ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 516 517 518 519 520 521 522 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:09

Het was een beetje prutterig. Met bruine bonen. Meer wil ik er niet over kwijt.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:10

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:11

RELLOK036 schreef:
ff een knuffel aan mezelf geven Coole smiley met zonnebril

Dank dank u en dank u wel Verlegen lachende smiley een mega knuffel terug Clown smiley Kussende smiley
dank je... maar jij hebt het harder nodig als ik Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:11

MARIJAN072 schreef:
'k Heb 2 weken vakantie, nog beter! Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

OOO dan zeeën van tijd om bij te tanken van hier Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:12

RELLOK036 schreef:
dank je... maar jij hebt het harder nodig als ik Coole smiley met zonnebril

Tnx momenteel wel ff ja... Maar tnx dat je zo goed op me past Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:12

RELLOK036 schreef:
Tnx momenteel wel ff ja... Maar tnx dat je zo goed op me past Coole smiley met zonnebril
moet wel hedaar ben ik voor
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:13

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

RELLOK036 schreef:
moet wel hedaar ben ik voor

Tja als iedereen op zichzelf past raakt niemand kwijt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:14

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

RELLOK036 schreef:
Tja als iedereen op zichzelf past raakt niemand kwijt Clown smiley
pas maar op dat je toetsenbord niet kwijtraakt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:19

is ook wat als je jezelf al moet gaan knuffelen

een dikke knuffel voor rell dan maar Kussende smiley
vooruit nog eentje dan Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:25

BOX 21.1. BITTERHEID TEGENOVER VEGEVING

Wij worden ertoe geroepen genadig te zijn, net zoals Hemsel Vader genadig is (Luk.6:36) en anderen te vergeven zoals wij zelf vergeving hebben ontvangen. (Efe. 4:31-32) Dit bevrijdt ons van het verleden en laat niet toe dat satan voordeel op ons behaalt. (2 Kor.2:10,11) Vraag God in het gebed om je de mensen die je moet vergeven in gedachten te brengen.

Voor alle duidelijkheid:

1. Vergeving is niet vergeten. Pas nadat je ervoor kiest om iemand te vergeven, zal Christus jou wonden genezen.

2. Vergeving is een keuze, een wilsbesluit. Omdat God wil dat je vergeeft, is het iets wat je kunt doen. Laat desbetreffende persoon los. Zo lang je weigert deze persoon te vergeven, ben je nog steeds aan hem of haar gebonden. Je bent nog steeds aan je verleden geketend, gebonden door bitterheid.

3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.

4. Vergeving komt uit je hart. Laat God toe de pijnelijke herrineringen naar boven te brengen en erken hoe jij je voelt tegenover hen die jou kwetsen. Laat God de gekwetste emoties aan de oppervlakte brengen, zodat Hij ze kan genezen.

5. Vergeving is ervoor kiezen om iemands zonde niet meer hem of haar te gebruiken. Bittere mensen rakelen de dingen uit het verleden op tegenover hen die hen hebben gekwetst. Wij moeten het verleden loslaten en wij moeten kiezen om elke wraakgedachte te verwerpen. Neem stelling tegen de zonde en toon tegelijkertijd genade en vergeving voor hen die jou kwetsen.

6. Vergeving kan niet wachten totdat je ervoor in de stemming bent om te vergeven. Je zult hier nooit voor in de stemming zijn. Maak de moeilijke keuze om te vergeven, ook al voel je daar niets voor. Als jij ervoor kiest om te vergeven, zal satan op dat gebied macht over jou verliezen en zal God jouw beschadigde emoties genezen.

