ChristianMatch

Forum

CM setjes (de schone lei)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4845 4846 4847 4848 4849 4850 4851 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:53

ERIKA129 schreef:
Vraag het me ook af nooit gehoord van een mevrouw sinterklaas Smiley die vol vragen zit
Offfffffffff zou die hier zijn partner gevonden hebben Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley

piet is een CM-lid, zijn nicknaam is anna415...

Of de sint ook een lid is weet ik niet...moet ik effe onderzoeken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:55

STEENTJE178 schreef:
Volgens de laatste bla-bla-bladen is ze weer single, dus je kunt alicht een poging wagen...... Clown smiley Knipoog smiley
(houd je ook van ronddraaiende theekopjes??)

Tsjonges, ik heb dat stukje met die draaiende theekopjes gezien...wat een romantische beleving was me dat...ik denk dat ze bij haar koeien meer romantische mee maakt dan met die gast die ze op haar 'thee-kransje' had...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:56

VISSER278 schreef:
ik zal niet reageren ....ik zal niet reageren . Lachende smiley

Boze smiley ...'Gij zult niet reageren'...is een gebod speciaal door onze Heer gemaakt voor Zeeuwen...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 4 december 2012, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:03

ROADY558 schreef:
Er ligt iets op m'n hart dat ik toch nog zou willen uitspreken tegen jou Laverde.

Ik herken namelijk wel het een en ander in jou, zoals je je geloof beleeft.
Fanatiek, de waarheid hooghoudend.... op zich heel gaaf, en moet je ook niet kwijtraken.

Zo ben ik ook lange tijd geweest. Het "geloof" - dat is dan de kennis die je ervan hebt - kan dan een soort van masker voor je worden. Iedereen die contact met je zoekt, botst het eerst tegen die laag van kennis aan.
En tja, fanatisme schrikt nog wel 's af. Dat heeft in mijn eigen leven ook voor eenzaamheid gezorgd. Vroom van buiten, maar de werkelijke pijn die van binnen aanwezig was, die kreeg niemand te zien. Want DAT was te eng natuurlijk....

Mijn eigen ervaring is dat naarmate je meer die ECHTE ik durft te laten zien zonder daarbij meteen te moeten evangeliseren en preken, dat dat veel meer gewaardeerd wordt. In de liefde die er dan ontstaat, kan er zomaar een geestelijk gesprekje ontstaan. Liefde sticht werkelijk, waar gepreek alleen maar weerstand en verzet oproept.

En natuurlijk is het handig als je je geestelijk zwaard op zijn tijd weet te hanteren. Ik heb gemerkt dat je dat van lastposten kan bevrijden Lachende smiley

Ik heb dus wel geleerd dat "al bezat ik alle kennis, maar de liefde niet had, ik was niets...." Dat is nogal wat.

Het is een mooi proces om dat bij jezelf te merken. Dat je steeds meer in de rust met God komt, en dat ook gaat uitstralen. En om dan vanuit die rust de contacten aan te gaan, dat is echt mooi! Laat die ander maar denken: "Goh, wat zou hij hebben? Hij is zo relaxed?" Lachende smiley

Hopelijk kun je er iets mee.

Ik wens je dan ook de VREDE van God toe, die alle verstand te boven gaat (Fil 4:6)

mooi gesproken roady!!! en hoe waar ook.....
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:04

Geloven is de moeite van het proberen waard
,tIs net een estafette, waar een de prijs vergaard.
Maar hier, in deze wedloop krijgt slk van ons een prijs:
in avondmaal en in doop is Gods hand Zijn bewijs
Geloven is de moeite van het ontdekken waard.
Zoek jij naar troost en liefde, de Bijbel is je kaart:
gebed mag je kompas zijn, de psalmen je stuurwiel;je anker is het refrein dat vaststaat in je ziel.
Geloven is de moeite van het beleven waard.
Is dit je kracht, je sterkte, word je door God bewaard.
Een rots om op te bouwen, adem om mens te zijn,
je medemens vertrouwen,er voor een ander te zijn.
Geloven is de moeite het benoemen waard.
Jouw naam als bontgenoote van God brengt jou in de kaart.
Als bruid van God, je Schepper, draag jij ,t geloven uit.
Geloven, het gaat dieper wanneer jij je meer uit.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:05

Fijn....hoop dat Laverde er iets mee kan...
Ik voel in ieder geval...wat je bedoeld....heel veel herkenning....
Dank je wel...

