ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5297 5298 5299 5300 5301 5302 5303 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 10:13

ontcmmen, en kijken wat voor nieuwe mensen er in de straat komen wonen en wat opruimen en lekker weekend.......en maar es beginnen met de afwas van gisteren die er nog staat Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 10:26

Ik hoef op vrijdag niet meer te werken door gebruik te maken van wat regelingen en wat zaken slim te organiseren. Wat een zegen om op vrijdagochtend al wat langer te slapen en het weekend, dat de helft langer is en voelt, te beginnen. Ik heb altijd heel veel uren gemaakt en merk nu hoe goed het is meer te rusten en minder te moeten. Drie dagen weekend, zeker fijn in de warme tijd die er nu weer aan zit te komen en waar ik eigenlijk wel naar uitkijk. Het is al veel langer licht, heerlijk.

Thomas, is vandaag van plan te genieten van de vrije tijd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 1 maart 2013, 11:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 10:40

PETRA373 schreef:
moet me denken aan een leider van een hells angels groep waar ik ooit mee in aanraking kwam, grote patser, waar veel mensen beetje bang voorzichtig mee omgingen en op hun benen stonden te trillen toen ik hem ooit de waarheid zei over iets, ha ha wat had de man een lief klein hartje achter zijn harnas, of masker van stoere muren ...nee hij werd niet boos, ook ging hij me niet aanvallen, maar ineens liet hij een klein lief hart zien, onzeker jongetje met muren om hem heen opgebouwd. en aan de crimineel die prachtig oprecht tot god hardop in de kerk stond te bidden, jee wat een mooi gebed was dat, zo oprecht van een crimineel net uit de gevangenis, met een uiterlijk dat je denkt... eh wegwezen... en zo kan ik nog wel effe door gaan, achter die houding van trots , arrogantie en noem maar op zit vaak inderdaad een klein onzeker hart Lachende smiley

Ja, ik snap het al, jij doelt op een van die bekeringsverhalen Knipoog smiley , die je regelmatig hoort, zo van 'drugdealer komt tot geloof', Ja, ik ken die verhalen ook weer 'van iemand gehoord', ja ik ken iemand die kent zo iemand.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 10:52

Thomas,

Dat klinkt idd heerlijk Lachende smiley

Ik moet zo weer werken... Boze smiley (dit was ff tussen de bedrijven door reageren)

Het is gewoon niet eerlijk; de ene gaat fijn weekend vieren op vrijdagochtend en de ander moet zo weer gaan werken/is aan het werk al enige uren Boze smiley

Maar ja, ik ben wel blij voor jou Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 16:00
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 11:30

effe met opdringerige moeders boodschappen doen Gefrustreerde smiley frouwen Smiley die vol vragen zit !!
Opdringerig rasje hoorrrrrrrrr Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 11:30

GERRIT084 schreef:
Oh maar daar heb je zeker een punt ( Engeltje smiley ) maar het voordeel van dit shoppen ten opzichte van bv de plaatselijke markt, is dat er geen verwerpelijke blikken zijn.
Het jammerlijke van deze shop is, dat wat je ook zet of eigenlijk zou willen zeggen, anders wordt opgevat, omdat je de lichaamstaal mist.
Je mist maar al te vaak, bv de humor die je op de straat wel ziet en hier niet

Ja, dat klopt, je mist de blik als je iemands iets verteld of andersom, en juist zo'n blik, 55% van de communicatie, kan vertellen hoe iets is bedoeld..
En daardoor mist iemand mi vaak de humor ook...ja, tis niet anders 7% van de communicatie is woorden, 37% toon van de stem....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 12:02

Als mensen elkaar niet zouden complimenteren,
zou er weinig maatschappij zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 12:17

SHANITA130 schreef:
Ja, ik snap het al, jij doelt op een van die bekeringsverhalen Knipoog smiley , die je regelmatig hoort, zo van 'drugdealer komt tot geloof', Ja, ik ken die verhalen ook weer 'van iemand gehoord', ja ik ken iemand die kent zo iemand.

nee Shanita , ik schrijf een stukje over mijn leven, de dag dat ik in de kerk stond te bidden vlak bij een crimineel uitziende man, die net uit de gevangenis kwam en zijn hart opende voor god en hard op zat te bidden. Wat zo mooi was, dat ik ben gaan luisteren. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 12:23

Heleboel van plan Twijfelende smiley weet aanwezigheids premie aan het verdienen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 12:33

GERRIT084 schreef:
effe met opdringerige moeders boodschappen doen Gefrustreerde smiley frouwen Smiley die vol vragen zit !!

Tja je moet ze ook niet blokkeren in het gangpad en niet de kassa ophouden gerrit Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 12:46

GERRIT084 schreef:

Gerrit! Winkelen met vrouwen? Iets ergers bestaat toch bijna niet. Kon je je er echt niet onderuit draaien? Ik was ooit in de Princestraat in je stad en heb in een speelgoedwinkel daar nog strandspullen en een vrachtauto met van alles erop voor mijn neefje gekocht. Wel een leuk straatje en het strand vlakbij.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 12:54

THOMAS968 schreef:
Gerrit! Winkelen met vrouwen? Iets ergers bestaat toch bijna niet. Kon je je er echt niet onderuit draaien? Ik was ooit in de Princestraat in je stad en heb in een speelgoedwinkel daar nog strandspullen en een vrachtauto met van alles erop voor mijn neefje gekocht. Wel een leuk straatje en het strand vlakbij.

