| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 13:42
|
|
|
|
Hallo Lieve mede Broeders en Zusters!
Op Het forum, onder GEBED staat: Op ChristianMatch bidden en danken we graag voor (en met) elkaar. Plaats hier gebedsverzoeken of post een gebedsverhoring.
Nou Goed, ik wil graag gebed vragen!
Ik wil zo graag dingen doen die nodig zijn. Ja, ik heb zelf al een lijst gemaakt van dingen die ik vanmiddag wil gaan doen, precies zoals ik het op therapie heb geleerd.
Maar...ik kan het haast niet opbrengen. En het zijn gewoon huis tuin en keuken alledaagse dingen, en ik kan het haast niet opbrengen. Nee geen luiheid, lui zijn is anders. Zit soms, en nu dus ook in een groot verdriet, daardoor ik het liefst de hele dag slaap, en dan gebeurd er niets, en dan ga ik in een vicieuze cirkel naar beneden. Dus willen jullie voor mij bidden dat ik de dingen die ik op mijn lijst heb staan kan volbrengen vanmiddag, al zij het maar de allerbelangrijkste dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 13:51
|
|
|
|
wist je dat busdriver vandaag in een bus zit met allemaal kids van een jaar of twaalf die zeker weten kauwgom in zijn bus gaan plakken en een paar overspannen leraren op het eind van de dag erbij ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 13:52
|
|
|
|
natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 13:57
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wel als je ze pertinent niet wilt moordenaars zat wereld wijd  |
dus als je geen kinderen wilt (zoals ik) ben je een moordenaar, als ik je goed begrijp.
in dat geval: bedankt voor het stickertje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 13:59
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.
Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.
Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn. |
Een reactie op het bericht Nu Jij Familie Anas schakelt advocaat in
a$$$$$$ zegt: 13 februari 2013 om 15:54
410 1 uur 37 minuten geleden door brahim-y doofpotbeleid , ik was bij de uitvaart van anas en voordat het begon werd er een korte preek gehouden waarin verteld werd dat uit politie onderzoek is gebleken dat anas eerst is verkracht en daarna vermoord en dat de media expres hebben gezegd dat hij zelfmoord heeft gepleegd om grote demonstraties en escalaties te voorkomen van de marokkaanse gemeenschap omdat de koningin zich binnenkort gaat vestigen in wassenaar
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 maart 2013, 07:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:01
|
|
|
|
Dank je meid, ja, juist jou reactie nu geeft mij weer kracht! Heel veel dank!
Ik vertel later hoe dingen gingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zoals ik schreef, Petra, evolueert de tijd. Wij, of sommige, leven vanuit de Bijbel. De Bijbel is zoals je weet, naast een gids ook een geschiedenisboek. De geschiedenis kunnen we niet veranderen maar de gids of wetten kunnen aangepast worden aan de tijd. Aan de tijd en niet aan onze personelijke behoefte. Dat zeg ik er maar even bij. Ik ben er zeker van dat God ook in deze tijd anders denkt. Eigenlijk evolueert iedereen wel.
Mijn oma, die geboren werd in 1904, vertelde me eens, toen ze 82 was, dat ze zich best kon vinden in deze tijd en gedragingen en taal. In haar tijd was hun taal en gedragingen heel normaal maar, ik spreek nu over 1986, vond zij dat de hedendaagse jonge mens het ook heel mooi deed maar het gewoon andere benamingen gaf. En zij stemde er mee in. Alles verandert toch Petra. Wij jagen onze vrouw die ongesteld is toch ook niet meer naar een andere slaapkamer omdat ze onrein is? Thomas gaf ook ooit eens zo'n voorbeeld ivm gebruiken die in Bijbel genoemd werden en die nu heel ridicuul zijn.
