ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5078 5079 5080 5081 5082 5083 5084 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:55

ANNA415 schreef:
volgende keer als je naar buiten gaat een kussen aan je k@^t binden. val je zachter

En kniebeschermers, beenbeschermers, enkelbeschermers, voetbeschermers, handschoenen, polsbeschermers, elleboogbeschermers, nierband, valhelm, rugbeschermer natuurlijk...............
Weet je wat? Je gaat gewoon op zoek naar zo'n Michelinmannetjepak!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:59

ANNA415 schreef:
volgende keer als je naar buiten gaat een kussen aan je k@^t binden. val je zachter

Boze smiley ...die stomme sneeuw zou beter verdwijnen...zelfs de merel glijden uit...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:00

STEENTJE178 schreef:
En kniebeschermers, beenbeschermers, enkelbeschermers, voetbeschermers, handschoenen, polsbeschermers, elleboogbeschermers, nierband, valhelm, rugbeschermer natuurlijk...............
Weet je wat? Je gaat gewoon op zoek naar zo'n Michelinmannetjepak!! Clown smiley

Boze smiley ...en lastige-vrouwen-beschermers...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:01

Zoeker:

Het forum zou ook een ontMOETingsplaats kunnen zijn. Waar je met elkaar deelt wat je bezig houdt. Waar je jezelf kunt zijn zonder dat je constant de maat wordt genomen en verteld hoe je dingen anders MOET doen.

Ontmoeten heet niet voor niks ont-moet-en. Als niks moet, dan ontmoet je elkaar pas echt. Dat geldt naar mijn idee ook in het ontmoeten van God.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 januari 2013, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:02

ANNA415 schreef:
.... van het tegoed op m'n dongel. Dat staat al dagen op hetzelfde bedrag Lachende smiley met blinkend witte tanden

...KPN is gewoon top...ik ben er ook jaren tevreden mee... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:05

THOMAS968 schreef:
Zoeker:

Het forum zou ook een ontMOETingsplaats kunnen zijn. Waar je met elkaar deelt wat je bezig houdt. Waar je jezelf kunt zijn zonder dat je constant de maat wordt genomen en verteld hoe je dingen anders MOET doen.

Ontmoeten heet niet voor niks ont-moet-en. Als niks moet, dan ontmoet je elkaar echt.

Thomas

Yes! Een gelovige Thomas Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:10

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...en lastige-vrouwen-beschermers...

dan kun je beter WOK-beschermers nemen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:10

Quote:
Shanitha... Hmm, als je het eens bent met het punt dat je het beste dicht bij jezelf kunt blijven, waarom reageer je dan zo op Gerrit? Je bent hem aardig de les aan het lezen, vertellen over wat hij wel en niet moet doen. dat is in mijn beleving helemaal niet dicht bij jezelf blijven.

Ja, jou beleving, niet de mijne, en zo hebben wij allemaal andere belevingen, en soms hebben sommigen ook dezelfde beleving.

Dicht bij jezelf blijven in dit geval zou betekenen dat je aangeeft dat Gerrit jou met zijn woorden heeft gekwetst.
Nou dat niet zozeer, eerder geërgerd. Kijk, tis hier een net christelijk forum, en Ja, juist omdat het ook openbaar is vind ik dat onwelvoeglijke taal niet past.
En dan iets verteld over hoe en waarom. Ja, dan vertel ik idd over het hoe en waarom. Dan geef je hem de mogelijkheid om te kijken of het zijn bedoeling was jou te kwetsen en daar iets mee doen. Idd, dat heb je goed gezien, in dit geval was er geen gekwetstheid, maar irritatie over taalgebruik.

Nu duw je hem in de verdediging en gaat het niet meer om het punt dat hij probeerde te maken.
Ik duw niets. Dat zit toch echt in jou beleving.

je komt op mij nu over als een belerende moeder die het kind even op zijn plek zet.

Ja, of een juffrouw die het kind in de hoek zet. Dan kan het nadenken over zijn zonden, juist omdat er minder prikkels zijn in die hoek, en dan kan hij tot zijn verstand komen en begrip.

Ja, ik wou zeggen: 'And therefore he is able to come to his senses';, maar ja bovenstaande is even de beste vertaling die ik nu weet.

Ik vind dat je heel erg een ander zijn reactie aan het invullen bent.
Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:12

ANNA415 schreef:

ja, en op donderdag oorbeschermers... Knipoog smiley ...binnenkort mag je me uitnodigen om te wokken hoor... Kwijlende smiley

Oja, hier sneeuwt het niet en het is ook niet zo heel erg koud...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 18 januari 2013, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:15

ZOEKER064 schreef:
Ok, die komt van een heel andere kant dan ik had verwacht. Ik denk dat ik je snap. Daar moet ik eens goed over nadenken....

