ChristianMatch

Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5110 5111 5112 5113 5114 5115 5116 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:39

SHANITA130 schreef:
Ik heb me posting gewijzigd, heb de tekst er even ingezet.

Als God ons vergeeft is er altijd sprake van herstel relatie.

Ja, als ik moet vergeven en ik hoef toch niet meer met de dader om te gaan, ja, dan kan ik wel makkelijk zeggen van dat ik heb vergeven; ik hoef 'm toch nooit meer te zien.

Net zoiets als dat de man in een huwelijk vreemd gaat; hij vraagt vergeving de vrouw vergeeft hem. ja de man blij, ja en dan zegt de vrouw erachteraan maar ik wil wel scheiden en je nooit meer zien, ja, dan kan ik ook wel zeggen dat ik vergeef...

Het kenmerk van vergeven is het weer van harte met elkaar omgaan.

Vergeving is volgens de algemene opvatting het iemand niet meer kwalijk nemen van een ernstige daad. Deze daad overtreft het gewone en is iets waarvoor sorry zeggen niet afdoende is. Vergeven wordt (doorgaans) gedaan door diegene die geestelijke of materiële schade heeft geleden. Dit slachtoffer van die onterechte daad rekent deze daad dan niet meer toe aan de dader en verlangt dan ook geen genoegdoening meer hiervoor. Zowel diegene die vergeeft als diegene die vergeving ontvangt ervaren doorgaans een gevoel van bevrijding omdat de daad en een schuld(-gevoel) door de vergeving minder dominant worden in het leven. Er heeft een afronding of afsluiting plaatsgevonden. Wikipedia

En toch geloof ik in vergeving zonder dat de relatie verder herstelt hoeft te worden. We zeggen het zo makkelijk (jij niet, ik bedoel effe in het algemeen) dat we MOETEN vergeven. Wij moeten helemaal niets, God dwingt ons niet, Hij wijst ons een weg die hoger leidt, de weg van de liefde. Die kunnen we alleen maar stap voor stap lopen in het traject, de relatie en het proces dat Hij met ons aangaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:41

FRANKT627 schreef:
...dat het soms vermoeiend is om zinnen te lezen die vol staan met taalfouten en dat die zinnen dan ook nog niet grammaticaal kloppen wat het begrijpen van die zinnen bijna onmogelijk maken...

ach Frank alle allochtonen krijgen in ons land cursussen voor niets Lachende smiley misschien zuiderburen ook Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PRINSES533

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:45

SNOWGIRL101 schreef:
Op 1 februari a.s. organiseren we een leuke single-avond in het Gelderse Hoenderloo (vlakbij Apeldoorn). We hebben een aantal bowlingbanen gereserveerd voor maar liefst 75 minuten!

Vanaf 20.45 uur ben je van harte welkom in De Ruggestee in Hoenderloo. Kosten voor deze avond zijn € 10,-- p.p., dit is inclusief een consumptie en een hapje erbij!

Er zijn al bijna 30 aanmeldingen dus wees er snel bij om nog mee te kunnen! Vol = vol!

hoi zou er nog plek zijn voor 3 dames?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:47

JOL252 schreef:
En toch geloof ik in vergeving zonder dat de relatie verder herstelt hoeft te worden. We zeggen het zo makkelijk (jij niet, ik bedoel effe in het algemeen) dat we MOETEN vergeven. Wij moeten helemaal niets, God dwingt ons niet, Hij wijst ons een weg die hoger leidt, de weg van de liefde. Die kunnen we alleen maar stap voor stap lopen in het traject, de relatie en het proces dat Hij met ons aangaat.