(Ook weer werk aan de winkel voor mezelf)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 4 december 2012, 16:06
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:05

QSJE546 schreef:
maar waar word jij nou blij van?
Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af.
Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren.
Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat.
Nu jullie weer Knipoog smiley

hartelijke groetjes van een blije qsje Lachende smiley en Gods zegen

nou lekker dan......daar word ik helemaal niet blij van Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:07

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...'Gij zult niet reageren'...is een gebod speciaal door onze Heer gemaakt voor Zeeuwen...

Vast niet alleen voor de Zeeuwen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:22

TINK100 schreef:
nou lekker dan......daar word ik helemaal niet blij van Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Jij hebt toch ook een liefje...en binnenkort ga je toch ook weg... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:34

FRANKT627 schreef:
piet is een CM-lid, zijn nicknaam is anna415...

Of de sint ook een lid is weet ik niet...moet ik effe onderzoeken...

eh..... is die niet een pietsie aan de jonge kant voor die ouwe heer Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:35

ZEELAND736 schreef:
Laat ik DAAR....nu slim in zijn geweest... Knipoog smiley

Valt dat weer effe mee dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Maar balen is het wel voor je weer een ander hebt en waar is de jouwe he...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:36

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley .................... Boze smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:37

STEENTJE178 schreef:
Eén en al grijze, grauwe nattigheid, maar nog geen wit vlokje te bekennen..... Twijfelende smiley

Geduld is ene zeer schone zaak dame Knipoog smiley
Straks hebbie een meter en klaag je dat het teveel is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Eind van de week volgens de verwachtingen. dus..... vol verwachting klopt ons hart Knipoog smiley

dat ik de koek krijg en jij de gartUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 4 december 2012, 16:38
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:37

QSJE546 schreef:
maar waar word jij nou blij van?
Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af.
Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren.
Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat.
Nu jullie weer Knipoog smiley

hartelijke groetjes van een blije qsje Lachende smiley en Gods zegen

Huilende smiley, smiley in tranen ....... Wat is CM zonder Q4Q??
Maar natuurlijk heel veel geluk samen toegewenst!!!
En ehm.....af en toe gewoon ff gezellig 3 dagen terugkomen, toch? Knipoog smiley

Groetjes, St1tje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:45

ERIKA129 schreef:
Geduld is ene zeer schone zaak dame Knipoog smiley
Straks hebbie een meter en klaag je dat het teveel is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Eind van de week volgens de verwachtingen. dus..... vol verwachting klopt ons hart Knipoog smiley

dat ik de koek krijg en jij de gartUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Liever die meter sneeuw als dit gemotregen. Ik zal dus niet gaan klagen, mocht er een metertje komen liggen hierzo.
En die gart....... doe mij maar een zak zout dan. Strooizout, wel te verstaan Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op dinsdag 4 december 2012, 16:46
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:47

ERIKA129 schreef:
Clown smiley

*isnieopdekasttekrijgenie*
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:00

ERIKA129 schreef:
Valt dat weer effe mee dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Maar balen is het wel voor je weer een ander hebt en waar is de jouwe he...

Juist...dat is de vraag.....
Als er rottigheid in het spel is...zal ik dat over een week weten....
Als de lopende rekening geplunderd is...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:06

ZEELAND736 schreef:

Huh dat kan de bank nu toch al zien!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:15

ZEELAND736 schreef:

Ik hoop toch dat je niet je pincode bij je pas hebt bewaard......
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:16

ZEELAND736 schreef:

Misschien heeft de vinder uit medelijden er geld opgestort... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:17

http://www.youtube.com/watch?v=KnQGs24U1e8

Voor jou Jans, happy voor je!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:43

FRANKT627 schreef:

Frank , vraagje ..................

Nee , laat maar doen ook . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 18:31

Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 18:51

Beste Laverde,

Daar ben je natuurlijk helemaal vrij in. Je hoeft je zelfs niet te verantwoorden of te verklaren hier.

Maar..... het probleem lag toch rondom afwijzing?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 18:57

LAVERDE524 schreef:
J

Dort wo Du nicht bist, ist das Glück?

