barmhartig zijn voor hem zodat ik een naaste (barmhartig) voor hem ben.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 28 november 2012, 03:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 03:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Grappig, ik kijk nooit naar SBS want ik ben sowieso geen tv kijker. Wat ik wel grappig vind dat mensen die het zo ontzettend veroordelen wel kijken want na één keertje kan je er -volgens mij- nog geen mening over hebben toch?
En als mij het pentagram van de tegenstander zou storen zou ik er niet naar kijken Vooral niet als het telkens in beeld komt....(daaruit kan je bijna concluderen dat je regelmatig kijkt)  |
Ik kijk nog geen uur in de week gemiddeld tv. Dus de conclussie gaat niet op dan. Juist om die reden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 07:14
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Hetgeen dat ik bedoel met "in al u behoeftes voorzien" bedoel ik, het vlak van spiritituele, occulte en afgodische vlak (yoga, reikie enz).... De laag drempelige gemeente/kerken hebben dat als hun doelgroep om het zgn in het geloof te aanvaarden alsof God dat goed vindt!!!
Dat hoort bij de babylonische aanbidding van hun super God dat zich voordoet als de God van Hemel en aarde (anticrist) dat de wereld lief heeft. Het beest is iemand dat met de woorden van God ons misleind, zoals bij de Heer in de woestijn " er staat geschreven"...
Het woordt van God leert mij om geen andere afgoderij ( ook hetgeen dat daaruit voortkomt) voor Zijn aangezicht te hebben. Yoga, reikie enz.. komen daar wel uit voort. Deze dingen zijn gebasseerd op de aanbidding van de zon en de maan. Het vertaald zich verder in de geest en lichaam. Dat is de meditie waar vele christen toelaten in hun leven.
Mijn oproep is laat dat los, geef je hart aan de Heer. | Ik ben het met je eens dat het woord soms als een werkwoord kan werken. Het is levend en krachtig en scheidt ziel en merg...... Toch schrijf je het zonder dt want grammaticaal is het nog.steeds een zelfstandig naamwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 09:07
|
|
|
|
De bouwvakkers zijn hier begonnen de straten te betegelen.
Ik liep er net langs, vriendelijk gedag....
Ik heb het met hun te doen in die kou, ik vraag me wel af hoe ze dat kunnen volhouden...want het is nu écht koud...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 09:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het jaar 2012 is bijna ten einde... ik had begin dit jaar niet gedacht ooit nog eens met vakantie te gaan
maar afgelopen oktober ben ik een weekend in parijs geweest... stond al jaren op lijstje van als ik ooit nog eens...
nauwelijks terug gekomen van dat weekendje is de vakantie voor 2013 al weer geboekt: Normandie.
met een lowbudget is het te doen...
en nee, ik zit niet op een camping a la "betteld" gewoon een vakantiehuisje vlakbij het strand en auto naast de deur.
 |
Wat een liefelijk vakantiehuisje...zou zo wel mee willen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 09:23
|
|
|
|
Je hebt ook mensen in ploegendiensten, dan weer 's nachts, dan weer overdag, dan 10 dagen werken, dan 4 dagen vrij 
Wat heeft het tijdstip ermee te maken?
Zo, ik ben christelijk hoor, ook al ben ik soms een nachtje op met iemand.
Ik wil geen 'overspelige vrouw' zijn waarvan Jezus zegt, 'gaat heen en zondig niet meer'.
Ik wil het sowieso niet, en buiten dat, de toestanden die je dan krijgt...
Kijk, wat mensen denken, interesseert me niet, wel dat ik aan God verantwoording wil afleggen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 28 november 2012, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 09:23
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | op de camping met jou en Jol ???? dan wil ik nooit never meer naar huis, vrees ik
( tenzij jullie kookkunst in het echt tegenvalt en jullie bijdrages op topic "wat eten we vandaag" gewoon platte bluf blijken ) |
ben ik nu ingeruild voor die twee "oudere"damens Annetttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 10:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ben ik nu ingeruild voor die twee "oudere"damens Annetttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeee |
Het gaat er sterk op lijken... Hij wil met mij daten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 10:59
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | O o o o, ik zeg altijd, berg je papieren in alfabetische volgorde op in ordners.
En dan zo dat je 't kan terugvinden.
Dus de W van woning, de V van verzekering, de H van huur of hyptheek, etc.
Laat dat een les zijn  |
Huur of Hypotheek horen toch bij Woning
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 11:01
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Huur of Hypotheek horen toch bij Woning  |
Nee joh, bij de h van huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 11:22
|
|
|
|
Ik ging eigenlijk enkel voor een adventskrans voor op tafel naar de Boerenlandwinkel, ik was er nog nooit geweest en als ik er langrij denk ik altijd: daar moet ik nog eens heen.
