ChristianMatch

Forum

Niet verlengen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5154 5155 5156 5157 5158 5159 5160 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 01:02

ZEELAND736 schreef:
Deze raad kreeg ik hier ook verschillende keren...en sinds ik daar aan terug denk...gaat het prima....

Het is in die zin zeker de moeite waard om na te denken, waarom mensen elkaar het leven zuur maken ...frustraties over hun eigen levenswandel en dan maar het leven van een medechristen zuur maken. Het is allemaal zinloos en getuigt niet van respect voor je mede broeders en zusters. Daarom denk ik dat het moment aangebroken is om elkaar te vergeven......(en vergiffenis vragen)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 01:05

LEONARD480 schreef:
Laat het los Mariska, wat sommige je aan kunnen doen.
Het zegt meer iets over het individu, dan over de rest van de mensen op CM.
Iedereen maakt fouten en we moeten elkaar daarover vergeven. Het geeft je meer innerlijke rust.
En voor de rest wenst ik je alle goeds toe.....

Vergeven is bij mij onmogelijk.
Als de ander toegeeft fout te zijn, kom ik al in de goede richting.
Zolang hij, Robbedoes205 mij zit te irrriteren en te kwetsen, het het bloed
onder mijn nagels vandaan haalt, waarom zou ik hem vergeven?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 01:06

Wanneer je eenvoudig jezelf bent,
je eigenwaarde niet afmeet aan anderen,
dan zal respect het natuurlijke gevolg zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 01:08

GERRIT084 schreef:
Sterkte en succes Mariska, maar aan de andere kant, zou ik me toch echt niet weg laten pesten.
Onvolwassen bejaarden kom je ook op straat tegen, dan ga je toch ook niet emigreren, dat kost klauwen met geld Gefrustreerde smiley

Ach ik heb opa zijn zin gegeven.
Die man ook blij.
Kan hij de vlag uithangen dat ik weg ben.
Ik ben blij dat ik niet in de regio Middelburg woon.

De bejaarden hier in mijn regio zijn veel aardiger.
Hier hoef ik ze niet te negeren, maar groet ik ze vriendelijk en maak ik een praatje.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 01:17

MARISKA601 schreef:
Vergeven is bij mij onmogelijk.
Als de ander toegeeft fout te zijn, kom ik al in de goede richting.
Zolang hij, Robbedoes205 mij zit te irrriteren en te kwetsen, het het bloed
onder mijn nagels vandaan haalt, waarom zou ik hem vergeven?

Kan niet oordelen, wat er gebeurd is in die lobby, maar het voelt niet goed.
Zonder dat ik hoor en wederhoor kan toepassen, neig ik wel tot de stelling dat de persoon in kwestie zijn oprechte excuses moet aanbieden.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 02:25

ZEELAND736 schreef:
(er is nog veel wat WEL mag)

Zo maar wat antwoorden tijdens mijn nachtelijke meditatie)

Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 02:53

VISSER278 schreef:
Een heggeschaar. Clown smiley

Als ze me een heggeschaar geeft moet ze wel eerst voordoen hoe ik er mee moet werken Knipoog smiley ...ik heb ongeveer 30 meter 'demonstratiemateriaal'...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 02:56

'Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.'

(Sint) Augustinus
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 05:33

LEONARD480 schreef:
Kan niet oordelen, wat er gebeurd is in die lobby, maar het voelt niet goed.
Zonder dat ik hoor en wederhoor kan toepassen, neig ik wel tot de stelling dat de persoon in kwestie zijn oprechte excuses moet aanbieden.

Ja, ik ga daar es een kijkje nemen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 05:38

FRANKT627 schreef:
'Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.'

(Sint) Augustinus

Zo, jij bent laat wakker ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:01

Nou, ben gisteren expres al om 9.45 uur gaan slapen.

Zodat ik er lekker vroeg uit kan, vandaar deze tijd.

Nou, eerst mag ik eventjes wakkeren van mezelf. Zo, uurtje anderhalf uur, hooguit 2 uur.