Dat het in een relatie om veel meer gaat (dieper) dan vleselijke behoeftes: amen.

Maar dat je vleselijke behoeftes (in deze context beperkt tot sexualiteit) los kunt koppelen van een huwelijk is voor mij een nieuwe gedachte.
Is sexualiteit niet net een van de mooiste instrumenten die gegeven zijn juist voor in het huwelijk?

Sexualiteit is het kroon op een huwelijk door houden van....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:17

MARITIME853 schreef:
Wat is oud? Lachende smiley

wat is oud....................................oud is pas als je oud voelt!
gelukkig voel ik me nog jong.................................. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

ZOEKER064 schreef: @Shanita:

Blijkt maar weer hoe makkelijk je het idee krijgt dat je iets moet doen van de ander.
Neehee, ik heb het gevoel dat je begonnen bent me
de maat te nemen en verteld hoe ik dingen anders MOET doen. n.a.v. de laatste bijdrages van jou naar mij toe.

Ik heb helemaal geen idee dat ik iets moet van jou, of een ander. Ja, de enige waar ik, terecht, het gevoel heb dat ik iets moet is de Redactie. En dat is uit respect, dat ze het hebben mogelijk gemaakt, dit forum.
En ja, mijn werkgever ook. En verder moet ik helemaal niets, niemand die mij ff gaat vertellen dát ik iets moet en wát dat is.....smiley die verontwaardigt kijkt

Zelfs al licht je alles toe met wat je bedoeld, dan kan de ander het er toch van maken. ;)
Als ik dingen uitleg is het omdat ik zelf duidelijk wil zijn, voor de zekerheid. Als je denkt dat een ander er van kan maken dat ik denk dat ik iets moet....ja, dan heeft die ander het niet goed begrepen.

Ik ga jou niet vertellen wat jij zou moeten doen.
Daar vraag ik toch ook helemaal niet om....
Ik zou je wel wat waardevolle tips kunnen geven misschien, maar dat is helemaal buiten context van dit onderwerp.
Inderdaad.
Dat zou dan niet zijn wat jij wel en niet moet doen, maar wat mij opvalt in jouw gedrag, wat ik waarneem (spiegelen). Daar zou je dan al of niet wat mee doen.

Voor spiegelen heb je toch echt een spiegel nodig.

Het topic is volgens mij gestart over het punt hoe forumleden hier met elkaar omgaan. En in dit topic heb jij even iemand in de hoek gezet.
Nee, ik hebt laten merken dat ik me irriteerde aan een woord.
een duidelijker voorbeeld is er niet van wat door de topicstarter volgens mij bedoeld wordt. Door jou te bevragen is mij duidelijk geworden dat jij vind dat we elkaar moeten opvoeden. En mijn indruk is dat er meer op deze manier op het forum zitten.

Wat jij denkt dat jou duidelijk is geworden, daar zit je helemaal naast, beste vriend iig wat mij betreft, over anderen praat ik niet.Dit topic heet tussen 'Bijbel en Babylon' : en gaat over dat topicstarter denkt en vindt dat mensen geen haar beter zijn geworden na de zondvloed...
Daarna mocht de mens opnieuw beginnen en ging het weer bijna mis...
En ze zijn nog steeds geen haar beter geworden.
Hij vindt CM een voorbeeld van hoe het niet moet...
Vindt dat mensen onterecht een ban hebben gehad.

En nog een stukje inzicht dat topicstarter heeft verkregen:Het mooie van het forum is juist om te zien hoe anders we allemaal zijn en we toch allemaal de verbinding hebben in onze Maker.Jazeker!
Al die andere mensen om me heen zijn spiegels waardoor ik mezelf beter kan leren kennen.inderdaad! :)
Niemand heeft de waarheid in pacht (daar heeft babel voor gezorgt) maar samen kunnen we die wel ontdekken.
Ja, ik zou zeggen, iedereen heeft zijn eigen Waarheid, datgene wat voor hem/haar werkt, en dat kan elkaar gedeeltelijk overlappen.
Dat God van een ieder van ons houdt, zonder voorwaarden, gewoon zoals we zijn. Ieder met zijn nukken.
Ja, dat is heel bijzonder en heel erg fijn!
Ik hoef niemand te veranderen, dat doet God wel.
Ja, vaak denken mensen dat ze de ander kunnen of moeten veranderen, maar ja die vlieger gaat lang niet altijd op, je kan iemand hooguit een beetje sturen, echte verandering ja, dat komt door God.
Wat een rust, wat een vrede, een Oase in deze wereld.
Inderdaad...zucht...

Nou, en dat laatste stukje vind ik erg mooi, en werd, voor mij, vertroebeld, doordat ik me irriteerde aan een woord, en het met Gerrit oneens was wb CM. Daarom reageerde ik als nog even op het laatste gedeelte in het Rood.

