| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik twijfel ook helemaal niet aan de goede bedoelingen maar het viel me op dat een ieder vanuit zijn/haar eigen situatie reageert.. En geen één situatie is hetzelfde en dus is er ook geen pasklaar antwoord voorhanden.... Jouw situatie is volgens mij best complex dus ik waag me niet aan schoppen onder je kont of wat dan ook.Ik hoop alleen van harte dat je leven weer de goede kant op mag gaan en dat je mensen om je heen hebt die je daar bij kunnen helpen..... |
Ken daar alleen maar Amen op zeggen!!! En dat op de zondag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:27
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | twee keer  |
ow
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:33
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Wat een
Weer of geen weer, prijs de Heer! |
Ik prijs toch meer voor mooi weer dan voor regen en kou, dat ervaar ik niet als een zegen.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:44
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:47
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |  |
Oh, dus jij hebt eigenlijk ook een tien gehaald Jol?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Oh, dus jij hebt eigenlijk ook een tien gehaald Jol?  |
nee die net niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | maar goed we salle het accepteren Wat ik heb gedaan??? net weer een heel aantal kerstkaarten gemaakt, verder gewoon rustig zondag gehouden.. |
Hoeveel kerstkaarten maak jij wel niet? Volgens mij hoor ik je daar zomers ook al over? Zijn ze mooi? dan mail ik wel even mijn adres...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Thanks allemaal voor jullie lieve reacties.. Ach annette soms weten twee meer dan 1 he hihi Ik had Jol ook al een keer ingeschakeld maarre dat was niet voor een cijfer waar ik jullie mening over vroeg Dit vak heb ik heel braaf selluf gedaan Met idd heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel gegoogel  |
Dus eigenlijk heb je gewoon bewezen dat je het in je eentje beter kan dan met onze hulp
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:02
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dus eigenlijk heb je gewoon bewezen dat je het in je eentje beter kan dan met onze hulp
 |
Dus .... !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik twijfel ook helemaal niet aan de goede bedoelingen maar het viel me op dat een ieder vanuit zijn/haar eigen situatie reageert.. En geen één situatie is hetzelfde en dus is er ook geen pasklaar antwoord voorhanden.... Jouw situatie is volgens mij best complex dus ik waag me niet aan schoppen onder je kont of wat dan ook.Ik hoop alleen van harte dat je leven weer de goede kant op mag gaan en dat je mensen om je heen hebt die je daar bij kunnen helpen..... |
Ja, die opmerking had verkeerd kúnnen vallen, van 'schop onder je kont'...en zéker bij mensen die niet doorhebben, in de trant wat Roelande ook zei....was het maar zo makkelijk, tis niet gewoon ff geen zin hebben, al komt dat natuurlijk ook voor. Het is een psychisch niet op kunnen brengen nu en dan, en ook vaak, en weer periodes van minder vaak, dus erg wisselend. En als je het dan toch doet, loop je dikke kans op acute migraine, ernstige duidzeligheid en misselijkheid, angst paniek etc.
Ik sta op de lijst voor H. Houdelijke hulp.
Ja, ik zou soms iets ook anders zeggen, maar ja, dat had ik jaren geleden ook niet hoor, dat komt door veel lezen en ervaringen.
Enfin, dat is het voordeel als je mensen zoals op een forum zoals dit langer kent, ja, dan weet je, ik dus dat ze het postief bedoelen. Net zoals je ook zei dat je daaraan niet twijfelt, en jij jezelf niet zou wagen aan deze uitspraken. Ja, ik ook niet.
En idd belangrijk is, dat het wel goed bedoelt is, ja, dat voel je aan he? En andere zinnen mij wel erg goed doen, en ja, er zit wel een gedeeltelijke waarheid in. De keren dat ik het wel op kan brengen, me beter voel, ja, dan wil ik ook idd dingen doen, en niet verschuilen achter een soort valse 'ziektewinst', en ipv iets te doen, nog ff te slapen oid.
Ja, en dan zijn die postings voor mij erg veel waard, ook al staat er een zin in, die ik zelf anders of niet zou zeggen 
Kijk even wat voorbeelden: doorzettingsvermogen is erg belangrijk...zelfmedelijden: het ís goed om, tot een bepaalde hoogte zelfmedelijden te hebben. Bijvoorbeeld mede te voelen met wat het kind in jezelf heeft moeten ondergaan. Alleen, en dit is wat ik denk dat Leanne bedoelt...dat moet men natuurlijk niet elk dag de gehele dag doen. Maar nu en dan op zijn tijd, passie voor mezelf te hebben, mezelf te begrijpen, dat lijkt me erg gezond ook voor me vooruitgang.
Mijn reformatorische psycholoog was bezorgd; ik zat de wreedste dingen die mij waren overkomen te vertellen alsof ik het over het weer had. zonder een greintje emotie. En hij vroeg bezorgd of ik weleens huilde...
De andere kant is volledig doorslaan en alleen nog maar negatief zijn, dat is niet goed voor jezelf en omgeving.
