ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4896 4897 4898 4899 4900 4901 4902 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 15:05

FRANKT627 schreef:
Hé S, die lijst mag je me ook sturen... Knipoog smiley

jaahaaa die lijst, hè, en je er dan ook doen...dat is de kunst...want misschien vind je al dat groene en dat rode helemaal niet lekker en S. wel.....wat dan??

Zo, ik heb het groene alvast opgezet, de spliterwten en het laurierblad.....lekker verse erwtensoep maken met boerenrookkworst van ah, best te pruimen....

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 16 december 2012, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 16:12

Zondag 16 December, Psalm 144: 3-8; Dat Gij hem kennen wilt.

Er kwam eens een student in de antropologie bij een hoogleraar om tentamen te doen. ‘Wat is de mens?’, vroeg de professor. De student antwoordde: ‘Zeg u dat wel professor!’
De psalm van vandaag geeft wél een helder antwoord. ‘Een mens is vluchtig als een ademtocht, zijn dagen glijden als een schaduw weg.’ Kortom, een mens is niets. Een stofje op de weegschaal. Een druppel aan een emmer. Dat is geen gemopper van een versomberende grijsaard. Dat is de nuchtere constatering van iedereen die dagelijks de krant leest. ‘Weet je wie er overleden is?’ Je noemt een naam. ‘O ja, en nog zo jong?’ Het leven vliegt voorbij. Naar je gevoel kreeg je gisteren nog op school kerstvakantie, nu ben je al jaren met pensioen. Wat is de mens.
In de psalm die we deze dagen lezen, gaat het over oorlog. De dichter heeft te doen met barbaarse vijanden. In dat gewelddadige tumult gelooft hij dat God zijn schild is, zijn beschermer. En zodra hij daaraan denkt, beseft hij opeens hoe nietig zijn bestaan op aarde is. Je bent een mens van de dag. Als God je niet zou beschermen, zou je er bij het eerste het beste windvlaagje al niet meer zijn. Maar zo is het niet! Er is een God die aan je denkt.
Een God die aan je denkt… Een gedachte om even bij stil te staan. Denk niet dat God je vergeet: Hij denkt aan je. Hoe klein je ook bent, hoe nietig je leventje ook moge wezen, er is een God die jou in gedachten houdt. In leven en in sterven. Wat een zegen: te weten dat ik niet vergeten zal zijn, ook niet zodra mijn naam voor hen die later leven hooguit nog een vage herinnering is. ‘Ik zal je nooit vergeten.’ Menigmaal een loze belofte. Bij God een levende werkelijkheid.

Wat is de mens, o Heer? Hoe hebt Gij reden
aan mensenkindren aandacht te besteden,
voor hen te zorgen, vriendelijk en mild?
Wat is de mens, dat Gij hem kennen wilt?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 18:01

[quote=SHANITA130]

Thomas,

Ja, da's waar...Ik had enkele jaren geleden niets...nu een veels te hoge bloeddruk, bloeddrukverlagers helpen niet, ligt aan stress...
En ja, wat ik om me heen zie...ik ben niet de enige die ziek in bed ligt dagenlang...
De ene dag is mijn bloeddruk bijvoorbeeld 137(ónderdruk ja, ik vergis me niet), in het ziekenhuis 215, hadden ze thuis de broeders van de ambulance nog zelfs drie keer gemeten, want ze dachten vergissing.

Maar ja, de ene dag is mijn bloeddruk gewoon 85(onderdruk), gewoon volgens het boekje, dag erna weer heel hoog.
Ik moet zélf uitvinden wat wel en geen stres geeft, en zo.

Nou is mijn maag erg beschadigt...en ik had maar een half bakje AH maaltijd gegeten, omdat ik nog steeds een beetje lijn, was tien klilo te zwaar, nu 5.
En maar 2 of 3 bueno's.

Dus ja, ik had wel even het gevoel dat me lichaam me in de steek laat.
Da's heel moeilijk...
Juist omdat ieder mens wil leven..