En wat ik geleerd heb van spiegels, de persoon waar je je het meest aan irriteert is je beste spiegel .... daar kun je het meeste van leren.

Dat zal wel als je het zo om kan keren.
En; je irriteren hier aan iemand hier, is mi eventjes wel iets anders dan je irriteren aan iemand in real life.
Ja, tussen real life en contact tussen forumleden zit nu eenmaal verschil, positief ook. Je kan idd leren, omdat je oa langer na kan denken.

Iig ik wil me niet ergeren, ik wil vrede. Wat niet inhoud dat ik me ga inhouden. Dat is niet gezond. Op een assertieve manier (leren) je onvrede uiten moet mi kunnen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

JOANNIE702 schreef:
wat is oud....................................oud is pas als je oud voelt!
gelukkig voel ik me nog jong.................................. Knipoog smiley

precies.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:20

MARITIME853 schreef:
Heel goed, nee zeggen valt niet altijd mee...

dankje , ja is ook moeilijk en vooral als je nog een antwoord erop krijg dat je nee zegt! Dan denkt ik helemaal, goedzo meissie!

Zo leer je de mensen wel kennen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:22

FRANKT627 schreef:
In de Hema verkopen ze warmwaterkruiken... Knipoog smiley

Bij de Action ook en thermo sokken Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:23

SHANITA130 schreef:
Dan komt het kwáád er niet uit: dan worden mensen voor onmogelijke keuzes geplaatst en dat is wel eventjes iets heel anders.

Gezien je reacties merk ik dat je absoluut niet begrijpt wat ik bedoeld.
Vanzelfstrekend zijn er ook situaties waarbij mensen voor onmogelijke situaties geplaatst worden!
Vanzelfsprekend zijn er ook mensen die goed handelen in moeilijke situaties.

Gelukkig heb ik ook hèèl veel goede mensen om me heen!!! Lachende smiley

Maar goed, we stoppen maar om de kilometers tekst te beperken. Knipoog smiley

ONTOPIC maar weer: vrijvertaald: Waar leven wij dichterbij? De bijbel òf Babylon? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:25

[quote=SHANITA130]

Even kort, ik was niet woedend ik was het alleen zat om het daar weer over te hebben, over dat onderwerp.
En ging ik meer uit van een beginnende relatie, wat je dan als het belangrijkste vond, en niet over de mogelijke gevolgen, als eerst het vlees ter sprake komt.
Dat had wellicht een mogelijkheid geweest, als je wat verder in een topic zit, maar niet na plusminus 6 reacties.
De kans dat ik (houd het liever bij me zelf) nog een grote kinderschare achter mij aan krijg is zeer beperkt.
Doch waarschijnlijk onwaarschijnlijk, nog een jaar en 14 dagen en ik behoor tot de jong bejaarde.
En in een ander geval, dat ik mij tot een vrouw kan wenden van zeer jonge leeftijd, met kleine kinderen, acht ik ook onwaarschijnlijk.
Ik mag dan jong van geest zijn, de rest zal waarschijnlijk ook mee tellen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:33

ROOS575 schreef:
Gezien je reacties merk ik dat je absoluut niet begrijpt wat ik bedoeld.
Vanzelfstrekend zijn er ook situaties waarbij mensen voor onmogelijke situaties geplaatst worden!
Vanzelfsprekend zijn er ook mensen die goed handelen in moeilijke situaties.

Gelukkig heb ik ook hèèl veel goede mensen om me heen!!! Lachende smiley

Maar goed, we stoppen maar om de kilometers tekst te beperken. Knipoog smiley

ONTOPIC maar weer: vrijvertaald: Waar leven wij dichterbij? De bijbel òf Babylon? Engeltje smiley

Ik denk dat ik wel begrijp wát je bedoeld, wat ook in het kerkboek staat dat 'dé mens is geneigd tot alle kwaad'...nou ja, daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Als volwassen kunnen mensen in veel gevallen keuzes maken en veel mensen neigen steeds naar alle goeds....

Dus ik denk dat ik het begrijp, het is meer van dat ik het niet met die stelling eens ben, dat de mens geneigd is tot alle kwaad.

Vrede!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:37

STEENTJE178 schreef:
"Verder gaan betekent niet dat je vergeet.
Het betekent dat je accepteert wat plaatsvond en besluit om door te gaan met leven".

