ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4850 4851 4852 4853 4854 4855 4856 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 08:24

ANNA415 schreef:
We hebben een REMpiet, maar om de een of andere reden slaapt ie telkens Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Blijft ie hangen in de R.E.M.-fase? Daar heb je vast pilletjes voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 08:46

MARIO216 schreef:
Dinsdag 4 December, Psalm 139: 13-18; Mijn oerbegin aanschouwd.

Tegenwoordig krijg je al ver voor de geboorte in het ziekenhuis een foto mee: onooglijk klein zie je dan iets waarvan je geloven mag dat het een kindje is. Een pril gevormd begin. De psalm van vandaag gelooft dat er Eén is die zelfs het vormeloze begin al heeft gezien. Als er nog niets gevormd is, als alles nog openligt en het nog alle kanten op kan, dan ziet de Eeuwige al het leven dat zich aandient. Hij heeft mijn oerbegin aanschouwd. Een wonder!
Mooi – maar je zult dit maar lezen als je zelf dolgraag een kindje zou hebben en van de dokter te horen hebt gekregen dat je onvruchtbaar bent. Je zult deze psalm maar moeten horen in de kerk en nog nooit de man of vrouw van je leven zijn tegengekomen. Je zult deze bladzijde maar lezen en vader of moeder van een zwaar gehandicapt kindje zijn… Wat doe je dan met zo’n psalm? Een God die het oerbegin aanschouwt – had die dan niet even beter kunnen opletten? Wie zo redeneert ziet God ten onrechte aan voor een mislukte manager. Het gaat niet op God overal de zwarte piet voor toe te schuiven. Het gaat ook niet op Hem als een soort Sinterklaas te zien, die altijd maar precies moet geven wat wij graag hebben willen. God is de Bron van het leven, Hij is de Levende zelf. Dat leven is nu nog niet volmaakt. De Schepper moet zijn schepping nog voltooien. Donkere nachten en lichte leven. Reken maar dat de Eeuwige alles op alles zet om zijn doel te bereiken: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Hoe vertroostend is het dan te weten: ook de verfomfaaide, gehandicapte leven ontgaat Hem niet.

Ik loof U die mijn schepper zijt,
die met uw liefde mij geleidt,
Gij hebt mijn oerbegin aanschouwd,
in diepst der aarde opgebouwd.
Niets blijft er voor uw oog verborgen,
Ja, Gij omringt mij met uw zorgen.

Een geweldig mooie Psalm....
Die ging spreken...toen we een levenloos zoontje kregen....

Maar ook zeker daarna...toen we een zoon kregen die wel mocht leven...

Hoe mooi er wordt beschreven van het prille bestaan...
Eer iets van mij begon te leven....
Was alles in ZIJN Boek beschreven...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 08:56

Het is hier wit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 09:20

JOSINA022 schreef:
Het is hier wit Lachende smiley

Boze smiley ...ik vind dat ze sneeuw moesten verbieden. En zeker in de winter...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 09:27

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik vind dat ze sneeuw moesten verbieden. En zeker in de winter...

Neeee... Huilende smiley, smiley in tranen Sneeuw is zo mooi, het zou alleen wel wat minder koud mogen zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 09:53

Braaf stoepje vegen en strooien, je zou tenslotte niet willen dat er iemand voor je deur uitglijd en iets breekt. Enkel jammer als je dan zelf tijdens het vegen languit op de stoep ligt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:05

ANNETTE792 schreef:
Braaf stoepje vegen en strooien, je zou tenslotte niet willen dat er iemand voor je deur uitglijd en iets breekt. Enkel jammer als je dan zelf tijdens het vegen languit op de stoep ligt Gefrustreerde smiley

Auw.... Pieter stond niet ergens met een camera he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:06

JOSINA022 schreef:
Neeee... Huilende smiley, smiley in tranen Sneeuw is zo mooi, het zou alleen wel wat minder koud mogen zijn Lachende smiley

Winter in Nederland Lachende smiley lekker hoor vrieskou erbij Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:07

ZWarte piet gisteravond niet gezien... maar heb wel cadeautjes gehad Lachende smiley
Wist wel dat ik een lief meisje ben Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:08

VISSER278 schreef:
Waar word ik blij van? ............Als ze morgen es zouden bellen dat ik weer om m'n senseo kan komen . Huilende smiley, smiley in tranen

Vandaar dat super humeur van je steeds Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
nog steeds geen senseo.... is je afkicktijd nog niet voorbij? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:47

Beste Shanita,

Ik begrijp goed dat je in een periode verkeert, dat je VEEL moet opruimen.
Gebruik die tijd goed en nuttig zou ik willen aanraden.