Dan ga ik opruimen, ja, ik had in de zomer een vloer laten liggen, en ja, nu heb ik met schilders afgesproken, wou het eerst zelf doen, misschien doe ik dat wel, ja, hoge bloeddruk soms is de reden.

De artsen snappen het ook niet alles gecontroleerd, de ene dag is mijn bloeddruk volgens het boekje de andere dag veel te hoog, ja ik heb het dan over een onderdruk van rond de 130, ja, onderdruk dus...

Maar ja, vandaar dat mijn behandelaar zegt van kan je beter laten doen.

Dus ja, nog steeds geen meubels, ja, minimaal, want ik ga niet weer met zware dingen sjouwen. Dus ja, alles ligt hier verspreid over de vloer, bijvoorbeeld, ja, kwam ik thuis ja, kon ik iets niet vinden in me tas, gewoon omkiepen op de grond, en ja, daar was het, maar gewoon alles laten liggen.

Dus ja, nu ligt me hele huis bezaaid met spullen, dus ja, alles netjes opbergen in dozen, kratjes en van die kleine plastic mandjes voor kleine dingetjes.
En wegflikkeren wat weg kan.

En dan zo, kunstschilder spullen bij mekaar, iig alles bij mekaar, ook kleding alles netjes opvouwen, ook in dozen. en dan alles netjes in me slaapkamer want ja die doe ik later zelf wel, want daar hoeft alleen maar de muren.

In de gang ook muren alleen, ja, en in me huiskamer waar ook me keuken zit, ja daar moet muren en plafond.

Iig, of ik het zelf doe, of laat doen, zou het hier toch op moeten/willen ruimen.

En daar ga ik strakjes mee beginnen, want ja, as woensdag, ja, dan hoef ik niet alles klaar te hebben, maar ja dan moet er wel te zien zijn dát ik een en ander gedaan heb.
En dan liefst zo, dat het netjes is, dus niet alles door mekaar snel in dozen wat ik deed toen iemand me oude vloer eruit kwam halen, ja, die moest dus snel leeg zijn.

Nou laat ik het hierbij, anders wordt het te lang, maar dan hebben jullie een beetje een indruk. (lekker belangrijk ;)

Mzzl!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 31 januari 2013, 08:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:15

Stukje quote uit de quote van Thomas:
Quote:
Ook is er mijns inziens geen sprake van churchbashing. Ik heb in het verleden ook aangegeven op grond waarvan de kerkverlating zo enorm groot is in Nederland. Dat is geen churchbashing, ik ben gewoon kerklid van een calvinistische kerk, maar doe een poging om tot inzicht in de processen te komen. Er gaat veel mis in de kerk, in de reformatorische met het gecultiveerde angstgeloof en toedekken van incest en in de evangelische gemeenten waar in te veel gevallen een goed kader met voldoende theologisch en pastoraal inzicht ontbeekt. Dan kun je nog zo in de geest zijn, je bent echt onbekwaam tot goede bijbeluitleg dan wel begeleiding bij ingijpende situaties, lees in veel gevallen: echtscheiding. Om over de de cultuur in de vrijgemaakte kerk nog maar niet te spreken. Maar daar kun je toch niet uit afleiden dat alle of het merendeel van de kerken en gemeenten niet deugen? Het lijkt me beter de misstanden te benoemen en er wat aan te doen. Het doodzwijgen en toedekken, lukt met de huidige generatie, die goed is opgeleid, echt niet meer. En dat is wat mij betreft maar goed ook. Veel dingen die gebeuren in kerkelijke instellingen zijn niet te verdedigen en horen niet onder de vlag van het Christendom thuis maar komen voort uit een vorm van uit de hand gelopen kerkcultuur. Het doet het Christendom geen goed.

Quote:
Het doodzwijgen en toedekken, lukt met de huidige generatie, die goed is opgeleid, echt niet meer. En dat is wat mij betreft maar goed ook.