Dat is ook zo!
Hoe kom je anders tot vergeving wanneer er geen contact meer is met de persoon die je wat aangedaan heeft en die persoon heeft nooit berouw getoond?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:50

ROOS575 schreef:
Je kunt toch met de trein gaan? Brussel heeft toch vast wel een treinstation??? Smiley die vol vragen zit

Roos....Hoeven...en mijn woonplaats...in Zeeland....is zooooooooo dichtbij...!!! Maar dan nog durft Frank niet...
Hoe kunnen we hem nu van die angst verlossen???
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:51

Het internationale karakter van forum Zieke smiley is zeker leuk Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:54

ANNA415 schreef:
We kunnen toch voor de tijd wel ff wokken? Kwijlende smiley

Anna...we stoppen ermee...met vragen...
Jammer dat jij...ook zo ver weg woont...
(Had ik vast een tafelgenote)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:58

Het valt me op dat er de laatste tijd voor elke nieuwe mening een nieuw topic geopend wordt.......op zich geen probleem maar er is echt geen touw meer aan vast te knopen dus laat ik mijn reactie maar achterwege Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:00

Van een telefoontje daarnet: mijn karretje is weer gemaakt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:05

verwijderd: dubbel geparkeerd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:05

ROADY558 schreef:
Beste Shanita,

Lees Matt 18 nog \'s door. Laatste verzen 15-34.

Het laatste vers luidt:
\"En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’ \"

Hier staat toch erg duidelijk wat God bedoelt.
Zou je hier jouw kijk \'s op willen geven?

Zonde van een broeder – Binden en ontbinden

15 Indien uw broeder zondigt, ga heen, bestraf hem onder vier ogen. 16 Indien hij naar u luistert, hebt gij uw broeder gewonnen. Indien hij niet luistert, neem dan nog een of twee met u mede, opdat op de verklaring van twee getuigen of van drie elke zaak vaststa. 17 Indien hij naar hen niet luistert, zeg het dan aan de gemeente. Indien hij naar de gemeente niet luistert, dan zij hij u als de heiden en de tollenaar.

18 Voorwaar, Ik zeg u, al wat gij op aarde bindt, zal gebonden zijn in de hemel, en al wat gij op aarde ontbindt, zal ontbonden zijn in de hemel.

19 Wederom, [voorwaar] Ik zeg u, dat, als twee van u op de aarde iets eenparig zullen begeren, het hun zal ten deel vallen van mijn Vader, die in de hemelen is. 20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden.

Vergiffenis

21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal.
Hier is sprake van berouw, zie hieronder, Mat 18:29

En Lucas 17 vers 3 en 4:
Indien uw broeder zondigt, bestraf hem, en indien hij berouw heeft, vergeef hem. 4 En zelfs indien hij zevenmaal per dag tegen u zondigt en zevenmaal tot u terugkomt en zegt: Ik heb berouw, zult gij het hem vergeven.

Mat. 23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Hieruit kan je opmaken dat de medeslaaf berouw had: 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

Als iemand dat tegen mij zal zeggen, wat die slaaf zegt, zou ik het hem ook kwijtschelden, deed iemand anders ook voor mij...

Dat is iets heel anders dan iemand van harte vergeven als ie en geen berouw toont en zelfs ontkent...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:00
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:06

LEANNE226 schreef:
Het valt me op dat er de laatste tijd voor elke nieuwe mening een nieuw topic geopend wordt.......op zich geen probleem maar er is echt geen touw meer aan vast te knopen dus laat ik mijn reactie maar achterwege Twijfelende smiley

ach Leanne, je kan soms beter een neuzelaars topic hebben zonder haat en nijd Lachende smiley dan die hele lange met dat oeverloos ge... Gefrustreerde smiley
Waar het HBO gehalte schijnbaar hoog is, het lezen zwaar vermoeiend is, waar je eerst maar door alle citaten van derden heen moet bijten.
Ten einde raad aan het eind gekomen, niet meer weet waar het werkelijk over ging. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:11

Sprotjes Clown smiley rauw
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:35

