ChristianMatch

Forum

Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4846 4847 4848 4849 4850 4851 4852 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:25

Ik zal het doen als ik jou was.
Kans op werk groot, je hebt daar contacten.
Het is mi een groot avontuur.
Als je hart het zegt kan je het doen mi.

Er zijn daar meerdere scenario's; je vind werk en een vrouw, je vind werk en geen vrouw, etc....je kan wel grote kans hebben.

Iig, mocht het eea niet lukken, ja, dat zie je, de ene emigratie lukt wel, een andere niet, ja, zorg dan wel dat je hier in Nederland weer terecht kan.

Het zou ook nog goed op je cv staan denk ik.

Veel wijsheid gewenst, en...alleen jij samen met God kan zoiets beslissen, anderen kunnen wel zeggen wat zíj ervan denken.
Beslissen doe je zelf... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 4 december 2012, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:35

TINK100 schreef:
kun je in 1 zin aangeven waarom je nu naar zuid afrika wil??? ik lees verschillende dingen......zoek je een vrouw...of zoek je de echtheid van Gods woord???
Begrijp me goed, ik veroordeel je niet, maar je enhousiasme voor het volk is meer dan je enthousiasme voor het vinden van een vrouw..als dat je doel zou zijn....en dan de benaming van Boerenvolk......hmmmmmm Twijfelende smiley

Alle mannen rond de leeftijd van Laverde zoeken min of meer toch een vrouw? En een gezin stichten?
Hij is een man, de leeftijd heeft hij ook. Ja, logisch, das de natuur, of, hoe je wil God.
Als God op Laverde's hart drukt dat ie naar Zuid Afrika kan, ja, ik kan me voorstellen dat ie enthousiast is, zeker omdat dat volk veel meer respect heeft, en veel dichter met de bijbel leeft.
En, hij heeft zijn hele leven nog voor zich, ik vind het nog dapper ook zo'n avontuur aangaan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 4 december 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:42

Tja Laverde...

Ik kan een heel eind met je meedenken.
Het komt op mij nog steeds over dat je een bepaalde waardering van vrouwen zoekt.

Ik heb juist geleerd mijn waardering niet meer van mensen te laten afhangen. Dus ook niet van vrouwen. Christus alleen bepaalt mijn waarde.
De mening van een ander kan daar niets van afdoen, of aan toevoegen. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik blijf een gevoel houden dat je een hele belangrijke les probeert te ontlopen.

Desalniettemin: heel veel wijsheid en zegen gewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:46

ERIKA129 schreef:
eh..... is die niet een pietsie aan de jonge kant voor die ouwe heer Geschokte, onthutste smiley

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:49

Dinsdag 4 December, Psalm 139: 13-18; Mijn oerbegin aanschouwd.

Tegenwoordig krijg je al ver voor de geboorte in het ziekenhuis een foto mee: onooglijk klein zie je dan iets waarvan je geloven mag dat het een kindje is. Een pril gevormd begin. De psalm van vandaag gelooft dat er Eén is die zelfs het vormeloze begin al heeft gezien. Als er nog niets gevormd is, als alles nog openligt en het nog alle kanten op kan, dan ziet de Eeuwige al het leven dat zich aandient. Hij heeft mijn oerbegin aanschouwd. Een wonder!
Mooi – maar je zult dit maar lezen als je zelf dolgraag een kindje zou hebben en van de dokter te horen hebt gekregen dat je onvruchtbaar bent. Je zult deze psalm maar moeten horen in de kerk en nog nooit de man of vrouw van je leven zijn tegengekomen. Je zult deze bladzijde maar lezen en vader of moeder van een zwaar gehandicapt kindje zijn… Wat doe je dan met zo’n psalm? Een God die het oerbegin aanschouwt – had die dan niet even beter kunnen opletten? Wie zo redeneert ziet God ten onrechte aan voor een mislukte manager. Het gaat niet op God overal de zwarte piet voor toe te schuiven. Het gaat ook niet op Hem als een soort Sinterklaas te zien, die altijd maar precies moet geven wat wij graag hebben willen. God is de Bron van het leven, Hij is de Levende zelf. Dat leven is nu nog niet volmaakt. De Schepper moet zijn schepping nog voltooien. Donkere nachten en lichte leven. Reken maar dat de Eeuwige alles op alles zet om zijn doel te bereiken: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Hoe vertroostend is het dan te weten: ook de verfomfaaide, gehandicapte leven ontgaat Hem niet.

Ik loof U die mijn schepper zijt,
die met uw liefde mij geleidt,
Gij hebt mijn oerbegin aanschouwd,
in diepst der aarde opgebouwd.
Niets blijft er voor uw oog verborgen,
Ja, Gij omringt mij met uw zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:50

ANNA415 schreef:
Coole smiley met zonnebril

Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:51

TINK100 schreef:
je mag nog bijna 3 weken genieten van mijn aanwezigheid......ben er wel bijna 2 jaar geweest....memsen komen en mensen gaan.....of zoiets Lachende smiley Clown smiley

Zeg niet dat jij ook al gaat Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:52

Erika: Wat heel belangrijk is voordat je aan een relatie toe bent is kan je in je eentje gelukkig zijn??
Want als je zelf niet gelukkig bent hoe kan je een ander dan gelukkig maken??

