| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:53
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | met luxaflex effect
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:56
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Het gedicht zegt het Anita. |
Komt zo maar ineens uit mijn binnenste niet over nagedacht hoor. een knipoog van mijn hemelse Vader. Liefdevolle ogen die me aankijken. Daar wil ik wel voor gaan mij richten op Hem. Hem in de ogen kunnen kijken telkens weer zonder oponthoud. Dan is mijn leven zoals HIJ het van mij verlangt. Dan zijn al de gevoelens van hier voor niet meer nodig ook. En zijn de vragen overbodig want Hij voorziet in alle dingen. Een lied komt bij me binnen :stel mijn vertrouwen op de HEER mijn God. Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot. Hem heb ik lief zijn vrede woont in mij , zie naar Hem op want ik weer Hij is mij steeds nabij. Enzovoorts Ja nu ik dit schrijf en ik heb gebeden is het de Vader die me aankijkt en zegt ik geef je mijn vrede mijn vrede geef ik jouw.
anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je dan toch wilt dat de man met je gaat trouwen om niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen waarom moet die dan uit je buurt zijn? Kan een man die verder woont en van je houdt dan niet bij je komen wonen of met je trouwen?
En latten is niet uitgevonden zodat de mannen hun lusten kunnen botvieren hoor. Het zijn niet alleen de mannen die lusten hebben. Ik heb hier op CM enkele vrouwen 'gesproken' die meer lusten hebben dan je van een man zou verwachten. Latten heeft echt niets, maar dan ook niets met lusten of seks te maken. En als ik sommige teksten lees van bepaalde vrouwen dan zie ik daar ook lusten in. |
Sommigge mensen doen het wel alleen voor de lusten en willen niet d e lasten frank, en daarmee bedoel ik ook mannen en vrouwen, tenminste zo denk ik erover
En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:14
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Sommigge mensen doen het wel alleen voor de lusten en willen niet d e lasten frank, en daarmee bedoel ik ook mannen en vrouwen, tenminste zo denk ik erover
En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving. |
En trouwens ik bv zelf zou niet weten hoe ik een relatie op afstand zou moeten combineren met me gezin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:16
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Komt zo maar ineens uit mijn binnenste niet over nagedacht hoor. een knipoog van mijn hemelse Vader. Liefdevolle ogen die me aankijken. Daar wil ik wel voor gaan mij richten op Hem. Hem in de ogen kunnen kijken telkens weer zonder oponthoud. Dan is mijn leven zoals HIJ het van mij verlangt. Dan zijn al de gevoelens van hier voor niet meer nodig ook. En zijn de vragen overbodig want Hij voorziet in alle dingen. Een lied komt bij me binnen :stel mijn vertrouwen op de HEER mijn God. Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot. Hem heb ik lief zijn vrede woont in mij , zie naar Hem op want ik weer Hij is mij steeds nabij. Enzovoorts Ja nu ik dit schrijf en ik heb gebeden is het de Vader die me aankijkt en zegt ik geef je mijn vrede mijn vrede geef ik jouw.
anita |
Fijn om dit van je te lezen, "stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God" soms komt het voor dat het niet anders kan.
klik op plaatje.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 16 januari 2013, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:24
|
|
|
|
Keith, even 2 stukjes die je schreef er uitgehaald, die me 'aanspraken;, en die ik kon....Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken
Het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz....
Deze zaken herken ik: er gaat dan veel te veel energie van je inzitten, zodat je zelf niet meer aan je eigen toekomt...
En hij wordt er ook niet beter van, dan ga je 'zuigen'; krijgen. Tot je leeg bent. Ook al doet hij dat niet eens expres: je moet aan je eigen denken; een ander kan zonder het zelf te willen je naar beneden halen. En dan kan je het, je eigen leven en dingen niet meer aan: burn-out zelfs kan je krijgen.
En, hij wordt er ook niet beter van.
Heeft alles te maken met ten allen tijden, met iedereen, je grenzen bewaken.
Dat kan jij alleen doen.
En als men dan boos wordt omdat je voor je grenzen opkomt, ze bewaakt, ja, dan weet je ook genoeg.
S. Een Vriend respecteert ten allen tijde me grenzen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 16 januari 2013, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:27
|
|
|
|
| LOGITECH577 schreef: | Woorden hebben inderdaad kracht.