ROBERTO858 schreef:
Software wat niet meer werkt kun je wel herstellen.
optie 1: software repareren via installatie
optie 2: software opnieuw instaleren
optie 3: terug gaan naar herstel punt

Iedere keer als ik een webpagina open , krijg ik een of meerdere reclameblokken op mn beeldscherm .
Weet je daar ook een oplossing voor .
Heb de pc al opgeschoond maar dat heeft ook geen betekenis .
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:51

ZEELAND736 schreef:
Roos....Hoeven...en mijn woonplaats...in Zeeland....is zooooooooo dichtbij...!!! Maar dan nog durft Frank niet...
Hoe kunnen we hem nu van die angst verlossen???

Is het zo'n angstig type dan? Geschokte, onthutste smiley
Kun je hem niet ophalen dan?
Gezellig dat jullie op hetzelfde eiland wonen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 23:07

Roady: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 14:31, onderaan de post

Roady: namelijk onvergevingsgezindheid, wat feitelijk niets anders is dan ongehoorzaamheid aan God.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:28, onderaan je post.

Shanita130; ik ben klaar met je sektarische g@#$#! Ik besteed er geen tijd meer aan, heeft me jaren geduurd te herstellen en deprogrammeren van sektes waar ze precies dezelfde dingen en dreigementen hadden als jij.
Ongenuanceerd en rigide, en gewoon wat teksten eruit plukken die de voorganger uitkomt, ben er helemaal klaar mee.

Ik wil over discussiëren over het evangelie, blijde boodschap en het mooie van het geloof, en ik ben klaar met sektarische figuren dingen uit te leggen, al 2 en een half jaar hier.
Als je iets wil weten lees je maar terug.; ik ga niet meer dweilen met de kraan open.

Dan ben ik in jou ogen maar ongehoorzaam aan God, en dan vind je maar dat mijn schuld veel groter is dan die van de dader; ík ben er klaar mee.
Jullie groeperingen zeggen zelfs dat de traditionelen met de kinderdoop een dood geloof hebben; hele Bijbelstudies erover gehad bij jullie.

Ik vergeef als ík daaraan toe ben, en niet nu meteen omdat dat moet, zo is God niet; God is Liefde.
En als ik een kind zou hebben, die in elkaar gemept wordt, dan ga ik niet zeggen ga maar weer alleen naar school en vergeef het hun en keer je andere wang toe, dus met andere woorden, sta het toe, en geef hun zelfs weer gelegenheid.

Dan maak ik mijn kind weerbaar, en zeg ik zulke gasten hoef je niet te vergeven, alleen als ze berouw tonen.

S. die helemaal klaar is met groeperingen die met Bijbelteksten uit hun verband komen, en Bijbelteksten die weer iets anders zeggen of juist het tegenovergestelde, die niet noemen.
Of gewoon zinnen voor of achter de komma weglaten.
En zo op me schuldgevoel werkten en op me angst...zo werkt God niet.

Zo van als je niet vergeeft, wie dan ook, ook al heeft hij geen berouw dan ben je ongehoorzaam aan God, kom je dus in de hel.
En, dat God mij de enorme schuld die ik had heeft kwijtgescholden wat niets is in vergelijking met wat de dader mij aandeed.
En..dát zou dan een 'zuiver motief' moeten zijn....om íedereen te vergeven.

Het is ongelofelijk hoe jullie se..eh groepen, levens verwoesten in de naam van het geloof. Zieke smiley

Ik wil delen hier en over het evangelie discussiëren, en me niet weer een angstgeloof aan laten praten.

Jammer he?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 24 januari 2013, 23:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 23:23

Het lucht ontzettend op, om eventjes mijn mening te kunnen geven op angstgeloofpredikers, zo van als je niet vergeeft ben je ongehoorzaam aan God, want God wil dat jij iedereen vergeeft, want jou schuld is veel groter dan die van de dader...en dat zou dan 'een zuiver motief moeten zijn, let op: moeten.....zijn om iedereen meteen te vergeven, berouw of niet....Doe je dat niet, ben je ongehoorzaam aan God....

