ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4844 4845 4846 4847 4848 4849 4850 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 12:52

Waarom ik wel chatgeluiden hoor maar geen chat zie Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 12:56

FRANKT627 schreef:
De sint en piet zijn echt een setje. Ze vullen elkaar zo goed aan. Gelukkig leven we in een tolerante (?) maatschappij. Een multiculturele maatschappij want het zijn vooral de protestanten (die niet in heiligen geloven) die het meeste met de sint bezig zijn... Knipoog smiley

tsja, wij kennen dan ook maar één Sint, Rooms-katholieken een heel rijtje.
Is het dan vreemd dat die ene wat meer aandacht van ons krijgt? Knipoog smiley

Maar ehm..... volgens mij heeft Sinterklaas nooit tot een setje behoord. Wat doet hij dan in dit topic? Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op dinsdag 4 december 2012, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 13:11

Heel duidelijk Roady....helemaal te volgen en ook herkenbaar....

Ook ik dacht te ""vluchten""...na de scheiding..
Kwam er achter dat het DAT ook niet was...inderdaad je neemt jezelf mee...

Zelfs na de scheiding...een nieuwe relatie...TOCH was dat het ook niet...

Zoals het nu is ...is het goed....ook al mis je het DELEN met de ander...

Ook de raad (aan Laverde) om eens te bedenken hoe het komt dat je iedere keer afgewezen wordt...of dat het ""misgaat""

Maar bovendien...ook mijn zoon was 27....toen er een serieuze relatie kwam(voor het eerst)

Soms...komt er heel onverwachts TOCH...een vrouw op je weg...
Maar dwing het nooit af voor jezelf....en de ander....

Sterkte Laverde!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 13:29

Blij dat ik weer heelhuids thuisgekomen ben, veel mensen in deze regio kunnen dat helaas niet zeggen of zijn misschien blij dat het bij blikschade is gebleven. Jeetje wat was dat glad vanmorgen zeg!
De plaatselijke boeren hadden het druk met alle mensen die de berm ingegleden waren weer met 4 wielen op het asfalt te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 13:32

ANNETTE792 schreef:
Blij dat ik weer heelhuids thuisgekomen ben, veel mensen in deze regio kunnen dat helaas niet zeggen of zijn misschien blij dat het bij blikschade is gebleven. Jeetje wat was dat glad vanmorgen zeg!
De plaatselijke boeren hadden het druk met alle mensen die de berm ingegleden waren weer met 4 wielen op het asfalt te zetten.

Oei, zo'n sneeuw-/gladheidsoverlast bij jullie? Verraste, verbaasde smiley
Fijn dat je heelhuids en heelbliks thuisgekomen bent Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 13:37

Hier gelukkig niet...want ik moest vanmorgen dwars door kleine weggetjes in de polders...
Eerder last van modder...vanwege weg reparaties....
Heelhuids heen en terug...maar niet glad van sneeuw of hagel....

Het zonnetje schijnt zelfs...(mager)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 13:42

https://www.youtube.com/watch?v=sA9KlC4h2Cw of deze [url] https://www.youtube.com/watch?v=-qqkemvk2Iw[/url]

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 4 december 2012, 13:45
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:03

Teleurstellingen worden vaak bewerkstelligd door de lat te hoog te leggen. zou je iemand treffen waar je mee in gesprek gaat, neem niet de overhand maar stel je belangstellend op. Ik heb het idee dat men soms te veel "Waar het hart vol van is" aan een ander overbrengt en zo een afkeer kweekt.

Het "hart vol van" kan van alles zijn, hobby's, geloof, teleurstellingen en wat al niet meer. Als men een goed gesprek wil gaat in eerste instantie de aandacht uit naar de persoon waar je mee in contact treed, en behoed je voor eigen overreding (gebeurd soms onbewust toch heel stiekem}.

Mijn teleurstellingen heb ik aan de kant gegooid en ga bij tegenslag gewoon verder waar ik gebleven was, maar ben dan wel weer even op de feiten gedrukt dat ik toch gigantische zegeningen heb, als kind van God.

Mede daarom is mijn leus geworden "Alle ere komt toe aan de Here".

Ondanks alle ellende die men meemaakt is Hij er, maar willen we Hem zien in moeilijke tijden en Hem om hulp vragen, desnoods om gebed vragen voor je moeilijkheden, bij je broers en zusters van de Grote Vader?

