ChristianMatch
 


Forum

Berichten van NISHA834
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van NISHA834
Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 01:25
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Sorry Hannah, maar ik kreeg vanavond een smsje van Willianne dat zij niet kan komen met haar twee kinderen.

Ze kan evn niet online komen, vandaar dat ze mij vroeg dit door te geven... Volgende keer beter...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 02:05
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Wat Dikkie schriijft, daar kan ik wel achter staan. zou het zelf niet zo kunnen formuleren. Omdat ik vind dat je ook mag genieten.

Maar jullie reacties hierop, met uitzondering van Hannah, daar gruw ik van. Om zo je zonden tegenover God te bagateliseren.
Als je mag geloven dat je zonden vergeven zijn. Dan is nóg die dagelijkse vergeving aan deze kant van het graf nodig. Het zal pas volmaakt zijn ná ons sterven.

Hannah, je kunt mij van de lijst halen. Hier kan en wil ik niet bij horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:54
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Hoi Hannah,

Mijn vriendin met haar pleegkindje is helaas verhinderd!

Ik doe het evn zo, ipv via de mail, omdat het openbaar is voor iedereen. Zelf hoop ik tot nog toe wel te komen.

Tot ziens dan ergens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 22:12
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MARK811 schreef:
Helaas kan ik er niet bij zijn op de 22e.
Dan begint mijn klusvakantie en zit ik in het vliegtuig naar Frankrijk.
Ik zwaai wel ff als ik overvlieg Lachende smiley

Groetjes
Mark

...jij gaat helemaal niet zwaaien...,,, boek maar een vlucht later ofzoKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: picknick-with-music
 
DIRKJAN078 schreef:
de 22e kom ik ook Nisha.

Gezellig DirkJan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: picknick-with-music
 
DIRKJAN078 schreef:
De combinatie zingen/muziek en picknick vind ik heel mooi.
Ik vind het een heel mooi voorstel.

Dirk Jan

Oh Dirk Jan, dus je komt niet de 22ste?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 01:44
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
[quote=IMRE695]

Niet opnieuw beginnen imre,,, Hannah had het keurig opgelost er komt een praise-picknick...

@ Anita, ik heb met verbazing jouw bijdrage gelezen. Gaat het je nog wel om Hem of om jezelf? Inderdaad, ik begrijp je af en toe niet meer...Eerst ga je er helemaal voor en door een negatieve reactie draai je om als een blad aan de boom...

@ Leo, keurig verwoord, ik sluit me er bij aan, kon het zelf niet beter verwoorden!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:02
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
LEANNE226 schreef:
Zingen? Geschokte, onthutste smiley Kan ik me nog afmelden?

Sorry Leann, maar dat gaat niet hoor...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.



Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.



De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.



Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.



Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.



Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is.

Zeer herkenbaar Chat voor mezelf...Ik hoop dat je ooit weer kunt gaan voor een vrouw...moed houden hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
 
AALZ432 schreef:
Coole smiley met zonnebril We staan met zn allen niet voor niets op een datingsite neem ik aan....
vooral gezelligheid maar is er ook niet stiekem een klein beetje hoop dat hij/zij ertussen zit?

Er zijn niet voor niets mannen EN vrouwen geschapen..

De man is het hoofd, de vrouw het nekje..
zonder nekje kan het hoofd niet draaien..
maar wat voor functie heeft het nekje als het hoofd er niet is?
Verraste, verbaasde smiley

Inderdaad Cross!

