| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 23:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het zou beter zijn dat Anna ook eens voor mij zorgt ipv me steeds te plagen... |
ze zeggen vaak, jongens plagen kusjes vragen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 00:34
|
|
|
|
Zoals een voetbal neerkomt als je hem de lucht inschopt, zo zakt een topic ook weer als je hem omhoog gooit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 00:43
|
|
|
|
We staan niet altijd stil bij het woord samen. Maar het is een groot gemis als samen uit je leven is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 07:51
|
|
|
|
Meer nog dan anders in deze veertig dagen ervaren wat rust is, wat stilte zegt, wat leegte doet...
Meer nog dan anders in deze veertig dagen beseffen: geven en delen is meer van de mens dan hebben en halen.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen bereid om los te laten wat overbodig is en bij de kern van ons leven te komen: om mens en wereld alle leven op aarde in ere te houden.
Bidden - meer nog dan anders.
Peer Verhoeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 08:42
|
|
|
|
Zondag 17 Maart, Hosea 7:8-16; Bid en beweeg.
God wil elke dag naar ons luisteren, maar Hij wil wel serieus genomen worden. Met emotioneel gedoe moet je bij Hem niet aankomen. Maar zeg Hem eerlijk en oprecht je zorg. Op dit moment staat Hosea blijkbaar in zo’n modern religieus heiligdom te kijken naar een stel mannen die op hun matje liggen te jammeren. Omdat er bijna niets meer te eten is en ze bang zijn voor het geweld van de oorlog. Op het oog zou je meteen compassie met hen krijgen. Maar Hosea steekt keihard de draak met hen. Hij is vandaag goed op dreef. Op het populistische af scheldt hij de leiding uit voor misbaksel, grijs gedoe, onnozele duif zonder verstand. Omdat de leiders heen en weer fladderen tussen Assyrië en Egypte, en vervolgens op zo’n gebedsmatje gaan liggen jammeren. Volgens Hosea is God er totaal niet van onder de indruk. Ze jammeren maar wat in plaats van oprecht Mij te zoeken, zegt God. Ze snijden zichzelf met messen – iets wat de Heer nadrukkelijk had verboden – in de hoop dat God zich hun nood zal aantrekken. Maar God is geen afgod. Hem hoef je niet te bewegen. Hij is bewogen van zichzelf. Maar of wij ons naar Hem toe bewegen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 08:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ben een beetje het topic zoek Maar vind het wel lachen hoe iedereen zijn/haar provincie zo lekker promoot en verdedigd  |
Nou dat is in de provincie, waarin ik woon, geheel niet nodig, zou de droom voor iedereen moeten zijn, dat is de provincie van melk en honing. Dat is een provincie, waar niemand van droomt, dat is de dichtbevolkte provincie van ons land. Maar wel de provincie waar de andere armtierige provincies van ons land (en de Bels) hun hand voor ophouden, das de provincie, van volk en vaderland. De provincie, van bestuur en regering tot koningshuis, das de provincie waar de anderhalve paarden en koeienkop der andere provincies hun subsidie van krijgen. Waardoor zij en hun koters nog te eten hebben, dat is de provincie die is overstelpt is door vreemdelingen, das de provincie die door de andere provincies verkwanselt. Das de provincie die het altijd heeft gedaan, das de provincie die geduldig wacht, tot de andere provincies wakker worden. De provincie die stilletjes hoopt, dat de andere provincies ook eens een duit in het zakje doen. De Sinterklaas provincie, de steun en toeverlaat der andere naties der lage landen, de provincie met het groene hart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 08:53
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | Kom maar op met het recept, kunnen wij het ook een keer proberen  |
Het is een wat omslachtig recept maar ge kunt wel een kopske krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 11:50
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Is niet ut zelfde maar ik waag er geen topic aan.  |
Is inderdaad niet ut zelfde!! Succes met de spider
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 11:52
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | ze zeggen vaak, jongens plagen kusjes vragen..........  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 11:56
|
|
|
|
Kan je na gaan, als laatste de mens, en wat er eerder was, helpen wij met zijn allen zo,n beetje om zeep, zonder er echt veel van genoten te hebben.