Dit staat nergens in de bijbel, heeft mij zoveel schade berokkent, en dat kan ik hier ff heerlijk van me afschrijven.

En dat lucht heerlijk op! Lachende smiley

Ik wens iedereen, ook al kan tie het niet volgen die lange lappen, een hele fijne avond nog, en een hele fijne nacht! Knipoog smiley
En voor degenen onder ons die het moeilijk hebben en pijn en verdriet, die wens ik ook een goede nachtrust toe, dat ze goed kunnen slapen en anders rust kunnen vinden in een boek, of iets dergelijks.!!!

Tot morgen! Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 24 januari 2013, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 23:33

De vraag Willem, is dan wel in hoeverre het Calvinisme de mensen er toe brengt de eigen zaligheid na te streven of Christus meer in praktische zin te volgen. Of toch beide?

Voor de nieuwelingen: dit was (meestal) een heel aardig topic over de christelijke variant die we Calvinisme noemen. Overigens is het percentage calvinisten onder de christenen vrij klein. Al zou je dat in Nederland niet denken. Wie weet kunnen we dit toch wel fraaie onderwerp weer eens oppakken. Als je het leuk vindt, is het goed om de eerste bladzijden zeker eens te lezen. In hoeverre is het Calvinisme een zegen?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 januari 2013, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:16

SHANITA130 schreef:
Het lucht ontzettend op, om eventjes mijn mening te kunnen geven op angstgeloofpredikers, zo van als je niet vergeeft ben je ongehoorzaam aan God, want God wil dat jij iedereen vergeeft, want jou schuld is veel groter dan die van de dader...en dat zou dan 'een zuiver motief moeten zijn, let op: moeten.....zijn om iedereen meteen te vergeven, berouw of niet....Doe je dat niet, ben je ongehoorzaam aan God....

Dit staat nergens in de bijbel, heeft mij zoveel schade berokkent, en dat kan ik hier ff heerlijk van me afschrijven.

En dat lucht heerlijk op! Lachende smiley

Ik wens iedereen, ook al kan tie het niet volgen die lange lappen, een hele fijne avond nog, en een hele fijne nacht! Knipoog smiley
En voor degenen onder ons die het moeilijk hebben en pijn en verdriet, die wens ik ook een goede nachtrust toe, dat ze goed kunnen slapen en anders rust kunnen vinden in een boek, of iets dergelijks.!!!

Tot morgen! Coole smiley met zonnebril

Soms niet vaak, maar het komt voor, zijn er mensen die lappen van teksten niet willen volgen, meestal omdat zij hier voor ontspanning zijn.
Soms wel hier zijn, niet altijd, maar wel vaak, een mogelijke partner te zoeken, voor weer andere momenten Geschokte, onthutste smiley
En wensen, jou het zelfde toe, wat omslachtig weer Gefrustreerde smiley
Welterusten voor vandaag zzzzzzzzzzzzzzz Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:22

ROOS575 schreef:
Ooooo ik dacht dat ze jou een Belg noemde?? Gaat er dan geen trein vanuit het mooie en rustige plekje Hoeven??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee ik denk meer dat ze daar niet meer zo nodig met de trein Hoeven Gefrustreerde smiley
Waar was die uitnodiging eigenlijk voor Smiley die vol vragen zit daar ging het toch over Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:38

Schrijven kan soms zeker veel goed doen!
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, gewoon simpel in een schrift
die ik pas versnipperd heb, want wil niet dat mijn erfgenamen het ooit nog eens lezen Clown smiley
Het leuke van een forum is dat je er ook opbouwende reacties op kan krijgen!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:40

GERRIT084 schreef:
Sprotjes Clown smiley rauw

Nee Gerrit...ik dacht...kom laat ik ze eens koken!!!!
En dat vonden ze oke ....
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:42