@ Aalz, wat jij hier bedoelt valt binnen een relatie of huwelijk, zo wordt dat weleens gezegd idd. Omdat dat ik nog niet getrouwd ben, ben ik het hoofd en het nekje in mijn gezin. En jij ook in jouw huishouden... laat je nekje maar eens draaienKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE378 schreef:
Dat snap ik wel, maar toch is het erg vervelend lezen dan


Sorry Marianne, je hebt gelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
ARJAN007 schreef:
Op zich ben ik het helemaal met je eens, cross.
Probleem is alleen dat wanneer ik moet kiezen tussen de volgende drie kwaden:
a) boeddhabeeldje in huis halen
b) motorrijders die van de dijk afvliegen omdat ze met te hoge
snelheid proberen de bocht te nemen
c) dronken man die verplegend personeel met de dood bedreigt

dan ben ik toch geneigd om voor het boeddhabeeldje te kiezen. Het risico dat er grote narigheden met zo'n beeldje gebeuren is in de regel veel kleiner dan de ongelukken die motorrijders en dronken mannen veroorzaken. Zeker als zo'n beeldje niet is ingestraald is het risico op rottigheid klein. Ik heb zelden of nooit in de krant gelezen dat iemand die een boeddhabeeldje in de tuin had staan, ernstige ongelukken had veroorzaakt....

Kiezen tussen het kwaden?

Je kiest voor God, of je kiest niet voor Hem... Er zijn maar 2 wegen!

Goed antwoord, Cross!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
DANIEL777 schreef:
dan zouden de wonderen de wereld nog niet uit zijn als dat waar is Twijfelende smiley

...Zegt iemand met een heel kort lontje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
SUSANNAH475 schreef:
Weet je Chat, in hokjes denken kan de uitwerking hebben dat je niet verder kijkt dan je neus lang is...
Ik ben bijv. een tijd lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk... zij beweerden dat ze de enige ware kerk waren en waren daar echt van overtuigd... dus lid van een andere kerk of gemeente ? dat kon blijkbaar niet...
Ik dacht een tijd hetzelfde (omdat het daar verkondigd werd), maar toen ik in Duitsland met een christelijke groep optrok (dat ging uit van de kerk waar ik van huis uit was, geref. syn.), besefte ik dat als het waarheid zou zijn dat de meeste kerken in het buitenland (op enkele uitzonderingen na, bijv. in Zuid Afrika) niet de ware kerk zouden zijn... dat vond ik tever gaan...
Dat is dus dat niet verder kijken dan wat er in je eigen gemeente/ kerk gepredikt wordt en is mijns inziens een goed voorbeeld om verder te kijken dan je eigen hokje...

Het gaat immers om het geloof in de genade van Jezus Christus... en die boodschap daar gaat het om... !!

Dat laatste, ja daar ben ik het van harte mee eens.

Maar voor een relatie vind ik het wel relevant om te weten bij welke gemeente iemand is aangesloten. In een gezin behoor je te één te zijn in de uitoefening van je geloof. Voor al voor kinderen is dat belangrijk, omdat je een voorbeeld functie hebt.

Dit betekent niet dat ik met andere christenen niet wil communiceren, hier of in het dagelijks leven. Ik spreek velen. En dat gaat goed. Dus ik denken dat we goed moeten nadenken wat we bedoelen in onze reacties: Een relatie of een goed gesprek met iedereen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:08
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
Wat een leuke topic is dit!

Het antwoord is eigenijk heel eenvoudig:

Met de persoon die voor jou bestemd is.
Hoe en wanneer, doet er niet toe.

Ik heb evn over dat doordenkertje zitten nadenken:


Even een vraag .... Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ????
Misschien een doordenkertje ......

Het alleen blijven, dat woordje vond ik moeilijk. Het alleen zijn... dat zou ik er van willen maken. Ik ga dan voor het laatste. De aanvulling ontbreekt,omdat je alleen bent.

Wat Mar, omschreef over de klik, vond ik erg mooi. Dan ishet ook zo, dat die klik steeds terugkomt op het moment als je elkaar weer ziet.

En inderdaad een contactsite als deze en nog anderen kun je beter zien als een ongedwongen kennismaking met anderen. Daaruit voort kan dan een relatie voorkomen. Ik heb ook altijd iets anders gedacht. Want ik ging niet in op een profiel zonder foto. Maar door een toezegging van mail in de chatbox heb ik uiteindelijk toch die ene mail gestuurd...Het kan dus toch. Klein beetje dezelfde interesses vind ik wel belangrijk. Anders krijg je misschien irritaties op den duur.

