ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4906 4907 4908 4909 4910 4911 4912 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:19

FRANKT627 schreef:
Zo menslievend naar mij toe is ze nu ook weer niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

jij ook niet, zo te lezen. of je moet overlopen van cynisme
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:53

KABOUTER722 schreef:
jij ook niet, zo te lezen. of je moet overlopen van cynisme

ik moet effe 'cynisme' opgoogle... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:57

Vrede op aarde in de mensen een welbehagen??????

Zelf heb ik het idee dat er zonder meer "pittige" discussies plaatst moeten vinden, men nu niet accepteerd dat Maritime aangeeft dat zijn relatie op liefde gebasserd was.

Waarom geen vrede en met elkaar en een Lichte kerst te gemoet gaande, elkaar het beste te wennsen voor komende kerstdagen en het nieuwe jaar.

Waar kunnen we die Vrede vinden, als we van elkaar zaken willen horen waar we hopelijk weer volop opnieuw radicaal tegen in kunnen gaan?

Laten we met elkaar en in een relatie met onze Heer, gaan genieten van het feest van Zijn geboorte. Hopelijk elkaar vergevend voor de verkeerd uitgelegde dingen of verkeerd begrepen zaken, zonder het bij name te noemen, want dan gaat de wond weer open en zijn we weer bij het begin. Laat Jezus de wonden helen, HIj wil dat, maar dan moet het wel bij Hem gebracht worden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:09

PIETER619 schreef:
Vrede op aarde in de mensen een welbehagen??????

Zelf heb ik het idee dat er zonder meer "pittige" discussies plaatst moeten vinden, men nu niet accepteerd dat Maritime aangeeft dat zijn relatie op liefde gebasserd was.

Waarom geen vrede en met elkaar en een Lichte kerst te gemoet gaande, elkaar het beste te wennsen voor komende kerstdagen en het nieuwe jaar.

Waar kunnen we die Vrede vinden, als we van elkaar zaken willen horen waar we hopelijk weer volop opnieuw radicaal tegen in kunnen gaan?

Laten we met elkaar en in een relatie met onze Heer, gaan genieten van het feest van Zijn geboorte. Hopelijk elkaar vergevend voor de verkeerd uitgelegde dingen of verkeerd begrepen zaken, zonder het bij name te noemen, want dan gaat de wond weer open en zijn we weer bij het begin. Laat Jezus de wonden helen, HIj wil dat, maar dan moet het wel bij Hem gebracht worden.

Het lijkt erop dat jij denkt dat er ruzie gezocht wordt. Het sussen van conflicten is niet altijd de oplossing. Wel de waarheid die vrij maakt, waar zaken niet (lijken te) kloppen.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 december 2012, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:19

JOL252 schreef:
Het lijkt erop dat jij denkt dat er ruzie gezocht wordt. Het sussen van conflicten is niet altijd de oplossing. Wel de waarheid die vrij maakt, waar zaken niet (lijken te) kloppen.

Ja de Waarheid maak vrij en sussen van conflict kan wel als men het over de uitkomst eens is, maar de weg even anders bewandeld werd, moet men dan beslist zijn/haar gelijk hebben over welke weg de juiste was? Ik ha du swel de indruk dat men eventjes toch behoorlijk gepikeerd was gezien sommige reacties hier en daar.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:52

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik vind je plotseling erg onschattig...voila

Verraste, verbaasde smiley

jouw probleem......... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op woensdag 19 december 2012, 13:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:55

FRANKT627 schreef:
Boze smiley zeg zeg...en ikke dan??? Je moet niet mooi zijn om leuk te zijn hoor... Gefrustreerde smiley ...ik ben het CM-zonnetje... (ik ben bijna nooit boos)

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:58

THOMAS968 schreef:
JOANNIE702 schreef:
Jawel ik heb erbij gezet in Ede, wel overnieuw lezen Frank

om nog duidelijker te maken, dat doe ik dan speciaal voor jou!

http://www.viamichelin.nl/web/Kaarten-Plattegronden/Kaart_Plattegrond-Ede-_-Gelderland-Nederland?strLocid=31NDF1YTAxMGNOVEl1TURReE5qWT1jTlM0Mk5qZzRNUT09

dankje wel ........... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:59

FRANKT627 schreef:
Ja, dat ze optreed is nog het ergste van allemaal Zieke smiley

lekker aardig ben jij........................... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 14:06

PIETER619 schreef:
Ja de Waarheid maak vrij en sussen van conflict kan wel als men het over de uitkomst eens is, maar de weg even anders bewandeld werd, moet men dan beslist zijn/haar gelijk hebben over welke weg de juiste was? Ik ha du swel de indruk dat men eventjes toch behoorlijk gepikeerd was gezien sommige reacties hier en daar.

