| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 02:57
|
|
|
|
Het regent en waait nog steeds hier...lekker gezellig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 02:58
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Weekje voor kerst lekker snowboarden (als er dan al sneeuw ligt tenminste) |
...maar waar ben je dan geweest??? We weten het nog steeds niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 03:00
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | jawel hoor, Frank. |
...wanneer gaan we nog eens naar de abdij van Westmalle?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 04:14
|
|
|
|
Donderdag 27 December, Psalm 147: 12-20; Uitverkoren.
Jezus, het kind van Bethlehem, was een Jood. Veel te vaak is dat ondergesneeuwd in de geschiedenis van de wereld. Hitler wist het, maar verdoezelde het. Altijd heeft het antisemistisme geroepen: ‘De Joden hebben onze Jezus gekruisigd, dus: weg met de Joden!’Maar ‘onze’Jezus is nooit ‘van ons’ geweest. Jezus was Jood. Hij was er een van Israël. Hij heeft zich gevoegd in alle tradities, feesten en rituelen van het Joodse volk. Binnen het uitverkoren volk was Hij de Uitverkorene bij uitstek, de ware Israëliet, dé Jood van alle Joden. Die naam ‘Jood’, Jeduda, betekent letterlijk: Godlover. Jezus loofde God, zoals de Eeuwige Israël had gevraagd Hem te loven: met hart en mond en handen. Dit alles moet wel betekenen niet dat christenen tégen de Palestijnen of de Arabieren zijn. Christenen zijn, in het spoor van onze Heiland, voor álle volken. Maar het Joodse volk staat bovenaan de lijst, vanwege Christus én vanwege de overtuiging die in de psalm van vandaag oplicht: aan Israël gaf de Eeuwige zijn woorden, zijn voorschriften en wetten. Niet dat God geen bemoeienis had met andere volken. Zeker wel! Maar met geen ander volk had de Eeuwige zo’n bijzondere relatie als met Israël. Neem alleen al de Tien Geboden. Waar ter wereld vind je zo’n allesomvattende samenvatting van universele waarden als in de Tien Geboden? Uit welk volk is een Licht voor de wereld geboren, zo groot en schoon als Christus? Daarom prijzen wij de Eeuwige voor zijn Zoon én voor zijn volk.
De Heer heeft Jakob uitverkoren om naar zijn heilig woord te horen. Aan Israël heeft Hij ten leven zijn rechten en zijn wet gegeven. Zo deed Hij aan geen andre volken. Laat ons des Heren lof vertolken. De kracht, de heerlijkheid, de eren zijn, Hem die eeuwig zal regeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 04:15
|
|
|
|
Vrijdag 28 December, Psalm 148: 1-6; Dragers van het woord.
Zouden de engelen in de hemel ons hier op aarde horen zingen? Daar gaat de dichter van de psalm wel vanuit, want anders zou hij niet zo’n klemmende oproep doen aan het adres van de hemelboden om God te loven. De psalmdichter wekt de engelen op mee te doen in het grote koor van allen die Gods lof zingen. Het moet in de hemel gaan zoals ook hier op aarde: vooruit, zingen, jullie allemaal!
Maar zou de dichter van de psalm dan betwijfelen of de engelen wil voldoende doen aan lofprijzing? Zou hij zich afvragen of ze het ‘Ere zij God’ nog wel machtig zijn, na zoveel eeuwen tevergeefs te hebben gewacht op vrede op aarde? Hoe dan ook, de psalm roept de hemel en aarde op te participeren in een lofzang die kosmische allure heeft. Zon, maan en sterren, hoogste hemelen inclusief alle engelen, alles moet meedoen in die grote aanbidding. Het aardige van de nieuwe psalmberijming vind ik dat de engelen daarin worden genoemd: dragers van zijn woord. Een engel is een woorddrager. Ze dragen op hun vleugels (of, als ze niet hebben, op handen) het woord van de Eeuwige naar de aarde. Zo hebben ze zelfs hét Woord naar de aarde gedragen: Christus, geboren uit Gods mond, adem van de Almachtige, stem van de Eeuwige. Engelen zijn hemelse geluidsdragers, nog altijd. En wie weet laten zij ook vandaag ons het geluid van Gods liefde helder horen.
Halleluja! Prijst God en zingt, gij fiere hemel die daar blinkt, gij legioen dat naar Hem hoort, gij engelen die draagt zijn woord, zonlicht en maan en alle sterren, hemel der hemelen van verre, peilloos verschiet boven ons hoofd: de naam des Heren zijn geloofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 04:16
|
|
|
|
Zaterdag 29 December, Psalm 148: 7-14; Speel voor de Heer.
