| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Zon , regen , hagel , natte sneeuw ...........vandaag is het van alles wat in Zeeland. |
En gerechtgheid zal er wezen Hier de hele dag zon wel fris maar schitterend weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik zojuist bladeren geveegd, daarna de tegels geschuurd en ondertussen deed de wasmachine en de droger hun werk. Straks nog effe strijken en klaar is Frank (zonder T)  |
Ow ik ben naar de kerk geweest, daarna naar mn zus en clan voor de koffie... Vanmiddag moeders hierheen gehaald en samen naar de dienst geluisterd... gekookt voor moeders en mij en zojuist mn ma weer thuis gebracht... Lekkere rustige zondag dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En gerechtgheid zal er wezen Hier de hele dag zon wel fris maar schitterend weer  |
Hier idem. Lekker weer!!!  Alleen vanavond een beetje fri...brrrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...gaat ze eindelijk trouwen??? Met wie?  |
Owwwwww wie gaat er trouwen vertel.. vertel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:18
|
|
|
|
eigen gemaakte groente soep met stokbrood en kruiden boter. Rolade met champingnonsaus en tonijn salade voor de liefhebber erbij.. Toen zat buikie al vol en bleef ijs in de vriezer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En gerechtgheid zal er wezen Hier de hele dag zon wel fris maar schitterend weer  |
Hier ook maar net was de auto een grote ijsklomp en zag je onderweg geen hand voor ogen........de winter is begonnen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:22
|
|
|
|
De samenleving en de wetgeving in het Oude Testament sluit totaal niet aan bij de onze. Een man die een vrouw verkracht, hoeft haar nu helemaal niet te trouwen. Het staat in de Bijbel maar geen vrouw die dat accepteert. Hoe gek het ook klinkt: die wet had in die tijd waar vrouwen geen enkel recht hadden, nog wel zin ook want haar waarde was door de ontmaagding tot nul gereduceerd in het primitieve denken van die tijd. Maar in onze samenleving gaat dat - gelukkig - niet op dat een vrouw maar met haar verkrachter moet trouwen. De gedachte alleen al zal ieder normaal mens met afschuw vervullen - dat je nog verplicht bent om met een dergelijke gewelddadige primitieveling te trouwen ook.
De gefrustreerde mannetjes die met bijbelteksten in de hand de vrouw willen onderdrukken, zouden ons als Christenen beschaamd moeten maken. Zoek een goede gedragsdeskundige als je zo denkt, of leer hoe exegese echt in elkaar zit. Dat wordt dan sowieso tijd. Aan een pastorale benadering van echtscheiding hebben mensen meer dan aan stenengooierij met bijbelteksten.
Thomas, die vindt dat je de Bijbel niet moet misbruiken om je machtsfrustraties te kunnen botvieren op vrouwen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 december 2012, 12:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | heb je je zelf niet aan de haak geslagen???  |
ja , maar ik paste niet op de meetlat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:00
|
|
|
|
Kleine huis op de prairie gekeken. Ik moet nog ff die dvd nadenken waar het kindergebed voor het slapengaan opstaat...
Verder niets...
Morgen druk.
1. Vroeg opstaan en daar heb ik vooralsnog vaak een grondige hekel aan, zeker met die kou, die je nog voelt als de verwarming op zijn hoogst staat.
2. Drogist, arts bellen, tandarts bellen.
3. Naar een andere arts. Op de fiets. Naar mijn werk. Op de fiets. Werken. Dan meeeten ergens, dan naar mijn huis, dan ´s avonds naar een vriend film kijken.
Dus, ik ga zo slapen, anders kom ik er niet uit morgen.
Welterusten 
NB, en dat allemaal terwijl het eigenlijk weer is om lekker de gehele dag dvd´s te kijken met lekkere dingen bij de hand.