Zowel gesproken en geschreven woorden hebben kracht. Een mooi voorbeeld is de Bijbel. Het is het woord van God op schrift. De bijbel staat vol met positieve en negatieve verhalen. Maar beide zijn bedoeld om christenen op te bouwen. Dus als je het op die manier bekijkt moeten we uit het negatieve het positieve halen. |
Mooi gezegd luisterde laatst een lezing op familie 7 zo mooi dat dingen die je overkomen juist een brug is naar God En om dichter Bij de Vader te komen want dat is uiteindelijke het doel .
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:29
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij. |
Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........
Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:32
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.
Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.
Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,
Vrienden voor het leven en niet maar voor even. Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?. Leer mij te dragen te horen wat u zegt. Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt. Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen. Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet. Dan ligt er geen moois in het verschiet. Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen. Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan. Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan. Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken, zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken. Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent. Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan, En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen. U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan
Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem
anita |
Het ontroerd me erg dit stuk om te lezen van je, een herkenbare worsteling in jezelf, waar kies je voor? Een mooie relatie, een zuivere relatie, of geef je toe aan de verleiding, aan een stukje bevrediging op een eenzaam moment met iemand waarvan je weet ergens is de relatie niet oke, geen zuivere liefde, En je maakt je beslissing niet voor god, maar voor jezelf ook, omdat je weet als je van god gaat afdwalen gaat alles slechter in je leven, wie wil er nu god als vriend kwijtraken, een muur tussen jou en god zetten ? Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten. Nu ben ik uit die worsteling en denk vaak, ach ik ga wel samen met jezus op een bankje zitten, das veel fijner. En als god wil krijg ik nog wel ooit een man, eentje die echt bij me hoort, want god weet beter wie bij me hoort.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de man waar jij over schreef niet oke is hoor, daar kan ik niet over oordelen, bid god om wijsheid, hij zal je die geven, dat heb ik ook gedaan met die man en beetje voor beetje kwam zijn ware aard meer na boven, het heeft wel een paar maanden geduurd, soms antwoord god niet meteen.
sterkte ermee, soms hoeven we ook niet meteen een beslissing te nemen he, neem je tijd om er uit te komen, hoe verder met hem en bespreek alles gewoon met god ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:34
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving. |
ha, klinkt me ergens bekend in de oren. "Maritime ik wil niet dat je voor mij stopt met varen......" Gevolg een relatie met twee kinderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:38
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Keith, even 2 stukjes die je schreef er uitgehaald, die me 'aanspraken;, en die ik kon....Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken
Het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz....
Deze zaken herken ik: er gaat dan veel te veel energie van je inzitten, zodat je zelf niet meer aan je eigen toekomt...
En hij wordt er ook niet beter van, dan ga je 'zuigen'; krijgen. Tot je leeg bent. Ook al doet hij dat niet eens expres: je moet aan je eigen denken; een ander kan zonder het zelf te willen je naar beneden halen. En dan kan je het, je eigen leven en dingen niet meer aan: burn-out zelfs kan je krijgen.
En, hij wordt er ook niet beter van.
Heeft alles te maken met ten allen tijden, met iedereen, je grenzen bewaken.
Dat kan jij alleen doen.
En als men dan boos wordt omdat je voor je grenzen opkomt, ze bewaakt, ja, dan weet je ook genoeg.
S. Een Vriend respecteert ten allen tijde me grenzen. |
Mooi shanita en keith natuurlijk ook want ik lees en haal mijn dingen eruit hoor. En ik lees ook jouw shanita dit is mij deze week al gezegd stop met over je eigen te laten lopen wees wie je zijn wilt en als de gene dat niet wil . dan heb je een antwoord. En kan je verder en word je niet leeg gezogen zoals als ik deze week En maar denken en dat blijft zolang dingen niet opgelost zijn. Mijn eigen leven zijn er niet veel dingen meer die zijn onopgelost en degene waar ik mee sprak zei word het niet eens tijd dat je aan je zelf gaat denken nu dit moet je er niet bij hebben. Ik bedoel dat ik zelf net alles in goede banen heb en controle over dingen .Dat ik sterker ben in keuzes maken voor mezelf, Alleen als er gevoel en liefde bij komt is dat alles vaak ook weer weg, Voel ik me ook werelds en voel ik niet dat het van de Heer is. Ik ga deze week maar eens brainstormen over het boekje loslaten. En dan weet ik ook dat ik voor mezelf moet zorgen ik ben altijd te goed voor anderen geweest en nog , nu zeggen mensen ook wel dat hoef jij niet te doen dat kan ik zelf wel , maar er is werk aan de winkel voor ik mezelf niet meer inlaat met allerlei dingen van de wereld niet alleen relaties maar ook sterker opkomen voor een baan me zelf zijn kracht vanuit mijn binnenste maar dan wel verkregen door HEM die mij kracht geeft Een deel van mij blijft altijd zorgzaam maar dan met mezelf in bescherming om dat te doen wat de HEER van mij verlangt
Anita
Laatst aangepast door
|
ALTJE848
|
op woensdag 16 januari 2013, 23:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:39
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........
Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen. |
Klopt leanne. ik ga me niet aanpassen door weer te verhuizen na een andere woonplaats, mijn kinderen bouwen hier hun leven op, zijn al zo,n 8 keer moeten verhuizen, wil ze het niet aan doen weer te moeten verhuizen, hier zijn ze nu gesetteld en daar wil ik blijven. Ook kinderen hebben rechten, op stabiliteit, die gaan bij mij voor, darom zoek ik in mijn omgeving, niet op afstand, aanpassen oke, maar niet tenkoste van me kinderen. dat is mijn grens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........
Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen. |
Nog effe een reactie leanne, ik vind het egoïstisch zelfs als je je helemaal aanpast aan een man, en daarbij het leven van je kinderen ook teveel overhoop gooit door bv een verhuizing, terwijl ik weet dat me kinderen heel blij zijn dat we eindelijk een huis hebben, waar we niet uithoeven, ze zich kunnen settelen hier. Of ik aan een relatie toe ben, kan ik zelf beter beoordelen dan jij denk ik. gelukkig maar, want jij oordeelt wel snel ik niet aan een relatie toe ben, eerlijk gezegd denk ik als je je grenzen niet kan bewaken en je helemaal aanpast aan een man, je niet zo aan een relatie toe bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | Klopt leanne. ik ga me niet aanpassen door weer te verhuizen na een andere woonplaats, mijn kinderen bouwen hier hun leven op, zijn al zo,n 8 keer moeten verhuizen, wil ze het niet aan doen weer te moeten verhuizen, hier zijn ze nu gesetteld en daar wil ik blijven. Ook kinderen hebben rechten, op stabiliteit, die gaan bij mij voor, darom zoek ik in mijn omgeving, niet op afstand, aanpassen oke, maar niet tenkoste van me kinderen. dat is mijn grens. |
Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Wat wordt dat toch snel een troepie Maar goed het begin is er, nu de rest nog  |
Ik heb geen trapkast, want ik heb geen trap.
Ik heb een soort inloopkast, eigenlijk een kleine kamer, zonder ramen, ongeveer 2X zo groot als een groot toilet. Daar heb ik planken in laten zetten. Die kast puilt uit van de zooi, ja alle planken barstenvol spullen, en dan op de grond dingen op elkaar gestapeld.
Ja, dat kwam zo, van de zomer toen me vloer er werd uitgehaald, moest ik ervoor heel snel die vloer dus eerst leegmaken, alles in de badkamer en in die kast gepropt....
En ja, schilderen laat ik doen, wou ik eerst zelf, maar ja kans ik dus groot dat ik het laat doen, tegen een vrienden prijsie en ja, dat wordt februari/maart. Maar ja, dan wel in 2 dagen.
En ja, me meubels had ik al met hulp bij grofvuil gezet.
Dus ja, ff kamperen, matras in huiskamer, 2 camingstoeltjes een tafel, en 2 tafeltjes voor mijn pc's. Bij de ene pc staat wel mijn lekkere fauteuil, waar ik heerlijk in kan zitten, als ik 'kleine huis' kijk...
Anyway, me slaapkamer dient nu ook als kast.....zo wat een zooi, ja, dat ga ik allemaal ordenen; dingen die weg kunnen, andere dingen ff tijdelijk in van die plastic mandjes, en in AH kratten....
Ja, ik ga me huis niet vol meubels douwen als er eerst geschilderd moet worden....
Ja, ik had ook eerst schilderen dan de vloer erin moeten laten zetten, maar ja, tis nu al gebeurd..., maar ja, je kan zo plastic kopen in meter 2, wat bedoeld is voor schilderen om je vloer droog te houden, komt er toch een spatje ergens, doekie in emmertje lauw water en tis weg.
Dus ja, ik hoop dat me huis zo is in maart al dat ik me vrienden kan laten komen, kan nu ook wel maar ja....you know...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:49
|
|
|
|
Maritime:
Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.
Dat lijkt me stug, onderbouw dat eens.