GERRIT084 schreef:
Pff zou nie durven nie Gefrustreerde smiley dan mot ik hier mun adres zetten Geschokte, onthutste smiley

Je mag hier ook het adres van die mooie kater hier zetten Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:48

donderdag 24 januari 2013, 16:48

ZOEKER064 schreef:
Shanita, ik wil daar toch evenop reageren. Ook om te kijken of ik dit nog een beetje aan het topic kan hangen ;)

Roady heeft het hier (in mijn cynisme topic ...) over vergeven, jij het het over excuses moeten maken. Excuses hebben volgens mij te maken met verzoenen. Dat zijn toch twee heel verschillende dingen? Jij hebt een tekst geplaatst waar duidelijk uit wordt dat verzoening alleen maar plaats kan vinden als er sprake is van berouw. Geen berouw betekent geen verzoening en waarschijnlijk ook geen excuses.

Shanita130: ik doelde op Vergeving, en niet op sorry omdat iemand een glaasje melk omstoot, dacht echt dat dat wel duidelijk was..

De vergeving waar Roady het over heeft te maken met kwijtschelden van schuld naar het voorbeeld van de koning die zijn knecht al zijn schuld kwijtscheldt maar waar de knecht dan niet zelf ook iemand die hem iets schulodig is dat beetje kwijt scheldt. Ik lees daar ook in dat we als iemand een schuld bij mij heeft, ik "natuurlijk" degene die een schuld bij mij deze kwijtscheldt. En er staat nogal een heftige represaille tegenover ook. Ik lees dan dat ik die ander moet vergeven.

SHANITA130 SCHRIJFT: Ja, als iemand naar me toekomt en zegt: Mat 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. Ja, dan zou ík meteen vergeven.

Maar niet als de medeslaaf zou zeggen van ik deed niets en heb recht dat je me vergeeft.

Het mooie van kwijtschelden is dat je dan ook niet meer aan de ander gebonden bent. Schuld maakt wederzijds afhankelijk. daarom kun je ook zeggen dat het kwijtschelden van schuld vrij maakt.

(Hmm, vrijgemaakt, ik heb geen schulden meer ... Knipoog smiley , lang leve de GKV!)

Nou, dat is nu het mooie van het forum, dan kun je vriendelijk vragen hoe Roady daarbij komt? Ik kan me erg goed voorstellen dat je de tekst over die koning zo uit mag leggen dat God die mij alles kwijt gescholden heeft van mij verwacht dat ik nu ook anderen om mij heen hun schuld kwijtscheldt. En dan denk ik dat het om veel meer dan financieen gaat.

Roady beschuldigt me indirect van ongehoorzaam zijn aan God, onder meer, wat nou vriendelijk vragen..????

Om dan terug te komen op het topic ..

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Volgens mij leg jij woorden in Roady's mond die hij niet wil zeggen.

Shanita schrijft: Nee, ik citeerde hem steeds letterlijk!!! En vervolgens wordt je boos op hem omdat hij dingen zegt die lijken op wat anderen eerder tegen je hebben gezegd. Is dat eerlijk naar Roady toe? Shanita schrijft: Nee, ik ben boos op het selectief toepassen van teksten en dan indirect mij beschuldigen van het ongehoorzaam zijn aan God!, onder andere...
Zelfs als Roady wel op een verkeerde manier bepaalde bijbelteksten zou uitleggen, mag je hem dan op een hoop gooien met allemaal mensen die jou persoonlijk hebben gekwetst en dan allerlei nare dingen gaan roepen?
Shanita schrijft: Dit gaat tever: mij betichten van ongehoorzaam zijn aan God, onder andere...

