ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4869 4870 4871 4872 4873 4874 4875 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 12:55

FRANKT627 schreef:
Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook Boze smiley

Dat noemen ze slim delegeren Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 12:56

STEENTJE178 schreef:
Tsja..... misschien mag je óók wel meehelpen kerstkaartjes maken, als je het héél lief vraagt??........ Knipoog smiley

Dan moet het wel met een Lachende smiley gevraagd worden en niet met een Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 13:05

ROELANDE345 schreef:
Mag jij dan ook zo'n leuk wit schortjasje aan Frankt?? Clown smiley

mag ik dan een je haar kammen??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 13:10

ERIKA129 schreef:
Hey damens die 10 heb ik aan mezelf te danken ja! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dat waar jullie bij geholpen hebben was de opzet voor de opleiding Boze smiley
Maar goed ik weet weer wie mijn vriendinnen zijn Huilende smiley, smiley in tranen

Moest ik nog komen verven Jol Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je moet niks Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt. Maar je mist dan wel de geweldige energiegevende kleuren waar je weer van kan opladen voor je volgende 10.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 14:11

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag gewoon wat jij onder een New Age bolwerk verstaat, niets meer en niets minder....jammer dat je er geen antwoord op geeft, nu blijft het vaag....

Zal ik een poging wagen? Een nieuw topic maar, dat houdt het wat overzichtelijker. 't Is wel een heel praktisch thema, want elk mens heeft er mee te maken, en elk mens heeft de opdracht de bolwerken neer te halen (dit noemen ze ook wel: slechten).

Een bolwerk kun je zien als een geestelijke muur.
Een muur die tussen God en iets anders instaat. Omdat bolwerken zich bevinden in de geest van de mens, zorgen die bolwerken dus voor een scheiding tussen God en de mens. En daarmee ook voor een scheiding tussen mensen onderling.

Als alle relaties zouden bestaan uit zuivere liefde, zouden er geen bolwerken bestaan. De Heilige Geest van God zou dan volledig de ruimte hebben en er was geen kwaad aanwezig.

Met het uitspreken van de eerste leugen door de slang (Je zult als God zijn, als je eet van de boom van kennis van goed en kwaad), en vooral door het GELOOF HECHTEN hieraan door de mens en daarna het HANDELEN ernaar, kwam het eerste bolwerk tot stand: met het hechten van geloof aan de leugen van satan, ontstond direct een muur tussen God en de mens. De mens verstopte zich, en de relatie tussen de mens en God was verwoest. Het zuivere was kapotgemaakt. Je kunt zelf lezen hoeveel ellende en schade er uit deze ene leugen van de duivel is ontstaan. Al snel kwam de eerste moord, de dood had zijn intrede gedaan, er was opeens jaloezie, er werd gemanipuleerd etc etc.

Een bolwerk kan uitgroeien tot enorme grootte. Als er maar wordt doorgebouwd op een leugen (bijvoorbeeld: Je kunt als God zijn) dan wordt dat geestelijke gebouw steeds groter. Het nadeel is wel: als er gebouwd wordt op een leugen, zal het gebouw geen stand houden. Vroeger of later zal het instorten en vernietigd worden. Waarom? Omdat alleen dat wat op Gods Woord gebouwd wordt, betrouwbaar zal blijken te zijn. Niet voor niets wordt Jezus vergeleken met een rots waarop je je leven kunt (dient te....) bouwen.
Want de waarheid is: dat wij nooit als God zullen worden. Het is een leugen en daarom deugt het niet.

Het is dus heel zwart-wit: Je bouwt je leven op Jezus, de enige Rots die zal standhouden, of vroeger of later stort je huis in, loop je vast, etc etc.

Voordat ik zelf de waarde van Jezus ontdekte, had ik me vrij lang verdiept in de new age. Ik was er ook van overtuigd dat "god in jezelf moest zitten". Dat klonk toch best aardig?
Toen ik eenmaal wel Gods liefde had gevonden, heb ik echt ondervonden dat dit bolwerk (dat zijn dus alle overtuigingen en gedachten die gericht waren op die leugen "je kunt als God zijn") dat dit bolwerk tussen mij en God instond. Het kostte me letterlijk jaren om dit bolwerk helemaal neer te halen. Wat een kostbare tijd had ik verspild door me met leugens bezig te houden. Feitelijk diende ik satan door me in de new age te verdiepen. Maar ja, als je niks met Jezus hebt, ben je automatisch satans dienaar (lees: slaaf). Het is niet gek dat ik daardoor vastliep en doodongelukkig bleef en werd.