Thomas

Verraste, verbaasde smiley Is Kattuk een stad?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:03

mopper de mopper de mopper grommmmmm Boze smiley zo dat lucht op, fijn zo,n klaagmuur topic en nu ga ik vrolijk verder en effe niet meer op cm Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:12

GERRIT084 schreef:
Het kunnen allebei valkuilen zijn, terug getrokken en vrijpostig, onzekerheid, en zeker op een dating site, je kan alles zetten.
Maar de ware aard, van het beestje, daar kom je pas achter als je met iemand omgang hebt.
En niet alleen op een dating site, ook gewoon op straat, vaak als je met iemand omgang hebt komen er dingen aan het licht van personen.

Je kan het ook vaak het beste bij jezelf zien, bij een reactie ergens op, ik wel, dat wat je gezet hebt, of wat jezelf denkt dat je in een bepaalde situatie zou doen.
Vaak anders uit de verf komt, als dat wat je zelf dacht, te zeggen of te doen.

Ja, op zich heb je helemaal gelijk, via een datingsite "zie" je vrij weinig van de ander, maar.... het kan wel een aanzetje zijn tot echt contact, en dat echte contact kan uitbloeien tot iets moois en blijvends...

Ik zeg maar zo: ik ga altijd uit van vertrouwen, totdat het tegendeel waar blijkt...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:15

PETRA373 schreef:
moet me denken aan een leider van een hells angels groep waar ik ooit mee in aanraking kwam, grote patser, waar veel mensen beetje bang voorzichtig mee omgingen en op hun benen stonden te trillen toen ik hem ooit de waarheid zei over iets, ha ha wat had de man een lief klein hartje achter zijn harnas, of masker van stoere muren ...nee hij werd niet boos, ook ging hij me niet aanvallen, maar ineens liet hij een klein lief hart zien, onzeker jongetje met muren om hem heen opgebouwd. en aan de crimineel die prachtig oprecht tot god hardop in de kerk stond te bidden, jee wat een mooi gebed was dat, zo oprecht van een crimineel net uit de gevangenis, met een uiterlijk dat je denkt... eh wegwezen... en zo kan ik nog wel effe door gaan, achter die houding van trots , arrogantie en noem maar op zit vaak inderdaad een klein onzeker hart Lachende smiley

Dat is een prachtig voorbeeld Petra, precies wat ik bedoelde te zeggen...
Het uiterlijk schrikt vaak af, maar achter elke muur zit inderdaad een klein, gevoelig en angstig hart, dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:48

PETRA373 schreef:
nee Shanita , ik schrijf een stukje over mijn leven, de dag dat ik in de kerk stond te bidden vlak bij een crimineel uitziende man, die net uit de gevangenis kwam en zijn hart opende voor god en hard op zat te bidden. Wat zo mooi was, dat ik ben gaan luisteren. Lachende smiley

Ja, ik weet wat je bedoeld. Ik heb ook een vriend, ja, ik heb zoveel vrienden, ja 2 hele close, maar verder ook veel.

En ja, eentje die deed ook alles wat God verboden had zeg maar ja en die is gelovig geworden en ja, dat is zeg maar wel leuk en ontroerend en bemoedigend om te zien, hoe iemand dan veranderd, ook vanuit zijn hart. Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:06

ROADY558 schreef:
Dat is een prachtig voorbeeld Petra, precies wat ik bedoelde te zeggen...
Het uiterlijk schrikt vaak af, maar achter elke muur zit inderdaad een klein, gevoelig en angstig hart, dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen...

Hai Roady Lachende smiley

Ja, een hart dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen.

Dát kan mi ook met vriendschap...

Die harten heb je, en mi, heeft God ons zo ook gemaakt.

Iemand zei een keer ja, vriendschap is een hele andere liefde als partner liefde.

Ben ik het niet mee eens, of gedeeltelijk hoe je wil.

Kijk, bij vriendschap heb je ook dingen die je deelt, samen dingen doen, films kijken bijvoorbeeld. en ook al is dat 2 avonden in de week in het weekend, ja, dan toch, kan ik me bij die vriend dan thuis voelen en het heerlijk naar me zin hebben.

Dus het overlapt mekaar. Een soort Venn diagram, waar veel zaken elkaar overlappen, cq hetzelfde zijn.

En ja, ik voel me ook weleens eenzaam in de zin van dat ik naar iemand verlang die er altijd is, waar je mee in een huis woont, maar ja, ik weet dat dat niet altijd kan.

Dus ja, ik heb alleen leren leven, én gelukkig te zijn.
Dat kan namelijk, als je een paar goede vrienden hebt, en als je bezigheden hebt overdag. Dus een structuur.

