ChristianMatch

Forum

Cynisme of het forum
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5123 5124 5125 5126 5127 5128 5129 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:11

JOL252 schreef:
Precies.

Idd Precies! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:13

ZOEKER064 Schreef: Ik wil je juist hartelijk uitnodigen om jouw mening te zeggen. Niet mis mee, integendeel!

Het gaat in dit topic ook niet om de inhoud, maar om hoe je het brengt.

Wat al eerder gezegd is, probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven. En dan bedoel ik dat niet in gevoel, maar in bewoording. Probeer maar eens om alles wat je schijft in de ik vorm te zetten ipv het te hebben over jij, ze en hen ... Helpt mij in ieder geval enorm. Dan is de kan dat iemand zich aangevallen voelt doen mijn mening VEEL kleiner. Ik zit alleen in de ik vorm, maar ja als ik iemand quote, ja, dan moet ik zijn naam erbij zetten, en dat gaat niet in de ik vorm.
Zou iemand zich dan nog aangevallen voelen dan adviseer ik om eerst persoonlijk contact op te nemen. Dat voorkomt dat je later spijt krijgt van je woorden. Ik voel me niet AANGEVALLEN was het er gewoon niet mee eens, dat iemand, Roady fftjes zegt dat ALS JE NIET TEN ALLEN TIJDEN VERGEEFT BEN JE ONGEHOORZAAM AAN GOD.. zo das ff een beschuldiging, en niet in de ik-vorm...
Niets, moet, maar sommige dingen zijn wel een voorwaarde voor een beetje leefbaarheid. Ja, en dat is dus bij jezelf, in de ik vorm blijven, en ik heb recht om verontwaardigt te zijn als anderen ff voor mij bepalen wanneer en of ik ongehoorzaam ben aan God, je zegt dan wel ff wat hoor.
Ik ben liever eerlijk, als ik niet kan vergeven, dan doen alsof, voor de lieve vrede.

Ps: wat in de rode kleur is geschreven is door mij geschreven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 26 januari 2013, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:18

Stopcontact bij een vriend aangelegd zo even lopend bufetje bij de Chinees van avond maar even uit buiken.
Morgen werken afvoer meppel leeuwarden en s' avonds nog even stadsdienst rijden tussen door op de zaak bezig.
Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:23

HANNAH810 schreef:
Ik denk dat het nog een stap verder gaat, willem en thomas;
in hoeverre is kerk-cultuur belangrijker dan mensen;
is de uiterlijke vorm (van het geloof) belangrijker dan het hart;
en verdien je gelovige "bonus-punten" door je eigen mening op te geven en je aan te passen aan de groep "gelovigen" die dat van je verwacht.

mijn ervaring is dat wanneer je een eigen, goed onderbouwde mening hebt en die durft uiten, je groot risico loopt om aan de zijlijn van de groep te komen staan.

een klein voorbeeld;
kom je met een (pleeg-)kind die niet gelovig is opgevoed een "calvinistische" kerk binnen en heeft ze haar mooiste prinsessen-jurkje aan gedaan (van de ACTION, afdeling verkleedspullen) dan kijkt men je toch wel enigzins verbaast na.
neem je een wat grotere groep volwassenen mee die zeer divers kerkelijk is, dan is men duidelijk verbaast dat je met een groep binnen komt en grinnikt men om de roze geverfde haren, tatoo's, arafat-sjawls en piercings die mensen soms in hebben, ook wanneer men meegaat naar de kerk.

Vergeten wij dan niet een heel klein beetje waar het werkelijk om draait?

GOD ziet het HART aan. niet je sjawl.
en dat dat soms over het hoofd wordt gezien en uiterlijke vormen als de lengte van een rokje en degelijkheid van knotje een belangrijker ijkpunt lijkt te zijn, vind ik persoonlijk een diep TRIESTE zaak.

hannah.......eigenzinnig genoeg om met haar eigen mening tegen de stroom in te roeien.