NB; komt bij, als ik hoor van iemand anders dat ie een erge ziekte heeft, ja, dan heb ik het daar ook heel moeilijk mee, ja, dan lijd ik mee als het ware...

Sterkte en beterschap

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 december 2012, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 18:12

VISSER278 schreef:
He Frank ..... het kan er misschien wel veel op lijken maar daarom is het nog geen satésaus hoor al is het ook bruin. Lachende smiley

Boze smiley ...visser pak je hengels en ga eens een portie paling int groen vangen...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 18:27

Beste allemaal,

Ik zag dat iemand die soms te heftig commentaar gaf, nu op grijs is gezet. Er kunnen daar 2 redenen voor zijn, of zij heeft een time-out genomen of een ban gekregen.

Zij heeft in een bepaalde topic neergezet wat haar de komende tijd te wachten staat en dat is een ieder niet te wensen. Als ik zo haar reacties lees heeft zij ons gebed heel erg nodig. We hebben een machtig God , die wil helpen, ook al is men de weg een beetje kwijt. Hopelijk weet men voor wie ik gebed vraag, stuur anders maar en mail.

Mijn gebed is dat God haar wil dragen en genezen in deze moeilijke tijd.
Dat zij toch ook een mooie kerst tegemoet mag gaan, hen het feest van het "Licht der wereld" ook het als altijd schijnend Licht mag gaan zien.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 17 december 2012, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:00

JOL
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 08:10

Dit is zo.waar... Het.licht is er altijd.

Toch kan het soms.zo.donker zijn dat je de lucifers niet meer kan vinden. Dan heb je het nodig dat een ander bijschijnt en het licht.voor.je koestert.

JANS
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 08:56

Het licht is er inderdaad altijd. Maar er kan iets gebeuren in je leven dat zo`n impact op je heeft en tussen jou en het Licht in komt te staan, zodat je zelf in de schaduw zit. Dan weet je wel dat het Licht er is, maar je hebt er weinig aan als anderen dat tegen je zeggen. Zelf ervaar/zie je het immers (op dat moment) niet! Wat is het dan fijn als je mensen om je heen hebt die lichtdrager zijn, zodat het donker iets minder donker wordt!

``Maak ons tot sterren in de nacht voor al wie met ons ademhalen!``

Jullie hebben gelijk dat je een ander bij kunt staan en een ander toch het licht geeft wat nodig is om verder te gaan. Men kan zo moe zijn van het vechten dat men de kandelaar niet meer kan dragen, dan zullen wij bij moeten staan met het Licht wat in ons is.

Er zijn veel manieren om bij te staan, fysiek als familie of vriend maar ook op afstand, gewoon als naaste en daar schieten we vaak tekort.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 december 2012, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:09

Er is absoluut geen sprake van een ban. Ze kon de opmerkingen even niet aan en acccepteerde de prijs van minder blijken van medeleven van de kant van CM. Verder: gebed heb je zeker nodig bij deze ziekte. Een beetje begrip ook: het doet een flinke aanslag op een mens en als iemand dan wat fel reageert op overigens niet al te invoelende opmerkingen, dan mogen en moeten we dat maar vergeven. Ik weet niet zo zeker of ik wel altijd evenwichtig en rationeel zou handelen in haar omstandigheden.

Thomas, die denkt te weten dat bidden voor Willemijn hard nodig is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 december 2012, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:27

Van mooie en of spannende klassiekers, op bijvoorbeeld ook tcm, mgm...

Ja, júist óók de zwart wit films naast de kleurenfilms.

Ja, en natuurlijk er zit héél nu en dan een crap film ertussen, maar zeker meer dan de helft is zooo mooi. Karakterrollen, die je nu niet meer ziet, zó sterk...

Dus mensen, ben je down, kijk zo een film, als zelfs ik er gelukkig van word, nou dát wil wat zeggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:33

Dank je Pieter!