Ik zou ervoor willen pleiten om dan gewoon uitleg te vragen. En uitleggen hoe jij zijn woorden woorden op vat. daar kan hij van leren.
Shanita schrijft: iemand die zo selectief Bijbelteksten gebruikt en zo makkelijk beschuldigt zelfs aan het ongehoorzaam zijn aan God, wat moet ík dan uitleggen?
Maar om dan cynisch en sarcastisch te worden. Shanita schreef: Dat deed ik NIET. Zo vat jij dat misschien op.

Roady reageert ook niet voor niets op dit onderwerp. Heb jij enig idee wat hem beweegt om zo te reageren?

Shanita schrijft: Ja, mensen waarschuwen dat ze MOETEN vergeven anders zijn ze ongehoorzaam aan God, dus maw een angstgeloof verspreiden, wat hij wsch. nog zelf in gelooft ook, maar ja, mensen zoals ik hebben daar teveel, veels teveel schade van ondervonden...

Zou hij reageren om even iemand in de hoek te drukken? Dat is de gedachte achter cynisch: kwade bedoelingen verwachten bij de ander. Dat is wat bij het "slachtoffer" van een cynische opmerking zo zeer doet. Dat oprechte bedoelingen niet worden erkent.

Shanita schrijft: Dat is nog erger als hij 'oprecht' andere mensen beschuldigt van ongehoorzaam zijn aan God!!!

Shanita Schrijft: Ik vind mensen die niet kunnen vergeven, betichten van ongehoorzaamheid aan God heel erg!!!!

Een cynische reactie zoekt de ander niet op maar duwt hem weg. Wel een vreemde beweging op een contact site waar je nu eens de mogelijkheid hebt anderen echt te leren kennen ;)

Shanita schrijft: Nogmaals ik ben niet cynisch, ik ben boos, een soort boosheid dat oplucht.
Lees mijn bijdragen van twee en een half jaar!!! maar terug, dan zie je dat ik altijd geduld heb gehad met angstgeloof verspreiders, maar ja, mijn geduld is op.

SHANITA SCHREEF: Amen!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:56

POP UPS BLOKKEREN. Naar 'extra' op je taak/werk balk, en dan in het 'rijtje' wat je dan krijgt, pop - up blokkering aanklikken, en dan de optie 'pop - up blokkeringen inschakelen' kiezen.

Succes...!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:00

...ik best gelukkig ben....overal voor bid, en het zie zitten..????

En vanmiddag ff een tukkie gedaan heb, ja namiddag hoor, en dus nu niet zo moe ben, ondanks ellenlange antwoorden op bijdrages....?

En, morgen lekker gezellig naar een Vriend ga, saampies een goede klassieker kijken?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 01:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:04

GERRIT084 schreef:
ach Frank alle allochtonen krijgen in ons land cursussen voor niets Lachende smiley misschien zuiderburen ook Engeltje smiley

D'r zit een poes op je pc Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:09

ALTJE848 schreef:
http://www.transformed.nl/big_event/

Anita

http://www.transformed.nl/big_event/

Eventjes kijken ;)
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:10

SHANITA130 schreef:
POP UPS BLOKKEREN. Naar 'extra' op je taak/werk balk, en dan in het 'rijtje' wat je dan krijgt, pop - up blokkering aanklikken, en dan de optie 'pop - up blokkeringen inschakelen' kiezen.

Succes...!

krijg je wel dat je een probleem heb met je chat dus alleen voor cm weer aanschakelen.

google chroom heeft er een optie voor
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:11

a
zoeker en roady, ik doe even niet meer mee, het gaat me om inhoud en zeker niet om het weer eens iemand halfdood proberen te meppen met lange lappen tekst enz, onduidelijk, agressief of niet... als shanita nou even de voegen vd gemetselde schoorsteen op het dak gaat controleren en fris en wel weer tot haarzelf komt wacht ik gewoon even een nieuw en wél serieus te onderhouden topic af

Lachende smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 14:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5110 5111 5112 5113 5114 5115 5116 ... 6194 Volgende
Pagina 5113 van 6194