Petra, als je een liefje hebt en je bent trouw aan elkaar waarom zou je dan niet mogen vrijen zonder eerst het huwelijk aan te gaan. Als je respect hebt voor elkaar moet je genieten. Er is niets zo fijn als genieten. Of je nu geniet van mooie muziek, luxe, eten, lezen, geloof...of van elkaar. Mensen die van elkaar houden vertonen liefde. God is liefde... |
jawel, maar zijn de geboden van god ook niet om ons te beschermen zijn bepaalde dingen niet voor man en vrouw die ervoor gekozen hebben om samen echt samen door het leven te gaan, door middel van een huwelijk ingezegend door god En doe je elkaar niet te kort door te latten, das niet echt met elkaar leven vind het maar moeilijk, ga dit topic nog es rustig doorlezen en over na denken, ik dacht ook altijd eerst latten enzo,ma ja nu twijfel ik, worstel ik ermee met god wil ik een mooie zuivere relatie samen met god, me aan zijn geboden houden enfin genoeg om over na te denken.... het sneeuwt trouwens hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:06
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als je gescheiden bent voor de wet, en trouw blijft aan de gene met wie je eerst getrouwd bent, is op zich niets mis mee toch? Er van uitgaand dat je gescheiden bent van bed en tafel of zoiets......... en je leeft gescheiden verder........
Anders is, als je gescheiden bent, en je gaat een ander huwen (zonder trouwen) Dan neem je het eerste huwelijk niet serieus in mijn ogen (en wie ben ik) . Ik heb ooit de trouw geloften of beloften gehoord, in voor en tegenspoed, gezondheid en ziekte, tot de dood ons scheid. Iets over elkaar vergeven, en dat God, als hij ons iets vergeeft nooit meer ergens op terug komt, mits wij ook beter gaan leven natuurlijk. En dat Hij dat van ons ook verlangt..............
Maar ik, ik bedoel helemaal niets, en zoals ik al eerder zette, wie ben ik. |
in mijn ogen is mijn eerste huwelijk verbroken, nou ben ik niet voor god getrouwd maar die belofte die me man me deed heeft hij verbroken, dus die geld niet meer. en kan ik een nieuw verbond met een andere man aangaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:06
|
|
|
|
IJZEL met hagel en natte sneeuw. Lekkere combi.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 februari 2013, 14:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:08
|
|
|
|
sneeeuwwwww oke wel met koude gemene wind maar toch is het prachtig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hier vandaag niet . Gelukkig niet , gisteren al genoeg gezien .
De zeeuwse kust , waar het vandaag een prachtige zonnige dag was en waar nu een harde , koude wind waait. |
een echte zeeuw kan daar tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:16
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | IJZEL met hagel en natte sneeuw. Lekkere combi. |
Dat laatste hebben wij ook de rest mag je houden Ben heel gul Hier ondertussen alweer aardig laagje sneeuw en als ik de radar bekijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:18
|
|
|
|
Zo ik ga beginnen met het belangrijkste,
Als ik online sta, ben ik dus gewoon bezig.
Alsnog heel erg bedankt, Petra!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:20
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | jawel, maar zijn de geboden van god ook niet om ons te beschermen zijn bepaalde dingen niet voor man en vrouw die ervoor gekozen hebben om samen echt samen door het leven te gaan, door middel van een huwelijk ingezegend door god En doe je elkaar niet te kort door te latten, das niet echt met elkaar leven vind het maar moeilijk, ga dit topic nog es rustig doorlezen en over na denken, ik dacht ook altijd eerst latten enzo,ma ja nu twijfel ik, worstel ik ermee met god wil ik een mooie zuivere relatie samen met god, me aan zijn geboden houden enfin genoeg om over na te denken.... het sneeuwt trouwens hier  |
Dit zijn de 10 geboden:
1.Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen. 2.Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken. 3.Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt. 4.Eer uw vader en uw moeder. 5.Gij zult niet doden. 6.Gij zult geen onkuisheid doen. 7.Gij zult niet stelen. 8.Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen. 9.Gij zult geen onkuisheid begeren. 10.Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.