Ja, het gáát wel weer, lieve mensen om me heen.

En ja, ook in het ziekenhuis, de verpleegsters en de artsen waren zo tof, ja, alleen daardoor voel ik me al beter...

Mooi beroep denk ik dan weer, de zorg...ik bedoel als ze mensen zich zo goed kunnen laten voelen, ondanks dat ze zo ziek zijn, zo zorgzaam, tot in de kleine puntjes, ja echt... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:40

THOMAS968 schreef:
Er is absoluut geen sprake van een ban. Ze kon de opmerkingen even niet aan en acccepteerde de prijs van minder blijken van medeleven van de kant van CM. Verder: gebed heb je zeker nodig bij deze ziekte. Een beetje begrip ook: het doet een flinke aanslag op een mens en als iemand dan wat fel reageert op overigens niet al te invoelende opmerkingen, dat mogen en moeten we dan maar vergeven. Ik weet niet zo zeker of ik wel altijd evenwichtig en rationeel zou handelen in die omstandigheden.

Dat wou ik net zeggen; 'zeker geen ban'...

En zeker gebed elke dag...Ja, ik word wel verdrietig hoor als ik iemand zo lang meemaak op een forum, en er gaat iets niet goed zeg maar...

En zeker, idd niet al te invoelende opmerkingen..

Sterkte en beterschap Willemijn, ik bid elke dag voor je!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:48

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik zal alles doen...moet ik je belastingen soms ook betalen...ik ben al algerisch voor wokken geworden...

mn belastingen?? Als dat zou kunnen?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:49

Ja Pieter bedankt voor je oproep, het liep allemaal erg vervelend gister Gebed voor haar is zeker nodig ik bid mee

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 16 december 2012, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 20:36

FRANKT627 schreef:
Hé S, die lijst mag je me ook sturen... Knipoog smiley

Ja, Frank...ik wou 'm kopieeren voor idd anderen.

Nou zijn er dus drie catergorieën op die lijst: Groen: alles wat je mág eten, met wel hoeveelheden, dus bijvoorbeeld niet meer dan 2 stuks fruit, waarbij een glas vruchtensap voor één stuk fruit geld, en je daar weer maximaal één glas van mag drinken...

Dan Oranje: wat je alleen nu en dan eens mag,

Dan rood, dat is 'bij uitzondering'....Nou kan je rood niet kopieeren en ik heb geen scanner.... Huilende smiley, smiley in tranen

Misschien is het op te zoeken bij 'lijsten wat je mag eten bij diabetici ofzo'. Op goolge, ja, tis balen, ik ben ook dus mijn origineel kwijt, en zit met een nauwelijks leesbare kopie.
Ik vraag een andere als ik weer bij de arts ben, en die arts assistente zie, en anders zoek ik 't op op internet, als ik 't vind, maak ik kopie voor je.

Ik baal zelf ook ff Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 20:43

Nou, op internet staan duizend lijsten; ik ga niet deze week, maar de week erop naar mijn arts, vraag ik een nieuwe...dan scan ik 'm wel ff bij een vriend en zet ik 'm wel op mijn profiel ofzo, zodat je 'm kan kopieeren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:21

Weet je wat ik doe?

Nou, ik ben dus zelf me origineel kwijt en heb een nauwelijks leesbaar kopie.

Maahaar, als ik deze week even tijd heb, zet ik de lijst in zijn geheel even op dit forum, dan kan iedereen hem kopieeren.

Dan typ ik de lijst even over.

Ja, want hij is uitgebreid, zit heel slim in elkaar, slim onderverdeeld enzo.

En ja, eigenlijk bestemd voor diabetici, maar ja, zo zei mijn arts assistente van mijn huisarts, ook heel geschikt voor gezonde mensen om gezond gebalanceerd te eten, en je valt automatisch af als je je aan de lijst houdt.