De aarde heeft al en keer helemaal blank gestaan, hoofdoorzaak, de mens, en of het niet genoeg was, twee steden vergaan, oorzaak, ook de mens. De twee benige homo sapiens met verstand (zegt men) en waar velen al over hebben gehad, en nu nog steeds, lopen te praten, hij gaat nog een keer. Maar daar gaat het niet over, waar wel dan, toch wel een beetje over die schepping? Ja dat wel, en dan niet wat er tussen twee oren zit en onder een donzen dekje, of kale vlakte, maar wat wij er mee doen. En dan met die schepping, achter een pc of tv, verder komen wij al niet meer, dan alleen onze dagelijkse beslommeringen. Vroeger liepen er hele hordes mensen over straat, ook, of juist op zondag dan kon je een e.v.t relatie vinden, gewoon op straat. Nu, of tegenwoordig niet meer, nee nu achter je pc, en als je al wat zou proberen, wordt je gedoemd als je niveau beneden de aangeleerde wijsheden zit. En als je niet mee gaat met de hele horde, hoor je er niet meer bij, tegenwoordig als robotten gelijk, even afstellen op het geheel. Doe mij maar terug in de tijd, toen alles nog nieuw was, en wij met knotsen liepen, en wij na een paar ferme klappen, een wederhelft hadden gevonden, of bemachtigd .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 11:58
|
|
|
|
De paden op de lanen in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 12:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Kan je na gaan, als laatste de mens, en wat er eerder was, helpen wij met zijn allen zo,n beetje om zeep, zonder er echt veel van genoten te hebben.
De aarde heeft al en keer helemaal blank gestaan, hoofdoorzaak, de mens, en of het niet genoeg was, twee steden vergaan, oorzaak, ook de mens. De twee benige homo sapiens met verstand (zegt men) en waar velen al over hebben gehad, en nu nog steeds, lopen te praten, hij gaat nog een keer. Maar daar gaat het niet over, waar wel dan, toch wel een beetje over die schepping? Ja dat wel, en dan niet wat er tussen twee oren zit en onder een donzen dekje, of kale vlakte, maar wat wij er mee doen. En dan met die schepping, achter een pc of tv, verder komen wij al niet meer, dan alleen onze dagelijkse beslommeringen. Vroeger liepen er hele hordes mensen over straat, ook, of juist op zondag dan kon je een e.v.t relatie vinden, gewoon op straat. Nu, of tegenwoordig niet meer, nee nu achter je pc, en als je al wat zou proberen, wordt je gedoemd als je niveau beneden de aangeleerde wijsheden zit. En als je niet mee gaat met de hele horde, hoor je er niet meer bij, tegenwoordig als robotten gelijk, even afstellen op het geheel. Doe mij maar terug in de tijd, toen alles nog nieuw was, en wij met knotsen liepen, en wij na een paar ferme klappen, een wederhelft hadden gevonden, of bemachtigd . |
In Afrika en Zuid Amerika zijn er nog wel een aantal oerstammen. Wat let je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 12:11
|
|
|
|
O ja en met dit weer zijn er inderdaad niet zoveel mensen op straat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 12:13
|
|
|
|
O ja, als je je wederhelft met een klap bemachtigt, is ze minimaal bewusteloos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 12:45
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | O ja, als je je wederhelft met een klap bemachtigt, is ze minimaal bewusteloos  |
Ja dat klopt als je die slaat ook, maar het heeft ook een voordeel, je kan ze makkelijker aan de haren mee naar huis slepen en hoef je ze met de harses niet eerst tegen een muur te slaan. (om ze welwillend te maken)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 12:56
|
|
|
|
|
Sjonge, van schepping naar Kaïn en Abel hierboven...... Het ís toch wat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 13:17
|
|
|
|
beter alleen leven?
alleen leven niet weten wat je doet eenzaam wezen. dan van alles moet.
alleen leven zelf weten wat je doet dan gelukkig wezen weinig van wat je moet.
eerste niet te leven is vaak wat je doet tweede beter in te wezen is wat je moet.