Toen Christus geboren werd, waren er nog geen Christenen. Het gaat hier over de christenvervolging dus die kan er toen nog niet geweest zijn. Van vervolging is sprake als er systematisch jacht op mensen met een bepaald kenmerk gemaakt wordt. Volgens de Joodse Oud-Testamentische wetgeving kon Christus ook vervolgd worden zodra hij predikte dat de Joodse wetten niet toegepast hoefden te worden, dat zagen ze als Godslastering. Welnu, Christus deed dat, wat ook de echte betekenis van Joh 8 is en dan mocht hij gestraft worden. Christus ging niet als een fundamentalist met de wetten om en dat bleek. De Joodse fundamentalisten waren niet zoveel beter als de huidige fundamentalisten in het Midden-Oosten. De farizeïsche opvatingen, daar wil je toch niet bijhoren? Maar voordat je van christenvervolging kunt spreken, moeten er wel eerst Christenen zijn, en dat waren toch echt niet de herders en de wijzen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 17 januari 2013, 16:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:51
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug. |
In me eigen woonplaats of een dorpje verderop En dan eerst elkaar es goed leren kennen, latten en later pas trouwen
En stabiliteit heb ik zelf opgebouwd zonder man, heb ik geen man voor nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:00
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Het ontroerd me erg dit stuk om te lezen van je, een herkenbare worsteling in jezelf, waar kies je voor? Een mooie relatie, een zuivere relatie, of geef je toe aan de verleiding, aan een stukje bevrediging op een eenzaam moment met iemand waarvan je weet ergens is de relatie niet oke, geen zuivere liefde, En je maakt je beslissing niet voor god, maar voor jezelf ook, omdat je weet als je van god gaat afdwalen gaat alles slechter in je leven, wie wil er nu god als vriend kwijtraken, een muur tussen jou en god zetten ? Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten. Nu ben ik uit die worsteling en denk vaak, ach ik ga wel samen met jezus op een bankje zitten, das veel fijner. En als god wil krijg ik nog wel ooit een man, eentje die echt bij me hoort, want god weet beter wie bij me hoort.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de man waar jij over schreef niet oke is hoor, daar kan ik niet over oordelen, bid god om wijsheid, hij zal je die geven, dat heb ik ook gedaan met die man en beetje voor beetje kwam zijn ware aard meer na boven, het heeft wel een paar maanden geduurd, soms antwoord god niet meteen.
sterkte ermee, soms hoeven we ook niet meteen een beslissing te nemen he, neem je tijd om er uit te komen, hoe verder met hem en bespreek alles gewoon met god ook. |
Dank voor je openheid Petra Ik ben zeker in gebed met GOD en ga Hem in alles betrekken ook als ik hem weer zie hoop ik een open gesprek te mogen hebben met de HEER, En wil ik duidelijk maken hoe ik Jezus wil dienen, Hij zegt altijd je bent een bijzonder kind dus hij ziet wel dat ik met de HEER leef en heel intens ook , maar ik moet leren praten vertellen wat ook mijn wensen van het leven zijn wat ik ook graag zou willen doen . En ja het is nieuw voor mij om dat te doen te zeggen en mezelf gunnen te leven en niet altijd voor een ander maar NAAST een ander . Ik denk dat dat veel mooier is Ik weet het wel maar doen en praktijk is soms best moeilijk . Maar ik loop de weg met Jezus koop morgen een kruisje voor mijn verjaardag als teken dat ik dingen wil laten voor mijn Koning Jezus. Een herinnering voor mij te doen voor Hem die mij liefheeft op de eerst plaats en dan als het goed gaat een ander naast mij.
Ik wens ook Jou Gods onmisbare zegen vertrouw in alle dingen op Hem . Mijn pastoraal mede werker zei het is nu klaar je mag opnieuw beginnen IK hoorde dat deze week al eerder ergens. Dat is een prachtig woord want zo is het telkens weer OPNIEUW een nieuw start. Morgen weer een nieuwe dag en proberen de dingen te doen die HEM welgevallig zijn. En elke dag voor het slapen gaan alles bij het kruis brengen. Dan begin je elke dag met een schone lei. Gods zegen meid
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zo.Een uur en een kwartier!!! bezig geweest met de afwas, ff pauze ;)
Pc laat ik aan....nee, daar ligt 't niet aan...Dan zou ik ook mijn bedje 'uit' moeten doen...;)
Ja, ging vaak gewoon weer terug na een half uur ofzo, dacht ik van bekijk 't ff maar.
Nu ff pauze dus. Bakkie koffie.