Lieve mensen, stel je een beetje open, zorg dat je je doel niet voorbij streeft, als je zoekende bent...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:44
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
DIRKJAN078 schreef:
Hierbij wil ik mij ook opgeven voor het picknicken, lijkt me gezellig.
Dirk Jan

Hey DirkJan, wat leuk zeg! Om je weer eens te ontmoeten...lang geleden!

Groetjes van Nisha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 01:50
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
mijn jongere zusje heeft inmiddels andere plannen gemaakt, maar mn oudste zus van 39 gaat graag mee, met haar twee puber-boys...

maar, leanne.........
er kan nog meer bij, er kan nog meeeeer bij,
joepie joepie jee!!

alle gezellige mensen zijn enorm welkom.
(en de ongezellige mogen een ander hoekje van de uitgestrekte heide-vlakte zoeken, of we rollen ze in hun picknick-kleedje, en jonassen ze de schapen-mesthoop in.................. Clown smiley van je één, twééééé, drie!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden )

@nisha, ging de introducee uit regio gouda nog mee?
@leanne, nodig maar uit als nummer 52 hoor.....gezellig

overigens zijn er nog meer mensen die overwegen te komen, maar hun naam liever niet op het lijstje zien prijken.


Hannah, hij weet er van. Als hij vervoer heeft vanuit omgeving Waddinxveen dan komt hij. Maar ik zal hem binnenkort wel evn mailen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:43
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
 
HENDUK927 schreef:
ach zou je denken nisha???

...voor vrouwen denk ik wel...mss ook wel voorzichzelf... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dit geldt niet voor een relatie hoor, want als het goed is kun je elkaar alles in vertrouwen toevertrouwen, zo dat klinkt...Knipoog smiley...of klinkt het nou dubbel...pfff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
RENSKE067 schreef:
wat griffin probeert duidelijk te maken is dat meningen kunnen verschillen
maar dat sommigen (in dit geval chat) alleen zijn eigen mening ziet als de enige ware mening
en daardoor anderen al snel als onbijbels en onchristelijk neerzet
alsof hij daarover kan oordelen
er is er maar 1 die kan oordelen dus laat het oordeel ook bij Hem en probeer elkaar op een liefdevolle manier op Zijn woord te wijzen
kritisch zijn naar elkaar toe mag maar luister en reageer ook eens als een ander kritiek op jou heeft en sta open voor andersdenkenden
daar bereik je veel meer mee

...Volgens mij zeg jij nu precies wat Chatuliem zegt...Knipoog smiley...:
dus laat het oordeel ook bij Hem en probeer elkaar op een liefdevolle manier op Zijn woord te wijzen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:37
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat we allemaal over samenwonen redeneren vanuit onze eigen achtergrond.
God heeft mij in mijn huwelijk stil doen staan bij mijn trouwbelofte,de laatste jaren vooral het tegenspoed gedeelte,niet vanwege scheiding maar vanwege ziekte,dat was een knetterharde les(maar ook een mooie,ik ben blij dat ik die taak heb mogen volbrengen Verlegen lachende smiley ).Dat vormt je(ten goede),verdiept je relatie en de gevoelens waarmee je een(eventuele) nieuwe relatie instapt.Ik neem de trouwbelofte erg serieus(en ik hoop dat iedereen dat doet)maar wel met de wetenschap dat God je nooit meer op je bordje geeft dan je aankunt.......en dat is het punt,God heeft mij,op dat punt,zeer sterk gemaakt,dus heeft Hij nog meer van hetzelfde voor mij in petto???Waar heb ik anders die kracht voor gekregen????Durf ik die belofte nog een keer te doen?
Of zou God het mij niet kwalijk nemen als ik dit keer zou kiezen voor het,in mijn ogen onzekere,samenwonen?Of is het weglopen voor je verantwoordelijkheden?(indien een nieuwe relatie mij gegeven mag worden,zo ver ben ik nog niet! Knipoog smiley )

