| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 10:11
|
|
|
|
Inpakken. IJs krabben &^%$# en gelijk spullen gehaald om dat wat makkelijker te maken. Boodschappen al binnen. Inpakken. Wat werken tussendoor. Inpakken.
Ben ik echt over een maand al verkast? Wow.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 13:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | overgenomen uit de kerkbode, of zelf met het Rijmwoordenboek aan de gang geweest? |
Al zou dat zo zijn... Is dat erg dan??? Als ik een gedicht zie...lees...wat me aanspreekt...doe ik het op dezelfde manier....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 13:08
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Rijmwoorden boek weet je wel hoe handig met sinterklaas  |
Gelukkig draaft Klaas met paard en knecht aan mijn huis voorbij. Ik krijg toch wel cadeautjes en word zo ook wel blij. Wie op mijn feestje wil komen zie ik wel weer Elke jaar een verrassing, varieert elke keer
Toen die oude baas nog langs kwam en hij dat dichten niet onder zijn rekening nam moest ik zelf steeds weer aan de slag deed dan ik op het laatste uur van zijn feestelijke te vieren dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 14:04
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Inpakken. IJs krabben &^%$# en gelijk spullen gehaald om dat wat makkelijker te maken. Boodschappen al binnen. Inpakken. Wat werken tussendoor. Inpakken.
Ben ik echt over een maand al verkast? Wow. |
Wat sneeeel, spannend en leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:07
|
|
|
|
Achterstallig huishoudelijk onderhoud verrichten.... Moest denken aan de woorden van iemand hier geschreven...en zo waar... Opgeruimd hoofd...opgeruimd hart... Dat lijkt te gaan lukken.... Dan ook maar gelijk mijn moeder gebeld...en haar morgen uitgenodigd... Ook die verdiend weer even achterstallige aandacht...
""Eet je weer frietjes??""
(Heerlijk toch...die vraag....als je 85 bent....en ze nooit meer eet!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:15
|
|
|
|
|
Ooooh, gelukkig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:17
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik ben het met je eens dat het woord soms als een werkwoord kan werken. Het is levend en krachtig en scheidt ziel en merg...... Toch schrijf je het zonder dt want grammaticaal is het nog.steeds een zelfstandig naamwoord.  |
Ja, is dit nou les Nederlandse grammatica
We raken zo wel erg off-topic, Jolepol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:19
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dank je Shanita
ook ik wens iedereen voor elke dag Sterkte.kracht en te vrete |
Te vrete ?
Ja, daarom wordt men steeds dikker...
Vrede, moet het zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:25
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als er moslims zijn op de Betteld, is er vast wel een fundamentalist met een bijbeltekst die dan even uitkomt, want zo zijn die jongens nu eenmaal, ook op CM:
En Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten.
En na deze flodderinterpretatie mag het want het staat er toch?
Dus mannen, neem er gerust een vrouw bij, want Abraham, een man Gods, mocht het ook en het staat er toch?
Thomas, wie alleen letterlijk leest, zal de Bijbel nooit in zijn diepte zien. |
Ja, idd.
En over homo's, wat ook in het OT staat loopt men te mieren.
Dat heet: meten met 2 maten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:47
|
|
|
|
Geen beter vermaak dan leedvermaak
Vanmorgen was het hier enorm mistig en ik moest met mn dochtertje naar de huisarts. Net voordat we de bebouwde kom weer inreden reed een traktor met 60 km voor me. In mn achteruitkijkspiegel zie ik een bumperklever driftig seinen met zn lampen want meneer vond dat ik dringend die traktor is moest halen, we reden tenslotte maar 60 waar we 70 mochten. Met dit soort mist heb ik weinig zin in gevaarlijke inhaalakties dus ik bleef rustig rijden. In mn spiegel zag ik nog een paar boze handgebaren want meneer had blijkbaar haast. Vervolgens vliegt hij me met een rotvaart voorbij een haalt mij en de traktor in (als dat kan, waarom moest ik dan inhalen van hem??) En 1 km verder zie ik dezelfde meneer langs te kant staan....en een agent met een lasergun naast hem, en de agent met het bonnenboekje kwam net aangelopen. Ik kon een grote grijns even niet onderdrukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:50
|
|
|
|
Ernstig herkenbaar, Annette ........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 17:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Geen beter vermaak dan leedvermaak
Vanmorgen was het hier enorm mistig en ik moest met mn dochtertje naar de huisarts. Net voordat we de bebouwde kom weer inreden reed een traktor met 60 km voor me. In mn achteruitkijkspiegel zie ik een bumperklever driftig seinen met zn lampen want meneer vond dat ik dringend die traktor is moest halen, we reden tenslotte maar 60 waar we 70 mochten. Met dit soort mist heb ik weinig zin in gevaarlijke inhaalakties dus ik bleef rustig rijden. In mn spiegel zag ik nog een paar boze handgebaren want meneer had blijkbaar haast. Vervolgens vliegt hij me met een rotvaart voorbij een haalt mij en de traktor in (als dat kan, waarom moest ik dan inhalen van hem??) En 1 km verder zie ik dezelfde meneer langs te kant staan....en een agent met een lasergun naast hem, en de agent met het bonnenboekje kwam net aangelopen. Ik kon een grote grijns even niet onderdrukken  |
Ik zou heel hard gelachen hebben idd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 18:11
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Speciaal voor jou, Erika!
