ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4905 4906 4907 4908 4909 4910 4911 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 02:55

LYDIA448 schreef:
ik zal het doorgeven... als we weer on speaking terms zijn

Verraste, verbaasde smiley ...heb je dan ruzie met je man?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 03:35

ROELANDE345 schreef:
nee dat was inderdaad erg jammer. Hoop dat je de volgende keer wel komt

Het is wel spijtig dat het steeds zo ver is. Je kan dan wel zeggen om hier in de buurt wat te organiseren maar 'hier' is het maar een dun bevolkte CM-regio waardoor de kans bestaat dat er niemand op af komt.

De reden waarom ik er niet kon zijn weet je inmiddels. Het had niet zozeer met de afstand te maken... Knipoog smiley Of toch een beetje...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 03:42

MARITIME853 schreef:
Waar zeg ik dat de man de baas is in huis???
een hond heeft een baas.

Zo rond pagina 7 begint dat zich af te tekenen in het topic "de vreze des Heren"... In dat topic wordt ergens opgemerkt dat jij jezelf lijkt tegen te spreken. Dat gevoel krijg ik nu ook.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 03:59

Op de radio en televisie worden we weer, naar jaarlijkse traditie, om de oren geslagen met allerlei kerstrecepten en sfeertips. Daar is niets mis mee. Gezelligheid is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in het leven. Toch zijn er mensen die niet kunnen delen in het Kerst-enthousiasme dat elke jaar wordt over ons heen wordt gegoten.

Niet iedereen heeft kinderen, een vrolijke familie, een uitgebreidde sociale kring of een kerkgenootschap waar ze terecht kunnen. Natuurlijk kunnen er hier en daar wel eens uitnodigingen zijn om als gast aan te schuiven aan een feestelijke gedekte tafel. Meestal is het dan bij een koppel waar je dan toch als vreemde eend in de bijt je heel onwennig voelt. Hoe goed je dat koppel ook kent toch blijft het een vreemde gewaarwording. Kerst heeft immers een familiaal karakter. Een moment dat je wilt delen met je naaste, je kinderen, je partner, ouders...ja, met de famile. Althans zo zie ik het toch. En ik ben er van overtuigd dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt.

Je mag dan nog als eenzame in een gezellige sfeer vertoeven toch is de kans reëel dat je je nog eenzamer gaat voelen. Er is een gemis. Er is het denken van 'het kon nog anders zijn'. Er ontbreekt iets, of iemand.

Voor vele is de kerst een periode die ze graag zo snel mogelijk achter de rug willen hebben. De kerstversieringen in de winkels en straten, de culinaire kerstaanbiedingen, de melige kerstliederen, het opgeklopte gedoe zijn voor vele mensen een verschrikking. Terwijl velen zich de hersens breken over de versnapperingen die ze op tafel willen toveren zijn er ook mensen die zich de hersenen breken hoe ze een boterham kunnen verdienen. Ook zulke mensen zijn er in overvloed. Ook dat is een aspect van eenzaamheid. Ook voor hen mag er eens een vrolijke onbekommerde kerst zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:05

Allemaal hele fijne en goede kerstdagen toegewenst en een gezond en voorspoedig 2013.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:16

MARITIME853 schreef:
Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is.
Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...

Maritime, zo het allemaal al waar is wat je nu zegt, dan nog moet je jezelf de vraag stellen hoe het komt dat je zo (anders) over komt op verschillende mensen.

Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Neem alleen deze zin al: je schrijft nu dat ik -en anderen met mij- het gewoon ben om een houding te hebben die oordelend en veroordelend is. Ik kan me vergissen, maar zeg je nu zelf niet iets over anderen?

Ik denk dat je alvorens het af te schuiven op een ander, je eerst eens moet kijken of jouw manier van communiceren hier op dit forum niet wat verbetering behoeft. Je schijnt anders over te komen dan je in het echt bent. Laten we dat dan maar hopen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:51

GERRIT603 schreef:
DVD-box earthflight, leuk om als kerstcadeautje weg te geven

Wat zijn die afleveringen prachtig om te zien!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:52

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik val altijd in slaap als ik op CM ben. Zegt dat iets over CM of over mij? Slapende smiley

Dan was je gisterenavond...wel erg goed wakker hoor!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:55

ZEELAND736 schreef:
Dan was je gisterenavond...wel erg goed wakker hoor!!!!