Ik verwacht geen antwoorden hoor,het is een overdenking.Jaaaaaa ik pieker teveel,sorry Verlegen lachende smiley

Wat een zuivere eerlijke gedachte gang...
...weglopen voor verantwoordelijkheden... maar ook wat is trouw zijn aan elkaar...idd God geeft niet meer, dan dat we aankunnen...maar soms denk ik ook...laten we maar gaan samenwonen, dan heeft hij me tenminste geen trouw beloofd...maar het is fout...Zie je Susannah, dat ik me niet boven je verheft. Wil ik nooit!!! Ik wil heel diep onder je kruipen, want in mijn hart voel ik soms hetzelfde.

Dank Imke voor je mooie bijdrage aan deze topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
kleine nuancering weer;
susannah praat zich niet goed; maar ziet het als goed, nisha
daar zit verschil tussen.


...volgens mij zeg ik dat meteen in mijn eerste reactie al...anders had ik je gemaild...Knipoog smiley

Dank je wel Hannah, je houdt me scherp naar mezelf toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
GRIFFIN748 schreef:
mag ik hieruit de conclusie trekken dat, zolang iemand hier lid is, er geen weerwoord gegeven mag worden? ergo: we zijn dan verplicht het altijd en eeuwig met elkaar (of met 1 persoon, en ik laat in het midden wie dat is) eens te zijn. ik hoop dat je de zotheid van die redenering (in)ziet.

vwb jouw reactie op mijn opmerking: we KUNNEN het niet altijd met hem of met elkaar eens zijn, daar zijn we MENS voor. (met onze opvattingen en meningen en gebreken, die we in onze opvoeding hebben meegekregen. en die zijn bij elk mens verschillend. en de perfekte mens bestaat niet op deez' aard).

ik kan mij uit het verleden (een jaar of 9 geleden) herinneren, toen ik hier met een vriendin ook 'rondhing', dat wij beschuldigd werden van het (beweerde, maar nooit bewezen) feit dat wij bezeten zouden zijn van demonen. ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niet waar die bewering vandaan kwam en waarom wij door Chris gebanned werden. we konden praten als Brugman, maar de ban werd niet opgeheven. er was alleen 'hoor', maar geen 'wederhoor'.

wat ik de afgelopen weken hier heb ervaren doet mij de conclusie trekken dat er in de tussentijd bar weinig veranderd is. ik heb nog 1 maand abo, maar als de sfeer blijft zoals die nu is, verleng ik niet, ga ik niet naar de pick-nick, en ben ik een ervaring rijker en een illusie armer.

is het nou werkelijk zo moeilijk om elkaar in waarde te laten en (ondanks dat je het er misschien niet mee eens bent) de mening/opvatting van de ander te r e s p e c t e r e n?

Huilende smiley, smiley in tranen

Griffin toch!
Je trekt toch een verkeerde conclussie. Volgens mij ken jij de definitie van discusseren niet helemaal. Als iemand zegt: ik vind... dan hebben wij dat te respecteren. Maar als iemand zegt: Het is... dat mag je daar je eigen mening tegenover zetten.

Ik wil het ook niet met Chatuliem eens zijn. Maar wat hij zegt, zo voel ik het ook. Komt bij mij bevestigend over.

En wat je schrijft over demonen.
Ik lees je veel... en inderdaad kan ik soms mijn ogen niet geloven wat jij schrijft...ik noemde het ooit dat je over het randje ging... maar misschien is het veel enger... Jouw opmerkingen soms..ik ben bang, dat Chris jou terecht had geband. En Chris beschuldigen van alleen hoor en geen wederhoor, sorry maar dat deel ik niet met je. Heb van de week nog een uitgebreide mail van hem gekregen, hij doet zeker wel aan wederhoor, maar weerlegt dat niet in beide partijen.