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:32

LAVERDE524 schreef:
Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

kun je in 1 zin aangeven waarom je nu naar zuid afrika wil??? ik lees verschillende dingen......zoek je een vrouw...of zoek je de echtheid van Gods woord???
Begrijp me goed, ik veroordeel je niet, maar je enhousiasme voor het volk is meer dan je enthousiasme voor het vinden van een vrouw..als dat je doel zou zijn....en dan de benaming van Boerenvolk......hmmmmmm Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:34

FRANKT627 schreef:
Misschien heeft de vinder uit medelijden er geld opgestort... Lachende smiley

dat kan tegenwoordig...je hoeft je pincode niet mee te nemen voor geldstorten, dusssss wie weet, mijn verlanglijstje is ook niet groot..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:35

FRANKT627 schreef:
Jij hebt toch ook een liefje...en binnenkort ga je toch ook weg... Boze smiley

je mag nog bijna 3 weken genieten van mijn aanwezigheid......ben er wel bijna 2 jaar geweest....memsen komen en mensen gaan.....of zoiets Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:38

PIETER619 schreef:
Er is er maar Éen de baas en staat hoger dan wie ook in aanzien.

Er zijn duidelijke aanwijzingen hoe een man met zijn vrouw omgaat en andersom.
Gelijk Jezus ons hier heeft voorgeleefd zo moeten wij ook met elkaar omgaan, het is Zijn bevel, in Liefde.
De man is het hoofd van het geziin, maar in liefde draagt hij zijn vrouw op handne en staat zij hem terzijde, de Liefde die Jezus beveelt, maakt een ieder gelijk aan elkaar.

Zelfs oudtestamentisch, is ook maar een begrip, want Gods woord is niet deelbaar' is het al bevolen door God om elkaar in liefde bij te staan.

Jezus zelf heeft ons voorgeleefd DIENEND, niet heersend, hoe iemand die dus zo verantwoording krijgt, naar een ander cq partner toe.

waar had God ook al weer EVa geplaatst???? lees genesis nog es......
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:11

Ja boerenvolk zo noemen ze hen. Ze staan officieel bekend als het blanke boerenvolk, onze oorspronkelijke volksgenoten. En ja het gaat ook om de afwijzingen. Maar mijn ervaring met die vrouwen daar is dat zij ook heel bijbelgetrouw zijn, ze zijn beschaafd en wijzen mannen zoals ik niet zo gauw af. Ik heb in het begin wel eens berichten gehad van jonge zuid afrikaanse boeren meiden die al helemaal verzot waren nadat ze mijn foto hadden gezien. Ik heb veel met hun gesproken toen der tijd via skype. Maar ik had toen in het begin geen werk dus ik zag toen al helemaal geen kans om te kunnen sparen, dus moest ik het hun duidelijk maken dat ik daar niet kon komen. Maar als ik er toen al heen gegaan was, dan was ik binnen de kortste keren al getrouwd. Aangezien ze oud testamentisch aangelegd zijn, wachten ze nooit zo lang met trouwen. Maar ja daaruit zijn vele vrouwen daar met verkeerde mannen getrouwd die drank problemen hebben. Want dat is daar heel erg onder de mannen. Maar ja ondanks dat blijven ze zich vast klampen aan de Bijbel, en dat is voor mij meer een kans om daar te slagen, eigenlijks had ik allang geslaagd kunnen zijn. Ik heb nu momenteel contact met een hele lieve vrouw, waarvan haar dochtertje net geleden van 8 jaar oud, is overleden. Ja deze vrouw heeft verder geen man, deze is toen vermoord tijdens één van die plaasmoorde. Zodoende is ze een weduwe geworden, maar nog heel jong. Ze is enkele jaren ouder dan mij, 30 jaar oud ofzo iets. En die was al vanaf het begin helemaal gek met mij, dat vond ik wel leuk. Ze werd enorm geraakt door mijn geschreven stukken, zodoende ook toegevoegd op skype en klessebesse natuurlijk. Maar ja het is de afstand die plaagt, kon ik maar met mijn vingers knipperen en hup dan daar wezen, hihi. Nee, maar ik heb er diep over nagedacht en ik richt mij echt wat meer op de emigratie gebeuren, ze vragen veel computer nerds daar, dus dat komt ook goed uit voor mij. Zodra ik daar kom heb ik ook meteen onderdak bij die ene meid waar ik net over had. Volgend jaar ben ik van een lening verlost, dat ga ik ook nooit weer doen, was ook stom van me. Maar goed, zodra ik daar van verlost ben kan ik weer volop sparen. En daar ga ik mij op richten, ik heb er al heel veel over nagedacht maar dat is echt mijn doel. En daar word ik gelukkig niet afgeschreven om wie ik ben door vrouwen.

Maar goed, wie weet dat ik nog sneller in SA ben dan ik me ooit kan voorstellen :-D.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4845 4846 4847 4848 4849 4850 4851 ... 6194 Volgende
Pagina 4848 van 6194