Dus, dat wordt een drama morgen. Zeker in de ochtend... Zal ik toch maar weer mijn anti/depressiva innemen, je weet maar nooit...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 december 2012, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | dan ben ik zeker ook occult bezig Kijk namelijk wel vaak naar sbs 6  |
Nou, met die Piet Paulusma moet je wel uitkijken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:12
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dat is alleen in het Gronings te bevatten. 
 |
Die strip had ik al een keer eerder gezien.
Ja, hij blijft erg leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Maakt niet uit joh . Annette is er toch nog? Ouwehoeren we daar toch gewoon verder mee?  |
Ouwehoeren: slappe verhalen ophangen Ouwenelen: kletsen
Bron, http://www.mokums.nl/cursus_amsterdams.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Maakt niet uit joh . Annette is er toch nog? Ouwehoeren we daar toch gewoon verder mee?  |
Ik ben meer van het ouwenelen nog een weekje, en dan ben ik ook weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ben meer van het ouwenelen nog een weekje, en dan ben ik ook weg. |
............ Maar jij komt vast, net als Pieter, ook binnenkort wel weer es aanwaaien hier, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:42
|
|
|
|
Aanpak fraude PGB´s!!!
http://nos.nl/video/447109-van-rijn-aanpak-van-fraude-met-pgbs.html
Zie films op die site.
Heel blij, dat zorgt dat mensen die het echt nodig hebben het wel kunnen blijven houden.
Gewoon schofterig, fraude met zaken die anderen zo hard nodig hebben...BAH! 
Zie ook, http://www.telegraaf.nl/binnenland/21124875/___Enorme_fraude_met_pgb___.html
...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 december 2012, 23:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:44
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ben meer van het ouwenelen nog een weekje, en dan ben ik ook weg. |
is dit nu een staaltje van slap ouwenelen of van slap ouwehoeren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:48
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik heb een vraagje aan iedereen. Hoe gaan jullie ermee om als jullie na de zoveelste keer zijn afgewezen, terwijl je je best voor hebt gedaan door jezelf te zijn zoals je bent, door eerlijk te wezen?
Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? In feite ben ik in het verleden veel opstap geweest, zowel in christelijke gelegen als niet christelijke gelegenheden, maar wat mij opviel dat wanneer je wat anders denkend bent dat je dan al snel afgewezen bent. Zou ik dan alsnog een masker moeten opzetten van schijn? Hoe zou ik met dit soort om moeten gaan?
Hoe denken jullie daarover, of hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Groetjes, laverde
P.S. wat me ook op viel is dat er vandaag de dag veel meer eisen worden gesteld vergeleken met vroeger en in de middeleeuwen. Als ik kijk naar de Bijbel en naar de persoonlijkheid van Jezus, dan zie ik een ander blik. Namelijk; dat je oprecht bent van hart en dat je streeft om eerlijk te zijn en om trouw te zijn. Maar het rare is dat er vandaag de dag onder de mensen veel meer dan dat word geëist. Met andere woorden: als je anders denkend bent dan het huidige maatschappij dan ben je buiten geworpen. Is dit Bijbels? |
Pijnlijk idd, als je als persoon wordt afgewezen. Een stuk gemakkelijker is het om om te gaan met afwijzing van je standpunt, je mening etc. Maar ik begrijp dat jij meer doelt op relationele afwijzing. Dat ligt doorgaans erg gevoelig, en heeft soms tijd nodig om te herstellen.
Ik denk dat je "vandaag de dag" niet kunt vergelijken met de Middeleeuwen, of de tijd waarin het grootste deel van de Bijbel geschreven werd. We leven vandaag de dag in een tijd waarin individualisering en autonomie kernbegrippen zijn. Vandaag de dag zijn we vele malen kieskeuriger, omdat we nu eenmaal gewend zijn aan het hebben van keuzes. Je keuzevoorkeur pas je daarop aan. Zelfs inzake relaties. Daarbij waren mensen vroeger in zekere zin van elkaar afhankelijk, bijv. voor hun eten/drinken, kleding, etc. etc. Dat gaf een andere samenleving. Vandaag de dag redden we onszelf, eten/drinken we wat we willen, en maken seizoenen etc. allemaal niet meer uit. Onze mentaliteit is daarmee veranderd, en terugdraaien kun je die niet meer. In sommige situaties: helaas!