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 4 december 2012, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:34

STEENTJE178 schreef:
Oei, zo'n sneeuw-/gladheidsoverlast bij jullie? Verraste, verbaasde smiley
Fijn dat je heelhuids en heelbliks thuisgekomen bent Knipoog smiley

Geen vlokje sneeuw maar gladheid door opvriezen van de weg, er was niet tegenaan te strooien.

Mijn blik had al schade is 2 dagen naar de garage voor reparatie, dus heb 2 dagen een leenblikje. Erg leuk leenblikje, bmw x1, echt heel vervelend als je je daar 2 dagen mee moet behelpenClown smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:43

Ik vind dat heel mooi gezegd Pieter!

Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:46

Bedankt Pieter...ook daar mogen we weer moed uit putten....waar woord!!!!

(Jammer dat we het niet meer WILLEN zien....(ik spreek voor mezelf)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:52

Vreselijk...tot ontdekking komen dat mijn bankpas kwijt is....
De laatste winkel waar ik gisteren ben geweest gebeld....niets gevonden...
Verloren dus...of in een erger geval...gestolen....

(Weer een constatering hoe slordig ik soms ben....)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:54

ZEELAND736 schreef:
Heel duidelijk Roady....helemaal te volgen en ook herkenbaar....
Maar dwing het nooit af voor jezelf....en de ander....

Liefde laat zich nooit dwingen ....

Hooglied zingt ervan: waarom de liefde dwingen voordat zij zelf wil?
(Hooglied 2:7)
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:55

ROADY558 schreef:
Beste Laverde,

Je stelt hier een hele veelvoorkomende kwestie voor denk ik.

Het komt op mij over alsof je nog een beetje krampachtig bent in "het vinden van een vrouw". Je bent 30 keer afgewezen in 2 jaar tijd. Je wilt wel erg graag he? En daar is niets mis mee. Ik herken dat wel. En wie niet?

Maar mijn vraag aan jou is: heb je vrede in je hart? Heb je vrede met jezelf? Heb je je ouders al losgelaten? Ik wilde ook erg graag een relatie, die dan ook kwam. Het was een ehhh erg leerzame periode. Lessen in loslaten, op mezelf geworpen worden, en diepliggende zaken onder ogen komen. Zo kijk ik erop terug.
God wist heel goed wie Hij op m'n paadje zette. Nu ben ik Hem dankbaar. Ik ben nu veel zelfstandiger, rustiger, gewoon vrede met mezelf.

Ik denk dat veel mensen de fout maken dat - wanneer ze contact hebben met een leuke, mooie, fijne, .... man of vrouw, ze denken hem/haar te hebben. En zodra je denkt te hebben, wordt je bang om te verliezen.

Ik zou voorzichtig zijn met stellingen als "Ik probeer nu echt zoveel mogelijk te aanvaarden dat het voor ons niks anders in zit dan de rest van ons leven alleen door het leven te gaan."

Wat een onzin zeg! Ik wil je adviseren er een beetje losser in te gaan staan. Kom je een leuk meisje tegen, knipoog er dan eens tegen, en loop verder. Merk je een klik, maak een praatje.
Je weet nooit wat er op je pad komt, blijf er dus op een ontspannen manier voor open staan. Hoe krampachtiger je een vrouw "wilt hebben" hoe meer afwijzingen je zult tegenkomen en hoe bitterder je zou kunnen worden.

En nog een nadenkertje: wat in jou houdt vrouwen bij je vandaan...
Welke signalen zend je (onbewust) uit waarvan vrouwen intuitief aanvoelen "wegwezen hier"?

Ik wil je ook aanraden je stap naar Afrika GOED te doorbidden.
Je neemt jezelf namelijk mee. Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik overal naar toe wilde, maar ik besefte dat het voornamelijk een vlucht geweest zou zijn. Je probleem zit in je eigen hart, en dat hart reist vrolijk met je mee, waarheen je ook gaat.

"Maar het rare is dat er vandaag de dag onder de mensen veel meer dan dat word geëist. Met andere woorden: als je anders denkend bent dan het huidige maatschappij dan ben je buiten geworpen. Is dit Bijbels?"