Het is toch Lucas geworden. Het voelt gewoon goed en ook pragmatisch is het gewoon de beste keus. Heeft meer mogelijkheden! Laat zich goed hechten! Ook wel belangrijk. En ik krijg er een goede beschrijving bij! Bovendien: Afwasbaar met spons en schoon leidingwater met een zachte zeep!
Jochem gaat terug. Had geen patroon, dat gaat op den duur vervelen. Ook geen unieke en warme uitstraling. Jammer voor Jochem. Maar zo gaat dat. Er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden om dit tot een succesvol einde te kunnen brengen, lees ik. Als je met alles rekening houdt dan kan er bijna niets meer misgaan. Wat houdt mij nog tegen dan? Ik moet wel nog even op Lucas wachten, heeft een levertijd van 2 weken, maar dan heb je ook wat! En iets wat niet op voorraad is, maar speciaal besteld moet worden, heeft ook wel wat. Je moet er toch weer even tegen aan kijken!
Nu heb ik dus Louis voor in de woonkamer en Lucas voor in de slaapkamer. Ik blijk toch een voorkeur voor de mannen te hebben. Toos en Bep kunnen de kast weer in.
In de gang even geen behang. Nog zo`n beslissing kan ik even niet aan. In de gang komt gewoon nummer IG PS-1047. Staat voor de kleur lichtbruin: veiligheid en comfort. Wit: De kleur van waarheid, onschuld en reinheid moet wijken.
Er komt heel wat bij kijken, bij zo`n verhuizing……..
(Jol, jij hebt je keus al kunnen maken, begrijp ik?) |
Ik voel me helemaal vereerd dat je me op de hoogte houd van de mannen in je leven
Ben heel benieuwd naar het eindreaultaat en vooral of Lucas en louis voldoen aan je verwachtingen..alhoewel eet je dan van twee walletjes Weet je ze zijn zo moeilijk in te ruilen he
Nah hoop het te mogen komen bewonderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 18:13
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ow...dat is dan een warm welkom als je hier het huis binnenkomt.......met 3 rode muren in de hal |
Ken je nagaan hoe het in mijn huiskamer en slaapkamer is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 18:15
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | "Sluit mijn oogjes" deden wij vanaf dat we begin tot een jaar of 6, daarna leerden we
Ik ga slapen ik ben moe Sluit mijn beide oogjes toe Here houdt ook deze nacht over ons getrouw de wacht
Boze dat ik heb gedaan zie de Here mij niet aan Schoon mijn zonden velen zijn Maak om Jezus wil mij rein
Zorg voor de arme kinderen Heer En herstel de zieken weer Ja voor alle mensen saam Bid ik U in Jezus naam |
Ja deze bedoelde ik dat ik die kende... die van Zeeland is zelfde melodie andere woorden En wij zongen deze toen we konden en werdt al vanaf heel jong gezongen.. die ik schreef kwam vanaf een jaar of denk ik..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 18:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Te vrete ?
Ja, daarom wordt men steeds dikker...
Vrede, moet het zijn  |
ik heb vaker problemen met d of t, maar deze keer stond er precies wat ik bedoelde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:00
|
|
|
|
|
Vanmorgen voor het eerst de autoruiten moeten schrappen, de laatste november dag begon koud, maar wel met een lekker zonnetje. Morgen begint december met regen…..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:00
|
|
|
|
Juist daarom vond ik die andere wat eenvoudiger.... Voor een kind beter te begrijpen ook...
Zo kan ik me herinneren.....dat er met kinderen tijdens mijn werk als groepsleidster het Onze Vader samen hardop werd gebeden...