Vond ik wel een diepzinnige, eigenlijk.

een mooie! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:38

Ik word sjaggo van KPN....

maar goed, overstappen naar een andere provider, is geen optie: te duur voor mij...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:42

LEANNE226 schreef:
Dus als de reactie van iemand je niet aanstaat haal je die persoon maar naar beneden door te zeggen dat hij vast dronken is............om vervolgens een volwassen man in de hoek te zetten.
Het gaat me niet om het onderwerp maar om de manier waarop je deze discussie voerde,die manier vind ik laag(lager dan poepwoorden want jouw woorden raken iemand persoonlijk),zeker voor iemand die zelf vaak om begrip vraagt Twijfelende smiley

Maar goed,tis wel klaar voor mij,ontopic maar weer

Leanne,weer wat geleerd vandaag.......

Zoeker zei: je komt op mij nu over als een belerende moeder die het kind even op zijn plek zet.
En het geval wil dat ik het kleine huis volg, daar geen belerende moeders in zie, wel een aardige juffrouw die steeds hetzelfde jongetje in de hoek zet, Willy, voor degene die de serie kennen.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:44

SHANITA130 schreef:
Zoeker zei: je komt op mij nu over als een belerende moeder die het kind even op zijn plek zet.
En het geval wil dat ik het kleine huis volg, daar geen belerende moeders in zie, wel een aardige juffrouw die steeds hetzelfde jongetje in de hoek zet, Willy, voor degene die de serie kennen.

Willy? Das toch het zoontje van die akelige winkelvrouw?

En ff ontopic: waar leef jij het dichtste bij, bij de Bijbel of bij Babylon?
Zijn we niet geneigd om te zéggen dat we het dichtste bij de Bijbel willen leven, maar ondertussen in ons hart erg gehecht zijn aan Babylon?
Kunnen wij eigenlijk helemaal zonder Babylon?

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 18 januari 2013, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:48

Ik word / werd blij toen ik thuis kwam en mn zoon had het huis netjes achter gelaten .
Gestofzuigd , afwas gedaan , zn beddegoed in het wasmachine gedaan ...... ik wist niet wat ik zag . Volgens mij heeft ie een huishoudelijke hulp vandaag over de vloer gehad . Clown smiley

Of zn centen zijn weer op en heeft ie binnenkort weer wat nodig van pa .
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:50

SHANITA130 schreef:
Ik denk dat ik wel begrijp wát je bedoeld, wat ook in het kerkboek staat dat 'dé mens is geneigd tot alle kwaad'...nou ja, daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Als volwassen kunnen mensen in veel gevallen keuzes maken en veel mensen neigen steeds naar alle goeds....

Dus ik denk dat ik het begrijp, het is meer van dat ik het niet met die stelling eens ben, dat de mens geneigd is tot alle kwaad.

Vrede!

Kijk deze film eens; alle mensen neigen tot het goede Engeltje smiley
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:11

MARITIME853 schreef:
Sexualiteit is het kroon op een huwelijk door houden van....

Precies, door houden van, tenminste dat is wat ik dacht, een relatie in deze heb ik nooit gehad, ik ben me leven lang vrijgezel.
Maar, en dat is van horen zien en zwijgen, vroeger of voorheen en misschien nog wel, werden veel de economische aspecten, hoog gezet.
Dan pas, werd gekeken of de rest ook wel goed zat/zit, en vaak werd er overheen gekeken.
Maar van de korte relatie van mij, met een vrouw, werd gesteld dat ik eigenlijk gehuwd was, met haar, jaren nadat het uit ging.
Puur en alleen door een seksuele omgang, dus gehuwd zonder boterbriefje..
Na het één en ander te hebben uitgezocht, in de Bijbel en wat gesprekken links en rechts, was het wel zo...........
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:34

STEENTJE178 schreef:
Zijn we niet geneigd om te zéggen dat we het dichtste bij de Bijbel willen leven, maar ondertussen in ons hart erg gehecht zijn aan Babylon?

Ben ik helemaal met je eens Steentje!
Vaak zeggen we de bijbel maar mijn praktijk is nogal eens Babylon.
En kijk hier maar eens op het forum... soms een Babylonische spraakverwarring Clown smiley
Bouwen wij ook mee aan de toren van Babel? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:44

STEENTJE178 schreef:
Willy? Das toch het zoontje van die akelige winkelvrouw?

Helemaal waar Steen...
Mijn hart is helemaal gehecht aan Babylon...
Maar toch weet ik dat het eerst...de Bijbel zal moeten zoeken....

Nu weet God dit ook van mij...
Maar mijn dagelijkse gebed zou dan ook moeten zijn...

""Zoek eerst dat Koninkrijk van God""
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:51

Zelfs ik voel me nog jong...kun je nagaan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:52

ANNA415 schreef:

Alweer wokken???
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 21:37

ZEELAND736 schreef:
Zelfs ik voel me nog jong...kun je nagaan!!!

Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5078 5079 5080 5081 5082 5083 5084 ... 6194 Volgende
Pagina 5081 van 6194