Ja, en mensen die intelligent zijn zonder opleiding, kunnen niet meer 'dom' gehouden worden, Want alles is te lezen en op te zoeken zeker met internet onder handbereik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:25

SHANITA130 schreef:
De site ziet er ook goed uit zeg maar.
Knipoog smiley
Gewoon netjes, zonder al die Amerikaanse evangelische kreten erop.

Ja, ik zei ook niet alle gemeentes, het viel Otto de Bruine gewoon op dat er zoveel evangelische kerkverlating was....en daar was ik er een van, en anderen, of nieuwelingen hier die zich daarbij herkennen kunnen erkenning vinden dmv het onderzoek te lezen zeg maar.

Even linkje site ziet er goed uit vind ik Parousia Knipoog smiley

Ik heb de website even nader bekeken, netjes, komt goed over, net zo'n beetje dezelfde opmaak als de website van de Vrije Baptisten. Die gemeente in Heerenveen, en in Drachten. Bethel.

Ik zelf zou een goed gevoel hebben als ik naar deze kerk zou gaan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 februari 2013, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:32

SHANITA130 schreef:
Zo, jij bent laat wakker ;)

Verraste, verbaasde smiley ...neen Shanita, ik was al terug wakker... Boze smiley ...ik heb maar weer weinig geslapen...is weer zo'n periode.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:36

Dus, ik ga nu beginnen met dingen, en ja, dan zit ik vandaag even niet hier, want daar kan heel veel tijd in gaan zitten, kan, hoeft niet, als ik iets zie waarop ik wil reageren, ja, tis niet alleen schrijven maar ja, ik denk dan ook na.

Vandaar, dat ik eventjes mijn prioriteiten ga stellen, forummen, ok, maar ja, dan wel als ik het een en ander heb gedaan.

Mzzl! en laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:37

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...neen Shanita, ik was al terug wakker... Boze smiley ...ik heb maar weer weinig geslapen...is weer zo'n periode.

O, ja, had en heb ik ook weleens, ja, dan ben ik zomaar ineens wakker...

Sterkte Knipoog smiley en laterz!

Ps: Ja, het kan moeilijk zijn hoor, ik heb anti depressiva met bijwerking slaperigheid, ja, dus dan loop ik zo te doezelen, en ja, dan toch doorgaan.
Ja, ik kan ook alléén alleen opruimen. Met iemand erbij lukt niet, dus ja...zit niets anders op. Woensdag komt me behandelaar en dan moet er duidelijk dingen zijn gedaan.

Mazzeltjes, fijne dag! Lachende smiley

Ps: mijn 'vlees' wil zo slapen als ik heb gegeten, en ja de geest is gewillig maar ja, het vlees is zwak bij mij nu ff, ja, dus ik doe gewoon net of ik werk en ga mezelf opdrachten geven, ja die truc werkt, hij zou wel moeten werken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 31 januari 2013, 06:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 08:16

WILLEM618 schreef:
Shanita, de laatste zin laat ik maar even voor wat het is.

Het is eerlijk van je als je zegt, niet te willen vergeven. Maar vergeven omdat God het van je vraagt, is omdat je omgekeerd van God vraagt jou zonden te vergeven, jou schuld te dragen. En in dat licht kan een mens ook een mens vergeven. Ieder mens heeft een grote schuld naar God toe, maar als we God vragen om vergeving, en je naaste niet wil vergeven, dan gaat het net als de schuldeiser die kwam bij de man, en hij kon niet betalen. Hij smeekte om gedult, maar gaf hem die hem schuldig was zware straffen.
Ik denk dat het inleven van je schuld naar God, je milder maakt naar je naaste, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. En ja, dan vraagt God het van ons, in het gebed wat Hij ons geleerd heeft te bidden: "Vergeef ons onze schulden, zoals wij ook vergeven hen die ons schuldig zijn."

Dat heeft niets met een sekte te maken, maar met een leven in geloof in God, die waar het ons moeilijk wordt, Zelf heeft belooft, om de kracht van Hem te verwachten, omdat wij zwak zijn.