Gebed om vergeving

Bid voor elke pijnlijke herinnering die God je bekend maakt. Ga dan vervolgens hardop hiervoor bidden.
Zeg niet: 'Heere, help me alsjeblieft te vergeven.' Maar zeg: 'Heere ik besluit om deze mensen alles wat zij mij aandeden, te vergeven. Heere, ik kies om (naam van de persoon) te vergeven voor (wat hij/zij deed of naliet te doen), waardoor ik (deel de pijnelijke gevoelens zoals verwerping, vuil, waardeloos, minderwaardig enzovoort) voelde.'
En vervolgens: 'Heere Jezus, ik kies ervoor om geen rancune te koesteren. Ik doe afstand van mijn recht om wraak te nemen en vraag U om mijn beschadigde emoties te genezen.
Dank U dat U mij bevrijdt van de gebondenheid van mijn bitterheid. Ik vraag U nu om hen die mij hebben gekwetst te zegenen. In de naam van Jezus. Amen.'

Bron: "Op weg naar Vrijheid in Christus", Neil T. Anderson

Boek Geestelijke Groei
Website: http://www.heartcry.nl

Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 29 april 2010, 18:26
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:31

IMRE695 schreef:
"Overval in Aldi Zaltbommel"

Ik snap zulke mensen niet. De Aldi is helemaal niet duur....

Daar hebben ze zulke ludieke acties niet, dat je taart, champagne, slingers, oorkonde en feestmuts krijg.

Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:32

2 dagen geleden ben ik gisteren naar Urk geweest was een hele mooie leerzame avond werden liederen gezongen en duidelijke uitleg geven over Zelfbeeld en Identiteit... Wat zegt de Bijbel hierover?

Je zult vast opgemerkt hebben dat er hier nu een onderwerp over geplaatst is bij Bijbelstudie`s in 5 delen en ben je geheel vrijblijvend om dit te lezen en niks moet he. Knipoog smiley

Wens jullie verder een fijne avond toe. Lachende smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:42

Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded

God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:44

Lekker simpel...te lui om te koken....hahaha

heb een turkse pizza gehaald ....mmmmm heerlijk.
haha vanavond niet zoenen....k heb knoflook op Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:49

RENSKE067 schreef:
is ook wat als je jezelf al moet gaan knuffelen

een dikke knuffel voor rell dan maar Kussende smiley
vooruit nog eentje dan Kussende smiley

nah euhm sja oke dank je Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:51

ff een knuffel voor clown... BV veendam is er niet meer..... dus heeft clown wel een knuffel verdient
als clown er nog is heet dat...
ff chekken
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:53

CHATULIEM619 schreef:
Het antwoord staat toch voor je? de wet staat in hun hart geschreven en op grond daarvan zullen ze beoordeeld worden.

Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is?
Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft?
Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn?
Die vraag stel ik me dan dus.
En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:53

ANITA324 schreef:
Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.

De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.

Anita je bent een PAREL!

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 29 april 2010, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:54

GRACE585 schreef:
die is lekker hier in 't zuiden maris
heerlijk warm Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

t zonnetje zcheen maar waterig hier vandaag, t iz wel warm geworden, hoop dat de zon morgen meer kanz krijgt.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:57

MAR907 schreef:
Anita je bent een PAREL!

Lachende smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley

We zijn allemaal Parels !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:05

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:07

JONATHAN890 schreef:
Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded

God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!

Lachende smiley

Bedankt Broeder,

Dat je dit wilde delen hier en ja waar vergeving is daar zal genezing zijn.

Shalom,

Een zuster Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:12

Het was hier een rare, ontregelde dag, dus....

een heerlijke loempia, op mn uitschuifbord Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:17

Morgen eet ik buiten de deur. Oud-Hollandse gerechten op K-D-dag Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:18

ANITA324 schreef:
Lieve Broeders en Zusters,

Over en weer lees ik allerlei meningen van elkaar maar waar draait het werkelijk om en hoe beschrijft Gods Woord hierover dan is alles al uitgesproken.
Je hoeft de Bijbel maar te openen en uitzoeken waar dat er staat en dan snap je wel dat het voor Gods ogen een gruwel is welke afgodsbeeld dan ook.

