| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of jullie deze woorden waar willen maken. De la.atste tijd heb ik geprobeerd duidelijk te zijn in mijn standpunten en dat werd niet in dank afgenomen. Reacties als: is er weer ruzie in de chatbox, of je weet alles beter zijn de meest voorkomende. Durf je eigen woorden dan eens echt in de praktijk te brengen zowel op het forum als in de chatbox. Ik ben de laatste tijd geschrokken van de angstwekkende stilte van sommige mensen. |
wie is jullie chat???? dacht dat ik al meer uit m'n hokje kwam chat en soms wil ik eerst iets overdenken of doorbidden voor ik zomaar hier wat neerkalk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:36
|
|
|
|
wie durft er uit zijn hokje te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:42
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:47
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Vandaag bedacht ik me zo eens... Wat als Jezus hier op cm zou zijn en ook bijdrages zou leveren op het forum... ( incognito uiteraard zo dat we niet zouden weten dat Hij het is) Hoe zouden we dan reageren op Zijn bijdrages??? Er word regelmatig gezegd... ik denk vaak What Would Jesus Do... Maar wat als Hij hier dingen zou posten of zou reageren op dingen?? Zouden we het dan met Hem eens zijn, of zouden we juist iets hebben in de trant van pfff men wat is die schijnheilig zeg of men o men die weet ook alles beter... Was gewoon even iets wat in me op kwam... Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie reacties... Let wel je weet niet dat Hij het is... |
misschien het boekje eens lezen:titel:Het bezoek ben helaas naam van de schrijver even kwijt is zeer interessant hoe men daar de reacties van de mensen beschrijft. en zeer herkenbaar
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 27 april 2010, 15:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:47
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | wie durft er uit zijn hokje te komen  | heb je een vuurtje voor me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:51
|
|
|
|
Chauliem,
Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
Heel hartelijk bedankt voor zo'n opmerking.
Je kwetst met deze opmerking heel wat mensen die dementrende ouders hebben. Ik ben nog blij dat ik volgende week , mijn verjaardag mag vieren, samen met mijn moeder. Ik hoop dat ik dit jaar haar 78ste verjaardag mag meemaken.
Maar bij deze opmerking voel ik een ondertoon, dat jij het liefst hebt dat de dementerenden zo spoedig mogelijk gaan overlijden.
Ze hebben geen hoge kwaliteit van leven...wat een onzin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:52
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | heb je een vuurtje voor me  |
 er is een liedje dat heet fikkie steken van herman boon kon t helaas niet op you tube vinden anders had ik t hier voor je neer gezet
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 27 april 2010, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:01
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | waarom zie je het als een belediging maris ? had ik dan ook beledigd moeten zijn????? ik ben nl rk gedoopt en bij de rk is geen belijdenis zoals bij jullie,dus conclusie ik zou niet behouden zijn,zoals in de chat beweerd werd. nu geloof ik dat ieder kind behouden is gedoopt of niet tot de mate van leeftijd waarop men tot inzicht/onderscheiding komt. mijn rk ouders hebben mij laten dopen op dag van geboorte omdat ik als ik zou te komen overlijden als kind ik niet in gewijde grond begraven zou mogen worden; iets wat ik overigens vind Op het moment dat ik tot geloof en inzicht kwam heb ik mij dan ook als volwassene laten dopen op grond van Gods woord.oa.rom 6:1-14 ik zag dus de doop die mijn ouders voor mij gekozen hadden dan dus ook niet als vorm van behoudenis ,enkel als naamplaatje dat ik op dat moment ingeschreven stond als lid van de rk kerk(waar ik overigens uitgestapt ben nadat ik zelf hoorde,leerde en tot geloof kwam en las in de bijbel ). ik veroordeel hiermede niet de keuze die ouders maken om hun baby/kind te laten dopen maar wel het feit dat dit hun kind de behoudenis zou geven.want mijns inziens is Gods woord hier duidelijk over wie gelooft is behouden,een baby kan niet kiezen of het Jezus in zijn leven wil toelaten of niet of om in Jezus te geloven of niet. |
in andere discussies, werden de termen onbijbels, en valse kerkleer genoemd. ik krijg dan het idee met al die termen erbij, dat ik geen goed christen ben. verder hou ik op maar bij bij bepaalde discussies. omdat er geen ruimte is voor anders denkenden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | in andere discussies, werden de termen onbijbels, en valse kerkleer genoemd. ik krijg dan het idee met al die termen erbij, dat ik geen goed christen ben. verder hou ik op maar bij bij bepaalde discussies. omdat er geen ruimte is voor anders denkenden. | Dan denk ik toch dat chris helaas gelijk heeft om maar dan het hele forum maar dicht te gooien als er geen andersdenken op het forum mogen komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:08
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Dan denk ik toch dat chris helaas gelijk heeft om maar dan het hele forum maar dicht te gooien als er geen andersdenken op het forum mogen komen |
mensen beledigen mag dat dan wel? ik voel me op dit moment aardig beledigd door iemand. ik laat me niet meer beledigen omdat ik anders denk en anders geloof dan die persoon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | mensen beledigen mag dat dan wel? ik voel me op dit moment aardig beledigd door iemand. ik laat me niet meer beledigen omdat ik anders denk en anders geloof dan die persoon. | iemand beledigen om een mening is wat wat anders dan iemand uit te sluiten van een discussie. Maar toch is het beiden niet goed denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:19
|
|
|
|
ik merk de laate tijd weer dat de sfeer op het forum en de chat weer naar vroeger gaat. mensen worden weer beledigd, omdat hun mening net niet iets anders is dan die van anderen. er worden termen gebruikt die kwetsend kunnen overkomen.