Verraste, verbaasde smiley ...ik lag gisteren rond 21u in bed...maar ik was al om 0130u weer wakker Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:07

JOL252 schreef:
Zo rond pagina 7 begint dat zich af te tekenen in het topic "de vreze des Heren"... In dat topic wordt ergens opgemerkt dat jij jezelf lijkt tegen te spreken. Dat gevoel krijg ik nu ook.

je hebt gelijk Jol...dat gevoel heb ik nu ook....het wordt te lastig/ moeilijk, teveel reacties ofzo en nu terug krabbelen????
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:09

FRANKT627 schreef:
Op de radio en televisie worden we weer, naar jaarlijkse traditie, om de oren geslagen met allerlei kerstrecepten en sfeertips. Daar is niets mis mee. Gezelligheid is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in het leven. Toch zijn er mensen die niet kunnen delen in het Kerst-enthousiasme dat elke jaar wordt over ons heen wordt gegoten.

Niet iedereen heeft kinderen, een vrolijke familie, een uitgebreidde sociale kring of een kerkgenootschap waar ze terecht kunnen. Natuurlijk kunnen er hier en daar wel eens uitnodigingen zijn om als gast aan te schuiven aan een feestelijke gedekte tafel. Meestal is het dan bij een koppel waar je dan toch als vreemde eend in de bijt je heel onwennig voelt. Hoe goed je dat koppel ook kent toch blijft het een vreemde gewaarwording. Kerst heeft immers een familiaal karakter. Een moment dat je wilt delen met je naaste, je kinderen, je partner, ouders...ja, met de famile. Althans zo zie ik het toch. En ik ben er van overtuigd dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt.

Je mag dan nog als eenzame in een gezellige sfeer vertoeven toch is de kans reëel dat je je nog eenzamer gaat voelen. Er is een gemis. Er is het denken van 'het kon nog anders zijn'. Er ontbreekt iets, of iemand.

Voor vele is de kerst een periode die ze graag zo snel mogelijk achter de rug willen hebben. De kerstversieringen in de winkels en straten, de culinaire kerstaanbiedingen, de melige kerstliederen, het opgeklopte gedoe zijn voor vele mensen een verschrikking. Terwijl velen zich de hersens breken over de versnapperingen die ze op tafel willen toveren zijn er ook mensen die zich de hersenen breken hoe ze een boterham kunnen verdienen. Ook zulke mensen zijn er in overvloed. Ook dat is een aspect van eenzaamheid. Ook voor hen mag er eens een vrolijke onbekommerde kerst zijn.

je mag er verdrietig over zijn of over klagen Frank, maar ik meen mij te herinneren dat ik je al een paar keer hebt uitgenodigd maar ja...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:11

SHANITA130 schreef:
Ja, Maritime, dat wordt er voor anderen en mij niet duidelijker op...

Zou je het kunnen wijzigen?

Bij voorbaat Thanks!

op het andere topic, hoe verder na beeindiging....wordt het er ook al niet beter op.......
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:40

TINK100 schreef:
je mag er verdrietig over zijn of over klagen Frank, maar ik meen mij te herinneren dat ik je al een paar keer hebt uitgenodigd maar ja...... Twijfelende smiley

Niet persoonlijk opnemen, Tink. Dit gaat heus niet alleen over mij... Knipoog smiley Dit schreef ik naar aanleiding van een gesprek dat ik gisteren had in de AH.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:43

FRANKT627 schreef:
.

Als je dan ergens bent en je flink houdt weet je dat het moment komt dat je alleen naar huis moet..........in een donker huis thuiskomt..........nee,heel onaangenaam! Als je zelf in een relatie zit heb je geen idee van zulke gedachten,ik mag nu niet klagen,ik heb weer een arm om me heen maar ben het gevoel niet vergeten.
Ik heb gemerkt dat de crisis voor veel meer ruzies heeft gezorgd,dit jaar is het me niet gelukt de familie bij elkaar te krijgen,enorm jammer Twijfelende smiley
Op mijn werk merk ik het ook,die spanningen,voortdurend incasseren,veel huilende mensen en bedreigingen maar ik begrijp wel dat het voortkomt uit angst.

Veel heil en zegen Frank..........
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:03

[quote Erika129] uit topic de vreze des Heren!
Erika naar Maritiem toe!

Ehhhhhhh snap jij jezelf nog wel???
Je spreekt jezelf wel tegen moet ik zeggen...