Ook daar: de gezonde balans-middenweg.
Kijk en dit vind ik dan heel tof ook: | Quote: | Leanne: Ik heb vandaag een K..dag dus heb ik mijn mooiste kleren aangetrokken,opgetut,eten klaargezet voor de kinderen en nu ga ik lekker werken,als ik dan thuiskom is de dag al bijna om en kan ik een beetje trots op mezelf zijn
Go for it! |
Hier zit zoveel waarheid in, je ondanks hoe K@# je je voelt, toffe kleding aandoen, je haar doen, en dan, ervoor gaan. Wat het ook is dat je moet en of wil doen op dat moment.
En dan Annette : | Quote: | Je hebt helemaal gelijk Leanne, niet alles in het leven is leuk en regelmatig moet er gewoon iets gebeuren waar je geen zin in hebt. Zet de radio aan of een cd op en hup, met frisse tegenzin aan de slag. Als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd en is het lang zo erg niet als dat je er tegenaan zit te hikken. |
Ja, het is een opbeurende posting. Dat ík niet de enige ben, iedereen heeft 't nu eenmaal(weleens, de een veel, weing, ertussenin) moeilijk, dus oa geen zin in dingen die moeten gebeuren, en ja, als het klaar is, bén je blij, dat is een feit!
En ja, uit ervaring wéét ik dus dat aan de gang gaan veel beter is dan uitstellen.
Dus ja, dat beurt me op, net als de posting van Leanne, ik denk gevoelsmatig aan te voelen dat het zo bedoelt is, en dat feit alleen al doet mij zo goed :)
Eveneens Erika: ze omschrijft het goed; je zelf bijmekaar rapen...Ja, soms moet dat. Maar ja, zoals zovaak heb je én, én. Je kan jezelf wel bijmekaar rapen, maar ja dan moet je je toch wel redelijk voelen, voel je je slecht gaat deze vlieger niet op. Met slecht, bedoel ik ook écht slecht.
En dan weer Annette: | Quote: | Is dat misschien niet juist het probleem, dat je zoveel vrijheid hebt en er zoveel kan als je er zin in hebt, maar het moet niet? Als er iets moet blijk je opeens veel meer te kunnen dan je denkt! |
Helemaal waar! als iets moet, zet je er alles voor aan de kant.
Voorbeeld: Ik heb vanavond een filmavond afgezegd, want ik moet morgen werken, anders krijg ik mijn medicijnen niet meer. Ja, die maatregel is ws ook uit wanhoop bij de hulpverlening geboren. Maar ja, anders was ik wel film wezen kijken en ik was vrijdagavond ook al weg urenlang, dus ja, dan weet ik dat ik veel meer risico loop dat dat morgen niet gebeurt, en ja, nu hebben 'ze' er een stok achter de deur gedaan.
Ja en dan adviezen en ervaringen van Roady en Visser, Margreet en Zeeland, ja, ik leer ervan en doet me erg goed!!!!
En ja, enkele jaren geleden had ik er wat van gezegd: jezelf bij mekaar rapen en 'schop onder je kont', ja werkt niet als je écht niet meer kan...maar ja wel als je wel kan en geen zin hebt... En de toon is positief en ik ken de mensen al langer...
En idd, wat Mar zegt: | Quote: | Daarna een bemoedigende chat van CM doet wonderen!... |
Ja, ondanks de 'clown smiley'; het ís wel zo, ik ervaar het zo namelijk.
Mensen zouden elkaar (nog) meer moeten(willen, ik haat het woordje 'moeten';) bemoedigen en ervaringen uit wisselen.
Mij deden alle reacties erg goed, ook die van Roelande ROELANDE345 schreef:
| Quote: | | He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis, |
Ja, klopt, gelukkig weet ik al zoveel dat ik me geen stempels laat opplakken ;), was eerst niet zo hoor... En ja, men bedoelt het goed...!!!
Ik sta op de wachtlijst voor HH, door een P verpleegkundige, en ja, niet te streng....of overmoedig...leer je ook op therapie....een grens, is een wens, om verder, te gaan... Loesje....
Ik vind het wel moeilijk als mensen het nog moeilijker hebben dan ik, wat moet je dan zeggen?
Als iemand een erge ziekte heeft, zoals een zwager van mij, is het 'makkelijker' dat ie ongelovig is, want ja, dan kan je over de hemel praten. Als derhalve iemand ziek is in je omgeving die al gelooft, ja, dan over de hemel beginnen? Ook al geloof ik er zelf wel heilig in.
S. die moeite heeft als iemand een erge ziekte heeft, om wie ze geeft.
Nogmaals, zo heel erg bedankt voor alle reacties, en al zo snel, dat doet en deed me zó goed! (geen reactie had me ook geod gedaan omdat ik weet, men leest..)
Eigenlijk zou dit ook een forum van bemoedigen moeten zijn, ik weet dat dat via mail onderling al gebeurt.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.