bemoedig elkaar....
en durf eens een keer te zeggen dat je fout zat en zeg sorry..
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 27 april 2010, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | haar doel is om te weten te komen of meer mensen de ervaring hebben dat mensen minder eerlijk en open zijn dan ze leken te zijn. dat is wat ze schrijft, dus dat is wat ze bedoelt, mar....... overigens herken ik het niet, dat er mensen oneerlijk zouden zijn; wel dat mensen zeggen op zoek te zijn naar vriendschappelijke contacten, maar dat de invulling van het woord vriendschappelijk contact door twee mensen zeer verschillend kan worden ingevuld. maar ik denk niet dat dat met eerlijk/oneerlijk te maken heeft, maar met een spraakverwarring, en dus, zoals thomas al aangaf, een verschil in verwachtingspatronen. |
Tis echt geen spraakverwarring............maar van een ander een zeer oplettend bericht naar een ieder die daar voor open staat.
Laatst aangepast door
|
HERMIENA254
|
op dinsdag 27 april 2010, 16:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:21
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | iemand beledigen om een mening is wat wat anders dan iemand uit te sluiten van een discussie. Maar toch is het beiden niet goed denk ik |
ik sluit mezelf dan uit van discussies.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:22
|
|
|
|
Het blijkt dus weer dat sommige mensen niet goed een topic lezen of begrijpen.
[snip]
In een mailcontact ben ik zelf altijd té open en eerlijk. Als ik dat niet blijk te zijn, wil ik daarop aangesproken worden. Het leven is één lange levensles, ik ben nog niet uit geleerd.
Het lijkt nu, als of iemand zich hier aangevallen voelt en zo heb dat absoluut niet bedoeld. Ook begrijp ik de terughoudendheid in de contacten, en net wat Hannah zegt: Wat is vriendschap, voor de een is het al bijna een relatie voor de ander is het een ontdekkingsreis. Ik heb vele goede en langdurige vriendschappen maar één relatie.
Wat mijn bedoeling met deze topic is, hoe ga je eigenlijk om met iemand die niet eerlijk is, zo blijkt achteraf. Hoe ga je in je zelf om met je eigen gevoelens.
Mijn ervaring is, dat als iemand niet eerlijk is, dat het niet betekent dat iemand onbetrouwbaar is. Misschien moet je via een andere kant proberen op positieve manier ingangen te zoeken. Zodat bij de ander het vertrouwen kan groeien.
Volgens mij zit ik nu antwoord te geven in mijn eigen topic. Ik hoop Mar, dat je mij begrijpt. En anders kun je mij altijd mailen...
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:24
|
|
|
|
...ik heb geen doel, wil alleen iets openbaar maken, zodat het voor anderen toegankelijker wordt en uiteindelijk mss degene die niet helemaal eerlijk durft te zijn, ... te helpen...
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:25
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik sluit mezelf dan uit van discussies. | zou ik als ik jou was juist niet juist niet in topic die jezelf geopend hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:30
|
|
|
|
.
Nisha........ik snap gelukkig je reactie..is nooit anders geweest want ik ken je.
Profielschetsen kan je zomaar invullen......relaties kan je zomaar aangaan. Maar de waarheid is heel ver te zoeken.
Verder ga ik niet op dit topic reageren van je........ik lees en huiver....en waarschuw alleen maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:32
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Wil ff zeggen Nisha dat ik dat een hele lieve opmerking van je vindt...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:35
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ohhh dan kies ik voor ehhhh ik slaap er nog wel een nachtje over denk ik  |
...één nachtje maar... Renske
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:35
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Regelmatig kom ik het woordje eerlijkheid tegen in profielen. En als je dan een poosje mailt, en contact hebt met die persoon, blijkt hij (in mijn geval...) helemaal niet eerlijk te zijn...
Is het angst? Onzekerheid? Wantrouwen?