Ik heb al eerder in bij dit onderwerp gereageert met het onderstaande:
Ik denk dat er is meer naar het denken van Calvijn zou moeten worden gekeken, voordat men iets Calvinistisch denken vind. Juist doordat men niet meer weet waar het om gaat, maar MEN VIND DAT MEN WEET waar het om gaat, krijg je dat mensen op de ander neer gaan zien. Calvijn leefde tot eer van God, en gaf daar al zijn krachten aan. Hij kende zo goed als elke inhoud van boeken van mensen uit die tijd en ver daarvoor, en mede door zijn kennis is het christendom in Zwisterland doorgebroken. Maar het oncalvinistische denken, wat wel voor Calvinistisch versleten word, trekt zijn sporen. Wij hebben de waarheid, wij hebben het Leven, enz, is niet gebasseerd op zijn denken en op wat hij heeft nagelaten, maar is domweg een onkunde die mega is.
Wat destijds de rede was om uit de roomse kerk te gaan, word tegenwoordig in de zogenaamde Calvinistische kerken weer volop aangehangen. Nee, niet meer aanbidden van beelden, en ook geen Paus. Maar wel het aanbidden van de vormendienst in de vorm van kleding, haardracht, uiterlijkheden, en de Paus heeft plaatsgemaakt voor voorgangers die als Pausen behandeld worden. En wee degene die daar tegenin gaat, die word weggeworpen, en uitgebannen. Daarnaast een materialisme, wat Calvijn totaal vreemd was. Hoe zwaarder de kerken, hoe groter en nieuwer de auto's, hoe zichtbaarder de hoedjes, hoe duurder de kleding.
En wat was Calvijn: Begraven op een onvindbare plek, hij verdiende niet dat zelfs zijn graf nog aandacht kreeg, bang voor dat hij meer eer zou krijgen dan God.

Kort gezegd, weet wat de Bijbel ons leert, wat God van ons vraagt, en wat geloof inhoud, maak daar je leven van, zonder een mens te veroordelen, zonder boven iemand te kunnen staan, en dan zal blijken: Calvinisme is zo slecht nog niet.
Tegelijk ben ik blij dat geloofbeleidenis het heeft over één ALGEMENE Christelijke kerk. Niet over één calvinistische kerk. Ook Calvijn was gewoon mens. Maar niet Calvijn hoeven we te aanbidden, maar we hoeven niemand te zien, dan Jezus alleen. In hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft geen verwijdering, geen scheuring, maar maakt dat we allen één zijn, in Hem.
En daarin is er ook geen plaats voor angst, Hij is de Almachtige, Hij heeft de wereld, zonde, dood en duivel overwonnen. En angst is zo onchristelijk als het maar kan. Dat is alleen van toepassing, als we macht willen, en willen heersen over onze naaste.
Maar op Jezus te zien, in Hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft rust, geeft een vrede die niet te begrijpen is. En dat geeft ook een gevoel van zodanige geluk, dat je dat iedereen wil geven. En in dat Licht te leven, probeer je ook dat licht uit te stralen, niet in angst, niet in macht, niet in geweld, maar is een vrede en een liefde, wat je iedereen wel zou willen geven.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:25

[quote=FRANKT627]

Frank...jij plaagt wel graag...
Wie kaatst kan de bal terug verwachten.....
En dan maar hopen...dat ook jij de humor er van inziet....
Mij...(en anderen) werd ook weleens verweten dat we je zo plaagde...
Volgens mij kun je er ook wel tegen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:29

ALTJE848 schreef:
Succes met samenvatten zoeker

Waar is de nooduitgang ????????

Anita

LOL, Haha!

Ja, humor komt van God, alle goede dingen komen van God ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

Vanavond, als het tenminste niet glad gaat worden (ik vermoed dat ik gewoon de gok waag, Nederland met z'n weeralarmen Boze smiley ) met m'n meiden naar de film Le Miserable ...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 26 januari 2013, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

Qoute Frank: Boze smiley ...ik word niet graag geplaagd. Ik doe dat ook niet met andere mensen.

Ja, ik knap er wel op af bij vrouwen die het er zomaar in het openbaar over hebben...

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley en gij geleufde het selluf nog ook he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 26 januari 2013, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:30

PETRA373 schreef:
dan hoop ik dat ik daar dan zelf nog af en toe ook humor van kan inzien.

