| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:40
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Daar heeft een mens aan voorafgaand eerst (zelf)inzicht bij nodig.. en dan nog kan het verschil in inzicht blijven.
De mens heeft jarenlang, eeuwenlang de bijbel zo ingegoten gekregen die veelal in perioden vertaald is waar vrouwen in de samenleving met vijandelijke- en argusogen bekeken werden en onderdrukking leden. Binnen deze culturen ontstonden vertalingen en interpretaties. Ook onder toezicht van een vrouw-vijandelijk gezinde keizer, Constantijn die een grote vinger in de pap had bij het verspreiden van deze vertaling. In die vertalingen en interpretaties stond de vrouw ergens in het rijtje van goederen en vee. Sommige omschrijvingen van hoe men de vrouw ervoer spreken hun eigen taal.
Hoe dan ook, ik geloof dat het anders bedoeld is dan de visie zoals hier in dit topic meermalen neergezet. Hoe anders kan er ooit een liefdesrelatie ontstaan in alle vrijheid en zonder wantrouwen aan de basis jegens je partner?
En ja aan de ene kant zijn vrouwen ... maar ook mannen ... slachtoffer van dergelijke overtuigingen. Aan de andere kant hebben we ons eigen verstand, onderscheidingsvermogen én verantwoordelijkheid om te onderzoeken wat God bedoelde en te strijden tegen de leugens (bolwerken) in ons leven.
Persoonlijk doet het me ongelooflijk zeer dat ik jaren en jaren geloofd heb in de hiërarchie zoals hier uit de doeken gedaan... Maar ik geloofde er in met heel mijn hart. Dus in dienstbaarheid aan God vocht ik om die vrouw te zijn en te blijven door die "liefde" waarover hier gesproken wordt na te streven, uit verlangen naar gehoorzaamheid. Wat kom je dan bedrogen uit als je wakker bent en ontdekt hoe het je als mens, als vrouw heeft ondermijnd. |
Goed verwoord, Jol, en heel herkenbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:44
|
|
|
|
Straks patat met kroket en een flinke klodder mayonaise. Even ter aanvulling op de vandaag verbruikte calorietjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:49
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Klopt , maar de bonen moeten wel een uurtje of 8 in de week. dus eigenlijk wel weer een week, maar niet de zelfde  |
Dus...gewoon...behoorlijk in de BONEN!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:49
|
|
|
|
Mijn vader zei vroeger wel eens gekscherend : "Ik ben het hoofd"en dan zei mijn moeder : "en ik ben de nek, maar als ik niet draai, blijf jij ook gewoon stilstaan!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:53
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Je hebt gelijk hoor Jans, heb het al veranderd in geven en ontvangen.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:59
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Een eerlijke oprechte reactie. Dat waardeer ik. Dat de vrouw onderdrukt wordt door "hierachie", is nooit Gods bedoeling geweest en nog niet. |
okay... dank voor je woorden.
Voor mij blijft staan wat je naar voren bracht in dit topic en wat mijns inziens een bepaalde zienswijze blijft naar de vrouw toe waar ik niet blij van wordt en meerderen met mij...
Het zij zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:59
|
|
|
|
Haha...
Eventjes voor 9enen naar AH voor een magnetronmaaltijd
S. die al 5 kilo is afgevallen door een lijst van de doktersass. eigenlijk voor diabetici, maar ook gezond voor gezonde mensen....
Met groen, wat mag+ hoeveelheden, oranje: soms, rood: incindenteel.....
Álles staat op die lijsten erg uitgebreid.....
Is een tip...heeft me namelijk totaal geen moeite gekost..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:00
|
|
|
|
Het zou je sieren als je de vrouwen die je hebt gekrenkt en met veel moeite hun huwelijk beëindigd hebben als gevolg van de behandeling door types, die de bijbelteksten op deze gruwelijke wijze in praktijk brachten, je excuses aan zou bieden. { quote van Thomas}
ik hoef geen excuses....tegen domheid kun je gewoon niet op......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:15
|
|
|
|
Ik word overal blij van: zo zie je maar wat een hulpverlener voor wonderen doet, als je zelf meewerkt door voldoenden kennis, en God meewerkt...
Kan ik nu zeggen: 'Ik word overal blij van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:41
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Door omstandigheden komen wij morgen niet....................! Wel een fijne middag en hopelijk op droog weer! Groetjes Joannie |
Jammer!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:53
|
|
|
|
|
Kan ik 'last minute' nog aanschuiven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:57
|
|
|
|
| CARRY445 schreef: | | Kan ik 'last minute' nog aanschuiven? |
tuurlijk Carry!! Gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:01
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | tuurlijk Carry!! Gezellig |
Super. I'll be there!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:10
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Nee hoor, helemaal niet! Niets is zeker in het leven, jij denkt dat het zo is, prima toch? En het is onzin te schrijven dat je dan beter in niks kan geloven als je toevallig die absolute zekerheid niet hebt, dat is pas arrogant! en dan het volgende bagger:
Dat is theoretisch ook zo maar vergeet niet hoe je beschadigd kan worden door die kleine groep mensen..de bagger die over je heen gegooid wordt is hier niet mis hoor.....mensen waar je voorheen leuk mee omging veranderen dan in een soort haatwezens en denken dat ze van alles over je mogen schrijven en vinden en dat allemaal in de naam van God.......
