| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 15:52
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Juffrouw tok daar kan je lekker eten, Op de heide daar kan je lekker wandelen ........... en daar van af is het ongeveer 15 min vandaan naar de Bettekamp En dan kan je lekker genieten, lekkere hapjes, drinken, verhaal gezellige mensen.................ik ben er ook  |
en een dorp verder heb ik zelf kerstconcert ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 16:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Heel vervelend allemaal...euhhh, heb jij in je erg uitgebreidde sociale kring iemand die een brief in het Spaans kan vertalen?  |
Wellicht ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 17:04
|
|
|
|
Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.
Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.
Een klein deel wil ik daarmee door geven van haar:
Jij bent mijn voorbeeld. Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven zouden moeten staan. Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn: dat zijn de pilaren van onze vriendschap.
Het heeft iets moois als je de diepste gedachten in elkaar vindt.
Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus, maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen, zonder pretentie of list.
Je bent mijn hoogste geluk! Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.
Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is. Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Jij mag komen eten zolang je dat slangenbeest maar thuis laat... brrrrr |
Die lust ook graag stampot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:08
|
|
|
|
Sneeuw! Cool... centimeters
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Die lust ook graag stampot  |
En die overontwikkelde spaggeti lust van mijn Floshke en Prikkie...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 18 december 2012, 18:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:16
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Sneeuw! Cool... centimeters |
...sneeuw??? Ben je in Oostenrijk ofzo???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Anna??? Waar is die allerliefste meid...  |
In Spanje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | In Spanje  |
Aha, wil je dan voor mij een brief naar het Spaans vertalen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:19
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.
Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.
Jij bent mijn voorbeeld. Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven zouden moeten staan. Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn: dat zijn de pilaren van onze vriendschap.
Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus, maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen, zonder pretentie of list.
Je bent mijn hoogste geluk! Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.
Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is. Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar. |
Prachtig hoe jullie relatie is beschreven, alle goeds en vooral Gods zegen in komende tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | En die overontwikkelde spaggeti lust van mijn Floshke en Prikkie...  |
Nee hoor Prikkie die prikt en Floshke die krapt... moet goed gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...sneeuw??? Ben je in Oostenrijk ofzo??? |
Nee ik ben niet in Oostenrijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:35
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Sneeuw! Cool... centimeters |
Sneeuw??? waar dat dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:43
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nee hoor Prikkie die prikt en Floshke die krapt... moet goed gaan  |
...mijn Floshke is net zoals ik...ik krab niet en Flosh dus ook niet...Flosh is het evenbeeld van mij...heel erg lief dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:46
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Sneeuw??? waar dat dan?  |
Dat vroeg ik ook al maar ik denk dat Anna weer stoofijs en peren in verhuisdozen aan het maken is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...mijn Floshke is net zoals ik...ik krab niet en Flosh dus ook niet...Flosh is het evenbeeld van mij...heel erg lief dus  |
Hm..... voel je je nu ook een beetje katerig, Frank?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:58
|
|
|
|
@ Maritiem,
Als je werkelijk zo'n relatie had met je overleden vrouw, dan heb je iets heel moois gehad. Zo hoort in mijn ogen een relatie te zijn, je partner je allerbeste vriend(in) en niet je vijand. Dienend maar ook ontvangend in de vorm van aanwezigheid, invoelen van elkaar. Samen, naast elkaar ipv tegenover elkaar of achter elkaar.
Jij bent je lief verloren, maar kan gelukkig terug kijken op een vervulde periode met haar! Ondanks alles toch gezegend.
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:08
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hm..... voel je je nu ook een beetje katerig, Frank?  |
Ik heb geen kater door het drinken van 'Geest'rijke dranken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:42
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | @ Maritiem,
Als je werkelijk zo'n relatie had met je overleden vrouw, dan heb je iets heel moois gehad. Zo hoort in mijn ogen een relatie te zijn, je partner je allerbeste vriend(in) en niet je vijand. Dienend maar ook ontvangend in de vorm van aanwezigheid, invoelen van elkaar. Samen, naast elkaar ipv tegenover elkaar of achter elkaar.