Idd, mee eens.

Eerst zelf redelijk gelukkig zijn, als je dat namelijk alleen denkt te vinden 'áls je maar een relatie hebt' ja, dat voelt men aan, en kan daar op afknappen.

Dit heb ik uit ervaring, als ik een zelfverzekerde man zag, was die voor mij veel aantrekkelijker dan als ik aanvoelde dat ie niet gelukkig was en daarom iemand zocht.

Ja, dat voel je aan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:54

JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley

Ikke is geen setje met die ouwe.
Bah vieze man, heb schimmel tussen de benen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:00

ZEELAND736 schreef:
Juist...dat is de vraag.....
Als er rottigheid in het spel is...zal ik dat over een week weten....
Als de lopende rekening geplunderd is...

Dat moeten ze al meteen kunnen zien; ik kan toch ook op me pc kijken?

En zódra er is geblokeerd kan er dus niets meer gebeuren, maar mi moeten ze ff voor je kunnen kijken wat er in de tijd dat je 'm kwijt was, en de tijd dat je erachter kwam, wat er in die tussentijd is gebeurd...

Als ze dát niet ff voor je willen doen....je kan je toch legitimeren...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:02

ERIKA129 schreef:
Huh dat kan de bank nu toch al zien!!!

Ja...

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:04

Zo, da's mooi Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE000

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:04

WOW !!!...Ja inderdaad, dit is het lied dat ik allang zoek.

Dank jullie allen voor het meedenken !!

"Als het leven SOMS pijn doet"

Het refrein van dit lied komt op de eerste bladzijde
van mijn agenda 2013 te staan.

Pieter >> Psalm 43 vers 1, 2, en 4 zijn trouwens ook geweldige meezingliederen.
Doet me denken aan mijn kindertijd...leerde ze op catechisatie.
Niks mis mee...hoor ik het lied weer..kan ik zonder psalmboek meezingen...HEERLIJK... al snap ik de tekst ..SOMS...niet helemaal.

.

Laatst aangepast door
LIEKE000
op dinsdag 4 december 2012, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:09

STEENTJE178 schreef:
Waarom ik wel chatgeluiden hoor maar geen chat zie Boze smiley

Een Virus Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:10

Ik ben morgen weer Sinterklaas maar vraag me af wie nog bij een bisschop op schoot durft vandaag de dag. Ik ga wel met mijn tijd mee want in mijn grote boek zit een ipad die ik overigens pas laat zien als ik de plaats des onheils weer verlaat. Ik was op mijn 23e voor het eerst Sinterklaas, ik ben groot, heb een donkere stem en doe het nu 35 jaar. Een oude man kun je ook spelen als je zelf niet meer de leeftijd voor zwarte piet heb. Ik heb drie pieten van een gymnastiekvereniging, dat geeft wat extra show als ik mijn ingestudeerde tekstimprovisaties even kwijt ben. Van te voren heb ik vaak geen zin maar het is wel dikke pret elke keer en ik vind dus ook dat de Sint moet blijven!

Thomas, ik kan niet paardrijden, oeps.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 december 2012, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:13

FRANKT627 schreef:
Vandaag had ik een chat met een vrouw en zij vertelde mij dat ze niet kan mailen.

In het vakje 'onderwerp' kan ze wat schrijven en dat is leesbaar door de ontvanger. Haar tekst, de mail dus, is niet leesbaar door de ontvanger. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Vier dagen geleden heeft ze de redactie haar probleem voorgelegd maar ze ontving nog geen antwoord. Ze heeft voor alle zekerheid die mail verstuurd via de hotmail. Dus niet via CM zelf.

Ze heeft Internet Explorer maar weet niet welke versie.

Als er dus mensen zijn die een oplossingen weten... Knipoog smiley

Heb ze een virus scanner, zo ja welke?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:16

IFAN841 schreef:
Voor de mensen die iOS 6 hebben geinstalleerd en hun iDevice willen jailbreaken: Redsn0w 0.9.15 komt eraan!

Jaaa, ik was net van plan me iDevice te jailbreaken....!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:30

Zo naar mijn nestje toe, nog ff tv kijken daar en dan slapen en morgen weer heel vroeg op Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:32

SHANITA130 schreef:
Jaaa, ik was net van plan me iDevice te jailbreaken....!

En wat houd dat in??????????????????
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:39

QSJE546 schreef:
maar waar word jij nou blij van?
Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af.
Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren.
Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat.
Nu jullie weer Knipoog smiley

hartelijke groetjes van een blije qsje Lachende smiley en Gods zegen

Hier wordt ik heel blij van.
Gods zegen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:47

LAVERDE524 schreef:
Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan.

Doe hetgeen dat de Heer je in het hart legt.
Zelf bekijk ik de dingen zoveel mogelijk buiten me eigen vleselijke behoefte en/of signalen dat op mij af komen.