Dus, als ik een gaatje vind deze week, doen ik dat eventjes. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:41

PIETER619 schreef:
Beste allemaal,

Ik zag dat iemand die soms te heftig commentaar gaf, nu op grijs is gezet. Er kunnen daar 2 redenen voor zijn, of zij heeft een time-out of is in de ban gezet.

Zij heeft in een bepaalde topic neergezet wat haar de komende tijd te wachten staat en dat is een ieder niet te wensen. Als ik zo haar reacties lees heeft zij ons gebed heel erg nodig. We hebben een machtig God , die wil helpen, ook al is men de weg een beetje kwijt. Hopelijk weet men voor wie ik gebed vraag, stuur anders maar en mail.

Mijn gebed is dat God haar wil dragen en genezen in deze moeilijke tijd.
Dat zij toch ook een mooie kerst tegemoet mag gaan, hen het feest van het "Licht der wereld" ook het als altijd schijnend Licht mag gaan zien.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat ze geen ban heeft maar haar abonnement even heeft laten verlopen...
Zoals Thomas al aanhaald heeft ze het erg moeilijk wat zeer zeker te begrijpen is! En ja ze heeft het hier de laatste maanden ook zeer zeker niet makkelijk gehad...

Sluit me bij Thomas aan...Denk aan haar in Gebed want ze gaat nog een zware tijd tegemoet...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:47

Ik had het op mijn hart dit te delen:

http://youtu.be/1XNXrXldJFQ

For these children may not be forgotton...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 16 december 2012, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:50

THOMAS968 schreef:
Er is absoluut geen sprake van een ban. Ze kon de opmerkingen even niet aan en acccepteerde de prijs van minder blijken van medeleven van de kant van CM. Verder: gebed heb je zeker nodig bij deze ziekte. Een beetje begrip ook: het doet een flinke aanslag op een mens en als iemand dan wat fel reageert op overigens niet al te invoelende opmerkingen, dat mogen en moeten we dan maar vergeven. Ik weet niet zo zeker of ik wel altijd evenwichtig en rationeel zou handelen in haar omstandigheden.

Willemijn had het al aangekondigd dat ze haar abonnement niet zou verlengen. Ik sluit me bij Thomas aan.
Een beetje ziende blik zou de onmacht en pijn herkennen.

Ik brand nog maar een kaarsje extra.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:51

SHANITA130 schreef:
Ik had het op mijn hart dit te delen:

http://youtu.be/1XNXrXldJFQ

For these children may not be forgotton...

Indrukwekkend Shanita!
blij dat het weer wat beter met je gaat ook trouwens
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:52

SHANITA130 schreef:
Weet je wat ik doe?

Nou, ik ben dus zelf me origineel kwijt en heb een nauwelijks leesbaar kopie.

Maahaar, als ik deze week even tijd heb, zet ik de lijst in zijn geheel even op dit forum, dan kan iedereen hem kopieeren.

Dan typ ik de lijst even over.

Ja, want hij is uitgebreid, zit heel slim in elkaar, slim onderverdeeld enzo.

En ja, eigenlijk bestemd voor diabetici, maar ja, zo zei mijn arts assistente van mijn huisarts, ook heel geschikt voor gezonde mensen om gezond gebalanceerd te eten, en je valt automatisch af als je je aan de lijst houdt.

Dus, als ik een gaatje vind deze week, doen ik dat eventjes. Knipoog smiley

ik wacht vol spannig af!!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:57

JOL252 schreef:
Willemijn had het al aangekondigd dat ze haar abonnement niet zou verlengen. Ik sluit me bij Thomas aan.
Een beetje ziende blik zou de onmacht en pijn herkennen.

Ik brand nog maar een kaarsje extra.

In mijn omgeving ken ik een aantal mensen die dezelfde gang hebben moeten maken als Willemijn nu tegemoet gaat en ze is niet te benijden. Ik meen te weten dat ze een warme achterban heeft en daar haar steun zeker van zal krijgen. Dat ook onze gebeden haar weg mogen verlichten.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:05

ROELANDE345 schreef:
Indrukwekkend Shanita!
blij dat het weer wat beter met je gaat ook trouwens

Ja, ik wou het er ff opzetten, ja, dat voelde ik zo.