En terecht vind ik... we hebben de schade en schande van bepaalde visie gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 14:20

er is nu wel weer een leuke man op de site Clown smiley

maar ja laat die nu bezet zijn Verliefde smiley

dat is dus weer pech voor de dames Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 15:06

PIETER619 schreef:

ja en ik denk nog steeds dat heel veel te maken heeft gehad met verkeerd intrepreteren en onhandig uitleggen. Had ook al eerder aangegeven dat wat een aantal meenden te lezen in de postings van Maritime ik er niet uit kon halen en nog niet als ik het terug lees
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 15:09

Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 15:27

soms is 'zonder' beter, ook (misschien wel 'zelfs') als je onder de 50 bent.

ervaringen uit het verleden hebben mij tot dit standpunt gebracht.

Laatst aangepast door
KABOUTER722
op woensdag 19 december 2012, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 16:10

CORNE927 schreef:
Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

Ik kan je vraag of stelling heel goed begrijpen. We zouden het ook nog kunnen doortrekken. We zien hier op de site vele mensen die al een bepaalde leeftijd hebben, laten we zeggen 40+, die nog nooit waren getrouwd en waarvan sommige nog nooit een lange relatie hebben gehad. Ja, die zijn er want ooit had ik zelf met zo iemand te maken. Welnu, om terug te keren naar jouw eigenlijke vraag...

...is het zo dat elke relatie, ook wanneer je 20 bent, begint met een eigenlijke LAT-relatie. We gaan immers niet na het eerste kusje gelijk samenwonen laat staan trouwen. Er zijn hier mensen, laten we daar niet flauw overdoen, die een LAT-relatie hebben en die echt alles beleven in die relatie. Inderdaad, met alles bedoel ik ook dat ze vrijen. En dan nog wel voor het huwelijk. Een thema dat hier enkele jaren geleden fel werd besproken. Is daar iets mis mee? Neen, voor mii niet en voor vele niet. Het is een normale uiting van liefde, verbondenheid, intimiteit en zo veel meer. Soms kan het nuttig zijn om een tijd lang, en dat kunnen jaren zijn, om een LAT te hebben. Soms kan het ook niet anders omwille van de kinderen die nog naar school moeten, omwille van de geografische afstand tussen beide partners, omwille van nog zovele andere redenen.

Op 'latere' leeftijd zijn we misschien ook meer geneigd om de ware toedracht van een relatie te toetsen. We moeten misschien nog leren afstand te nemen van een jarenlange relatie die we hadden, misschien moeten we stap voor stap leren om onze zelfstandigheid die we als oudere vrijgezel hadden los te laten. Er kunnen vele redenen zijn om een LAT te hebben. Ja, een LAT is niet altijd slecht. Neen, een LAT hoeft ook niet altijd eeuwig (beeldspraak) te zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van bekende en onbekende mensen die jaren een LAT-relatie hadden en die uiteindelijk toch hun JA-woord gaven. Een LAT-relatie is of kan een 'ontnuchteringsperiode' zijn. In mijn ogen is er niets mis mee.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 16:11

JOANNIE702 schreef:
Zieke smiley

Huilende smiley, smiley in tranen ...die Jodinges doet echt onlief tegen mij...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 16:13

JOANNIE702 schreef:
lekker aardig ben jij........................... Twijfelende smiley

Erika plaagt me ook altijd...en zij begint steeds... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 16:14

http://www.youtube.com/watch_popup?v=GBaHPND2QJg&feature=youtu.be

Mooie kerstgedachte ook. Ooit genomineerd als mogelijk Europees volkslied.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 16:23

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IO64urOFNaY

Kippevel moment! Eerbetoon aan de kinderen en leerkrachten die omkwamen in Amerika tijdens schiet incident!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 16:25

HENDUK927 schreef:
er is nu wel weer een leuke man op de site Clown smiley

maar ja laat die nu bezet zijn Verliefde smiley

dat is dus weer pech voor de dames Smiley met dichtgeplakte mond

Nee maar Henduk in town Verraste, verbaasde smiley
JE hebt toch wel toestemming van de vrouw he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:12

Na een huwelijk van bijna 30 jaar....een scheiding....en een nieuwe relatie van een jaar met iemand hier van CM....