Ik zie de humor er van in en niet alleen daar in. Lachende smiley

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op zaterdag 26 januari 2013, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:30

BERENDJAN590 schreef:
Mijn wel gemeende excuus

A wah lief Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:32

JOL252 schreef:
Vanavond, als het tenminste niet glad gaat worden (ik vermoed dat ik gewoon de gok waag, Nederland met z'n weeralarmen Boze smiley ) met m'n meiden naar de film Le Miserable ...

Wauw lijkt me ook mooi ben benieuwd wat je ervan vind fijne avond Lachende smiley
En die weeralarmen krijg er de hik van Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:32

FRANKT627 schreef:
Woedende smiley ...en tegen jou tik ook al niet meer...je krijgt een ban...voila

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:33

ERIKA129 schreef:
A wah lief Knipoog smiley

Dank je Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:33

PETRA373 schreef:
klopt , frank ik heb heel netjes omschreven over vrouwen die een scheetje laten,das toch een heel nette omschrijving, de werkelijkheid is veel heftiger te omschrijven dan een scheetje. ik denk dat berendjan vast wel es effe flink gas met zijn bus heeft gegeven zodat al die vrouwen effe konden ontluchten ergens voor de bom in de bus barstte. ze eten natuurlijk allemaal dingen he op zon huishoud beurs, cake jes en weet ik veel wat,is allemaal gratis dan zwijg ik nog over bejaardenvervoer die effe met het bezoekje bij het museumstaan bij de verwarming om hun pamper effe te laten drogen

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:34

FRANKT627 schreef:
IJzel valt niet. Dat ontstaat Gefrustreerde smiley

Hier heeft het weer centimeters gesneeuwd. Nu is het over...en dat mag ook zo blijven... Boze smiley

Nog effe volhouden nog een bietje sneeuw dan ijzel en dan uiteindelijk hoosbuien (hoop ik) die alles in één keer wegspoelen en dan opeens wel ja 12 graden boven nul Lachende smiley

Dan hoeft het van mij ook echt geen winter meer te worden hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:36

[quote=PETRA373]

Stttt de huishoudbeurs is bijna weer als Frank weet dat je gratis de hele dag kan proeven is tie er veel te vinden denk Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:37

JOANNIE702 schreef:
een klomp is ook goed Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zeg ben geen boerin ikke hedde geen klompe Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:39

JOL252 schreef:

ach...miserabel weer kan er dan ook wel bij...toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:41

THOMAS968 schreef:
De vraag Willem, is dan wel in hoeverre het Calvinisme de mensen er toe brengt de eigen zaligheid na te streven of Christus meer in praktische zin te volgen. Of toch beide?

Thomas

Thomas, ik geloof er niet in dat het Calvinisme de mensen er toe brengt een eigen zaligheid na te streven, want DE zaligheid houdt in, naar het denken van Calvijn, dat ons leven Christus is. HIJ heeft verdient, HIJ heeft volbracht. Dat is niet nastreven een eigen zaligheid, maar volgen wat Christus heeft voorgeleeft. Niet in veroordeling, niet in neerkijken op, maar in een voorleven van een leven in dienen en goeddoen. Heel het leven van Christus op aarde was een veroordeeld worden, omdat Hij niet meeging in het opgaan in de groep, maar het naleven van DE WET van God, en daar kon met name de godsdienst niet echt goed tegen. Omdat juist dat aangaf, waar de tekortkomingen lagen van hen die juist "wat waren" door hun godsdienstige leven.
In practische zin, ik kan me goed vinden in een leven wat gebasseert is op een Calvinisch denken, omdat dit inhoud dat het een volgen is van Christus. En dat is een zalig leven, maar geen leven wat vanzelf gaat, of makkelijk is, of met de stroom meegaat. En zeker niet, een maar doen wat een ander vindt dat je moet doen.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:41

ERIKA129 schreef:
Stttt de huishoudbeurs is bijna weer als Frank weet dat je gratis de

hele dag kan proeven is tie er veel te vinden denk

Niet zo plagen .ik als chauffeur ga in de bus film kijken is een verschrikking als je als man daar rond loopt Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:53

De tijd vervloeit voor jou.
Mensen uit verleden
en heden
zijn steeds om je heen.

Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.

Lief mens,
de eerste in mijn leven
... blijf in het nu
nog even ...
voordat onze namen
bij jou mee vervagen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 26 januari 2013, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:58

JANS221 schreef:
ach...miserabel weer kan er dan ook wel bij...toch?

Sokken over je schoenen, zo was het vroegah toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:00

WILLEM618 schreef:
Thomas, ik geloof er niet in dat het Calvinisme de mensen er toe brengt een eigen zaligheid na te streven, want DE zaligheid houdt in, naar het denken van Calvijn, dat ons leven Christus is. HIJ heeft verdient, HIJ heeft volbracht. Dat is niet nastreven een eigen zaligheid, maar volgen wat Christus heeft voorgeleeft. Niet in veroordeling, niet in neerkijken op, maar in een voorleven van een leven in dienen en goeddoen. Heel het leven van Christus op aarde was een veroordeeld worden, omdat Hij niet meeging in het opgaan in de groep, maar het naleven van DE WET van God, en daar kon met name de godsdienst niet echt goed tegen. Omdat juist dat aangaf, waar de tekortkomingen lagen van hen die juist "wat waren" door hun godsdienstige leven.
In practische zin, ik kan me goed vinden in een leven wat gebasseert is op een Calvinisch denken, omdat dit inhoud dat het een volgen is van Christus. En dat is een zalig leven, maar geen leven wat vanzelf gaat, of makkelijk is, of met de stroom meegaat. En zeker niet, een maar doen wat een ander vindt dat je moet doen.

Ik lees in de woorden : ``de eigen zaligheid nastreven``, iets heel anders dan jij, denk ik. Ik maak er uit op: Zorgt een Calvinist er in de eerste plaats voor dat hij zelf behouden wordt of heeft hij ook nog oog voor de ander (of allebei). Wellicht heb ik het foutief begrepen.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 26 januari 2013, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:06

JANS221 schreef:
Ik lees in de woorden : ``de eigen zaligheid nastreven``, iets heel anders dan jij, denk ik. Ik maak er uit op: Zorgt een Calvinist er in de eerste plaats voor dat hij zelf behouden wordt of heeft hij ook nog oog voor de ander (of allebei). Wellicht heb ik het foutief begrepen.

Is het niet zo dat je eigen zaligheid mede wordt bewerkstelligt door je inzet voor je naaste? Die inzet kan op een pastorale manier gebeuren of door gebed. Eigenlijk is dit toch het gedachtengoed van iedere christenen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:26

dames en heren, mag ik jullie voorstellen;
jol die haar hart uitstort in een gedicht.
geweldig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:31

ERIKA129 schreef:
Qoute Frank: Boze smiley ...ik word niet graag geplaagd. Ik doe dat ook niet met andere mensen.

Ja, ik knap er wel op af bij vrouwen die het er zomaar in het openbaar over hebben...

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley en gij geleufde het selluf nog ook he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ha ha erica,soms komt frank zo overtuigend over dat ik het bijna geloof
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:36

[quote=ERIKA129]

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond dus dan gaat hij vermond als vrouw mee voor de gratis hapjes en
daar vraagt hij aan die vrouwen hoe je soep moet maken en frank de hele dag met bus vol vrouwen naar de.....beurs Verraste, verbaasde smiley

en berend moet die bus rijden Verraste, verbaasde smiley met 44 vrouwen en 1 wc Verraste, verbaasde smiley en die gaat dan een film kijken want die wil niet op de beurs lopen, ondanks gratis dingen en tig vrijgezelle vrouwen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:55

[quote=PETRA373]
Hahaha Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:56

je hebt het over nog een punt zoeker, prive mailen, in sommigge gevallen vind ik, denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:58

JOL252 schreef:
De tijd vervloeit voor jou.
Mensen uit verleden
en heden
zijn steeds om je heen.

Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.

Lief mens,
de eerste in mijn leven
... blijf in het nu
nog even ...
voordat onze namen
bij jou mee vervagen.

Erg mooi
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5123 5124 5125 5126 5127 5128 5129 ... 6194 Volgende
Pagina 5126 van 6194