Hier wordt over herarchie gesproken, waarop gereageerd wordt en zijn gevolgen heeft.
Dat zij vere van mij...... | Je reageert op Thomas maar citeert mijn tekst? Dat kan echt niet maritime
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | De Advent is een tijd van komst, verwachting. Elk jaar herdenken we de komst van Hem, de geboorte van Jezus. Is het ook voor ons, de gewone sterveling, een tijd van komst en of verwachting? Elk jaar denk ik over deze vraag na. Mogen we nog wat verlangen? Of moeten we afwachten wat ons gegeven wordt. Moeten we zelf iets ondernemen of moeten we afwachtende houding aannemen? Sint Augustinus, schreef ooit eens 'Het verlangen bidt altijd...'. Ja, dat is ook wel zo, merk ik bij me zelf op. Dus, als ik iets verlang dan hoop ik ook en dan blijft er nu nog de vraag over of ik zelf iets moet ondernemen of maar gewoon moet afwachten. Eigenlijk vind ik de Advent en de kersttijd...
...een moeilijker tijd om over na te denken dan de veertigdagentijd die uitloopt naar het paastridium en uiteindelijk belandt op Pasen zelf. Zelf vind ik de Goede week, de laatste week voor Pasen, een hele sterke tijd. We zien dan dat op een paar dagen zoveel veranderen kan. We zien dat Jezus als de grote held wordt binnengehaald. Nadien doet hij tijdens het laatste avondmaal bepaalde uitspraken die vreugde inhouden maar ook veel pijn omvatten. Denken we maar aan het feit dat Hij zijn verrader en verloochenaar aanduidt. Het verraad, de valse beschuldigingen, de bespottingen, de vernederingen, de gruwelijk doodstraf en het uiteindelijke sterven. Het is niet niks. Wat mij dan nog het meeste pijn doet is dat het allemaal onder de ogen van Zijn moeder gebeurt. Wat moet Maria niet geleden hebben wanneer ze zag en hoorde wat met haar zoon gebeurde. De grote boodschap van dit alles is, is dat we na de dood de verrijzenis zullen meemaken. Ooit zullen we voor Zijn aanschijn treden. We zullen ook verenigd worden met diegene die ons voorgingen naar het Vaderhuis. Maar, dat is iets voor later. Ondertussen zijn we hier nog op aarde. We moeten deze tijd van komst en/of verwachting, de Advent en Kerst, nog doorlopen. Laten we hopen dat ons er nog veel moois te wachten staat. |
Het zijn mooie woorden Frank en zo vOnd ik het ook altijd echter nu ervaar ik weini van het feest van het licht en ik denk met mij meerderen. Soms is de realiteit van je leven zo zijn dat alle licht verhalen een ver van je bed verhaal zijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 14 december 2012, 18:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ben je dan in Bergen Op Zoom?...ja, dan gaan we daten...  |
Je blijft wel een beetje uit de buurt hè? Straks wil Zeeland ook nog mee gaan wandelen .
Hier regent het. En morgen is het droog denk ik .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aangezien ik de liefste van het forum ben zal ik van jou ook zeker een bloemetje krijgen...  |
Kijk , daar zouden alle CM-mers gelijk blij van worden .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Het zijn mooie woorden Frank en zo vOnd ik het ook altijd echter nu ervaar ik weini van het feest van het licht en ik denk met mij meerderen. Soms is de realiteit van je leven zo zijn dat alle licht verhalen een ver van je bed verhaal zijn |
Inderdaad, W-tje, ik begrijp je heel goed. Voor mij is sinds de breuk met het abdijleven geen kerstmis meer. Al 8 jaar dus. Desondanks is het toch nog steeds een tijd van 'komst' of 'verwachting'. Het woord of begrip feest is er al lang niet meer bij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:59
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | he niet zo snel ik zit in Oosterhout Brabant maar als je liever met jezelf gaat wandelen............... en ik wil ook niet met zo'n jokkebrok  |
hé hé hé, Roel, ik jok niet brok hoor...het regende hier echt wel.
...in Oosterhout zijn 2 abdijen. Vroeger waren er drie en Oosterhout werd wel eens de Heilige Driehoek genoemd. Helaas zijn er nu nog maar 2 vrouwelijke abdijen. De Benedictinessen en de Norbertinnessen. Misschien kunnen we er eens naar een gebedsdienst gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:04
|
|
|
|
Weer een schiepartij in de USA. Er vielen 27 doden waaronder 18 kinderen. Waarom eigenlijk?
