| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:59
|
|
|
|
Je hebt helemaal gelijk Rolf, zo leren we nog steeds bij. We hebben allemaal wat, en we hebben allemaal -ieder voor zich- leerdoelen meegekregen in het leven. 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:06
|
|
|
|
De meeste mensen doen (zover ik weet) dit volgens mij niet eens. Maar als een enkeling dit meedeelt, is volgens mij niets mis mee. Sterker nog waarom mag je iemand niet meedelen dat ie welkom is ? Iemand het gevoel geven dat ie b.w.v. in een warm bad terecht gekomen is, niets mis mee toch ?! 'Het is al zo koud en killetjes om ons heen geworden tegenwoordig'. 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:09
|
|
|
|
Hallo Jol252,
Umm waar reageer ik op ? Op dit onderwerp 'Afgoderij'.
We moeten in dit leven steeds meer afstand leren doen van wat niet goed is, dit kan bijv. zijn materiele dingen. En dat (leerdoelen) is voor een ieder van ons persoonlijk, afstand leren doen van...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:12
|
|
|
|
| FRITS625 schreef: | Tenzij ons rechtssysteem verandert - wat mij niet waarschijnlijk lijkt -, geldt er gewoon vrijheid van Godsdienst. Er moet geen filosofie of religie worden geprefereerd boven de ander van staatswege, dan krijg je immers scheve verhoudingen. Dit betekent secularisering ten volle en hier is niks mis mee. Als je dat als geestelijke vervolging ervaart, tja, jouw recht op religieuze vrijheid is niet meer dan de ander, deze mogen daarom ook niet concurreren en van staatswege uit moet de vrijheid eerlijk en dit betekent billijk toegekend worden in overeenstemming met de constituties.
... |
Waar de goddeloze regeert lijdt de rechtvaardige, dat is namelijk wat je ziet met ons rechtsysteem. Aan het principe wat je hierboven stelt houdt de staat zich zoiezo niet. Zij leggen bv op dat homovoorlichting verplicht word op scholen waarmee de staat dus aan kleine kinderen wil opleggen hoe ze daarover moeten denken.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op zaterdag 5 januari 2013, 01:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:16
|
|
|
|
Hallo Anna415,
Bovenstaande onderwerp gaat toch over... 'Zou je nog kinderen willen' ?
Daarop reageer ik: Gelukkig zijn dat dingen die wij -mensen- zelf niet voor het zeggen hebben. 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | De ontwikkeling is inderdaad niet zo onschuldig wanneer die opgedwongen wordt aan mensen met een ander principe. Toch moet men ergens ook kunnen begrijpen dat de maatschappij evolueert. Als de wet het toestaat dat homosexuele mogen trouwen met elkaar dan moet dan ook kunnen gebeuren. Diegene, de ambtenaar, die dat weigert begaat een fout tegen de wet. Als jij weigert om te stoppen voor een rood verkeerslicht dan wordt je ook vermaand. |
Hoe kun je hier achter staan als christen? In mijn ogen is wat met de weigerambtenaar gebeurd wel degelijk vervolging.
De weigerambtenaar is niet fout maar de wet deugt niet. trouwens de overheid gaat daarin zoiezo veel te ver ook dat ze nu onderwijs over homoseksualiteit verplicht stellen op scholen.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op zaterdag 5 januari 2013, 01:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:26
|
|
|
|
We hebben allemaal wel eens dat we ons zorgen maken of twijfel hebben. En ik denk niet dat (en met alle respect) in dit geval een waarzegster dit probleem even kan oplossen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:26
|
|
|
|
| FRITS625 schreef: | Poehj poeh, ik heb dat even gekeken. Wat een vervelende en zenuwleidende Kwezel die man. Veel te zelfingenomen en weinig filosofisch subtiel. Evengoed moeten we hem natuurlijk wel serieus nemen. Hij staat voor vrije opvoeding in welke geen voorkeur mag gegeven worden voor één enkele levensbeschouwing. In hoeverre dat mogelijk is, is wat dubieus mijns inziens. Hoe het ook zij, de constituties beschermen de religieze mens en ook de zogenaamde a-religieuze mens.
.... |
In principe staat hij helemaal niet voor een vrije opvoeding maar een atheistische opvoeding voor alle kinderen, hij wil het namelijk verbieden om er onder de 18 mee bezig te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:36
|
|
|
|
Mijn genade is u genoeg, want de kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid"(2cor.12:9).
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 02:07
|
|
|
|
|
Ik ben vandaag nog niet naar bed gegaan. Laat ik dat zo maar eens doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 02:18
|
|
|
|
|
Waarom hebben we eigenlijk scholen. Een tante van mij kon niet meekomen op school, daarom heeft mijn oma haar thuis les gegeven. En ze is goed terecht gekomen. Zo kan het dus ook. Verder ken ik nog een directeur van een bedrijf, die heeft "alleen maar" de lagere school gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 02:23
|
|
|
|
|
HET EINDE ALLER DINGEN IS GEKOMEN!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 02:26
|
|
|
|
DOE BETER JE BEST, ANDERS EINDIG JE ALSNOG IN DE HEEEEEELLLLLL
( )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 04:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...wat is dat nu weer??? |
Patat met mayo, pindasaus, currysaus en wat gesnipperd ui , omdát het af en toe mag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 05:57
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Klopt dan laat je sch.. o nee dat mag je niet zeggen he  |
...ik had het kunnen verwachten. Zo'n taal voor een meisje past echt niet ...het is niet je vrouwenhart dat open gaat maar wel je vrouweng...nee laat maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 06:08
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | Hoe kun je hier achter staan als christen? In mijn ogen is wat met de weigerambtenaar gebeurd wel degelijk vervolging.