Het begint hier ook door te dringen merk ik Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 19 december 2012, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:05

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...ik lag gisteren rond 21u in bed...maar ik was al om 0130u weer wakker Boze smiley

Ik lag er om 00.00 uur in en werdt om half 10 wakker Verraste, verbaasde smiley
oke tussendoor 2 keer wakker geweest maar goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:11

FRANKT627 schreef:
Niet persoonlijk opnemen, Tink. Dit gaat heus niet alleen over mij... Knipoog smiley Dit schreef ik naar aanleiding van een gesprek dat ik gisteren had in de AH.

Ja je hebt gelijk ik zelf ken ook maar al te veel mensen die als een berg tegen de feestdagen op zien. En die dolblij zijn als het maar weer vast januari is.
Dat staat in schril contrast op de gezelligheid die jezelf ervaart door de feestdagen. Ik moet een aantal feestdagen ook werken en probeer dan ook extra die clienten op te vrolijken die zich zo eenzaam voelen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:12

ERIKA129 schreef:
Ik lag er om 00.00 uur in en werdt om half 10 wakker Verraste, verbaasde smiley
oke tussendoor 2 keer wakker geweest maar goed Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ...je was wakker en je kwam niet op CM??? Ben je wel een echte CM-er? Ik zie regelmatig CM-ers opduiken 's nachts die ook even wakker werden. Ik ga natuurlijk geen namen noemen want dan is Jol vast boos op mij... Boze smiley ...en ik kan niet tegen boze mensen omdat ik het ook nooit ben...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:14

ROELANDE345 schreef:
Ja je hebt gelijk ik zelf ken ook maar al te veel mensen die als een berg tegen de feestdagen op zien. En die dolblij zijn als het maar weer vast januari is.
Dat staat in schril contrast op de gezelligheid die jezelf ervaart door de feestdagen. Ik moet een aantal feestdagen ook werken en probeer dan ook extra die clienten op te vrolijken die zich zo eenzaam voelen

Mijn moeder heeft in de bejaardenzorg gewerkt en zei zij dat de meeste bejaarden dan wel net bezoek kregen. Dat was dan omdat de bezoekers wat kregen...triest vind ik dat.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:10

LEANNE226 schreef:
Als je dan ergens bent en je flink houdt weet je dat het moment komt dat je alleen naar huis moet..........in een donker huis thuiskomt..........nee,heel onaangenaam! Als je zelf in een relatie zit heb je geen idee van zulke gedachten,ik mag nu niet klagen,ik heb weer een arm om me heen maar ben het gevoel niet vergeten.
Ik heb gemerkt dat de crisis voor veel meer ruzies heeft gezorgd,dit jaar is het me niet gelukt de familie bij elkaar te krijgen,enorm jammer Twijfelende smiley
Op mijn werk merk ik het ook,die spanningen,voortdurend incasseren,veel huilende mensen en bedreigingen maar ik begrijp wel dat het voortkomt uit angst.

Veel heil en zegen Frank..........

Ik heb ooit gelezen over een vrouw die vertelde dat ze alleen was maar geen zin had om haar "vrije dagen"te laten verpesten door wat een ander van haar verwacht.
Ik heb geprobeerd het toe te passen: leuk boek kopen, filmpje kijken etc.
Met de kerst lukte het me nog wel aardig om alleen te zijn maar oud op nieuw.....afschuwelijk..... Zelfs als je ergens op bezoek bent want je bent toch de laatste die een gelukkig nieuwjaar toegewenst wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:29

Dit jaar zag ik erg tegen op, tegen de kerst en deze dagen, ik wilde niet meer zoals verleden jaar in de dal terechtkomen!
Ik woon zelf waar vele ouderen wonen en hoor vaak hoe eenzaam ze zijn hier en ik dacht, als ik zelf iets ga opzetten, dan heb ik 2 vliegen in klap!
Deze kerst dagen vier ik met de bewoners, met zijn 3 en gaan we koken en er zijn al veel aan meldingen!