Hetken veel in hetgeen dat je zegt, van mezelf van vroeger. Heb in de tijd dat ik gevaren heb, diezelfde emotie's, gevoelens en gedachten gehad.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 4 december 2012, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:50

SHANITA130 schreef:
Heb ze een virus scanner, zo ja welke?

Dat weet ik niet, Shanita, dat zal ik eens vragen als ze nog eens komt kwebbelen. Ze heeft in het verleden wel gewoon kunnen mailen, schreef ze en plots gaat het niet meer.

Ik weet ook niet of de redactie ondertussen haar heeft kunnen helpen...

Veel geluk met het jailbreaken...wat dat ook mag zijn... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:20

Gen 2:18 Ook had de HEERE God gesproken: Het is niet goed, dat de mens alleen zij; Ik zal hem een hulpe maken, die als tegen hem over zij.

KJV:

Gen 2:18 And the LORD God said, It is not good that the man should be alone; I will make him an help meet for him.

Dat kan ook vertaald woden in het hebreeuws: "beschermen".
Met andere woorden Adam had geen bescherming....

Waar is een vrouw bekwaam en aangenaam in zoals God het bedoeld heeft?

Vul maar in.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:23

TINK100 schreef:
waar had God ook al weer EVa geplaatst???? lees genesis nog es......

26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen

Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit:

‘Eindelijk een gelijk aan mij,

mijn eigen gebeente,

mijn eigen vlees,

een die zal heten: vrouw,

een uit een man gebouwd.’

ER staat dus niet over de positie van de vrouw in, maar verderop wel. In de laatst tekst zegt de mens zelf "eindelijk een gelijk aan mij"Daarom geldt voor mij meer wat Jezus beval, leven uit Liefde, Zijn Grote Gebod staat voor mij boven alles. Dus door Jezus zijn we kinderen van God geworden en zo ook elkaars gelijke,

We mogen/moeten de Bijbel gebruiken al sleerboek, maar er geen eigen interpretaties aan vast binden waar God iets anders heeft bedoelt.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:44

God plaatste Eva naast Adam.....dat betekent dus, dat hij niet boven haar, voor haar of achter haar stond, net zo min als zij dat was....beide zijn gelijkwaaridg aan elkaar, een aanvulling dus op elkaar!!!

nix de man is het hoofd of de baas in huis of in het leven van een vrouw...onzin!!!
In deze huidige tijd dat vrouwen mee moeten helpen, werken om thuis rond te komen is het niet vol te houden dat de man de baas in huis is......of wat dat aan gaat de vrouw.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:49

Waar de mens de Geest laat leiden
Om de ander te verblijden
Waar men Jonatan laat leven
Om een David hoop te geven

Vriendschap is vreugde in het gezin
Waar liefde heerst en broedermin
En waar een vreemdeling aanvoelt
Dat men het goed met hem bedoelt

Vriendschap is wat de ander stoort
Met veel geduld en takt aanhoort
Waar men een hart vol van verdriet
Met woord en daad een schouder biedt.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 4 december 2012, 22:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 23:08

TINK100 schreef:
God plaatste Eva naast Adam.....

Waar staat dat?

Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen!
Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 4 december 2012, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 23:13

Ik weet niet of ze dat kunnen....
Bovendien...sinds kort is hier ook een onbemande bank!!!!
Ik weet wel....(omdat ik nu geen geld kan pinnen)...er wel een mogelijkheid is om aan geld te komen....hoe precies weet ik niet..
Dat zou dan tegelijk een reden wezen om te zeggen...ja...inderdaad dan kunnen ze ook mijn bankgegevens zien...en kijken of er iets is gepind..
Maar dat red ik wel een weekje...
Als ik hem gewoon verloren ben....(wat ik denk) ben ik niet zo bang...omdat het dan ALLEEN...de pas is...geen portemonnee erbij...ook geen pincode...

Maar wat me nogal eens overkomt dat ik gehaast boodschappen doe..
Als er iemand mee heeft gekeken....(en dat kan in een onoplettend moment van mij) daarbij mijn pas misschien niet terug heb genomen...(ja ik bedenk nu allemaal enge scenario"s) dan kan het foute boel zijn...
Ga in ieder geval nog wel even bellen...of de bank dat WEL kan zien...
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 23:22

MARITIME853 schreef:
Waar staat dat?

Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd.

volgen...betekend dat automatisch dat hij de baas mag zijn??? en wie volgden Jezus???
en, wat bedoel je met HET niet gelooft
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 00:19

God plaatse Evan naast Adam.

MARITIME853 schreef:
Waar staat dat?

Dat staat al in Genesis 1 en 2 Martime. God schiep de mens, man en vrouw schiep hij hen, gen 1. Eindelijk een gelijke aan mij roept Adam uit als hij Eva ziet Gen 2 En God noemt eva zowel in Gen 1 en 2 een hulp voor Adam. Dit woordje hulp is hetzelfde woord als word gebruikt als er staat dat God Israels hulp is.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 5 december 2012, 00:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4846 4847 4848 4849 4850 4851 4852 ... 6194 Volgende
Pagina 4849 van 6194