De weigerambtenaar is niet fout maar de wet deugt niet. trouwens de overheid gaat daarin zoiezo veel te ver ook dat ze nu onderwijs over homoseksualiteit verplicht stellen op scholen. |
Ook al deugd die wet niet toch moet ze uitgevoerd worden. De lessen over homoseksualiteit zullen zeker gaan over de verdraagzaamheid of aanvaarding voor mensen met een andere sexuele geaardheid. Misschien wordt die verplichting op bepaalde strenge protestantse scholen aangegrepen om met bijbelverzen te gaan gooien waarin homoseksualiteit zo verfoeilijk wordt neergezet. Zo kunnen sommige ouders gerust hun kind naar school sturen opdat ze ook homohaters kunnen worden...bahhhh, verdraagzaamheid...Wat een vies woord is me dat. (voor alle duidelijkheid: dit is cynisch bedoelt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 06:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Patat met mayo, pindasaus, currysaus en wat gesnipperd ui , omdát het af en toe mag.  |
...het lijkt me iets te gortig...wat is er mis met een gewoon (Belgisch) frietje en wat mayo of jopiesaus???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 06:38
|
|
|
|

Hé anna-piet...ik wil je van harte gelukwensen in je nieuwe levensjaar...je 25ste levensjaar alweer, hoorde ik net
Heel veel goeds en Gods zegen toegewenst...
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 5 januari 2013, 08:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 07:06
|
|
|
|
Het was een koude dag, erg koud zelfs. Het was zelfs 1 van de strengste winters. De koude deerde hen niet. De liefde die ze voor elkaar hadden was hartverwarmend. Daarom besloten ze te trouwen op 5 januari 1963. Precies 50 jaar geleden gaven Roger en Marcella hun ja-woord. Dertien maanden later zouden deze 2 mensen mijn ouders worden.
Ze begonnen hun huwelijksleven heel primitief. Grote luxe was er niet bij hen thuis. Ze hadden elkaar en daar genoten ze van, hoorde ik mijn moeder wel eens zeggen in de loop der jaren.
Hun huwelijksleven werd al na 2 jaar bezegeld met 2 kinderen. Mijn zus en ik hebben alle liefde en aandacht van hen gekregen en het is voor ons een zegen zulke lieve ouders te hebben. Ik hoop dan ook van harte dat wij nog lang samen mogen blijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:18
|
|
|
|
Nog niet veel gedaan, maar ik weet wel wat ik ga doen.
De muis op de foto van Floshke moet nog een naam hebben....
.... suggesties (of moet ik een apart topic er voor openen?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:20
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nog niet veel gedaan, maar ik weet wel wat ik ga doen.
De muis op de foto van Floshke moet nog een naam hebben....
.... suggesties (of moet ik een apart topic er voor openen?) |
...ga maar een taart kopen met 25 kaarsjes...er zijn al topics genoeg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het was een koude dag, erg koud zelfs. Het was zelfs 1 van de strengste winters. De koude deerde hen niet. De liefde die ze voor elkaar hadden was hartverwarmend. Daarom besloten ze te trouwen op 5 januari 1963. Precies 50 jaar geleden gaven Roger en Marcella hun ja-woord. Dertien maanden later zouden deze 2 mensen mijn ouders worden.
Ze begonnen hun huwelijksleven heel primitief. Grote luxe was er niet bij hen thuis. Ze hadden elkaar en daar genoten ze van, hoorde ik mijn moeder wel eens zeggen in de loop der jaren.
Hun huwelijksleven werd al na 2 jaar bezegeld met 2 kinderen. Mijn zus en ik hebben alle liefde en aandacht van hen gekregen en het is voor ons een zegen zulke lieve ouders te hebben. Ik hoop dan ook van harte dat wij nog lang samen mogen blijven. |
Van harte gefeliciteerd, Frank! Vijftig jaar samen, dat is mooi en lang. Ga je vandaag naar hen toe?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:23
|
|
|
|
|
Anna, gefeliciteerd! Maak er een mooie, feestelijke dag van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:24
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Van harte gefeliciteerd, Frank! Vijftig jaar samen, dat is mooi en lang. Ga je vandaag naar hen toe? |
Dank je wel, Janske...ja vanmiddag ga ik even naar hen toe...wij zijn geen feestvierders het zal dus maar gewoon een stuk taart zijn (van anna-piet krijg ik toch geen stuk taart) en een kop thee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:24
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | DOE BETER JE BEST, ANDERS EINDIG JE ALSNOG IN DE HEEEEEELLLLLL
( ) |
Ech nie
Je kunt nog zo je best doen, het Koninkrijk der Hemelen is niet te verdienen. Het is een gift.
Ach het enige wat ik kan doen is het verloop van dit jaar aan God over laten. Maar ja, loslaten past niet echt bij mijn karakter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het lijkt me iets te gortig...wat is er mis met een gewoon (Belgisch) frietje en wat mayo of jopiesaus??? |
Bah Joppiesaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dank je wel, Janske...ja vanmiddag ga ik even naar hen toe...wij zijn geen feestvierders het zal dus maar gewoon een stuk taart zijn (van anna-piet krijg ik toch geen stuk taart) en een kop thee... |
Gefelicitaart .. uh ..teerd Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|