Of het bijbels is? Jezus zelf benadrukte dit toch al zeer stellig?
Ze zullen u haten omdat ze Mij haten. Als je Jezus volgt, BEN je anders dan "de maatschappij" en zul je tegenstand ondervinden. Dit is dus normaal. Het is mooi als je een partner treft die hetzelfde beleefd, dan is het abnormale binnen de relatie tenminste normaal Lachende smiley

Mooi en duidelijk stuk Roady...
Idd als je in jezelf geen rust vind, zal je die op een andere plek ook niet vinden! Het is wat ik ook al schreef... als je niet alleen gelukkig kan zijn hoe kan je dan wel gelukkig zijn in een relatie?? De rust begint bij jezelf niet bij die ander.... Rust in jezelf in je hoofd en hart maakt dat je wat anders gaat uitstralen...
Ik heb mogen ervaren in mijn eentje gelukkig en tevreden te zijn.. mocht de juiste man nog komen heel fijn, zal ik dankbaar voor zijn zeer zeker, maar mocht die er niet komen dan kan ik daar ook vrede mee hebben!
Waarom?? Omdat ik weet dat ik nooit alleen zal zijn... mijn Heer en Vader in de hemel is er altijd of je nu blij bent of verdrietig... Gelukkig mag ik me geprezen voelen in een lieve moeder, zus en broer met hun gezin en lieve vrienden... soms moet je loslaten en overgeven weet dat het heel moeilijk is maar geloof me het geeft veel meer vrede!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:57

ROELANDE345 schreef:
Na 34 jaar is er dan toch een einde gekomen aan onze relatie Huilende smiley, smiley in tranen
Och ik weet wel we zullen contact houden maar dat zal toch nooit meer hetzelfde zijn Echt heel jammer.
Voor mij zal het wel even afkicken worden ik was zo aan je gehecht en keek altijd erg uit naar het moment dat je kwam.
Bedankt VSB voor al die jaren kinderbijslag Lachende smiley

Zot dadde ge bent Clown smiley nu had je mij effe tuk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:58

ANNETTE792 schreef:
Geen vlokje sneeuw maar gladheid door opvriezen van de weg, er was niet tegenaan te strooien.

Mijn blik had al schade is 2 dagen naar de garage voor reparatie, dus heb 2 dagen een leenblikje. Erg leuk leenblikje, bmw x1, echt heel vervelend als je je daar 2 dagen mee moet behelpenClown smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Nah gewoon lekker binnen en thuis blijven dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 14:59

STEENTJE178 schreef:
tsja, wij kennen dan ook maar één Sint, Rooms-katholieken een heel rijtje.
Is het dan vreemd dat die ene wat meer aandacht van ons krijgt? Knipoog smiley

Maar ehm..... volgens mij heeft Sinterklaas nooit tot een setje behoord. Wat doet hij dan in dit topic? Geschokte, onthutste smiley

Vraag het me ook af nooit gehoord van een mevrouw sinterklaas Smiley die vol vragen zit
Offfffffffff zou die hier zijn partner gevonden hebben Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 4 december 2012, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:00

JANS221 schreef:
wachten op financieel adviseur en bank tot hypotheek rond is, nu zal er voor mij wel een plaatsje zijn in een herberg rond de kerstdagen, maar waar laat je zo gauw je os en je ezel (lees: bezit)??????

opslag????
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:00

STEENTJE178 schreef:
Waarom ik wel chatgeluiden hoor maar geen chat zie Boze smiley

Het geluid zit teveel in je oren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:02

FRANKT627 schreef:
Vandaag had ik een chat met een vrouw en zij vertelde mij dat ze niet kan mailen.

In het vakje 'onderwerp' kan ze wat schrijven en dat is leesbaar door de ontvanger. Haar tekst, de mail dus, is niet leesbaar door de ontvanger. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Vier dagen geleden heeft ze de redactie haar probleem voorgelegd maar ze ontving nog geen antwoord. Ze heeft voor alle zekerheid die mail verstuurd via de hotmail. Dus niet via CM zelf.

Ze heeft Internet Explorer maar weet niet welke versie.