Weer worden mensen, gezinnen, getroffen door dit leed. Nooit meer hun kinderen of geliefden gezien, nooit meer kerst, nooit meer zoveel...Soms begrijp ik deze wereld niet meer. Maar nu veralgemeen ik en dan is ook niet netjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:32
|
|
|
|
Vanavond brand ik een kaarsje van verwachting en hoop ... voor jou ...

http://www.youtube.com/watch?v=_vEjt280PDo
Jol
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 14 december 2012, 19:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:43
|
|
|
|
Een mooi gebaar...een mooie intentie...zo brandt er hier ook al dagen een kaarsje voor iemand die ik graag heb...een kaarsje symboliseert het licht of het Licht...het licht van een kaarsje kan doorgeven worden zonder dat het eerste kaarsje er onder lijdt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Weer een schiepartij in de USA. Er vielen 27 doden waaronder 18 kinderen. Waarom eigenlijk?
Weer worden mensen, gezinnen, getroffen door dit leed. Nooit meer hun kinderen of geliefden gezien, nooit meer kerst, nooit meer zoveel...Soms begrijp ik deze wereld niet meer. Maar nu veralgemeen ik en dan is ook niet netjes. |
Frank,
Wat ik niet begrijp: Dit hier is een christelijke site. Dusss, je kan aannemen dat degenen die hier opzitten ook christelijk zijn.
Nou, dan geloof je toch dat die mensen naar de hemel zijn, anders zou God niet rechtvaardig en Liefde zijn, zoals staat in de bijbel.
Is dat niet nu juist Dé Troost: 'dat de dood geen prikkel meer heeft', 'dood waar is uw prikkel?' in Korinthiers.
Snappie?
Mijn ergste moment: ben ongesteld, maandv. vergeten te halen, kan ik weer helemaal terug naar AH, en da's zeker 2 minuten lopen Ja, en in de regen, maar ja, ik kan dan wel weer even een sigaret roken
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 14 december 2012, 19:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:47
|
|
|
|
Dan hoort het zeker niet thuis onder de klaagmuur...
Het is juist een weg naar vrede...vriendschap...verdraagzaamheid en liefde...
Mooi!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:49
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dan hoort het zeker niet thuis onder de klaagmuur...
Het is juist een weg naar vrede...vriendschap...verdraagzaamheid en liefde...
Mooi!!!! |
Ik zette het bewust onder de klaagmuur. Dat kan heel goed samen. Ik brand het in een klacht en in een gebed om hoop voor degene die ik even mee draag ... De muur zit vol met briefjes van hoop, verwachting... vandaar. Soms steek je een lichtje aan als de ander het zelf even niet kan. Daarom..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Weer een schiepartij in de USA. Er vielen 27 doden waaronder 18 kinderen. Waarom eigenlijk?
Weer worden mensen, gezinnen, getroffen door dit leed. Nooit meer hun kinderen of geliefden gezien, nooit meer kerst, nooit meer zoveel...Soms begrijp ik deze wereld niet meer. Maar nu veralgemeen ik en dan is ook niet netjes. |
Wat een vreselijk bericht Frank...ik had het nog niet vernomen....
En dat jij de wereld niet meer begrijpt....begrijp ik.... Dit is toch erg!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Frank,
Wat ik niet begrijp: Dit hier is een christelijke site. Dusss, je kan aannemen dat degenen die hier opzitten ook christelijk zijn.
Nou, dan geloof je toch dat die mensen naar de hemel zijn, anders zou God niet rechtvaardig en Liefde zijn, zoals staat in de bijbel.
Is dat niet nu juist Dé Troost: 'dat de dood geen prikkel meer heeft', 'dood waar is uw prikkel?' in Korinthiers.
Snappie?
Mijn ergste moment: ben ongesteld, maandv. vergeten te halen, kan ik weer helemaal terug naar AH, en da's zeker 2 minuten lopen Ja, en in de regen, maar ja, ik kan dan wel weer even een sigaret roken  |
een sigaret roken in de regen??? Kan je dan niet beter een maandverband roken...dat brand langer en beter...denk ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELOF821
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:13
|
|
|
|
|
ik kom ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | een sigaret roken in de regen??? Kan je dan niet beter een maandverband roken...dat brand langer en beter...denk ik... |
Wat een scala van onderwerpen achter elkaar... van doden in USA naar het roken van een maandverband...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Wat een scala van onderwerpen achter elkaar... van doden in USA naar het roken van een maandverband...  |
je zou haast denken dat we alleen maar nare dingen mee maken.....
|
|
| Naar boven |
|
|