Ik ben er niet rouwig om dat je je abo niet wil verlengen, maar waarom moet Hannah daar onder 'lijden'... Die hele picknick heeft hier niets mee te maken. Wij komen daar om het gezellig te hebben. En niet elkaar aan te vallen over het forum of wat dan ook. Jij dient voor haar respect te hebben dat zij dit organiseert...je bent welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
[quote=HANNAH810]

- Henoch... Hij wandelde met God. (Gen. 5 v 24)

Voor dat er gezegd wordt dat je met God wandeld, moet je Hem wel kennen. Aan de kennis gaat een weg vooraf. Het sterven van de eigen ik, de doodsteek...

- Lydia...Welker hart de Heere heeft geopend. (Hand. 16 v 14)

Hij kwam in haar leven. Heeft plaatsgemaakt voor Zichzelf in haar hart. Moest ook haar eigen ik eerst er uit... de doodsteek...

- de Stokbewaarder...En hij nam hen tot zich in dezelve ure des nachts, en wies hen van de striemen (Hand. 16 v 33)

Hij dacht door de aardbeving dat de gevangen vrij waren. Dat betekende zijn dood. Maar het wonder was dat er niemand weg was, dat vertelde Paulus, een van de grootste misdadigers. Dus de grootste steeds kleinere. Juist uit de mond van Paulus moest hij dat horen. Kreeg dus betrekking op Paulus en op zijn boodschap, prediking.
Kon evn het wonder niet bevatten, dat hij niet gedood zou worden. Ineens vonden de woorden en gezangen van Paulus en Silas ingang in zijn hart. En vroeg hoe kan ik zalig worden.
Hij ging hun striemen wassen. Dit was tegen het bevel van de keizer. Dus hierin werd de Stokbewaarder onderuit gehaald...doodsteek...

Is het nu misschien wat duidelijker voor je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:51
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SUSANNAH475 schreef:
Om praktische redenen alleen ga ik echt niet samenwonen hoor, vergeet alsjeblieft niet de wederzijdse trouw die je aan elkaar hebt uitgesproken, dat en je verbondenheid met God is iets wat ik daar echt niet los van zie.

Ik praat mezelf niet goed (zoals Hannah al zei), ik bedoel met God kijkt verder dat God weet hoe ik in elkaar zit en dat ik geloof dat Hij mij snapt als geen ander, en ja ik wil alles, ook dit in overleg doen... snap alleen niet goed dat dat ene papiertje opeens alles uitmaakt, trouwen kan ook betekenen dat je elkaar weer verlaat (snap wel dat dat de bedoeling niet is van een huwelijk, maar toch, het gebeurt) ... gaat erom dat je een vlees geworden bent voor God en niet om dat papiertje, althans is wat ik denk.

Wacht evn Suus, ik begrijp uiteraard dat je niet om praktische redenen alleen gaat samenwonen. Maar in dit forum kijk ik alleen naar de tekst. Misschien moet ik meer naar de personen erachter kijken...

Ik ben helaas ook gescheiden. En als je het huwelijksformulier leest denk ik nog steeds, dat het niet kan. Maar het werd ook in mijn leven een feit. Ongewild... maar mn exman wilde niet verder...

Maar het huwelijk is eerbaar. Het moment om elkaar trouw te beloven in het openbaar. En misschien daarna de eerste gang naar de kerk, om Zijn zegen af te smeken voor een leven samen.

Het huwelijk is als enige over gebleven uit het Paradijs. Ik vind toch dat wij dat heel hoog moeten stellen als we een relatie hebben, om daar naar toe te leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:03
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
SUSANNAH475 schreef:
Dat snap ik Nisha, maar ik bedoel in verband met mensen die nooit met het Evangelie bereikt zijn, op grond waarvan zouden zij behouden/ veroordeeld worden... ?
Mijns inziens is Jezus je redding, maar wat als je nog nooit van Jezus gehoord hebt... ???