EEuwig leven...Dus net zoals het heelal oneindig is...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 9 december 2012, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:13
|
|
|
|
Als je nu 18 keukenkastjes hebt en 14 laden en straks 7 kastjes en 2 laden en je gooit/geeft de helft weg, dan kom je toch nog 2 kastjes en 5 laden tekort??????
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 9 december 2012, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:20
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Nee, die stuur jij toch elke week naar mij door?  |
...klikspaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo  |
Zooooooo, wat knap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zie je, je kan veel meer dan je denkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Houden zo!
Ik ben zo blij voor jou !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:38
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als je nu 18 keukenkastjes hebt en 14 laden en straks 7 kastjes en 2 laden en je gooit/geeft de helft weg, dan kom je toch nog 2 kastjes en 5 laden tekort??????  |
Haha, hogere wiskunde?
En dat op zondag, moet dat nu echt ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Dus .... ! |
.....zijn wij afgekeurd voor doktersassistente en doet ze voortaan zelf haar huiswerk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:51
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als je nu 18 keukenkastjes hebt en 14 laden en straks 7 kastjes en 2 laden en je gooit/geeft de helft weg, dan kom je toch nog 2 kastjes en 5 laden tekort??????  |
Haha nee volgens mij heb je dan gwoon spullen teveel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:54
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Haha nee volgens mij heb je dan gwoon spullen teveel |
Ja, zomaar ineens ... van groot naar kleiner denken is effe wennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 22:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | op de een of andere manier heb ik een diep wantrouwen jegens de nederlandse justitie. en dan niet via wereldvreemde websites maar uit eigen ondervinding. justitie in nederland is corrupt en fascistisch.
deze "dader" past gewoon niet bij het plaatje zoals kort na de moord naar buiten kwam, maar past wel perfect in het wensplaatje van justitie.
daarbij... wie controleert het NFI????? |
Ja...
Wie conrtoleert..?
Het nieuws?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 00:45
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | zooo.....denk je dat??...weet je dat????...hoop je dat??  |

ff kijken naar de 3 smiley's die er achter staan
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op maandag 10 december 2012, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 07:30
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | 
ff kijken naar de 3 smiley's die er achter staan |
Dat zijn leuke smileys
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 10:04
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | .....zijn wij afgekeurd voor doktersassistente en doet ze voortaan zelf haar huiswerk  |
Afgekeurd??? Op et einde van de rit zijn wij eigenlijk de doktersassistentes en niet Erika...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 10 december 2012, 10:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 10:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Afgekeurd??? Op et einde van de rit zijn wij eigenlijk de doktersassistentes en niet Erika...  |
Mag jij dan ook zo'n leuk wit schortjasje aan Frankt??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 11:46
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | hoi allemaal,
na enig overleg zijn we er uit; picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen; we hopen op zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos" te gaan met elkaar.
het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.
Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... ) menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......; http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71
daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!! vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!
mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0
dus;
vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in; restaurant "uilenbos" Engweg 61, 6741 KC Lunteren (GPS: Beukenlaan 5) Tel. 0318-48 23 27
voorlopig hopen mee te gaan;
- roelande345, 53 jaar, regio 0342 - hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar - margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar - mamy994, 57 jaar, regio 0113 - "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar - pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond - johanurd092, 36 jaar, regio 0521 - tah315, 48 jaar, regio 035 - folef327, 46 jaar, regio 050 - willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar - bram - barman?
. |
ff weer up en mn kleinkinderen eraf gehaald
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:08
|
|
|
|
Snel alles afschilderen in huis en dan behangen. Volgende week komen de vloerleggers en daarna vrolijke kerst en jaarwisseling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:12
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | .....zijn wij afgekeurd voor doktersassistente en doet ze voortaan zelf haar huiswerk  |
Hey damens die 10 heb ik aan mezelf te danken ja! Dat waar jullie bij geholpen hebben was de opzet voor de opleiding Maar goed ik weet weer wie mijn vriendinnen zijn
Moest ik nog komen verven Jol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoeveel kerstkaarten maak jij wel niet? Volgens mij hoor ik je daar zomers ook al over? Zijn ze mooi? dan mail ik wel even mijn adres...  |
Ik maak ze in etappes net wanneer ik zin heb maar tegen de kerst tja dan moeten ze wel klaarzijn he maarre vollgens mij heb ik er nu genoeg of bijna genoeg...
Jou adres.....die je weet wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:18
|
|
|
|
Men noemt dat erg veel spullen te hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:34
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik maak ze in etappes net wanneer ik zin heb maar tegen de kerst tja dan moeten ze wel klaarzijn he maarre vollgens mij heb ik er nu genoeg of bijna genoeg...
Jou adres.....die je weet wel  |
Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook  |
Tsja..... misschien mag je óók wel meehelpen kerstkaartjes maken, als je het héél lief vraagt??........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:46
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja..... misschien mag je óók wel meehelpen kerstkaartjes maken, als je het héél lief vraagt??........  |
...knippen en plakken is niet aan mij besteed. Op het internet lukt dat nog maar niet met die kerstkaarten.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |