| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:47
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hahahahahaha, dachten we hetzelfde, Roelande?  |
ja en op precies hetzelfde moment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:47
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | nee van de stoelen natuurlijk  |
...jullie lijken wel een 2ling...het moet niet erger worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:51
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Heel mooi gezegd Steentje |
Je was me net voor, maar kan het alleen maar beamen. Mooi Steentje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:54
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Ik ga ook weer even mee doen in hoe men als man-vrouw met elkaar om moet gaan, staat wel een paar keer ergens beschreven, dus hoeft het niet weer voor de zoveelste keer opgerakeld worden of wel? Ga ik het kopiëren en plak het hier zo weer neer. |
Pieter, ik sluit me aan.
Als de mannen en vrouwen in algemeen, laat staan als ze christenen (zeggen te) zijn, es beginnen met het elkaar respecteren in elkaars gevoelens en fouten die ze ongetwijfeld maken, dan heb je al een beginnetje.
Als de liefde diep genoeg geworteld is ben ik er van overtuigd dat je elke storm zal kunnen doorstaan dan. En dat stormen komen is een gegeven, of je die samen kan trotseren is wat anders, daar is liefde en communicatie voor nodig, respect en geen(voor) oordelen.
Dus, eerst tot 10 tellen, in de spiegel kijken en je afvragen of jij het allemaal wel zo goed doet dan, en dan de dialoog aangaan en oplossen de zaak, nog voor het slapen gaan liefst.
Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:59
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Zoveel mensen, zoveel meningen/visies/interpretaties etc.etc. De discussie over de positie van de vrouw t.o.v. de man en omgekeerd is al bijna zo oud als de mensheid, en zal er ook altijd blijven. Het is nl. onderhevig aan cultuurinvloeden, geloofsaspecten, eigen opvoeding, eigen opgedane ervaringen, etc. etc.
Misschien ook niet onbelangrijk om het eens om te keren: hoe kijk ik als vrouw naar de man?? En hoe ga ik met hem om? Zet ik hem op een voetstuk, stel ik mijzelf onderdanig op, waardoor hij boven mij komt te staan? Of eis ik van hem dat hij mij onderdanig is, door vanalles van hem te gaan eisen?
Voor mij is het belangrijk dat de man mij, als vrouw, ziet als door God geschapen uniek mens, geschapen naar Zijn beeld. Met mijn eigen kwaliteiten, valkuilen, eigen aardigheden en eigenaardigheden. Bij een man die zo naar mij kijkt, mij behandelt en respecteert, kan ik me thuis, geborgen, veilig voelen. En zo zal ik ook naar hem kijken. Hij mag zijn wie hij is, omdat ook hij een unieke creatie van God is. En inderdaad: er zijn mannen bij wie ik me nooit thuis, geborgen, veilig of wat ook zal voelen. Die zal ik dan ook zoveel mogelijk mijden.
Nu kan dit pijnlijk zijn voor iemand die misschien hele nare ervaringen in zijn/haar positie heeft gekend in een relatie. Voor hem/haar hoop ik dan ook van harte dat je genezing mag ontvangen voor diepgeslagen wonden. Genezing, in de vorm van herstel van vertrouwen in jezelf en in de ander, eigenwaarde, je Godsbeeld misschien. En vooral dat je mag zien dat er Een Man is die jou respecteert zoals je bent, maar teveel van je houdt om je zo te laten. En als Hij je wil veranderen, is Hij daarin volledig te vertrouwen  |
Mooi geschreven........helemaal er mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:03
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | | Natuurlijk moet en mag je ook jezelf zijn en blijven. Alleen is het vandaag de dag wel een heel groot probleem dat veel mensen niet meer (zo lijkt het) de moeite nemen om op elkaars Profielen te reageren. Jaja oke wel op de div. forums maar niet... Dit is overigens ook op bijv. andere 'Christelijke' sites merkbaar. En wat de reden daarvan is ? Mensen zijn tegenwoordig veel terughoudener geworden. Aan de ene kant valt daar wel wat voor te zeggen, maar aan de andere kant is dit wel een zorgelijke ontwikkeling. |
Zijn mensen terughoudender geworden? Is dat wel zo? Ik denk eerder voorzichtiger. Of soms ook verlegen... Niet iedereen is zo moedig om "zomaar" te reageren.
Feit is dan wel, dat als niemand maild, er van contacten weinig terecht komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:08
|
|
|
|
Ook van hier voor iedereen een super mooi, gelukkig, gezond en gezegend nieuwjaar.
Every end uncovers the light of a new beginning!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 2 januari 2013, 15:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:15
|
|
|
|
|
In ieder mens zit wel wat goedss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...van haar broer genieten??? |
nou ik vindt het altijd heel gezellig als mijn broer komt............dan zegt ik, zeg broer de stoeltjes zijn klaar wat zal ik nu eens mee geven.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:17
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja en op precies hetzelfde moment  |
zijn wel leuke gezellige tweeling hoor.............!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:21
|
|
|
|
och je moet eens weten hoeveel kinderen ik wel niet heb, echt uit de hand gelopen hobby geworden..........................
2 van mijzelf 3 van een andere 4 mijn vriendinnen die kunnen soms zo kinderlijk zijn ( in de leeftijd van 42, 50, 53, 72......) enz..............!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:23
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | | Je hebt vaak goede voornemens maar in praktijk komt er meestal weinig van terecht. En goede voornemens kan je het hele jaar door hebben. |
Ja dat is zo...........mijn goed voornemen is.................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:23
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | och je moet eens weten hoeveel kinderen ik wel niet heb, echt uit de hand gelopen hobby geworden..........................
2 van mijzelf 3 van een andere 4 mijn vriendinnen die kunnen soms zo kinderlijk zijn ( in de leeftijd van 42, 50, 53, 72......) enz..............! |
je vergeet nr 1 jij weet niet hoe het met jou is maar ik ben soms het grooste kind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:32
|
|
|
|
niks Beetje ziek rondgehangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:38
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | je vergeet nr 1 jij weet niet hoe het met jou is maar ik ben soms het grooste kind  |
Haha, leuk een kinderlijk denken. Vraag voor mezelf ook af, wanneer wordt ik eens volwassen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik wil er nog minimaal 6  |
Dat wilde ik ook, ben gelukkig dat er minnimaal twee van de zes er zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:42
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | | Je hebt vaak goede voornemens maar in praktijk komt er meestal weinig van terecht. En goede voornemens kan je het hele jaar door hebben. |
Gelukkig zijn bovengenoemde voornemens inmiddels vier jaar oud. Misschien toch es navragen wat er van terecht gekomen is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:44
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | niks Beetje ziek rondgehangen |
Dat is ook iets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:48
|
|
|
|
De sterkste mens is hij, die gevoelig is als hem wat aangedaan wordt, dan toch zijn hartstocht weet in te binden en zijn vijanden vergeeft. Zulke mensen zijn ware helden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig. Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk. Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man. |
Dat maak jij ervan. Onderzoek eens hetgeen dat God bedoeld uit Zijn woordt wat onderdanig inhoudt. Dat maakt jou tot en heel ander persoon als vrouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:14
|
|
|
|
Woensdag 2 Januari, Genesis 37: 12-22; Gods plan en ons plan.