En dáarom zou ik zonder geloof niet tegen deze dingen kunnen....

Ja, het gaat beter, ging het eigenlijk al, gisteren was lichamelijk. Ja, gedeeltelijk psychisch, als er een arts kwam praten was de pijn even tijdelijk weg Smiley die vol vragen zit Ging die arts weg, kwam de pijn terug.... Smiley die vol vragen zit

In ieder geval, ja, ik blijf altijd beperkingen houden ook psychisch, anders dan anderen, kan ook niet anders, maar ja, beetje slimheid, vindingrijkheid, en ik red het wel.

Maar ja, wát kan iemand een pijn hebben zeg, dit was nog erger dan de ergste migraine...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 16 december 2012, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:08

ROELANDE345 schreef:
ik wacht vol spannig af!!

Ach ja, bij mij hielp die lijst, ik heb 'm altijd bij me, en als mensen me iets te eten aanbieden, kijk ik eerst op die lijst....dan zeg ik ja, van de arts, dus ja, die lijst heeft dan autoriteit ;)

En eventjes typen, ja, dan ken ik 'm ook beter uit mijn hoofd, ja, moet er ff een uurtje ofzo voor uittrekken, deze week, doe het graag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:09

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:10

.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 16 december 2012, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:34

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...visser pak je hengels en ga eens een portie paling int groen vangen...

Palingen zijn een beschermde diersoort tegenwoordig , ja óók die groene .
Zijn spieringen ook goed , meneer Frank? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:35

FRANKT627 schreef:
Jij mag me blij maken, Pieter, zolang ik maar geen bonensoep van je moet eten... Knipoog smiley

mag 1 persoon hem blij maken kiest ie Pieter Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:38

ROELANDE345 schreef:
mag 1 persoon hem blij maken kiest ie Pieter Gefrustreerde smiley

Heeft ie nodig voor zijn heg snoeien, zeker? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 22:40

Ah fijn, Shanita. Ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar de lijst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 23:00

In de kerk lagen er vanavond foldertjes met de opdracht om die aan iemand
te geven die nooit een kerk van binnen ziet .
En dan met een grote opdracht .... die persoon in gebed bij God te brengen .
Toch wil ik de inhoud van dit foldertje hier met jullie delen .

Vrede op aarde?
In de kesrtnacht zongen de engelen over vrede op aarde. Maar hebben zij zich niet vergist? De werkelijkheid om ons heen laat vaak geen vrede zien . In het nieuws horen we veel berichten over oorlog en geweld. Misschien hebt u ook wel te maken met conflicten . Vrede lijkt ver te zoeken .

Wat is er aan de hand?
Achter alle onvrede in deze wereld gaat onze onvrede met God schuil. Door onze ongehoorzaamheid aan God zijn we in conflict met Hem gekomen . Hierdoor kwam de zonde in de wereld en door de zonde de dood.

Wat deed God?
Om weer vrede te brengen tussen God en mens stuurde Hij Zijn Zoon . Deze Zoon van God , Jezus , is mens geworden . Hij werd als baby geboren in een stal . Hiermee liet God zien dat Hij ons niet afgeschreven heeft . Als we in Zijn Zoon geloven , krijgen we vrede met God en ervaren we Zijn vrede in ons hart .

Vrede!
Als gelovige ervaar je Zijn vrede zelfs in de moeilijkste omstandigheden .
Jezus zegt Zelf in de Bijbel : Mijn vrede geef ik u . En ook : In de wereld zult u verdrukking hebben maar hebt goede moed , Ik heb de werekld overwonnen.

En komende , heeft Hij u door het Evangelie vrede verkondigd . (Ef. 2:17)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4896 4897 4898 4899 4900 4901 4902 ... 6194 Volgende
Pagina 4899 van 6194