En ik .ik ben blij, voel me blij...ik zie dit als een knip oog van God
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:31

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik val altijd in slaap als ik op CM ben. Zegt dat iets over CM of over mij? Slapende smiley

over jou....................... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:36

GERRIT603 schreef:
er zijn geen leuke mannen meer Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley
Wat een pech
alle leuke mannen zijn weg
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:40

Ik vind het heerlijk, een dikke week vrij. Om kerst geef ik geen (kerst)bal, het is oorspronkelijk een heidens gebeuren, dus waarom zou ik me dan moeten mee laten zuigen in allerlei negatieve emoties?
Ik ben vrijgezel, na mijn werk meestal alleen 's avonds thuis. Dat ben ik zo gewend en ben totaal niet eenzaam. Met kerst ben ik uitgenodigd voor een kerstdiner. Dat is wel leuk omdat ik dan een deel van de familie zie, maar zoals ik het zie ik heb mijn eigen leven en heb niet de illusie dat zij het beter of leuker hebben omdat ze bij elkaar zijn. In de Heere ben ik niet eenzaam. Ik ben dan ook blij als ik na de koffie het hele gebeuren weer kan verlaten en tot mijn rust kan wederkeren. Alle sfeerdingen etc. waar je al 1,5 maand voor kerst mee wordt doodgegooid is sowieso een belachelijke vertoning van de industrie die het je allemaal wil aansmeren. Alsof je DAAR gelukkig van wordt. Ik vind het eerder lachwekkend en echt niet iets om me droevig over te voelen, ja eerder droevig omdat ik zie hoeveel mensen hier zoveel waarde aan hechten. Wordt wakker denk ik dan.
Toch ben ik blij dat het hele gebeuren weer over is en iedereen weer normaal gaat doen.

Zo, wilde even een ander geluid laten horen, niets afdoende aan het feit dat er natuurlijk werkelijk eenzame mensen zijn, wat verschrikkelijk is. Die tijd heb ik ook gekend. Maar ik zou zeggen: laat je niet meeslepen, kerst is een hoop gebakken lucht wat oorspronkelijk niet van God is.

Fijne kerstdagen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:40

JOANNIE702 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Wat een pech
alle leuke mannen zijn weg

Most verboden worden Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:43

FRANKT627 schreef:
Mijn moeder heeft in de bejaardenzorg gewerkt en zei zij dat de meeste bejaarden dan wel net bezoek kregen. Dat was dan omdat de bezoekers wat kregen...triest vind ik dat.

Heb zelf jaren in de bejaardenzorg gewerkt maar gelukkig kregen velen toch wel bezoek met de kerst en werden er ook een heel aantal opgehaald om een dag elkders te zijn.. Maar helaas zijn er ook de eenzamen... Maar gelukkig deden wij er veel aan om het voor hen ook gezellig te maken... Zo wie zo zijn de maaltijden voor hen die willen gezamelijk behalve het ontbijt...Het viel wel altijd op dat 1e kerstdag drukker was dan de tweede!!! Oud en nieuw daarin tegen was nieuwjaarsdag meestal erg druk met familie...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:46

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...je was wakker en je kwam niet op CM??? Ben je wel een echte CM-er? Ik zie regelmatig CM-ers opduiken 's nachts die ook even wakker werden. Ik ga natuurlijk geen namen noemen want dan is Jol vast boos op mij... Boze smiley ...en ik kan niet tegen boze mensen omdat ik het ook nooit ben...

Eh meneer de mopperpot Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Als ik wakker ben ga ik er even uit voor een toilet bezoek en daarna kruip ik weer in mijn mandje!! Ook al zou ik een hele nacht niet slapen (wat echt regelmatig voorkomt) dan nog blijf ik op bed liggen... Anders gaat mijn lichaam dag en nacht helemaal omdraaien en das echt niet de bedoeling. Tja dat Jol een keer snachts hier zat kwam omdat ze dat gezellig vond voor jou denk ik Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:13

JOANNIE702 schreef:
over jou....................... Engeltje smiley

Boze smiley ...ik vind je plotseling erg onschattig...voila
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:15

ERIKA129 schreef:
Eh meneer de mopperpot Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Als ik wakker ben ga ik er even uit voor een toilet bezoek en daarna kruip ik weer in mijn mandje!! Ook al zou ik een hele nacht niet slapen (wat echt regelmatig voorkomt) dan nog blijf ik op bed liggen... Anders gaat mijn lichaam dag en nacht helemaal omdraaien en das echt niet de bedoeling. Tja dat Jol een keer snachts hier zat kwam omdat ze dat gezellig vond voor jou denk ik Clown smiley Knipoog smiley

Zo menslievend naar mij toe is ze nu ook weer niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:19

GERRIT603 schreef:
er zijn geen leuke mannen meer Knipoog smiley

Boze smiley zeg zeg...en ikke dan??? Je moet niet mooi zijn om leuk te zijn hoor... Gefrustreerde smiley ...ik ben het CM-zonnetje... (ik ben bijna nooit boos)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4905 4906 4907 4908 4909 4910 4911 ... 6194 Volgende
Pagina 4908 van 6194