En strakkies weer verder, de keuken schoonmaken, stofzuigen, douchen, maw, het rijtje afwerken in volgorde van belangrijkheid.
Het geeft me nu al een heerlijk gevoel dat ik die hele afwas heb gedaan, ja, en ik was heel goed af he, grondig en dan naspoelen met heet water... :) |
Die afwas doe je voor jezelf he, omdat je het waard bent om goed voor te zorgen, beetje meer van je zelf houden shanita. En wat geef je je zelf als je veel van je zelf houd? een schone , leuke omgeving om in te wonen, een mooie dag, je huis opruimen, wandeling in de sneeuw maken. Morgen een fijne dag alvast toegewenst waarin je goed voor jezelf zorgt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:04
|
|
|
|
Dankje anita. En morgen jarig? hiep hiep hoera voor jou Fijne verjaardag toegewenst met een jaar vol met gods zegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:13
|
|
|
|
Goed bezig, Shanita!  Hopelijk is het over een paar maanden helemaal aan de kant en naar je zin. Maar een goede voorbereiding is het halve werk, en volgens mij heb je de smaak nu echt te pakken. Heel veel succes en klusenergie toegewenst!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:29
|
|
|
|
De meeste concerten van hem heb ik wel bekeken en beluisterd... Prachtig...kippevel...!!!
Laatst stuurde iemand mij een filmpje, waar een jongetje van (ik meen)5 jaar, de wens had om eens met Andre samen te spelen... Die wens werd werkelijkheid voor het mannetje... Als dit geen nieuw Andreetje wordt..... Was ontroerend om te zien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:33
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nah, wat jij met je trapkast had, heb ik met me koelkast mot al mijn lekkere happies naar moeders brengen En alles vervangen door futloos vetarm, magere melk, vetarme kaas, smerige smeersel dat verre weg margarine mot heten nooit geen varken meer, nooit meer uitgebakken spek tegen rundvlees kan ik niet Toen zejen ze, dan neem je maar veul rauwkost ben toch geen knijn  |
Wilde...of moest je gaan lijnen Gerrit???
Of moet je gewoon een speciaal dieet volgen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:42
|
|
|
|
Vanmorgen een zoon geholpen...op de pc... Ik ...met een beetje verstand van de pc...hij heel weinig... Daardoor te laat op mijn werk, maar dat was niet erg.... Bij thuiskomst WEER achter de pc...(met de zoon) Er niet uit gekomen...versterking opgeroepen... De versterking bleef eten...gezellig... Na het eten eerst boorwerk boven op de slaapkamers...en weer achter de pc.. Dankzij een trouwe vriend is nu alles rond...en was het ook genoeg... Niet genoeg aan mezelf gedacht vandaag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:43
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Me een breuk geknipt aan luxaflex. |
Om ze op maat te maken???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:44
|
|
|
|
Ik wil dit hele goede stuk van Lydia er nog even in zetten, uit topic; 'Jezelf zijn'.
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:38
| Quote: | Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is. Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.
Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit. Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.
Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.
Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan. En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.
De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand' Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.
Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:49
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Maritime:
Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.
Dat lijkt me stug, onderbouw dat eens.
Toen Christus geboren werd, waren er nog geen Christenen. Het gaat hier over de christenvervolging dus die kan er toen nog niet geweest zijn. Van vervolging is sprake als er systematisch jacht op mensen met een bepaald kenmerk gemaakt wordt. Volgens de Joodse Oud-Testamentische wetgeving kon Christus ook vervolgd worden zodra hij predikte dat de Joodse wetten niet toegepast hoefden te worden, dat zagen ze als Godslastering. Welnu, Christus deed dat, wat ook de echte betekenis van Joh 8 is en dan mocht hij gestraft worden. Christus ging niet als een fundamentalist met de wetten om en dat bleek. De Joodse fundamentalisten waren niet zoveel beter als de huidige fundamentalisten in het Midden-Oosten. De farizeische opvatingen, daat wil je toch niet bijhoren? Maar voordat je van christenvervolging kunt spreken, moeten er wel eerst Christenen zijn, en dat waren toch echt niet de herders en de wijzen.
Thomas |
Openbaringen:
Rev 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus,
Lees deze tekst nu eens voor jezelf. ........In de verdrukking en in het koninkrijk.....
Johannes werd verdrukt en was ook al in het Koninkrijk.... Johannes had een taak van God mee gekregen voordat hij geboren werd.
Mat 3:1 En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea, Mat 3:2 En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen. Mat 3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!