Dat er werd gebeden...HEBT GIJ ONS MILD EN WEL GEVOED... Een kind weet niet echt wat MILD EN WEL...is... (dus dat werd WILD EN WEL)
Brood der smarten...werd brood der SMARTIES... Zeker als ze klein zijn....is dan het....Heere zegen dit eten en drinken...Amen..het meest begrijpelijk en eenvoudigst...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:15
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oei, dat voorbeeld maakt idd wel duidelijk hoe noodzakelijk is dat er kritisch gekeken moet worden naar het verlengen van rijbewijzen etc., ondanks dat ik die mensen natuurlijk wel hun bewegingsvrijheid gun.
|
Ik groette ooit mijn oom die voorbijreed toen ik op de stoep liep........hij reageerde niet.........en zei later:tja,op die afstand zie ik echt niets meer hoor,laat staan dat ik iemand zou herkennen
Toen mijn vader herkeurd moest worden zagen we de bui al hangen,hij zei nl. dat hij nog perfect reed maar aan de auto kon je zien dat hij zelden een rit zonder schade reed.......toen trok mijn zus het verkeerde lootje en mocht met een woeste pa naar huis.......de oogart trok na de test onmiddelijk zijn rijbewijs in........(en eerlijk gezegd was ik daar heel erg blij om )
Leanne,alleen schade van een steen in de berm toen ik moest uitwijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ken je nagaan hoe het in mijn huiskamer en slaapkamer is  |
Ze had het over muren,niet over lampjes.........toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:19
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Nou, weet je wat me opviel, nog steeds na al die tijd dat ik hier woon..
Ze zeggen gewoon héél erg vriendelijk gedag..
....ik ken plekken daar kijken ze niet eens op of om als er iemand langs loopt in die kou....ja, de anoniemiteit van een stad, da's een nadeel.... 
Dus ik werd eigenlijk warm van hun....  |
Ah wat leuk! Hier ook zo,ze groeten je uitgebreid en beginnen een praatje........maar ik kan geen namen onthouden dus verloopt het altijd wat rottig........hoi....euh....euh.......hoe is het met je.......man?.........kinderen?..........werk?...welke van de 3 heb je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik heb vaker problemen met d of t, maar deze keer stond er precies wat ik bedoelde  |
't valt ook niet mee he Pieter , dat Nederlandse taaltje . Maar zolang jij het verschil weet tussen die 2 hoef jij je echt geen zorgen te maken .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik heb vaker problemen met d of t, maar deze keer stond er precies wat ik bedoelde  |
Ach, ja, idd, voedsel is ook érg belangrijk,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ze had het over muren,niet over lampjes.........toch?  |
Rode lampies bij een rode muren...? Dat breekt niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ze had het over muren,niet over lampjes.........toch?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:11
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Vanmorgen voor het eerst de autoruiten moeten schrappen, de laatste november dag begon koud, maar wel met een lekker zonnetje. Morgen begint december met regen….. |
Heerlijk een carpoort Ijs krabben was dah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ah wat leuk! Hier ook zo,ze groeten je uitgebreid en beginnen een praatje........maar ik kan geen namen onthouden dus verloopt het altijd wat rottig........hoi....euh....euh.......hoe is het met je.......man?.........kinderen?..........werk?...welke van de 3 heb je?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heerlijk een carpoort Ijs krabben was dah  |
wat is dah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:31
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Geen beter vermaak dan leedvermaak
Vanmorgen was het hier enorm mistig en ik moest met mn dochtertje naar de huisarts. Net voordat we de bebouwde kom weer inreden reed een traktor met 60 km voor me. In mn achteruitkijkspiegel zie ik een bumperklever driftig seinen met zn lampen want meneer vond dat ik dringend die traktor is moest halen, we reden tenslotte maar 60 waar we 70 mochten. Met dit soort mist heb ik weinig zin in gevaarlijke inhaalakties dus ik bleef rustig rijden. In mn spiegel zag ik nog een paar boze handgebaren want meneer had blijkbaar haast. Vervolgens vliegt hij me met een rotvaart voorbij een haalt mij en de traktor in (als dat kan, waarom moest ik dan inhalen van hem??) En 1 km verder zie ik dezelfde meneer langs te kant staan....en een agent met een lasergun naast hem, en de agent met het bonnenboekje kwam net aangelopen. Ik kon een grote grijns even niet onderdrukken  |
je weet toch niet waarom die man zo'n haast had
dat kunnen serieuze/ernstige zaken geweest zijn
misschien kon hij verder kijken in die mist als dat jij kon
|
|
| Naar boven |
|
|