Vooral dat bewegen is erg belangrijk heb ik gemerkt.
Het gaat volgens mij niet zozeer om het aanmaken van een stofje, maar vooral ook om de gehele stofwisseling die door beweging op gang komt. En daar hoort vooral ook het afvoeren van afvalstoffen bij.

Het vele informatie-eten (internet, tv-kijken, gamen, lezen) kan mij soms een moe gevoel geven, waardoor ik het idee heb dat ik slaap nodig heb. Maar door lichamelijk in actie te komen, verdwijnt dat vermoeide gevoel, en word ik juist fitter.

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:29

Wit wereldje, en een heerlijk, stralend zonnetje erboven.
WAUW!!

*Steenisblijmethetweer,ondanksdatzeerstraksgewoondoormoet* Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:32

ANNETTE792 schreef:

Auw!!
Niets bezeerd, hoop ik? (rug enzo...... Twijfelende smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:34

ANNETTE792 schreef:

Zie je wel dat sneeuw nergens voor deugd Boze smiley ...het is allemaal de schuld van die stoute Tink...zij loopt al dagen te zeuren voor sneeuw...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:35

STEENTJE178 schreef:
Auw!!

Haar bips ziet erg blauw, zag ik net... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:36

STEENTJE178 schreef:
Wit wereldje, en een heerlijk, stralend zonnetje erboven.
WAUW!!

*Steenisblijmethetweer,ondanksdatzeerstraksgewoondoormoet* Coole smiley met zonnebril

bllijf maar lekker binnen want ik kan je niet oprapen als je onderuit gaat. Ik heb namelijk rugpijn in mijn knieën en als ik mijn tenen beweeg klapperen mijn oren... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:41

FRANKT627 schreef:
bllijf maar lekker binnen want ik kan je niet oprapen als je onderuit gaat. Ik heb namelijk rugpijn in mijn knieën en als ik mijn tenen beweeg klapperen mijn oren... Twijfelende smiley

Ehm..... dan hebben mijn collegae zo dadelijk een probleem. En dat kan ik hen toch niet aandoen Lachende smiley.

En ik vind het ook gewoon veel te mooi buiten om binnen te blijven. Ik vind het gewoon ff genieten hierzo
Jij beterschap ermee....Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:57

http://www.youtube.com/watch?v=e3zfYjOhe5E
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 13:01

STEENTJE178 schreef:
Auw!!

Nee had geluk, kwam vrij gunstig terecht, ben enkel stijf maar had gelukkig toch al een afspraak bij de fysiotherapeut vanmiddagKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 13:01

Thank you, goede tips, en ja, stapje voor stapje...
en dan het verschil zien tussen weer afglijden én stapje voor stapje..

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 13:03

FRANKT627 schreef:
Zie je wel dat sneeuw nergens voor deugd .

Helemaal mee eens, sneeuw is leuk in Oostenrijk op een berg tijdens je skivakantie, verder niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 14:12

[quote=ROADY558]Beste Shanita,

Ik begrijp goed dat je in een periode verkeert, dat je VEEL moet opruimen.
Ja, idd...héél veel...Gebruik die tijd goed en nuttig zou ik willen aanraden.
Ja, idd, góed én nuttig..die combinatie in de juiste verhouding..Vooral dat bewegen is erg belangrijk heb ik gemerkt.
Het gaat volgens mij niet zozeer om het aanmaken van een stofje, maar vooral ook om de gehele stofwisseling die door beweging op gang komt. En daar hoort vooral ook het afvoeren van afvalstoffen bij.

Ja, idd bewegen is erg goed, ja, dat hoor je overal..
Ik beweeg ook; van mijn bed naar mijn beeldscherm en andersom..

geintju ;)

Ik weet wat je bedoelt...maandag begin ik weer met een poging tot werk, of althans, als ik niet werk..geen medicijnen, dus ja, ik weet dan uit ervaring dat ik, als de kop eraf is maandag dat ik dan doorga.

Waar mijn zwakke punt zit, is dat ik vaak sociale contacten vóór laat gaan. en dat, terwijl dat sociale contacten zijn, die ik áltijd kan hebben, dus ja, grenzen trekken, prioriteiten stellen.

Het vele informatie-eten (internet, tv-kijken, gamen, lezen) kan mij soms een moe gevoel geven, waardoor ik het idee heb dat ik slaap nodig heb. Maar door lichamelijk in actie te komen, verdwijnt dat vermoeide gevoel, en word ik juist fitter.