Dit betekend dus totaal niet dat je jou denken uitschakeld, maar juist tot in je diepste ik er mee bezig ben, om Gods wil te doen, Hem na te leven, Zijn wet te houden en te doen. Niet omdat je zo goed ben om dat te doen, maar omdat God het waard is.

Dat gun ik ook jou, hoe moeilijk het ook is, om uit de kracht die God geeft, met je volle verstand, te mogen vergeven. En die God, die alles weet en kent, die ook jou moeite en beschadigingen kent, die God weet ook hoe Hij de ander bereiken kan.

Ik ben er van overtuigd, dat als je kan vergeven, je daar zelf ook goed mee ben. Niet sektarisch, maar bewust in geloof op God.

ff kort. weinig tijd.

Kijk je hebt 't nu over dat bijbelgedeelte, waarin iemand zelf zijn schulden werden kwijtgescholden, en toen een ander schulden bij hem had deed ie dat bij hem niet.

En mijn schulden zijn kwijtgescholden door God omdat ik berouw had...als ik geen berouw had en gewoon door ging met me oude leventje was er namelijk ook niets kwijtgescholden door God, net als de man uit je voorbeeld, wat je uit de bijbel hebt gehaald. Die zelf wel was vergeven, omdat ie berouw had, maar een ander daarna niet wou vergeven....die 'smeekte'....

Quote:
maar als we God vragen om vergeving, en je naaste niet wil vergeven, dan gaat het net als de schuldeiser die kwam bij de man, en hij kon niet betalen. Hij smeekte om gedult, maar gaf hem die hem schuldig was zware straffen.

Hij smeekte....

Niet: hij ontkende en lachte je uit omdat je lekker toch niets kan bewijzen....

Daar zit wel ff een verschil tussen, denk je niet?

Goéd luisteren en góed lézen...

Ok dan.

En, ik geef degene geen zware straffen, ja, omdat de groepen zoiets hadden van God komt de wraak toe is het nu dus verjaard, omdat ik daarom van aangifte heb afgezien, en ik had een goede zaak, ze vader had óók gezeten voor hdezelfde misdaden.
Waar blijft dan Gods gerechtigheid?
Als ik bij je inbreek en neem al je dure spullen mee, vergeef je mij dan ook en zie je af van aangifte, terwijl ik ondertussen al je dure spullen heb verpatst? En je uit zit te lachen....

Nee, want dán is het ineens wél een ander verhaal...toch....

Zal maar ff niet zeggen wat ik denk...want ik wil geen ban....

Dingen omkeren verdraaien met een christelijk sausje... Zieke smiley

S. Terecht boosheid is gezond. Knipoog smiley

Kijk een stokpaardje en een doofpot,...

Stokpaardje: als je antwoord op een vraag: is het van 'heb je al vergeeeeven'?
Want als je vergeeeeeft, wordt je meteen zo gelukkig en blij.
En als ik dan zeg nee, degene laat me totaal onverschillig heb alle contact verbroken, dan: En als je niet vergeeeeeeeft ja, dan gaat je wrok, bitterheid en boosheid niet weg....
Die ik niet eens heb, de persoon laat me onverschillig, ja, ik moet wel leven met consequenties, maar de persoon laat me totaal geheel onverschillig.
En dat kan dan niet, men gaat zolang doorzeuren, dat je aan jezelf gaat twijfelen en gaat denken dat je boos etc bent....

Tis goed Willem.....

En als je dan struikelt over de dogma's, stokpaardjes en doofpotten en boeken van Amerikaanse charlatans, ja, dan kijkt men je ook nog es heel boos aan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 31 januari 2013, 15:04
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 08:25

vraag me af waarom frank geen electrische heggeschaar koopt, gaaf zo,n ding , kun je je lekker mee uitleven met 30 meter heg
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 08:40

inmiddels drie zieke kinderen ,zelf voel ik me inmiddels helemaal gaar, eerst ontsteking kies, toen griep en maar door gaan, ben toe aan een hele dag in bed liggen, ma ja , moet niet klagen is maar griep, toch baal ik beetje,word wakker met gemene keel en hoofdpijn, nee he voelde me gisteren 1 dag weer fit en nu voel ik me weer belabberd. inmiddels heb ik volgens mij het hele forum al gelezen, omdat je dan maar veel achter pc wat hangt op de bank.ma ja, maar weer aankleden, dingen doen en dat word misschien leuk, frank komt vandaag me wasmachine maken, me muts en ongeschoren , aftershave enzo Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 08:42