Echter die relatie van een jaar...is in mijn leven nog aanwezig...
We delen vriendschap...en zijn elkaar tot een hand en een voet...
Verder is er echter NIETS meer over van wat er was...maar we voelen ons er allebei heel blij onder....
Ik spreek dan ook niet van een LAT-relatie....
Immers dan alleen nu...is de weg voor ons beiden open...zouden we...weer een echte serieuze relatie...elk apart aangaan...

Voor alsnog...gaat dat goed..zelfs die arm is er nog...
Maar anders...dan in de serieuze relatie die ik met hem had.
We zullen echter niet verder gaan als man en vrouw...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 19 december 2012, 17:16
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:18

Ontroerend....ik moest er om huilen....
Arme onschuldige kinderen....
Naar boven

Auteur Bericht
WIL581

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:25

Een ex om info vragen lijkt me toch niet zo kies en wel hierom:
- dingen uit het verleden laten geen ruimte aan degene waar het om gaat om te leren, misschien heeft die persoon wel heel veel geleerd en is de informatie van TOEN niet relevant.
- het is altijd eenzijdig, gekleurd - per definitie, en waarom zou je dat zelf niet kunnen ontdekken in de setting van vandaag?ga het contact aan en ontdek maar daarmee laat je ruimte voor ontwikkeling. is die er niet dan zegt me dat veel meer. iemand die na 6 maanden nog steeds vasthoudt aan eigen dogma's over het leven, dan is dat mijn ervaring en kan ik er iets mee doen.
- het wordt al snel roddel
- zou Jezus als Hij ooit een ex had gehad, een antwoord willen geven?
Alleen in hele extreme gevallen kan ik me de zin ervan voorstellen maar zelfs dan: extreme gevallen kan je ook zelf ontdekken. Juist die zou je zelf moeten ontdekken.
Alleen duurt dat soms even zoals ik zelf ervaren heb Gefrustreerde smiley
En ook daar leer je van.
uiteindelijk ben JIJ verantwoordelijk en blijf je leren.
Maar goed: misschien is bevragen van een ex een nieuw experiment voor mij. ik heb veel geleerd door mee te gaan naar de kerk van iemand, en daar kwam de informatie vanzelf naar me toe Knipoog smiley Laat iemand de ruimte om zichzelf VANDAAG te laten kennen, dat lijkt me toch het beste.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:33

STEENTJE178 schreef:
Sneeuw??? waar dat dan? Verraste, verbaasde smiley

Hiero Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:33

STEENTJE178 schreef:
Sneeuw??? waar dat dan? Verraste, verbaasde smiley

Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:38

ANNA415 schreef:

en waar is Hiero...ik vind het nergens op google maps Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:42

ZEELAND736 schreef:
Na een huwelijk van bijna 30 jaar....een scheiding....en een nieuwe relatie van een jaar met iemand hier van CM....

Echter die relatie van een jaar...is in mijn leven nog aanwezig...
We delen vriendschap...en zijn elkaar tot een hand en een voet...
Verder is er echter NIETS meer over van wat er was...maar we voelen ons er allebei heel blij onder....
Ik spreek dan ook niet van een LAT-relatie....
Immers dan alleen nu...is de weg voor ons beiden open...zouden we...weer een echte serieuze relatie...elk apart aangaan...

Voor alsnog...gaat dat goed..zelfs die arm is er nog...
Maar anders...dan in de serieuze relatie die ik met hem had.
We zullen echter niet verder gaan als man en vrouw...

Ik begrijp jouw reactie niet zo goed Zeeland? Had jij nu wel of geen lat relatie met deze man voordat je deze soort broer/zus relatie hebt gekregen met hem

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 19 december 2012, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:43

FRANKT627 schreef:
en waar is Hiero...ik vind het nergens op google maps Boze smiley

nee ik word zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig? Zou ze naar de kerstman overgestapt zijn ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:45

ROELANDE345 schreef:
nee ik word zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig? Zou ze naar de kerstman overgestapt zijn ofzo?

Verraste, verbaasde smiley ...een kerstpiet, bedoel je???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:52

Hallelujah, betekent letterlijk "Prijst God"
Het woord is een samentrekking van hallelu en jah. Jah is de afgekorte term van JHWH, de Hebreeuwse naam van God.

Was God aanwezig daar, het antwoord is ja, uitgelegd in deze clip, helaas geen ondertitel.

https://www.youtube.com/watch?v=Wq4DU5KE5eI
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4906 4907 4908 4909 4910 4911 4912 ... 6194 Volgende
Pagina 4909 van 6194