Wat bedoel je nu met je vraag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:23
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | wist je dat busdriver vandaag in een bus zit met allemaal kids van een jaar of twaalf die zeker weten kauwgom in zijn bus gaan plakken en een paar overspannen leraren op het eind van de dag erbij ha ha |
.....En dat ze lief daar leedvermaak over heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:51
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Oh Ho o maar dan hebbie stiekum gegeten zonder het te melden...  |
Ik meld hier niet meer te veel...dat bevalt me prima....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 14:59
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | IJZEL met hagel en natte sneeuw. Lekkere combi. |
Spekglad en heel gevaarlijk vanmorgen.... Niet alleen met de auto....ook het kleine eindje wat ik moest lopen.... Regen en hagel wat bevroor.... Vooral binnen in de bebouwde kom...de woonwijken... Was getuige van een glijpartij...met een auto.... En een vrouw...gevallen met de fiets...huilend jongetje ernaast!!! Echt verraderlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:05
|
|
|
|
Niemand kan vluchten voor zijn hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt.
(een geweldige boodschap....nu nog toepassen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:07
|
|
|
|
Een smsje van mijn zoon....
""Mams...rij je wel voorzichtig vanavond...het is glad""
(wat een schat!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:17
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een smsje van mijn zoon....
(wat een schat!!) |
Wat lief!
Mijn mooiste moment, de reactie van Petra, op mijn gebedsoproep, en daarna me ene vriend die dat las en me belde....
Voel me stuk beter....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:18
|
|
|
|
|
Mooi Zeeland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dit zijn de 10 geboden:
1.Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen. 2.Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken. 3.Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt. 4.Eer uw vader en uw moeder. 5.Gij zult niet doden. 6.Gij zult geen onkuisheid doen. 7.Gij zult niet stelen. 8.Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen. 9.Gij zult geen onkuisheid begeren. 10.Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.
Wat bedoel je nu met je vraag? |
Ik denk dat zij wil strooien, ze had niet om de sneeuw gevraagd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:55
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | dus als je geen kinderen wilt (zoals ik) ben je een moordenaar, als ik je goed begrijp.
in dat geval: bedankt voor het stickertje. |
veronderstel je hebt iemand bezwangerd (Iemand= vrouw) en je wil het kind niet, nee beslist niet (= niet van nooit niet) Nou ik hoef toch zeker een kabouter geen sprookjes te vertellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:09
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Spekglad en heel gevaarlijk vanmorgen.... Niet alleen met de auto....ook het kleine eindje wat ik moest lopen.... Regen en hagel wat bevroor.... Vooral binnen in de bebouwde kom...de woonwijken... Was getuige van een glijpartij...met een auto.... En een vrouw...gevallen met de fiets...huilend jongetje ernaast!!! Echt verraderlijk... |
Zonder valpartijen, zonder gevallen met een fiets, zelfs zonder huilend jongetje, zonder sneeuw hagel regen en ijzel, blijft het altijd verraderlijk buiten buiten op de weg met al die vrouwen...
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 14 februari 2013, 16:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:14
|
|
|
|
met al die vrouwen.
Dit had je er nu net niet bij hoeven te schrijven... (overigens...ik zie het gevaar niet)
Zelfs met mannen die ik tegenkom...heb ik geen problemen...
Heerlijk toch...een wereld van beiden om me heen....en ik vind daarin mijn weg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:36
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat lief!
Mijn mooiste moment, de reactie van Petra, op mijn gebedsoproep, en daarna me ene vriend die dat las en me belde....
Voel me stuk beter.... |
dat is nou echt mooi, hij las het belde
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op donderdag 14 februari 2013, 16:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | .....En dat ze lief daar leedvermaak over heeft  |
sssssssstttttttttttttttt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dit zijn de 10 geboden:
Wat bedoel je nu met je vraag? |
zit te denken onkuisheid is een handeling tegen de sexuele normen toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een smsje van mijn zoon....
(wat een schat!!) | lief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:43
|
|
|
|
|
enfin , ik kom er wel uit....met me denken....
|
|
| Naar boven |
|
|