Het is een machtig wonder als een mens tot Jezus komt, en de Heilige Geest ontvangt. Deze Geest is de Geest van waarheid, en die liet mij het leugenachtige van de new age zien.

Het heeft er dus alles mee te maken waarop je bouwt, en hoe je bouwt als mens. En ook: waarop je vertrouwt als mens.

Als het gaat om de new age, dan is dit echt een GIGANTISCH bolwerk dat miljarden mensen wereldwijd misleid. En toch: dit bolwerk zal volledig neergehaald worden. Er zal niets (!!) meer van overblijven.

Ik geef nog een paar voorbeelden uit eigen leven van bolwerken.
Angst is een bolwerk dat ik ben tegengekomen.
Als je angstig bent, denk je geheel anders, je handelt anders, je voelt je anders etc. Het kost me nog dagelijks tijd om dit bolwerk klein te houden en te leven naar Gods Woord. God zegt "Ik hou van jou" - en dus is mijn angst ongegrond. Toch betrap ik me erop dat ik nog vaak handel naar angst, in plaats van liefde.

Haat is een bolwerk. Als mensen zondigen tegen mij, dan word ik gekwetst. Het is ook weer Gods liefde en Gods Woord die mij kunnen doen vergeven waardoor ik liefdevolle gedachten kan denken over die ander in plaats van haat-gedachten en wraakgedachten.

Onvergevingsgezindheid is ook een bolwerk.
Je lekker koesteren aan je boze gevoelens, er veel over praten (met anderen) en intussen letterlijk ziek worden van al die haatgevoelens.
Pas toen ik werkelijk kon vergeven, werd ik ook vrij van allerlei negatieve gevoelens. Maar ook hier geldt: het is een kwestie van bijhouden.

Eigenlijk moet je als mens voortdurend op je hoede zijn wat je denkt, en hoe je denkt over iemand. Spreuken roept ons zelfs op ons hart te bewaken boven al het andere. En ook dat we elke gedachte gevangen moeten nemen!

Tot zover maar even.
Ik hoop van harte dat het een klein beetje helderder is geworden.

Ik vond nog een mooi stuk over "bolwerken" en "geestelijke strijd".
http://workersforjesus.punt.nl/?id=586747&r=1
Voor degenen die echt geinteresseerd zijn, het is de moeite waard om het te bestuderen.

Laatst aangepast door
ROADY558
op maandag 10 december 2012, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:14

Goed geformuleerd.

Bolwerk is een muur dat iemand om zich heen bouwt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:17

ROELANDE345 schreef:
ff weer up en mn kleinkinderen eraf gehaald

De gezelligheid veranderd er niet door. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:20

ANNA415 schreef:
Dat zijn leuke smileys Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lijkt op een match Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:23

Precies Shanitha.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:27

WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta je onder een new age bolwerk???? Dat klinkt me zo vaag in de oren......

"Gij zult gelijk zijn aan God". Dat is het bolwerk.
Het was toch hetgeen waar Eva (vrouw) op in is gegaan???

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 17:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:36

JOL252 schreef:
Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw.
"Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziërs 5:22 t/m 24).
"Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).

Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig.

Klopt Jol, het is niet zo dat een man het hoort te zien vanuit hiërarchie.
Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. Welke vrouw ziet deze taak in deze wereld???
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:43

MARITIME853 schreef:
Klopt Jol, het is niet zo dat een man het hoort te zien vanuit hiërarchie.
Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. Welke vrouw ziet deze taak in deze wereld???

... taak ...?
Als het een taak is of wanneer het een taak wordt ben ik weg. Zieke smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:45

MARITIME853 schreef:

Kotsende smiley hier word ik nou echt misselijk van... ADAM!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:05

MARITIME853 schreef:

Mijn vorige reactie was even een schot rechts voor de boeg maar laat ik ook staan want is authentiek. Waarom reageerde ik zo? Omdat met deze stelling die jij hier neer plant onder meer een groot onrecht de wereld in is gekomen waarmee vrouwen klein en onder wordt gehouden. De geschiedenis staat bol met verhalen vanuit het christendom waarin mannen met die stelling in de hand menen te mogen regeren, heersen, onderdrukken.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 10 december 2012, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:08

De zogenaamde "New Age" leert idd dat we als God kunnen wezen, en daar is niets nieuws aan, lees Gen.3:5 maar. De duivel bouwt een bolwerk vol leugens zodat alles wat in de "New Age" gezegd wordt, heel aannemelijk klinkt, dat is het bolwerk.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:13

bolwerk
boel werk
laat je leiden
door de Heilige Geest
geslecht
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:15

JOL252 schreef:
... taak ...?
Als het een taak is of wanneer het een taak wordt ben ik weg. Zieke smiley Verraste, verbaasde smiley

Taak is waarvoor een vrouw geschapen is. Net zoals waarvoor de man voor geschapen is door de Schepper!!