Shalom,

Anita

1 Kon 15,12
Hij verdreef de aan ontucht gewijden uit het land en verwijderde al de afgodsbeelden die zijn vaderen gemaakt hadden.

2 Kron 24,18
Zij verlieten het huis van de HERE, de God hunner vaderen, en dienden de gewijde palen en de afgodsbeelden, zodat er toorn kwam over Juda en Jeruzalem wegens deze schuld van hen.

Jes 45,16
Zij staan beschaamd en zijn ook te schande geworden, allen tezamen zijn zij smadelijk afgedropen, de makers van afgodsbeelden.

Mi 1,7
Al zijn gesneden beelden zullen stukgeslagen worden, en al zijn wijgeschenken met vuur verbrand worden, en al zijn afgodsbeelden zal Ik te gruizel slaan, want van hoerenloon heeft het ze bijeengebracht en zij zullen weder tot hoerenloon worden.

Hand 17,16
En terwijl Paulus te Athene op hen wachtte, werd zijn geest in hem geprikkeld, toen hij zag, dat de stad zo vol afgodsbeelden was.

Deut 4,16
dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen;

1 Kor 8,7
Maar niet bij allen is die kennis. Want sommigen, in hun geweten nog niet los van de afgod, eten (dit vlees) als afgodenoffer en hun geweten, dat zwak is, wordt erdoor besmet.

Gen 35,2
Toen zeide Jakob tot zijn huis en tot allen die bij hem waren: Doet weg de vreemde goden die in uw midden zijn, reinigt u en verwisselt uw klederen.

Ex 20,3
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Ex 20,23
gij zult naast Mij geen goden maken; noch van zilver noch van goud zult gij ze u maken.

Ex 23,13
Voorschriften voor de verhouding tot de HERE Ten aanzien van alles, wat Ik u bevolen heb, zult gij op uw hoede zijn; de naam van andere goden zult gij niet noemen, hij zal uit uw mond niet gehoord worden.

Ex 23,24
Gij zult u niet nederbuigen voor hun goden noch hen dienen en gij zult niet doen naar hun werken, maar gij zult ze volkomen vernielen en hun gewijde stenen zult gij geheel verbrijzelen.

Deut 7,25
De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de HERE, uw God.

Deut 10,17
Want de HERE, uw God, is de God der goden en de Here der heren, de grote, sterke en vreselijke God, die geen partijdigheid kent noch een geschenk aanneemt;

Joz 24,23
Nu dan, doet de vreemde goden weg, die in uw midden zijn, en neigt uw harten tot de HERE, de God van Israël.

1 Kon 11,2
behorende tot die volken, van wie de HERE tot de Israëlieten had gezegd: Gij zult u met hen niet inlaten, en zij zullen zich met u niet inlaten, voorwaar, zij zouden uw hart meevoeren achter hun goden; haar hing Salomo met liefde aan.

1 Kron 16,26
want alle goden der volken zijn afgoden, maar de HERE heeft de hemel gemaakt;

Ps 95,3
Want de HERE is een groot God, een groot Koning, boven alle goden,

Ps 96,4
Want de HERE is groot en zeer te prijzen, geducht is Hij boven alle goden;

Ps 97,9
Want Gij, HERE, zijt de Allerhoogste over de ganse aarde, Gij zijt zeer hoog verheven boven alle goden.

Ps 135,5
Ja, ik weet, dat de HERE groot is, dat onze HERE boven alle goden is.

Jes 37,19
en hun goden in het vuur geworpen, want het waren geen goden, maar slechts het maaksel van mensenhanden, hout en steen; daarom hebben zij die kunnen vernietigen.

als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.

1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.

Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit.
Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard.
Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:26

JONATHAN890 schreef:
als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.

1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.

Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit.
Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard.
Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt

Lieve Broeder,

Heel mooi dat je het aanvult. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 516 517 518 519 520 521 522 ... 6194 Volgende
Pagina 519 van 6194