FRANKT627 schreef:

(Sint) Augustinus

mooie zin, midden in de nacht beginnen je hersens dus te werken....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 08:44

de wasmachine man versieren, mits hij is dat je denkt oehhhh lekker ding, vrijgezel etc.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:15

PETRA373 schreef:
inmiddels drie zieke kinderen ,zelf voel ik me inmiddels helemaal gaar, eerst ontsteking kies, toen griep en maar door gaan, ben toe aan een hele dag in bed liggen, ma ja , moet niet klagen is maar griep, toch baal ik beetje,word wakker met gemene keel en hoofdpijn, nee he voelde me gisteren 1 dag weer fit en nu voel ik me weer belabberd. inmiddels heb ik volgens mij het hele forum al gelezen, omdat je dan maar veel achter pc wat hangt op de bank.ma ja, maar weer aankleden, dingen doen en dat word misschien leuk, frank komt vandaag me wasmachine maken, me muts en ongeschoren , aftershave enzo Twijfelende smiley

Is dat je slechste moment vandaag Boze smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:15

FRANKT627 schreef:

(Sint) Augustinus
Mooie Frank!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:50

Loslaten is niet opgeven of onverschillig zijn.
Loslaten is de waarheid de ruimte geven.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:52

ANNA415 schreef:
Is dat je slechste moment vandaag Boze smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Woedende smiley ...zeg kan je nou eens geen lieve dingen over me tikken Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:53

PETRA373 schreef:

arme Petra, ik zal je eerst helpen aankleden Engeltje smiley en daarna ongeschoren je wasmachine maken...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:55

SHANITA130 schreef:
Dus, ik ga nu beginnen met dingen, en ja, dan zit ik vandaag even niet hier, want daar kan heel veel tijd in gaan zitten, kan, hoeft niet, als ik iets zie waarop ik wil reageren, ja, tis niet alleen schrijven maar ja, ik denk dan ook na.

Vandaar, dat ik eventjes mijn prioriteiten ga stellen, forummen, ok, maar ja, dan wel als ik het een en ander heb gedaan.

Mzzl! en laterz!

Oja, ik zie het...het is nu 0955u en je bent niet meer online...ben je dan echt met je proiriteiten bezig? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:57

ROOS575 schreef:

of rook hem aan een spit
dan voel jij je de volgende dag weer opperfit Knipoog smiley

Ja en vrouwen.. Smiley die vol vragen zit
doen snauwen.... Geschokte, onthutste smiley
je krijgt nooit geen begrip Gefrustreerde smiley
ze willen alles weten.......... Twijfelende smiley
En hangen constant aan je lip Gefrustreerde smiley
Bij alles wat je doet.............
nooit is het goed............. Huilende smiley, smiley in tranen
Je geeft ze een vinger Verraste, verbaasde smiley
En nemen je hand Woedende smiley
Je kan beter alleen blijven
pas dan houd een man stand Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:58

SHANITA130 schreef:

Mzzl! en laterz!

Probeer die prioriteiten waar te maken vandaag Shanita...!!!
(Ik moet dat trouwens net zo goed hoor!!!)
Weet zeker dat je daar dan vanavond met een fijn gevoel op terug kunt zien..
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 10:08

ROOS575 schreef:
Precies Clown smiley Misschien wordt het nu ook wel een witte Engeltje smiley

Als ik jou was (liever niet) zou ik me naam veranderen, in gladiool Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5154 5155 5156 5157 5158 5159 5160 ... 6194 Volgende
Pagina 5157 van 6194