Tja, het blijft moelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:16

JOL252 schreef:
Mijn vorige reactie was even een schot rechts voor de boeg maar laat ik ook staan want is authentiek. Waarom reageerde ik zo? Omdat met deze stelling die jij hier neer plant onder meer een groot onrecht de wereld in is gekomen waarmee vrouwen klein en onder wordt gehouden. De geschiedenis staat bol met verhalen vanuit het christendom waarin mannen met die stelling in de hand menen te mogen regeren, heersen, onderdrukken.

en! ligt in het verlengde van het "zijn bloed kome over ons en onze kinderen" aan het adres van de joden waarmee men dacht te kunnen handelen in naam van God.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:19

MARITIME853 schreef:
Taak is waarvoor een vrouw geschapen is. Net zoals waarvoor de man voor geschapen is door de Schepper!!

Tja, het blijft moelijk.

Idd is Eva geschapen voor Adam, omdat Adam zonder Eva niet compleet was.
Maar andersom geldt ook hetzelfde, natuurlijk. Zonder Eva kreeg Adam ook geen kinderen, was hij evengoed alleen etc.

Maar het begrip "taak" roept misschien een "allergische reactie" bij mensen op, als zijnde een plicht, een eis, iets onprettigs.
En dat terwijl het juist fijn is om bij een man, resp. vrouw, te mogen horen, elkaar aan te vullen, lief te hebben etc. etc......
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:20

JOL252 schreef:

Natuurlijk..... Eva, daar zijn wel pillen voor!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:20

JOL252 schreef:

Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:22

MARITIME853 schreef:

Wat bedoel je?
*legt even geen link tussen misselijkheidspillen en dit topic*

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 10 december 2012, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:23

MARITIME853 schreef:

Tja, het blijft moelijk.

-Voor welke taak is de vrouw geschapen?
-Waar is de man voor geschapen?
-Wat blijft moeilijk?

En ik heb gistermorgen nog een aantal vragen gesteld in het topic vreze des Heren, misschien kun je die ook gelijk beantwoorden.

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 10 december 2012, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:23

JOL252 schreef:

Je mist een reactie op een andere topic.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:26

STEENTJE178 schreef:
Wat bedoel je?

dat komt omdat de juiste link niet wordt gelegd, dan kom je al snel op het antwoord : een pilletje.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:26

MARITIME853 schreef:
Je mist een reactie op een andere topic.

Zeker niet. Maar jij mist het inhoudelijke van mijn reactie.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 10 december 2012, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:27

Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. [quote ]

kijk es bij de witte werkster als je een hulp zoekt......
Een vrouw is wel meer dan dat net zo als een man dat is.....zo'n opmerking kwetst een vrouw...( ben ik niet meer waard dan alleen een hulp?? Goed voor het huishouden en meer niet???))
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:29

STEENTJE178 schreef:
Wat bedoel je?

Dat kan kloppen omdat jij letterlijk de reactie leest en opvat.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

JOL252 schreef:

Lachende smiley Lachende smiley
Moest wel lachen om je reactie Jol, volgens mij kwam het er nogal fanatiek uit.
En ik snap je wel maar het staat er toch echt in Genesis 3 en in Tim 3 :14 staat dat niet Adam werd verleid maar Eva en zij overtrad Gods gebod staat er. Natuurlijk vind je ook dat God Adam verantwoordelijk houdt. Maar het feit dat Eva verleidt werd blijft bestaan
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

JOL252 schreef:
Zeker niet. Maar jij mist het inhoudelijke van mijn reactie.

ik VREES met grote VREZE dat dit topic uit de hand gaat lopen.... Boze smiley

Laatst aangepast door
TINK100
op maandag 10 december 2012, 18:30
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4869 4870 4871 4872 4873 4874 4875 ... 6194 Volgende
Pagina 4872 van 6194