Wie herkent dit? |
het woord eerlijkheid is voor iedereen verschillend, de een kan veel meer hebben als de ander. voor mij betekend eerlijkheid alles, door ervaring uit het verleden, een simpel leugentje is voldoende om alle contact met die persoon te verbreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt van die mensen hier, die dan voluit beweren dat een B beeldje geen afgod is. Dan hoeven ze zich ook niet te houden aan dit gebod. |
hjet was ook in antwoord op laurens chat, maar nu je het zegt...als je een boeda als afgod ziet geld het ook zeker daarvoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:39
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Vandaag bedacht ik me zo eens... Wat als Jezus hier op cm zou zijn en ook bijdrages zou leveren op het forum... ( incognito uiteraard zo dat we niet zouden weten dat Hij het is) Hoe zouden we dan reageren op Zijn bijdrages??? Er word regelmatig gezegd... ik denk vaak What Would Jesus Do... Maar wat als Hij hier dingen zou posten of zou reageren op dingen?? Zouden we het dan met Hem eens zijn, of zouden we juist iets hebben in de trant van pfff men wat is die schijnheilig zeg of men o men die weet ook alles beter... Was gewoon even iets wat in me op kwam... Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie reacties... Let wel je weet niet dat Hij het is... |
Zullen wij anders reageren of beter, als degenen die riepen: Kruis Hem.... Hij is een oproerkraaier?
Alleen door genade zullen wij Hem kunnen onderscheiden. Zie de discipelen in het bootje, toen ze Hem zagen na Zijn opstanding....Het is de Heere...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:39
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | het woord eerlijkheid is voor iedereen verschillend, de een kan veel meer hebben als de ander. voor mij betekend eerlijkheid alles, door ervaring uit het verleden, een simpel leugentje is voldoende om alle contact met die persoon te verbreken. |
Voor mij betekend een leugen van een ander.........vragen wat er aan de hand is, doorvragen, en niet opgeven.
De waarheid zal toch eens zegevieren........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:40
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Zullen wij anders reageren of beter, als degenen die riepen: Kruis Hem.... Hij is een oproerkraaier?
Alleen door genade zullen wij Hem kunnen onderscheiden. Zie de discipelen in het bootje, toen ze Hem zagen na Zijn opstanding....Het is de Heere...
Sorry er ging evn iets mis... |
Laatst aangepast door
|
NISHA834
|
op dinsdag 27 april 2010, 16:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:46
|
|
|
|
Met verbazing zit ik delen van deze topic te lezen. Er wordt hier gesproken over eerlijkheid ten aanzien van je profiel. Ik heb heb namelijk gemerkt als man zijnde dat vrouwen je vreemd aankijken als je hem wel naar waarheid invult. Ik kreg namelijk per mailtje namelijk eens de opmerking of mijn profiel naar waarheid was ingevuld. waar blijft dan het vertrouwen in de waarheid mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Overal moet op bezuinigd worden en als je van tevoren al hekjes bouwt wordt het alleen maar moeilijker. De pijn moet maar gewoon naar redelijkheid verdeeld worden over alle ministeries. Als je één minsterie uitsluit, moet de ander het dubbel betalen, en waar komt de pijn dan terecht? Stel je zegt: onderwijs, klassiek voorbeeld, dan kan het betekenen dat mensen met een uitkering extra gepakt worden. Of je zegt gezondheidszorg, kan dat betekenen dat het studiegeld extra omhoog moet. Dus als je uitsluit, maak je op een andere plek slachtoffers. We moeten met ons allen een stapje terug doen, laten we dat dan zoveel mogelijk verspreiden over alle ministeries.
Tip gezondheidszorg, wees een selectiever met de behandelingen.
Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.
Plastische chriurgie, wanneer leert een vrouw dat ze niet knapper is met een grotere cup of lippen. Liposucties waarom eigenlijk. Een lekker kontje is niet lelijk??? Ouderdom moet weer eens normaal worden. Niet elk rimpeltje heeft botox nodig. Deze behandelingen kunnen een heleboel besparen.
Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was. |
Chat...........ik heb nu een paar weken op het forum rond kunnen kijken en lezen.
Wat ben jij soms een ontzettende oetl... in je reacties... Heb je eigenlijk wel een normaal reactie vermogen?
Soms heb je zomaar gelijk, maar ik denk dat het per ongeluk is......meestal reageer je op een zeer abnormale manier, net of je niets snapt van hetgeen je voorganger geschreven heeft.
Snap je wat er nu geschreven staat??
Ben benieuwd.......ik mag nog even 2 weken rondtoeren hier....en als het me bevalt wel langer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:52
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja elly ook daarin zullen de meningen verdeeld zijn maar als ik eerlijk ben verdiende mijn reacties nou niet bepaald de schoonheidsprijs |
blij dat je er weer bent rens! enne...respect voor de manier waarop je het rechtgezet hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:22
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | wie is jullie chat???? dacht dat ik al meer uit m'n hokje kwam chat en soms wil ik eerst iets overdenken of doorbidden voor ik zomaar hier wat neerkalk.  | Dat is goed, maar ik denk eerder aan anderen, die zich voordoen als zeer gelovig, maar als het om principes gaat hun mond houden. Het groepje wat duidelijk wil zijn is maar erg klein. Dat valt me op op het forum en in de chatbox.
|
|
| Naar boven |
|
|