Ik ben blij dat ik geloof in een liefdevolle God, maar Hij is tevens rechtvaardig, gelukkig hoef ik er niet over te beslissen, maar 't blijft een lastig iets...
Misschien iets voor een nieuw topic, dit was 't topic "hokjes" toch ? Knipoog smiley

Ja Sussannah, dit blijft aan de ene kant heel lastig, maar aan de andere kant is het wel duidelijk.
In Gods raad heeft Hij Zijn uitverkorenen van eeuwigheid. Die mensen komen, hoe dan ook met Hem in aanraking.
Misschien kun je iets met dit antwoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:58
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
[quote=DIKKIE717]

...Volgens mij wordt die doodsteek eerder gevoel...Je eigen ik moet onderuit en plaatsmaken voor God in je leven. Hieruit ga je God recht leren kennen, zoals wij dat inderdaad noemen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat dat komt doordat mijn redenering en zienswijze (en die van velen met mij) niet past in het referentiekader van Chatuliem. hij kan het namelijk alléén maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. maar dat is nou juist het mooie van mensen: ze denken allemaal verschillend. mensen als Chatuliem vinden het dan nodig om hun zienswijze bij hen door de strot te duwen. 'gelukkig' is hij dan bij mij aan het verkeerde adres.

ik hoop dat hij een keer inziet dat je dat eigenlijk niet kunt maken (ik vrees echter van niet) Gefrustreerde smiley

Foute reactie Griffin, je praat over hem terwijl hij hier lid is. Niet zo heel proffessioneel. Verder zet je hier een toon neer die niet goed is voor het forum.
Chatuliem heeft opvattingen die goed en doordacht zijn. Omdat hij ze wat direkt neer zet, vinden mensen met andere meningen geen ruimte en raken ze wat gefrustreerd, omdat lijkt dat zij hun verhaal en mening niet meer kwijt kunnen. Maar dat kan echt wel.

Wat een opmerking: hij kan het alleen maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. Is dat inwezen niet met ons allemaal aan de hand? Met jou, met mij?....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:34
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE378 schreef:
Volgens mij kijkt God naar je hartsgesteldheid en niet of je alles precies volgens de regels doet.
Ik vind dat je moet doen wat je hart je ingeeft.

...dat zegt een crimineel ook, sorry rechter, mn hart gaf het me in om tot deze daad te komen....

Nee is een zwak argument, je moet het verder toetsen en onderzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SUSANNAH475 schreef:
Wat is eigenlijk een onchristelijke levenshouding ?
Stel dat liefde wederzijds is en 't gaat maanden goed, misschien jaar, misschien nog wat langer, en je besluit te gaan samenwonen... (als je een end uit elkaar woont ben je blij als je eindelijk wat vaker bij elkaar mag zijn), is het dan een onchristelijke levenshouding als je beiden serieus bent in de relatie en het bed met elkaar deelt ?
Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ?
Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...

En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding.
God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.

...ik beschuldig jou niet van een onchristelijke levenshouding, dit is een forum, anders had ik je gemaild...
God is een God van orde...ga nu niet jezelf goedpraten...door te bagatelliseren dat God verder kijkt...

Dus om praktische redenen ga jij samenwonen, ook al keurt God het niet goed? Ik vind dit een hele foute gedachtegang van je.
...en weet je meis...God begrijpt je gevoelens echt wel...misschien krijg jij een relatie met iemand uit je eigen woonomgeving, die er nu misschien nog niet woont... Wens ik je toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:41
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
SUSANNAH475 schreef:
Is dat niet eerder een uitzondering dan regel Jonathan ?
Ik geloof in elk geval niet dat het ook geldt voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijkdt en geen vergeving vraagt... al vraag ik me dan ook weer af hoe de mensen in de tijd van het O.T. behouden werden, misschien door geloof alleen ?

...Ja Susannah, het was een vooruit zien naar het kruis, idd door het geloof, wij mogen terugblikken, is eigenlijk beter verklaarbaar, dan voor degenen die onder het OT leefden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van NISHA834
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4