Heb mn ogen uitgekeken, bij boerenlandwinkel denk ik meestal aan een hoekje in een oude stal waar ze hun eigen produkten verkopen maar toen ik hier binnenkwam. had ik even het idee op de groenteveiling beland te zijn. Dus het werd niet alleen een adventkrans maar ook een kilo spruiten, een bloemkool, een komkommer en de topper: een grote tas vol fruit voor 5 euro, en dan niet het overschot van overrijpe bananen en ingedeukte appels maar echt mooi vers fruit, een ananas, mango,limoenen,bananen, granaatappel, van die besjes in zo'n lampionetje (geen idee hoe die eigenlijk heten) en flink wat appels, sinasappels en mandarijnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 11:26
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Mijn naaste is de Here Jezus de Zoon van God. Hij is diegene dat barmhartig was voor mij in de Agape liefde. De Agape liefde is het eerste gebod. God liefhebben boven alles (dat is jezelf). Gods Agape liefde kwam als eerste. Alzo lief had God de wereld dat Hij Zijn ...........enz.
In de kerken wordt over het algemeen het omgekeerde geleerd. Wij horen een naaste te zijn.... Een boze buurman is zeker niet barmhartig naar mij toe, maar ik kan wel barmhartig zijn voor hem zodat ik een naaste (barmhartig) voor hem ben..... |
Persoonlijk geloof ik dat God niet mijn naaste is, maar mijn meerdere, en alle mensen mijn naaste, (en ik hun naaste).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 11:47
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nee joh, bij de h van huis  |
Of was het nou bij de B van bankzaken?
kan natuurlijk ook nog zitten bij de F van Financien!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 12:37
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Of was het nou bij de B van bankzaken?
kan natuurlijk ook nog zitten bij de F van Financien!!
 |
Of de V van vaste lasten, O van onbetaalde rekeningen of A van Aanmaningen
dat systeem gaat niet werken voor mij geloof ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 12:54
|
|
|
|
helaas zwichten velen voor commentaar zonder (ge)dichten elke topic zo zijn eigen ding dat het hier ook zo maar verging
Desalniettemin ben ik wel blij van zin Dus wil een ieder in 't vervolg (ge)dichtelijk schrijven om zo dus on-topic te blijven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 13:02
|
|
|
|
[quote=PIETER649]knijnen blijven hooguit tot de kerst.... dan worre ze opgegeten
D'r zulle toch een paar over moete blijve, anders heb je de volgende kerst geen k'nijn om op te eten.......
Dus is er nog hoop voor een stel flaporen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 13:17
|
|
|
|
Kijk, ik heb het verkeerd uitgelegd, zo kan je dus idd in de war raken: is de w nu van woning of van werk?
Kijk, je moet het zo doen: Werk je bij Stenaline, dan gaat alles wat met je werk te maken heeft niet bij de W, maar dus bij de S.
Huur je je huis bij 'Interstede", dan gaat alles wb je huis bij de I.
Zijn er dingen met dezelfde letter, bijvoorbeeld verzekering bij Univé, en je werkt toevallig ook bij Unive, dan doe je daar, als uitzondering 2 tabladen, op de ene Unive Werk, de volgende Unive Verzekeringen. En dan kan je de V voor de W doen. Dus alles onder de beginletter van hoe het heet. Zorgverzekering niet bij de Z maar bij de N van Nationale Nederlanden(bijvoorbeeld he dus)
Zo kan je nooit in de war raken. En je kan het meteen pakken.
En van alles wat je koopt, en je bewaart bonnen en facturen voor de verzekerking Dan kan je dáár wel een aparte ordner voor maken, en dat hoeft niet op alfabetische volgorde. Dat is bijvoorbeeld als er iets is beschadigt, dat je kopie factuur kan overleggen aan de verzekering, want daar vragen ze om.
Zijn er nog vragen?

NB: je hebt altijd nog wel kans dat je éven moet kijken, maar iig niet zó lang zoeken, omdat je weet alles zit in die ordners, onder de naam van hoe het heet, bijvoorbeeld ben je bij Ooms makelaren, dan alles wat dáármee te maken heeft onder de O.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 28 november 2012, 13:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 14:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zijn er nog vragen?

|
nee hoor, zo zitten ze hier ook opgeborgen, al neem ik lege tabbladen en schijf door voluit op wat erin zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 16:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kijk, ik heb het verkeerd uitgelegd, zo kan je dus idd in de war raken: is de w nu van woning of van werk?
Kijk, je moet het zo doen: Werk je bij Stenaline, dan gaat alles wat met je werk te maken heeft niet bij de W, maar dus bij de S.
Huur je je huis bij 'Interstede", dan gaat alles wb je huis bij de I.