Zo makkelijk wij de dromen van een puber naast ons neerleggen, zo veel moeite hebben de broers met de dromen van Jozef. Zijn dromen boezemen hun angst in. Al noemen ze hem verachtelijk meesterdromer, als zou hijzelf elke dag voor een mooie droom zorgen, voor hen zijn Jozefs verhalen niet alleen maar dwaze jongensdromen. Zij horen er signalen in van God zelf en zijn plan met Jozef. En dat horen zij goed. Maar voor hun gevoel is dat te dwaas voor woorden. Dat Jozef met zijn kletspraatjes en zijn dure jas nog eens over hen de baas zal spelen? Daar moeten ze niet aan denken. Als ze in de verte Jozef horen aankomen, door Jakob eropuit gestuurd hen te inspecteren hen te inspecteren en over hen verslag te doen, komt alle haat bij hen ineens naar boven. Laten we hem doodslaan, zeggen ze, dit is onze kans. En zo slaan ze samen de handen aan Jozef. Maar tot moord komt het niet. God belet hun plan. Ze zullen nog veel van Jozef horen. Overigens – hoe is het mogelijk – tot hun eigen heil en behoud. Onwillekeurig denk je aan Jezus. Door ons allen afgewezen en aan het kruis geslagen. Maar God wekte Hem op. God zette zijn plan door. Gods dwaasheid bleek wijsheid en ontferming te zijn. Leven, eeuwig leven zelfs…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:18
|
|
|
|
Pieter619 schreef:
Shanita, als ik zie hoe jij vecht tegen alles wat negatief op jou pad komt heb ik daar diep respect voor. Jij bent bezig om voor het goede te gaan, het is een lange weg, maar het resultaat zal er zijn, vooral ook met hulp van boven.
Dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig. Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk. Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man. |
Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 2 januari 2013, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Gelukkig zijn bovengenoemde voornemens inmiddels vier jaar oud. Misschien toch es navragen wat er van terecht gekomen is!  |
ik moet zeggen als topic starster dat er in die 4 jaar tijd alweer, een hele hoop dingen zijn veranderd. wat mijn goede voornemens betreft van dat jaar ... ach dat is allemaal geschiedenis...
( ik was het bestaan van dit topic vergeten, misschien maar goed ook... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:30
|
|
|
|
MARISKA601 schreef: Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man.
Ik herken...mannen kunnen het idd, onbewust ook? misbruiken, om te doen naar wat hun denken wat goed is, zonder daarbij naar de mening van de vrouw te luisteren
Hún hebben het bv moeilijk, dit is zo en zo gegaan, en dat is voor hun vervelend, maar dan kreeg ik niet eens de kans om uit te leggen wat en waarom ik dat en dat erg vervelnd vond..
En tuurlijk, normaal gaat het op; 2 ruzie, 2 schuld....
En niet eentje...en ik ga niet zeggen van ja mijn schuld als ik niet de gelegenheid krijg te zeggen wat ik erg vervelend vond m.b.t. de situatie(s).
Liegen om de vrede te bewaren...nee.
Als ik iets fout deed in mijn ogen ben ik de 1ste die meteen excuses maakt, maar ja, als de een wel uitpraat en de ander, ik dus, krijg daar geen gelegenheid voor, en er worden ook allemaal dingen van verleden bijgehaald, ja je raadt het al, een ex, ja, dan hou ik de boel ff op een afstand.
En ja, ik heb periodes dat ik meteen kan komen als iemand mij vraagt voor 's avonds, en ja, ik heb ook periodes dat dat niet meeten lukt. Dan moet ik dat 2 á 3 dagen van te voren weten....so what?
Anyway Mariska, je slaat met je stukje precies de spijker op zijn kop!!!
Dank!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 2 januari 2013, 16:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:34
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen |
je zegt het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:35
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen |
Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:36
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik moet zeggen als topic starster dat er in die 4 jaar tijd alweer, een hele hoop dingen zijn veranderd. wat mijn goede voornemens betreft van dat jaar ... ach dat is allemaal geschiedenis...
( ik was het bestaan van dit topic vergeten, misschien maar goed ook... ) |
ach wat let je, je kan nu best wel weer opnieuw beginnen toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden  |
Wat bedoel je hiermee?
|
|
| Naar boven |
|
|