Zo langzamerhand leven we toe naar de oudejaarsdag. Het eind van dit kalenderjaar komt in zicht. Ook het slot van het psalmboek komt in zicht. Hoe zullen we het jaar afsluiten? Mijn voorstel is: precies zoals het psalmboek afgesloten wordt. Hoe dat slot is? Een krachtig uitroepteken, een herhaald halleluja. Loof de Heer! En wie moet dan de Eeuwige loven? Het volk Israël? De gemeente van Jezus Christus? Zeker. Maar de psalm ziet ruimer, wijder. Oecumenischer kan het niet: alles en iedereen wordt opgeroepen de Allerhoogste te prijzen. Gisteren hoorden we al: ‘Loof de Heer, bewoners van de hemel!’ Vandaag wordt daaraan toegevoegd: ‘Loof de Heer, bewoners van de aarde!’ Wie dat zijn? De mensen? Zeker! Maar ook de dieren. En dan niet alleen de lieve dieren, de lieveheersbeestjes, de wollige cavia’s en de leuke lammetjes in het voorjaar, maar ook de monsters, de dreigende draken, de gedrochten, alles wat zich schuilhoudt in de oceaan. Maar nog wijder ziet de psalm. Niet alleen mensen en dieren worden opgeroepen God te loven, héél de schepping wordt uitgenodigd, inclusief de elementen, weer en wind, vuur en hagel, sneeuw en rook. Laat alles de Eeuwige lof toezingen! Met dat perspectief gaat het psalmboek naar het einde toe. Dat einde zal geen catastrofe zijn, ook al gaat de weg naar Gods toekomst wellicht door diepe dalen. Er zal uiteindelijk wereldwijd één grote dankdienst zijn. Hemel een aarde, water en vuur – heel de schepping zal juichen en spelen voor Gods aangezicht!
Halleluja! Prijst God en zingt, gij watervloeden die Hij dwingt; gij monsters uit het diep der zee, speelt voor den Heer en weest gedwee! Hagel en vuur en regenwolken, stormwinden die zijn stem vertolken, sneeuw die de bergen blank bekleedt; weest alle tot zijn dank gereed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 07:17
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | Okee, iets milder dan: een vrouwenhart is mooi...als het gebraden op d'r rug hangt.
Alle vrouwen waar ik tot nu toe kontakt mee heb gehad (ook die van hier) bleken achteraf 1e klas serpenten te zijn. |
Uhh..... En bedankt maar weer
Ik neem aan dat je hier op zoek bent naar vrienden ipv naar een relatie?!
Of is deze opmerking te scherp van tong?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 07:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...maar waar ben je dan geweest??? We weten het nog steeds niet... |
Niet in Oostenrijk had ik al gezegd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 08:12
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Niet in Oostenrijk had ik al gezegd  |
...we weten nu al waar je niet was. Waarschijnlijk zal je ook niet in Nieuw Zeeland hebben gezeten....als je nu nog wilt zeggen waar je wel hebt gezeten ben je een grote en lieve meid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 08:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Uhh..... En bedankt maar weer
Ik neem aan dat je hier op zoek bent naar vrienden ipv naar een relatie?!
[size=9]Of is deze opmerking te scherp van tong?[/size] |
vergelijken met de uitspraken van die ondermaatse manspersoon kunnen de opmerkingen niet scherper meer zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 09:45
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | Okee, iets milder dan: een vrouwenhart is mooi...als het gebraden op d'r rug hangt. Alle vrouwen waar ik tot nu toe kontakt mee heb gehad (ook die van hier) bleken achteraf 1e klas serpenten te zijn. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 27 december 2012, 09:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 09:55
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | Okee, iets milder dan: een vrouwenhart is mooi...als het gebraden op d'r rug hangt.
Alle vrouwen waar ik tot nu toe kontakt mee heb gehad (ook die van hier) bleken achteraf 1e klas serpenten te zijn. |
Als ik jou reacties zo lees, ligt het probleem niet bij de vrouwen, maar bij je zelf. Wat ik hier zo, is er met de meeste vrouwen niets mis mee.
Dat jij alleen aan je zelf denkt en geen andere mening wil accepteren, doet blijken van een sterk staaltje van egoïsme. rijst bij mij de vraag wat zoek je hier eigenlijk een sloofje cq slaafje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 11:01
|
|
|
|
Intressant, waar haal je ze vandaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:10
|
|
|
|
Wat ik zou willen, mijn wens dat ik het nieuwe jaar 2013 de lef heeft om alleen op vakantie te gaan, gewoon gaan en zien waar ik terrecht komt!
( ik blijft dat gewoon moeilijk vinden en toch wil ik het proberen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:12
|
|
|
|
Arme weegschaal....................................
De spullen aan het opruimen van de etentje en dan maar direkt de kasten sopje geven!
ik heb eigenlijk ook wel zin in om de kerstspullen te gaan opruimen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGHT250
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:17
|
|
|
|
Alle vrouwen waar ik tot nu toe kontakt mee heb gehad (ook die van hier) bleken achteraf 1e klas serpenten te zijn. | Ik kan me z indenken dat je dat ook wel een beetje uitlokt ;) Mijn ervaringen zijn toch wel anders...
A ben ik het in sommige unieke gevallen wel met je eens:P
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:19
|
|
|
|
van tegenslag gesproken zeg...en ik maar denken dat ik de enigste was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:20
|
|
|
|
Ja dat klopt Pelle, alleen is ook maar alleen!
Ik ben nu weer bijna 2 jaar alleen en ik blijft het een probleem vinden! Lukt mij wel en het gaat mij goed aardig af, toch....................blijft het moeilijk!
Zelf in de gemeente hebben ze ook geprobeerd, single avond te houden, werd niks!
Ik heb zelf maar voor oplossing gezocht en nu zijn we met een koppel die alleen zijn en maken vaak uitjes met elkaar! Sommige van ons krijgen een vriendje en die gaan gewoon mee, eigenlijk best wel leuk zo! Waar een wil is.....is ook een weg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:29
|
|
|
|
Ik heb ook de keukenkastjes uitgewassen...en ik vond nog een stuk chocolade dat ik al lang kwijt was ...
Ik ga nog kastjes zoeken die ik kan uitwassen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:31
|
|
|
|
|
alleen sites zoals de deze hebben een beetje aandacht voor de singles...ze verdienen er wel maar goed, dat nemen we er maar bij. Je moet maar eens als singl op reis gaan en in een hotel verblijven. Dan betaal je bijna zoveel als voor 2 personen...aandacht voor de singles??? Pfffff, laat me niet lachen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | van tegenslag gesproken zeg...en ik maar denken dat ik de enigste was...  |
verschil in dezen is alleen dat negativiteit van jou wel geaccepteerd wordt en van mij niet. (iets met 'meten met twee maten'...)
maar 't zal mij worst wezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:51
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | verschil in dezen is alleen dat negativiteit van jou wel geaccepteerd wordt en van mij niet. (iets met 'meten met twee maten'...)
maar 't zal mij worst wezen. |
Het verschil is dat is mijn negativiteit met humor doorspekt is veel gespeeld is...en jouw harde opmerkingen nu en in het verleden waren niet altijd netjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb ook de keukenkastjes uitgewassen...en ik vond nog een stuk chocolade dat ik al lang kwijt was ...
Ik ga nog kastjes zoeken die ik kan uitwassen... |
Heb nog een trapkast vol om uit te wassen enne weet je er ligt chocolade in Dus Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:57
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Wat ik zou willen, mijn wens dat ik het nieuwe jaar 2013 de lef heeft om alleen op vakantie te gaan, gewoon gaan en zien waar ik terrecht komt!
( ik blijft dat gewoon moeilijk vinden en toch wil ik het proberen) |
Gewoon doen!! ik heb een paar keer een single reis gedaan echt leuk... Maar het contact maken moet echt van jezelf komen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 12:59
|
|
|
|
Vanmorgen heeft de zon een poos geschenen Was al bijna vergeten hoe dat ding eruit zag Helaas is tie al weer weg maar stttttttt tis droog en de wind is heel kalm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 13:00
|
|
|
|
Heb nog geen idee wat te eten vandaag Kan ook niet echt zeggen zin in iets te hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 13:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb nog een trapkast vol om uit te wassen enne weet je er ligt chocolade in Dus Frank  |
...aangezien ik vermoed dat je horde kerstkaarten afgewerkt en verstuurd zijn en dat je je huiswerk door anderen laat maken heb je vast tijd genoeg om je kast zelf op te ruimen...voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 13:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb nog geen idee wat te eten vandaag Kan ook niet echt zeggen zin in iets te hebben  |
friet dan maar met één of ander kroket...lekker makkelijk en...gezond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 13:43
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Intressant, waar haal je ze vandaan  |
Die uitspraken en de wraak of de serpenten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 13:54
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | verschil in dezen is alleen dat negativiteit van jou wel geaccepteerd wordt en van mij niet. (iets met 'meten met twee maten'...)
maar 't zal mij worst wezen. |
En toch kan je wel en vrolijk blij leven krijgen, maar dan zal je wel hulp moeten zoeken want zoals ik het nu zie, kom je er zelf niet uit
Vandaag de dag is het geen schande om hulp te zoeken en je leven word een stuk aangenamer.
|
|
| Naar boven |
|
|