| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:18
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Gerrit, de uitspraak van Jezus `` ga heen en zondig niet meer``, was gericht tegen een vrouw die op overspel was betrapt. Het ging hier niet om een lesbische vrouw. Maar dit is verder wel off-topic hier. |
Het gaat meer om een voorbeeld, bij elke zonde vraag je om vergeving, vergeving is er altijd, als je het meent met geheel je hart verstand en ziel. Hij vraagt alleen van ons, om niet meer te zondigen, stel dat elke zonde, afzonderlijk van elkaar in de Bijbel zou staan, ben je voorlopig even zoek, met het lezen van de zonde.
Als dat alleen voor die vrouw was bedoeld, snap ik wel dat, heel de wereld los is, van de zonde, je zegt toch ook niet, de Here Jezus is gedoopt, dan zijn wij het allemaal. De wet is volbracht door Jezus Christus, maar dat houd niet in dat wij helemaal los van de wet zijn, het is een richtlijn hoe je leven (moet) kan. Af en toe krijg je hier wel een gevoel van: ik geloof in Jezus Christus, maar voor de rest is het leven, lang leve de lol, en alles wat ik wil mag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | NAh jij krijgt van de week vast wel zoiets  |
Natuurlijk, jij gaat het wel even brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:54
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | yep een echte Amelander commandeurtje proeven, met zijn 3 en, nee een klein glasje anders sta je op de kop, zei ik nog tegen mijn vriendin.... glasje toch te groot nog voor mij..........  |
Typt wel lastig he, denk ik, als je op de kop staat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik zeg niet dat ik bij een oud CM-lid van het vrouwelijke geslacht was. Jullie zijn veel te nieuwsgierig... |
BEZORGT Frank, BEZORGT
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:59
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Anna geeft tenminste niet op... Die blijft hopen... Niet triest...niet wanhopig... Gewoon ...misschien...die broer...ja toch Anna??? |
Niet voor mezelf hoor . Erika vond ook al dat er te weinig mannen van onze leeftijd nog waren aangemeld. Dus ik doe het voor haar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:05
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Niet voor mezelf hoor . Erika vond ook al dat er te weinig mannen van onze leeftijd nog waren aangemeld. Dus ik doe het voor haar.  |
Natuuuuuuurlijk begrijp ik dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:13
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Alleen maar een naam is genoeg hoor  |
Er zijn er nog van 75, samen delen kwa leeftijd bij elkaar opgeteld moet het wel lukken, jullie zijn eens gezind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:14
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | romeinen5vers9 Veel meer zullen wij derhalve, thans door zijn bloed gerechtvaardigd, door Hem behouden worden van de toorn.openbaring5vers9 En zij zongen een nieuw gezang, zeggende: Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt (hen) voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie
Johannes6vers40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. |
Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee. Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook. Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).
Je zegt dat je van de blijde boddschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.
Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?
Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANDRE235
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:22
|
|
|
|
Vandaag koffer in pakken en dan Maandag op vakantie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:48
|
|
|
|
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6) joannie702, 49 jaar, regio 0318 petra373, 47 jaar, regio 0314, lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond Erika129, 38 jaar regio 0318 Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546 trijnie671, 51 jaar, regio 0594 esther999, 38 jaar, regio 0172 Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342 zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen) kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 34 jaar carry445, 43 jaar, regio 0512
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud) berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?) marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov) pieter619, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) joop430, 46 jaar, regio 0598 mar907, 49 jaar, regio 0596 willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar) gerrit084, 54 jaar, regio 071 jona007, 21 jaar, regio 0596 Onbekende gast van Lies , ??? jaar, regio ???
BBQ wordt meegenomen door; - anna 415 - willem618 - pieter619 -
briketten worden meegenomen door; - anna415 (houtskool ook goed?) - -
bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door; - - -
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:50
|
|
|
|
Brrrr, het is maar koud buiten...en binnen ook...maar in mijn hart niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:22
|
|
|
|
|
Zonnig, fris, eigenlijk best wel lekker weer weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:24
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Zonnig, fris, eigenlijk best wel lekker weer weer. |
om binnen te blijven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | om binnen te blijven? |
Nee, om een frisse neus te gaan halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:27
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Nee, om een frisse neus te gaan halen  |
Met wie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:28
|
|
|
|
| ANDRE235 schreef: | Vandaag koffer in pakken en dan Maandag op vakantie.  |
Wat leuk, waar gaat de reis heen? Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:28
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | BEZORGT Frank, BEZORGT  |
Bezorgt??? Om wie???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Met wie?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:30
|
|
|
|
dus, met andere woorden, we mogen niet weten met wie? Daar zal anna-piet niet tevreden mee zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Bezorgt??? Om wie???  |
Om onszelf, we moeten wel weten wanneer jij de weg opgaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Brrrr, het is maar koud buiten...en binnen ook...maar in mijn hart niet  |
Moeten we ons bezorgt maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dus, met andere woorden, we mogen niet weten met wie? Daar zal anna-piet niet tevreden mee zijn... |
Nee, ik maak me vandaag wel erg vaak bezorgt
Ik begin me nu zelfs zorgen te maken om Floshke, die barst straks van nieuwsgierigheid. 
.
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op zaterdag 16 maart 2013, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:59
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nee, ik maak me vandaag wel erg vaak bezorgt
Ik begin me nu zelfs zorgen te maken om Floshke, die barst straks van nieuwsgierigheid. 
. |
Frank dit kan je niet maken. Anna heeft het niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 13:08
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Om onszelf, we moeten wel weten wanneer jij de weg opgaat  |
Oh......zijn paddenstoeltje zie je anders vast al van verre aankomen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANDRE235
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 13:08
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Wat leuk, waar gaat de reis heen? Alvast een hele fijne vakantie toegewenst! |
Maar Axamer-lizum in Oostenrijk. lekker skiƩn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 13:28
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Om onszelf, we moeten wel weten wanneer jij de weg opgaat  |
Wees gerust, ik zal nooit in jouw regio komen...het is me daar euh te winderig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 13:59
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee. Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook. Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).
Je zegt dat je van de blijde boddschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.
Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?
Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit. |
citeer " Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook." Als dit je conclusie is heb je denk ik niet begrepen wat ik bedoel.
citeer "Ken je me wel? Nee ik kan je niet in het echt.
citeer "Dus maak ik wel een kans in jouw ogen?" Wat bedoel je hiermee?
Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Ik weet niet wat je verdiend, het kan een probleem zijn maar hoeft niet. Bij de rijke jongeling in matteus19vers16 was zijn rijkdom een probleem om Jezus te volgen.
citeer " maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken." Het kan een wakkerschudden zijn, ik weet niet wat je situatie is maar God weet het wel. Stel jezelf de vraag of je op de smalle weg of op de brede weg loopt? Ik zag een getuigenis van een vrouw en de evangelist kwam ook met die tekst aan, later besefte ze dat ze op de brede weg zat (werk van de heilige geest) ze kwam tot geloof/bekering in Jezus en besefte dat hij voor haar zonden was gestorven en ook weer opgestaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:07
|
|
|
|
| ANDRE235 schreef: | Vandaag koffer in pakken en dan Maandag op vakantie.  |
Wel ja maak ons even lekker hier Geniet van je vakantie he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:09
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Niet voor mezelf hoor . Erika vond ook al dat er te weinig mannen van onze leeftijd nog waren aangemeld. Dus ik doe het voor haar.  |
tsss ze geloofd het zelf ook nog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:10
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | kijk en het hielp was rustig op de weg, dus ik kon scheuren met de bakkie.
 |
Tssssss was jij degene die hier zo langs kwam scheuren schaam je je nie
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|