S. Geluk is niet per sé afhankelijk van het hebben van een partner, geluk zit in jezelf. Ja, het hebben van een partner is meegenomen en heel fijn, en geen voorwaarde voor Geluk...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 10:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:15

JOL252 schreef:

Jol,

Leuke tekening. Weet je wat de tekenaar is vergeten en wat nu juist karakteristiek is voor de Klaagmuur, ja, de begroeiingen tussen de stenen in.

Zie hier:

En hier:

En hier duidelijk, zelfs voor bepaalde zeldzame vogelsoorten een bescherming...en die maken hun nestjes tussen de begroeiingen en de openingen en spleten tussen de stenen.

Zie kort filmpje van 1 minuut nog wat, genaamd: Swifts(die zeldzame volgelsoort) return to nest in Jerusalem’s Western Wall op deze site!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 14:36
Naar boven

Auteur Bericht
ROMKER958

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:28

Het gaat er ook om iemand te vertrouwen, en iemand die op God vertrouwt is over het algemeen zelf ook te vertrouwen. Omdat de waarden in diegene aanwezig zijn. criminaliteit is zeker niet aan te raden.

En ook niet teveel iets willen in een relatie, meer zo van; gelijkwaardig zijn.

Groeten Romke Mient.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:34

ZEELAND736 schreef:
Als mensen elkaar niet zouden complimenteren,
zou er weinig maatschappij zijn.

Wat een mooie en nog waar ook, zeeland! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:35

Op de rommelmarkt kan ook gezellig zijn............................... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:36

De onzekerheid en wantrouwen brengt angst om liefde van ander niet te krijgen
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:36

De eersten zullen de laatste zijn.....................
de laatste zullen de eerste zijn..................... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:41

soms kan ook een blokkade in je eigen hoofd zijn, de verwerking nog niet goed over, de tijd nog niet ervoor!

Soms kan het zijn dat je niet meer van jezelf houdt, je eigen liefde kwijt zijn!

zolang je niet meer van jezelf kan houden, dan kan je ook geen liefde voor de andere geven........!

Twijfelende smiley
En daar kan toch angst uit staan..........voor liefde.?

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op vrijdag 1 maart 2013, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:44

ROMKER958 schreef:
Het gaat er ook om iemand te vertrouwen, en iemand die op God vertrouwt is over het algemeen zelf ook te vertrouwen. Omdat de waarden in diegene aanwezig zijn. criminaliteit is zeker niet aan te raden.

En ook niet teveel iets willen in een relatie, meer zo van; gelijkwaardig zijn.

Groeten Romke Mient.

Ook dat, iemand die op God vertrouwd, gelovig is, is daarom over het algemeen idd te vertrouwen.
Door idd dezelfde basiswaarden....
Maar kijk uit, er zitten uitzonderingen bij.....Daarom zeg je het ook goed: 'in het algemeen'....
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:44

GERRIT084 schreef:
agh/pfff Twijfelende smiley weet je, ik leef niet zo ver in de toekomst Coole smiley met zonnebril D.V ga ik mee, of lijkt mij dan wel leuk Lachende smiley zou een optie kunnen zijn.

wel goed over nadenken hoor.................... Boze smiley
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:52

JOL252 schreef:
“No man can be an exile if he remembers that all the world is one city.”
C.S. Lewis (Till We Have Faces)

Een van mijn favoriete schrijvers, maar deze had ik nog niet gelezen....ik ga 'm op de kop tikken als ik tijd heb ;)

Toffe uitspraak trouwens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:59

JOANNIE702 schreef:
soms kan ook een blokkade in je eigen hoofd zijn, de verwerking nog niet goed over, de tijd nog niet ervoor!

Soms kan het zijn dat je niet meer van jezelf houdt, je eigen liefde kwijt zijn!

zolang je niet meer van jezelf kan houden, dan kan je ook geen liefde voor de andere geven........!

Twijfelende smiley
En daar kan toch angst uit staan..........voor liefde.?

Ja dat kan absoluut...
Maar dan is het denk ik niet zozeer de angst... VOOR liefde, maar meer de angst om gekwetst te worden, of angst om een bepaalde pijn onder ogen te moeten komen die in je eigen hart leeft.....

Wat gaaf dan te weten dat God op zo'n voorzichtige manier te werk gaat, om alle pijn voorzichtig aan te raken, om die zodoende op te ruimen en te verwerken.... Hij gaat in Zijn liefde NOOIT mijn grenzen over....

Een genezen hart, waar God Zelf woning heeft gemaakt. Dan MOET je wel van jezelf houden. Want waar God is, is waardigheid, en besef van wie je bent....

Niet voor niets is het eerste gebod (belofte):
Heb God lief boven alles
en je naaste ALS jezelf...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:59

Buiten de deur eten..
Vieren dat mijn zoon een vast contract heeft gekregen.... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 15:01

BERENDJAN590 schreef:
De onzekerheid en wantrouwen brengt angst om liefde van ander niet te krijgen

Maar.... dan is het geen liefde....
Liefde neemt niet, die geeft... zonder er iets voor terug te verwachten.

Een hele oefening, moet ik zeggen....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5297 5298 5299 5300 5301 5302 5303 ... 6194 Volgende
Pagina 5300 van 6194