niet alleen leven. is leuk als je het doet. fijn om met tweeën te wezen. dan samen alles moet.
berend jan
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op zondag 17 maart 2013, 13:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 13:20
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | O ja en met dit weer zijn er inderdaad niet zoveel mensen op straat  |
Met dit weer, dat is met elk weer de kreet, Dan is het te nat en dan weer heet Wat de vrouw ook behaagt het is nooit goed, welke reden dat zij klaagt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 14:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is een wat omslachtig recept maar ge kunt wel een kopske krijgen  | Lekker...wanneer kom je het brengen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:26
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | | Lekker...wanneer kom je het brengen? |
Tja daar sta je dan met je grote w..... Gerrit
Lekker bij moeders kippensoepie en beenham met champignonsaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:27
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | beter alleen leven?
alleen leven niet weten wat je doet eenzaam wezen. dan van alles moet.
alleen leven zelf weten wat je doet dan gelukkig wezen weinig van wat je moet.
eerste niet te leven is vaak wat je doet tweede beter in te wezen is wat je moet.
niet alleen leven. is leuk als je het doet. fijn om met tweeën te wezen. dan samen alles moet.
berend jan |
Tja moet ik zeggen het is de realiteit!! Soms denk je had ik maar iemand en op andere momenten het is goed zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:29
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | ze zeggen vaak, jongens plagen kusjes vragen..........  |
Ik ken hem alleen in de andere zetting. Meisjes plagen kusjes vragen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:29
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Meer nog dan anders in deze veertig dagen ervaren wat rust is, wat stilte zegt, wat leegte doet...
Meer nog dan anders in deze veertig dagen beseffen: geven en delen is meer van de mens dan hebben en halen.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen bereid om los te laten wat overbodig is en bij de kern van ons leven te komen: om mens en wereld alle leven op aarde in ere te houden.
Bidden - meer nog dan anders.
Peer Verhoeven |
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja moet ik zeggen het is de realiteit!! Soms denk je had ik maar iemand en op andere momenten het is goed zo  |
ja zeker erika het is goed maar voor sommigen de realiteit en zien het onder ogen. voor de ander is het niet duidelijk wat realiteit is en ziet niet de werkelijkheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:33
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | ja zeker erika het is goed maar voor sommigen de realiteit en zien het onder ogen. voor de ander is het niet duidelijk wat realiteit is en ziet niet de werkelijkheid. |
Klopt dat is zeer zeker waar!! Als je het in kan zien heb je al heel veel gewonnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:34
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Klopt dat is zeer zeker waar!! Als je het in kan zien heb je al heel veel gewonnen! |
dat is wat ik probeer te vertellen erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 17:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ken hem alleen in de andere zetting. Meisjes plagen kusjes vragen  |
Idd, meisjes plagen, kusjes vragen. Jongens plagen, klappen verdragen.....
Maar ehm...oeps....ontopic maar weer!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 17 maart 2013, 17:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 17:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | De vraag is niet 'Hoe moet ik God vinden?' maar 'Hoe moet ik mij door Hem laten vinden?' De vraag is niet 'Hoe moet ik God leren kennen?' maar 'Hoe moet ik mij door God laten kennen?' God kijkt vanuit de verte naar mij, wacht mij op, probeert mij te vinden en verlangt er vurig naar mij in zijn huis te verwelkomen. (in: Eindelijk thuis, Henri Nouwen) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 17:17
|
|
|
|
|
Ik ben ook erg blij met de reacties van deze twee heren; eindelijk iets opbouwends. Het is gemakkelijk een ander te veroordelen maar laten we eens beginnen met eerst naar ons zelf te kijken. Wat er in je eigen hart leeft en of je God inderdaad met je hele hart dient. Daar falen we toch allemaal in? En de Bijbel is sinds zijn ontstaan op verschillende manieren geïnterpreteerd en daar zijn vele doden door gevallen. Laten we daar van leren en ophouden met ons gelijk te halen. En dan moet ik denken aan de tekst waarin Paulus ons oproept om de ander uitnemender te achten dan jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|