Jij bent je lief verloren, maar kan gelukkig terug kijken op een vervulde periode met haar! Ondanks alles toch gezegend.
Mooi! |
Dank je Lydia, het was een kleine deel van haar, dat ik heb weer gegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:46
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Ik ook graag, als j toch aan t uitdelen ben, maar heb geen haast. Na 1 januari..... 
Je moet toch 1 goed voornemen hebben  |
:)
Ik moet ook even wachten op een vriend die mijn nieuwe pc aan komt sluiten, ja, ik ben een beetje digibeet. Kan wel overweg met de pc, maar ja, dat installeren en aansluiten op de provider snap ik niet.
Maar ja, die vriend kan ook binnen een-drie weken, dus ja, ik moet even geduld hebben(ben allang blij dát ik en nieuwe pc heb).
Dus ja, ik zit tijdelijk even op de pc van een andere vriend die hier vlakbij woont.
Ja, en die lijst is echt uitgebreid, dus je als ik die over ga typen, ja, dan ben ik wel ff een uurtje bezig.
En ja, op mijn eigen pc, in mijn eigen huis, ja, dan maak ik ff tijd, da's makkelijker.
Het zou hier ook wel kunnen, maar ja, da's moelijker, áls ik tijd héb is de pc bezet, en als ik minder tijd heb kan ik wel weer achter.
Dus ja, komt wel goed uit dat 't geen haast heb, ja, nu begrijp je dan ook waarom.
zou me eigen pc het nu gewoon doen, had ik het allang erop gezet.
Ik denk inene, wat ik wel kan doen, elke keer een stukje in Word, en dan als het klaar is alles inene kopieeren naar cm.
Iig, wordt aan gewerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:57
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.
Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is. Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar. |
Knap om zo weer te geven hoe mooi en vol jullie relatie was en is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:58
|
|
|
|
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn. Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden? Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.
Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.
Als men vast houdt aan de emansipatie: het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?
of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.
Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los....... De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....
Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:00
|
|
|
|
Mop:
Komt een hele arme minumumuitkeringstrekker in de bijstand die ook een hoop schulden heeft, bij de dokter.
Zegt die dokter, nou meneer ik heb slecht nieuws voor u, u heeft nog maar een maand te leven...
Zegt die uitkeringstrekker: 'Wáárvan???'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mop:
Komt een hele arme minumumuitkeringstrekker in de bijstand die ook een hoop schulden heeft, bij de dokter.
Zegt die dokter, nou meneer ik heb slecht nieuws voor u, u heeft nog maar een maand te leven...
Zegt die uitkeringstrekker: 'Wáárvan???'. |
Van de mop welke de dokter hem verteldt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:06
|
|
|
|
Mooi Maritime, hoe je het beschrijft.
Het was bij mijn ex(en) én, én.
Ik ga nu met ze om als goede vrienden.
Dat had natuurlijk niet gekund als we niet gelovig waren.
Zo ga ik ook heel goed om, met de exen van mijn exen...
Ja, waarom niet, zijn toch volwassen.
Ja, en met de een ga ik weer anders om dan met de ander.
Gaat mijn ex een avond naar zijn ex, ja, prima hoor.
Maar ja, zoals ik al zei, iedereen is gelovig, ja, dus dan ga je ook niet lullig lopen doen, van manipuleren, pesten, schuldgevoel werken en ook geen competitie ondere elkaar, wat je in de wereld vaak ziet, zeker onder vrouwen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 december 2012, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:12
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn. Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden? Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.
Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.
Als men vast houdt aan de emansipatie: het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?
of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.
Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los....... De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....
Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug! |
Ooit van het Levende Woord gehoord, Maritiem, en van 'vernieuw uw denken?' De emancipatie is ontstaan omdat vrouwen werden onderdrukt en niet tot hun bestemming konden komen omdat ze hun talenten niet konden inzetten om ze te ontwikkelen. Ook een heel Bijbels gegeven zoals je weet. Ook vrouwen zijn Gods kinderen die het zout der aarde mogen zijn en dat kan niet als ze worden onderdrukt en binnenshuis worden gehouden, als ze niet mogen spreken en zich niet mogen ontwikkelen in studie en werk in de samenleving. Dat kan niet als zenniet kunnen worden gehoord en gezien. Vandaar de emancipatie, Maritiem, die trouwens ook voor mannen geldt.....mannen werden in een keurslijf van stoerheid en hardheid gedwongen en mochten hun gedachten en gevoelens niet tonen en uiten waardoor veel van hun talenten werden onderdrukt zoals zorgen en praten over hun gedachten en gevoelens en alles wat daaruit voorvloeit, net zo voedend en inspirerend als die van vrouwen.
En dat alles ontstaat door de Levende God die midden onder ons is en onze harten en zielen vult met Zijn Levende Woord.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op dinsdag 18 december 2012, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:15
|
|
|
|
Ja, Frans bauer vertelde 'm net, op Ned. 3 tv, programma, voor kindertjes Afrika, elke 6 sec. sterft er een...
En dan gingen bekende nederlanders een mop vertellen en bij elke mop werd er geld gedoneert voor goede doel.
Vond het grappig: 'WÁÁRVAN?
Omdat je als uitkeringsminima, idd ene gat met andere vult....
Tis nú nog bezig, zie ned 3 BNN-NOS
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 december 2012, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:16
|
|
|
|
Vandaag werd ik blij van als sopraantje christmas carols zingen in een groot koor en vierstemmig hè, hé! Al die blije en vrolijke gezichten want van de weeromstuit werden allen die het hoorden blij!!!
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op dinsdag 18 december 2012, 21:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ik weet het . Was iets van hengels en luciferhoutjes dacht ik.  |
Aha, tja die hanteer ik niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:36
|
|
|
|
Dinsdag 18 December, Psalm 145: 1-6; Uw heerlijk licht.
Sinds die ene zondag kan ik deze psalm niet meer lezen zonder aan haar te denken. Niet lang voordat ze stierf, was ze weer in de kerk, zo blind als ze was. Met de gemeente stond ze op bij het slotlied, met haal brailleboek. Het ontroerde me. Haar handen zagen, haar ogen niet: haar vingers bewogen, betastten het papier, vlogen erover als was het een klavier. Spelend en zingend, zo stond ze daar, en zingende zág ze – ik werd het gewaar aan haar stralend gezicht en ik hoorde haar juichen: ‘Ik zal getuigen van uw heerlijk licht.’ ‘Laten zij spreken over de glorie van uw majesteit.’ Ja, op verhoogde toon, samen zingend met anderen, lukt dat nog wel. Maar zomaar alleen, persoonlijk? Dat is een stuk moeilijker, laten we eerlijk zijn. Dan ervaar je jezelf al gauw als onuitstaanbaar vroom. Toch hebben we soms het gevoel dat het dus daarom ook zo moét. Met eigen woorden, in zelfbedachte zinnen zou je toch eigenlijk bij tijd en wijle aan de mensen om je heen duidelijk moeten maken wat God voor jou betekent. Zó wil Hij geprezen zijn, onze God en Koning. Zou het werkelijk zo zijn? Zeker, er is niets op tegen, mits het inderdaad niet overdreven zoet en vroom wordt. Maar om nu te zeggen dat het zo pas echt je ware is… Waar staat dat in deze psalm of elders in de Bijbel? God roemen, zijn naam prijzen, daar heb je misschien juist de gemeenschap voor nodig! Wat is er trouwens mooier dan dat samen te doen, als in een koor, als uit één mond? Daar ga je in elk geval óók voor naar de kerk: om te zingen. Om samen met broeders en zusters in het geloof onze Koning te prijzen. Om, zo blind als je bent, in het loflied van de gemeente te getuigen van het heerlijk licht, dat er nu al is en eenmaal ten volle komen zal.
Ik zal getuigen van uw heerlijk licht, van al die wondren die Gij hebt verricht, opdat men alom spreke van uw kracht, en roeme in uw overwinningsmacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |