| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:05
|
|
|
|
|
@thomas968 Ik denk dat mensen vaak niet willen horen wat Gods woord te zeggen heeft, behalve zoals het hun uitkomt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:13
|
|
|
|
Dat ik het nu eindelijk warm heb nu ik in bed lig met 3dekbedden op Dacht vanmorgen dat ik gegeten had waar ik allergisch voor ben. Maar heb hoge koorts en dus waarschijnlijk gewoon griep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik weet niet wat ik vandaag ga eten... |
Weet je dat om 22:52 nog niet?
Had het dan ook bijtijds in de topic: Dat vraag ik me af vandaag, geplaatst. Hadden we met z'n allen met je mee kunnen denken.
Met jou meedenken doen we graag, hoor Frank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:18
|
|
|
|
Bestraffen en tuchtigen staan niet tegenover vergeving. Zoals je het omschreven zou ik niet beter kunnen doen Jol.
Mijn opmerking betreft Pieter "Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als je vrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht "
Vrijgekocht zijn is geen vrijbrief om alles te doen waar we zelf zin in hebben. Als wij door genade behouden zijn. Dan moeten wij daarin wandelen. Waarom vermaand Jezus anders deze gemeente, als hetgeen ze mee bezig zijn goed is. Ik denk dat de leden van deze gemeente in Laodicea dachten dat ze goed bezig waren. Maar Gods Woord laat toch iets anders zien. En dat heeft niets met veroordelen te maken. Als wij onze fouten inzien en teruggaan naar Hem die ons heeft vrijgekocht en om vergeven vragen dan worden we vergeven.
Hoe zullen we vergeving vragen als we niet weten wat we fout doen? Hoe zullen we vergeving ontvangen als we niet weten dat die mogelijkheid er is? Maar de bereidheid om te willen leren en te accepteren is eerst nodig dan pas kun je van die vergeving gebruik maken. Niet eerder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik weet niet wat ik vandaag ga eten... |
Oh joh, dan kijk je morgen toch gewoon weer es bij de Albert Heyn??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:21
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:23
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:25
|
|
|
|
Ik ben niet de enige die kuren heeft vanavond, CM bij mij ook
Maar ehm...... succes morgen, Frank
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:30
|
|
|
|
Dit is wat ik bedoel met religie!
Een ieder heeft zijn eigen opvattingen en meent iets te gelezen hebben in openbaringen.
Noch heet of koud zijn wil niet zeggen dat iemand verloren is. Dat staat er niet.
Het religieus denken maakt het lauw. Maar wil niet zeggen dat iemand verloren is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:33
|
|
|
|
God heeft niets met religie. Dat komt ook niet van Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:34
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Dat ik het nu eindelijk warm heb nu ik in bed lig met 3dekbedden op Dacht vanmorgen dat ik gegeten had waar ik allergisch voor ben. Maar heb hoge koorts en dus waarschijnlijk gewoon griep  |
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:39
|
|
|
|
God heeft niets met religie. God heeft vooral iets met relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:40
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Dat ik het nu eindelijk warm heb nu ik in bed lig met 3dekbedden op Dacht vanmorgen dat ik gegeten had waar ik allergisch voor ben. Maar heb hoge koorts en dus waarschijnlijk gewoon griep  |
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:42
|
|
|
|
Beterschap!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:50
|
|
|
|
|
Beterschap, Roelande!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:52
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | @thomas968 Ik denk dat mensen vaak niet willen horen wat Gods woord te zeggen heeft, behalve zoals het hun uitkomt. |
Impliciet zeg je dat jij de boodschap wel verstaat die uit de woorden klinkt en anderen die er niet zo over denken, kennelijk niet, of erger: Gods Woord interpreteren zo het ze uitkomt. Dat vind ik erg ver gaan. Misschien komt het juist bij de mensen die de context uit gemakzucht niet zien wel veel voor dat ze niet zien wat God echt te zeggen heeft en in het poneren van op dat moment welgevallige teksten bliiven steken. Veel gescheiden mensen hebben met dit soort types te maken gehad. Gooi er maar een vroom klinkende tekst tegen aan bij een echtscheiding en dan mag je kennelijk je pastorale zorg vergeten. Daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn. Want God heeft te zeggen is vaak heel wat anders dan een gegroeide denkwijze in de traditie van veel kerken. Kijk eens wat er aan manipulatie met bjbelteksten plaatsvindt en dat is niet alleen in de jonge evangelische kerken met een slecht geschoold kader zo. Shanita gaf goede voorbeelden. Door goede studie zie je dat het christendom veel rijker is dan je dacht. Het oude en het nieuwe testament in de juiste verhouding te zien, is vaak al een hele klus.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 januari 2013, 16:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:59
|
|
|
|
| VIOOL125 schreef: | Bestraffen en tuchtigen staan niet tegenover vergeving. Zoals je het omschreven zou ik niet beter kunnen doen Jol.
Mijn opmerking betreft Pieter "Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als je vrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht "
Vrijgekocht zijn is geen vrijbrief om alles te doen waar we zelf zin in hebben. Als wij door genade behouden zijn. Dan moeten wij daarin wandelen. Waarom vermaand Jezus anders deze gemeente, als hetgeen ze mee bezig zijn goed is. Ik denk dat de leden van deze gemeente in Laodicea dachten dat ze goed bezig waren. Maar Gods Woord laat toch iets anders zien. En dat heeft niets met veroordelen te maken. Als wij onze fouten inzien en teruggaan naar Hem die ons heeft vrijgekocht en om vergeven vragen dan worden we vergeven.
Hoe zullen we vergeving vragen als we niet weten wat we fout doen? Hoe zullen we vergeving ontvangen als we niet weten dat die mogelijkheid er is? Maar de bereidheid om te willen leren en te accepteren is eerst nodig dan pas kun je van die vergeving gebruik maken. Niet eerder. |
BETER LEZEN, christen zijn kan men niet leren, als jij meent door de bijbel van kaft to kaft te moeten kenne om een christen te zijn, heb je wat Jezus hier op aarde deed, in het geheel niet begrepen. mede doe je op die manier de Heilige Geest zwaar te kort, want Hij doet ons beseffen waar we mee beizig zijn, niet onze geleerdheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:02
|
|
|
|
Beterschap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RUBEN022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Is er iemand die de Hobbit al gezien heeft?? |
Yep, ben vanavond geweest. Superfilm. Ik dacht alleen dat het één film was, maar kennelijk komt er ook nog een vervolg.
Zeker de moeite waard om naar toe te gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:09
|
|
|
|
[quote=STEENTJE178]Ik ben niet de enige die kuren heeft vanavond, CM bij mij ook
Had daar vanavond ook al erg last van. Mailen ging bijna niet. En hier op het forum ook niet. Hoop dat dit in een keer goed gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:11
|
|
|
|
[quote=MAMY994]
Yes, in ene keer geplaatst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:13
|
|
|
|
[quote=MAMY994]
Eet smakelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:21
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | haha LOL je weet toch dat mannen over het algemeen veel ijdeler zijn dan vrouwen |
Inderdaad, we hebben zes pakken, veertien broeken en 21 overhemden in de kast liggen en dan hebben we ECHT NIKS om aan te doen, want zo zijn mannen.
Thomas javascript:emoticon(' ')
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:22
|
|
|
|
Uhmm inmiddels gisteren: patat met mayonaise, frikandel, oliebollen, sauzijcebroodje, appelbeignet, appelflap, chips... 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:29
|
|
|
|
Troost je lieve mensen zowel mannen als vrouwen (ongeacht of ze dan wel of niet met elkaar het Huwelijksbootje ingestapt zijn), zullen elkaar denk ik over en weer wel nooit echt goed begrijpen. 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:32
|
|
|
|
Voor het nieuwe jaar wens ik jullie allen ....
Tijd om van de kleine dingen te genieten , rust om stil te staan bij mooie momenten . Sterkte om tegenslagen te overwinnen , Vriendschap en liefde om je hart te verwarmen . Humor om wat somber is te kleuren en een glimlach om elke dag mee te beginnen .
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op woensdag 2 januari 2013, 00:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:36
|
|
|
|
www.kerkomroep.nl Die site is echt heel bekend, daar kan je b.w.v. heel nederland mee ontvangen wat Kerkdiensten aangaat. Ze zijn nu ook bezig om live beelden tijdens verschillende Diensten mogelijk te maken. Sommige Kerkdiensten hebben dit overigens al. En verder luister ik naar gospelmuziek, bijv. naar bright.fm (ook heel bekend). Ennum ook wel naar Radio Rijnmond maar dan naar het voetbalverslag van m'n Kluppie Feyenoord maar dat is weer een hele andere golflengte... 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:45
|
|
|
|
Kijken op Profielen is leuk, Discussies voeren tot je een ons weegt is ook leuk (zie de div. forums), Nu nog het reageren op elkaars Profielen ook leuk of... ? Laat nu juist dit een goed voornemen voor 2013 zijn toch ?! 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:28
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dit is wat ik bedoel met religie!
Een ieder heeft zijn eigen opvattingen en meent iets te gelezen hebben in openbaringen.
Noch heet of koud zijn wil niet zeggen dat iemand verloren is. Dat staat er niet.
Het religieus denken maakt het lauw. Maar wil niet zeggen dat iemand verloren is. |
Wat wordt er volgens jou dan met het uitspuwen bedoeld. Want als ik de reacties zo doorlees, lezen de meesten het wel zo. (of ik begrijp het verkeerd)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:33
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja, dan begint de relatie pas en ook het eeuwige leven met Hem vangt aan dat je hebt gekregen door Hem aan te nemen. Niemand rooft je uit Zijn hand want je bent in Hem geborgen met God. I eder kent wel in zijn leven perioden waarin je tot besef komt dat je terug moet keren naar die eerste liefde. En ik geloof: daar staat God persoonlijk garant voor. Hij is de Leeuw van Judah die opkomt voor Zijn eigendom.
En voor zover het zo is dat er lauwheid is... waar zijn de vurigen om degenen die achterop raken weer aan te vuren? Wij dragen verantwoording voor elkaar in plaats van naar elkaar te wijzen of te oordelen over iemands temperatuur. |
Klopt niemand rooft je uit Zijn hand, Hij bewaakt/bewaart je immers met Zijn leven. Ik ben ook met je eens dat het met ups en downs gaat. Echter je laat het zelf toe dat je lauw wordt.
Ik denk dat er ook mensen zijn die zich koud laten worden en daarmee zelf bewust uit Zijn hand 'springen'. Of waren ze dan nooit echt in Zijn hand? Zgn naamchristen zoals Mat ze noemt. Pfff ik weet zelf het antwoord daar niet op.
|
|
| Naar boven |
|
|