Zijn er dingen met dezelfde letter, bijvoorbeeld verzekering bij Univé, en je werkt toevallig ook bij Unive, dan doe je daar, als uitzondering 2 tabladen, op de ene Unive Werk, de volgende Unive Verzekeringen. En dan kan je de V voor de W doen. Dus alles onder de beginletter van hoe het heet. Zorgverzekering niet bij de Z maar bij de N van Nationale Nederlanden(bijvoorbeeld he dus)
Zo kan je nooit in de war raken. En je kan het meteen pakken.
En van alles wat je koopt, en je bewaart bonnen en facturen voor de verzekerking Dan kan je dáár wel een aparte ordner voor maken, en dat hoeft niet op alfabetische volgorde. Dat is bijvoorbeeld als er iets is beschadigt, dat je kopie factuur kan overleggen aan de verzekering, want daar vragen ze om.
Zijn er nog vragen?

NB: je hebt altijd nog wel kans dat je éven moet kijken, maar iig niet zó lang zoeken, omdat je weet alles zit in die ordners, onder de naam van hoe het heet, bijvoorbeeld ben je bij Ooms makelaren, dan alles wat dáármee te maken heeft onder de O. |
Bij mij ligt alles (oke bijna alles) in een lade op een hoop Alleen verzekeringspapieren in verzekeringsmap maar verder alles op stapel in de la
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 16:03
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Je hebt ook mensen in ploegendiensten, dan weer 's nachts, dan weer overdag, dan 10 dagen werken, dan 4 dagen vrij 
Wat heeft het tijdstip ermee te maken?
Zo, ik ben christelijk hoor, ook al ben ik soms een nachtje op met iemand.
Ik wil geen 'overspelige vrouw' zijn waarvan Jezus zegt, 'gaat heen en zondig niet meer'.
Ik wil het sowieso niet, en buiten dat, de toestanden die je dan krijgt...
Kijk, wat mensen denken, interesseert me niet, wel dat ik aan God verantwoording wil afleggen. |
En wat was er mis met die overspelige vrouw waartegen Jezus zei, Gaat heen en zondig niet meer???
Die zonder zonde is werpe de eerste steen...
Zijn wij allen van nature in ons hart geen overspelige mensen? Elke zonde uit het tiende gebod ligt in ons aller hart....
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op woensdag 28 november 2012, 16:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 16:06
|
|
|
|
Dank je...Mamaloe....zo dacht Jezus ook!
We zijn zelfs van nature geneigd....God en onze naasten te haten...
Maar neen...er is vergeving... ALTIJD...bij God geweest...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 28 november 2012, 16:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 16:07
|
|
|
|
Ehhh maar weer helemaal ontopic wat heb ik gedaan?? Mezelf laten beulen door de fysio daarna vol verbazing gekeken wat er in mijn straat aan de hand was aangezien de politie de boel afzetten met de beruchte rood/witte linten en er later recherche naar binnen ging met metalen koffertje mijn inziens voor sporen onderzoek!!! Oke buurt weer van slag af is namelijk hetzelfde huis waar eerder dit jaar een kindje van 3 maanden stierf brrr....
Na bijgekomen te zijn maar effe me afgereageerd op de douche en toillet + vloergedweild.. is mijn huissie weer schoon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 16:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het gaat er sterk op lijken... Hij wil met mij daten....  |
Is tie nu helemaal van de pot gepleurd dus hij wil nu uit met een 50 plussers en één van 49 dacht dat tie op jong viel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 16:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Is tie nu helemaal van de pot gepleurd dus hij wil nu uit met een 50 plussers en één van 49 dacht dat tie op jong viel  |
Een heer met 2 dames en dat ongehuwd Dat mag op de Betteld al helemaal niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 17:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Is tie nu helemaal van de pot gepleurd dus hij wil nu uit met een 50 plussers en één van 49 dacht dat tie op jong viel  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 17:31
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Thats the spirit Maris  |
wie heeft mijn tekst zitten te verknijnen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 17:32
|
|
|
|
[quote=PIETER649]
ik ben niet eetbaar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 17:34
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Een heer met 2 dames en dat ongehuwd Dat mag op de Betteld al helemaal niet  |
wat mot ie met al die vrouwen? hij is vast moslim geworden dan mag ie bijvrouwen hebben....
maar zijn moslims wel welkom om de betteld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 17:42
|
|
|
|
wat ik gedaan zou kunnen hebben is alle papieren op de juiste plek in mappen doen...
acceptgirokaarten belanden bij mij zo af en toe in de prullenbak. dat doe ik alleen als er een betalings regeling is getroffen.
aanmaningen zie ik nooit dus daar heb ik geen map voor nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 18:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | wat mot ie met al die vrouwen? hij is vast moslim geworden dan mag ie bijvrouwen hebben....
maar zijn moslims wel welkom om de betteld? |
Ja dat denk ik wel en als het zijn officiele bijvrouwen zijn vast ook wel Geven ze wel eerst wat uitleg aan de goegemeente door de luidspreker denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|