De paden van de Heer (kerk) waren toen al krom gegaan... Ga nu maar eens na in de NT wat de Heer zegt tegen ons om te doen?
De Here Jezus stond niet voor niets voor de hoge heren van de kerk met de vraag wie zegt jij dat je bent? De vervolging was er altijd al. Ook Johannes moest zich telkens verantwoorden aan de farriseers, saduseeers en schriftgeleerden!!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 17 januari 2013, 00:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug. |
idd,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 01:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zo.Een uur en een kwartier!!! bezig geweest met de afwas, ff pauze ;)
Pc laat ik aan....nee, daar ligt 't niet aan...Dan zou ik ook mijn bedje 'uit' moeten doen...;)
Ja, ging vaak gewoon weer terug na een half uur ofzo, dacht ik van bekijk 't ff maar.
Nu ff pauze dus. Bakkie koffie.
En strakkies weer verder, de keuken schoonmaken, stofzuigen, douchen, maw, het rijtje afwerken in volgorde van belangrijkheid.
Het geeft me nu al een heerlijk gevoel dat ik die hele afwas heb gedaan, ja, en ik was heel goed af he, grondig en dan naspoelen met heet water... :) |
Je kunt het Shanita, een schouder klopje voor jezelf. Je huisje is ook je sociale aanwezigheid dat je goed doet. Daar kun je ook mee "praten" want het is van jezelf samen met de Heer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 01:21
|
|
|
|
Interessant Linkje
Dit is de reactie van Lydia op mijn reactie op haar post, die hierboven staat. Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 07:56 Lydia: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is. Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.
Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit. Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.
Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.
Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan. En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.
De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand' Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.
Ja, en dat 'weggeven' kan zijn, langskomen bij iemand die angstig is, terwijl je dat absoluut niet aankan op dat moment. Ook door manipulatie, als je aangeeft niet te kunnen; 'ja, maar ik deed ook dit en dat....'. En dan idd, ligt een burn-out op de loer, of je krijgt een burn-out, raakt zwaar overspannen.Lydia: absoluut, en er is zóveel 'verborgen en onbedoelde' manipulatie..
Ja, onbedoeld, dat voel ik wel aan, maar ja, je kan niet zeggen van 'onbedoeld' dus ja, ga er in mee want dan ligt dus de burn-out op de loer, met alle gevolgen van dien....
En ja, ja kan door 'onbedoelde' manipulatie je ook (vals) schuldig voelen.
Wat weer 'fijn' bijdraagt aan de burn-out.
Ik bedoel een vals schuldgevoel; niet van wat ik welles had van ja, dit kan niet, ja dan voel ik dat zelf aan en bied bijvoorbeeld mijn excuses of laat dingen op andere manieren merken.
Maar ja, juist dat vals schuldgevoel, ja, daar kan je dus aan onderdoorgaan, dat voelt heel naar aan, juist omdat het dus vals is.
Even een quote uit een ander forum, waar ik me in kan vinden: Alsof ik, door anderen te redden, waard kan maken om te mogen leven en hier te mogen zijn maar ik kan het niet.... ik heb zelf zoveel hulp nodig Ben niet eens in staat om mijn eigen leven op de rails te houden dus hoe kan ik dan een ander helpen en toch... zo erg dat gevoel van ik mag alleen leven als... Ik zelf zou bij de laatste zin zeggen; , Hoe kan ik dan een ander gaan helpen als ik mezelf nauwelijks kan helpen....me eigen angst en stress met veel moeite onder controle kan houden...'Maar ja, het komt op hetzelfde neer. En ja, ik kom vaak 'goed' over/kan goed over komen, terwijl ik een zenuwinzinking nabij ben. Dat is niet overdreven.
Maar ja, dát heb ik weer op een cursus 'omgaan met crises' geleerd; Om ondanks een crises met een glimlach rechtop op straat te lopen... maar ja , kan iemand denken ze overdrijft etc.Lekker ingewikkeld weer....
Iig bedankt voor de inzichten die ik zo nodig heb!
Ja, ik heb ook even contact met een zuster hierover, die had dat ook; van ja een schuldgevoel, wat niet terecht was; ik herkende me daar ook in...
En juist door die herkenning, ja, dat is ook bevrijdend, ja, want dat lag ook op de loer de laatste tijd. laterz, fijne dag, werk ze en bedankt!
Dit was Nog even een post van Lydia op mijn reactie die ik gaf op haar post.
Ik vind dit veels te belangrijk, vandaar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 17 januari 2013, 01:26
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|