Ja, logisch dat men dan moe wordt, teveel aan prikkels, die het organisme wil verwerken.
Ja, en idd, ik herken het; als je dan ipv slapen iets gaat doen, ben je fitter.

Wat ik ook heb geleerd, is niet teveel hooi op je vork.
Ik heb een keer een programma gezien op TV, over gevoelige kinderen,
die ook moesten opletten.
Nou en daar werd het een en andere vergeleken met een (oude?) pc.
Kijk, dan kan je een programma aan hebben staan, dan gaat het goed.
Bij het tweede programma, ja, dan kán je al in de problemen komen als je niet voorzichtig bent.
En heel soms kan je een derde programma openen, maar ja, dan moet je écht wel uitkijken dat ie niet crahst..

En ja, zo ook in het leven, doe je teveel door en naast elkaar, ja, dan kan je echt letterlijk crashen. En ja, dan moet je wel een dag slapen, bijvoorbeeld, of heel veel gas terugnemen. En dan ben je verder van huis dan dat je wel voorzichtig deed en rustig.

Ja, weet je, ik dacht enkele jaren geleden dat ik 'het' allemaal wel voor mekaar had.
Dat was gedeeltelijk ook wel zo.
Maar ja, en sommigen zullen dat onzin vinden, maar ja, ik kwam ook in een soort midlife crises.
Ja, en dan moet je het beeld wat je van de wereld had en van jezelf veranderen.

Iig, bedankt voor je tips, daar is over nagedacht dat zie ik zo.

Met name: 'Gebruik die tijd goed en nuttig'
.
Sterkte! Bedankt dat je me sterkte toewenst.

En...als je de dingen doet, zoals tijd goed en nuttig besteden, ja, dan gaat het vanzelf goed. Weet ik uit ervaring.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 december 2012, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 14:15

Waarom moeilijk doen al shet gemakkelijk kan?
Er is 1 gebod dat alles overheerst, simpeler kan het niet, geloven als een kind dus.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 14:26

De Heilige Geest is een zwaar onderschat persoon, Hij is niet uit te leggen al hoe goed we dat soms ook proberen. De Geest is God.

Alleen als we ons voor Hem openstellen kan Hij ons gebruiken als werktuig om Jezus groot te maken. Het is niet onze geleerdheid over de Geest maar onze instelling naar Hem toe.

Natuurlijk mogen we leren uit de Bijbel eigenlijk moeten, maar wees er op bedacht dat juist het theoretisch ontwikkelen van ons zelf, de Geest sterk heeft benadeeld, vooral in vroeger tijden maar ook nu nog.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 6 december 2012, 18:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:17

ANNETTE792 schreef:

O jee Zieke smiley

Ja, tis wel een les...een keer zó uitgelijden en het gebeurt je nooit meer....

Autorijden kan ook zo verradelijk zijn, toen ik nog autoreed, en er lag een pak sneeuw, ook op de weg, platgereden(was nog niet gestrooid), dacht ik van jeetje wat rijdt iedereen toch langzaam.

Toen eindelijk ik de weg voor me vrij had, dacht hehe zo en nu gassen...Nou dat was kant boord, ik glee zo tegen een stoeprand aan, en had mazzel dat daar geen auto geprakeerd stond...

Nog ff wat: zulke dingen moet je láten doen, is mannenwerk he, eigenlijk, dat strooien en het weggetje vrijmaken Knipoog smiley
Net zoals bollen in de grond: mannenwerk!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 december 2012, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:22

JOL252 schreef:

Ze zeggen dat we hem moeten smeren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:27

Mario: Sinterklaasavond! Lang leve de Hollandse gezelligheid!

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:31

SHANITA130 schreef:
O jee Zieke smiley

Nog ff wat: zulke dingen moet je láten doen, is mannenwerk he, eigenlijk, dat strooien en het weggetje vrijmaken Knipoog smiley
Net zoals bollen in de grond: mannenwerk!!

Tijd voor een beetje emancipatie, trouwens, als je alleen bent zul je het ook zelf moeten doen!
Ik heb een man die 6 dagen per week werkt, dus vrijwel alles in en om het huis doe ik zelf. Eerlijk zullen we alles delen, ook het werk dus.
Hij had trouwens wel heel lief mn autoruiten geschrapt vanmorgen Lachende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:32

JOL252 schreef:

Ik blijf ook steeds hangen in de REM fase...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:54

FRANKT627 schreef:

Die oren alleen al zou ik willen zien....lijkt me leuk!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4850 4851 4852 4853 4854 4855 4856 ... 6194 Volgende
Pagina 4853 van 6194