Als er dus mensen zijn die een oplossingen weten... Knipoog smiley

Ze schrijft toch niet met wit he Knipoog smiley
nee flauw grapje geloof dat ik dat probleem al wel eens eerder heb gelezen maar ja of dat in dit topic of een andere was geen idee... Ik heb ook IE maar nooit last gehad welke versie ik ook had...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:03

ERIKA129 schreef:
Meneer denkt weer eens aan eten hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maarre het is gewoon lekker winterweer... heb liever sneeuw en vrieskou Lachende smiley dan al die regen Boze smiley

En die regen kwam vanmorgen en gedeelte middag met bakken naar beneden Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:06

Eén en al grijze, grauwe nattigheid, maar nog geen wit vlokje te bekennen..... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:08

ERIKA129 schreef:
Het geluid zit teveel in je oren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley .................... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:11

ANNETTE792 schreef:

Kwestie van gelukje bij een ongeluk??
Geniet ze van je Blikje Met Wielen voordat je je eigen weer mag ophalen! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:14

ZEELAND736 schreef:
Vreselijk...tot ontdekking komen dat mijn bankpas kwijt is....
De laatste winkel waar ik gisteren ben geweest gebeld....niets gevonden...
Verloren dus...of in een erger geval...gestolen....

(Weer een constatering hoe slordig ik soms ben....)

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar het is raadzaam om je pas dan gelijk te laten blokkeren bij de bank. Als iemand anders hem heeft, en hij kan je pincode achterhalen, heb je een groot probleem Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:17

Mooie reacties, Roady en Erika. En zo wáár!
Ik hoop dat je er ook echt wat aan hebt, Laverde. Heel veel sterkte ermee!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:20

STEENTJE178 schreef:
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar het is raadzaam om je pas dan gelijk te laten blokkeren bij de bank. Als iemand anders hem heeft, en hij kan je pincode achterhalen, heb je een groot probleem Twijfelende smiley

Laat ik DAAR....nu slim in zijn geweest... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:38

ZEELAND736 schreef:
Laat ik DAAR....nu slim in zijn geweest... Knipoog smiley

Fijn! Knipoog smiley Hopelijk vind je de pas gauw weer terug!
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:50

Er ligt iets op m'n hart dat ik toch nog zou willen uitspreken tegen jou Laverde.

Ik herken namelijk wel het een en ander in jou, zoals je je geloof beleeft.
Fanatiek, de waarheid hooghoudend.... op zich heel gaaf, en moet je ook niet kwijtraken.

Zo ben ik ook lange tijd geweest. Het "geloof" - dat is dan de kennis die je ervan hebt - kan dan een soort van masker voor je worden. Iedereen die contact met je zoekt, botst het eerst tegen die laag van kennis aan.
En tja, fanatisme schrikt nog wel 's af. Dat heeft in mijn eigen leven ook voor eenzaamheid gezorgd. Vroom van buiten, maar de werkelijke pijn die van binnen aanwezig was, die kreeg niemand te zien. Want DAT was te eng natuurlijk....

Mijn eigen ervaring is dat naarmate je meer die ECHTE ik durft te laten zien zonder daarbij meteen te moeten evangeliseren en preken, dat dat veel meer gewaardeerd wordt. In de liefde die er dan ontstaat, kan er zomaar een geestelijk gesprekje ontstaan. Liefde sticht werkelijk, waar gepreek alleen maar weerstand en verzet oproept.

En natuurlijk is het handig als je je geestelijk zwaard op zijn tijd weet te hanteren. Ik heb gemerkt dat je dat van lastposten kan bevrijden Lachende smiley

Ik heb dus wel geleerd dat "al bezat ik alle kennis, maar de liefde niet had, ik was niets...." Dat is nogal wat.

Het is een mooi proces om dat bij jezelf te merken. Dat je steeds meer in de rust met God komt, en dat ook gaat uitstralen. En om dan vanuit die rust de contacten aan te gaan, dat is echt mooi! Laat die ander maar denken: "Goh, wat zou hij hebben? Hij is zo relaxed?" Lachende smiley

Hopelijk kun je er iets mee.

Ik wens je dan ook de VREDE van God toe, die alle verstand te boven gaat (Fil 4:6)

Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 4 december 2012, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:50

ERIKA129 schreef:
Ze schrijft toch niet met wit he Knipoog smiley
nee flauw grapje geloof dat ik dat probleem al wel eens eerder heb gelezen maar ja of dat in dit topic of een andere was geen idee... Ik heb ook IE maar nooit last gehad welke versie ik ook had...

Boze smiley ...neen ze schreef niet in het wit want indien ze dat wel zou gedaan hebben kon ik haar tekst selecteren en zelf een ander kleurtje geven.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4844 4845 4846 4847 4848 4849 4850 ... 6194 Volgende
Pagina 4847 van 6194