Los van dit alles: pijnlijk als je ervaart dat je afgewezen wordt. Vooral als je je open, eerlijk, kwetsbaar opstelt, raakt je dat direct behoorlijk. Toch is dat wel de meest juiste manier, wil je iemand leren kennen, en jezelf laten kennen. Verstoppertje spelen of de boot afhouden werkt nu eenmaal niet relatiebevorderend.
Hopelijk tref je binnenkort de juiste persoon in je leven, en laat je je niet ontmoedigen door eerdere ervaringen. Heel veel sterkte ermee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:50
|
|
|
|
Dank u.
Net bij HvN op SBS was al te zien dat er al diverse aanrijdingen waren geweest op de A58 in Zeeland .
( weet niet hoe occult het is maar wel dat er behoorlijk wat auto's , 15, bij betrokken waren.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | is dit nu een staaltje van slap ouwenelen of van slap ouwehoeren?  |
In ieder geval is het "geouweneel" over "geouwehoer"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:59
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | In ieder geval is het "geouweneel" over "geouwehoer" |
Ik dacht eigenlijk...geouwehoer over Ouweneel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:59
|
|
|
|
Sjonge jonge .........leuk alternatief hoor op de zondagavond . De ru-ï-ne.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:00
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | In ieder geval is het "geouweneel" over "geouwehoer" |
eigenlijk moet Shanita het woord 'ouwenelen' opsturen voor een nieuw woord in de 'dikke van Dale' Er wordt immers elk jaar een nieuw woord gekozen voor dat dikke boek...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:03
|
|
|
|
|
Klopt....ergens in de buurt van Heinkenszand...vertelde mijn zoon die hier net is geweest...6 autos...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dank u.
Net bij HvN op SBS was al te zien dat er al diverse aanrijdingen waren geweest op de A58 in Zeeland .
( weet niet hoe occult het is maar wel dat er behoorlijk wat auto's , 15, bij betrokken waren.) |
Visser, kijk jij naar occulte zenders????? Had ik van jou toch niet verwacht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik zojuist bladeren geveegd, daarna de tegels geschuurd en ondertussen deed de wasmachine en de droger hun werk. Straks nog effe strijken en klaar is Frank (zonder T)  |
Lopen ze nou nòg te ouwenele over die T?
Is je heg ook al gesnoeid?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Klopt....ergens in de buurt van Heinkenszand...vertelde mijn zoon die hier net is geweest...6 autos... |
7 en 10 km verderop 8
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Visser, kijk jij naar occulte zenders????? Had ik van jou toch niet verwacht... |
Nee hoor , ik heb mn ogen maar snel dicht gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee hoor , ik heb mn ogen maar snel dicht gedaan.  |
pff gelukkig! als ik de verhalen van Maritime lees over tekens van de tegenstanders (pentagrammen) die steeds door het beeld komen-volgens hem-, en hij kijkt maar een uur per week.....dan klinkt het niet best Visser...... Maar als je met je ogen dicht kijkt kan het vast geen kwaad... Deed je dat ook al niet met BZV?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | pff gelukkig! als ik de verhalen van Maritime lees over tekens van de tegenstanders (pentagrammen) die steeds door het beeld komen-volgens hem-, en hij kijkt maar een uur per week.....dan klinkt het niet best Visser...... Maar als je met je ogen dicht kijkt kan het vast geen kwaad... Deed je dat ook al niet met BZV?  |
Nee hoor , bij BZV niet hoor . Maar dat kwam toch ook niet op SBS hoop ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee hoor , bij BZV niet hoor . Maar dat kwam toch ook niet op SBS hoop ik?  |
Vast niet, ik zag daar geen enge dingen door het beeld vliegen.....Ja boer Aad....maar die is niet occult....
|
|
| Naar boven |
|
|