| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:16
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: |  |
wij zijn gewoon lief.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | JA best keep on smiling he Ken bij de pakken gaan neer zitten maar dat helpt geen ene sikkepit dus effe klagen en jammeren en dan schouders eronder en accepteren maar komt wel goed met Erika hoor maar een huggg doet altijd goed  |
ooo..das niet zo mooi..brullen mag hoor..... ik geloof wel dat de draad weer oppakken wel de juiste instelling is.. .....en bigggggg hug! Hou je haaks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:21
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Ik ben het met vele zaken niet eens, als men te pas en onpas met teksten komt aanzetten om eigen gelijk te krijgen. Gods is Liefde en daar is niets mis mee.
Scheiden bijvoorbeeld ben ik gezien wat er in de Bijbel staat dus ook op tegen, maar wie eigenlijk niet. Als ik de topics zo lees heeft men er alles aan gedaan om toch het huwelijk te doen slagen, maar als je haast vanaf begin huwelijk tegen een muur aanloopt of de partner misbruik heeft gemaakt van het huwelijk om zo eigen gerak te doen bevredigen en anti Gods regels handelde, is dat mijn inziens wel een reden om te scheiden met goedkeuring van God.
Zo zijn er ook ander zaken war ik het niet mee eenss ben maar het gaat niet om mij maar om wat God wik gelijk wij kunne leren uit Zijn Woord.
Waar ik moeite mee heb is dat men met teksten, God in verkeerd daglicht stelt, God die duidelijk bewezen, het beste met ons voorheeft. |
Precies, helemaal met je eens, en dan vooral je laatste twee zinnen. Het gaat er ook meer om, dat de Bijbel vrij duidelijk is, in wat wel en wat niet mag. En ik geloof ook wel dat, los van welk onderwerp, overal wel een reden ergens voor is.
Tal van onderwerpen die er op forum bespreekbaar zijn gemaakt, en waar vragen en antwoorden op zijn geweest, zet ik bij sommige antwoorden wel vaak een vraagteken. Als je als leek eens zou lezen wat er binnen de Christelijke beleving zoal bespreekbaar is, en vooral wat er anders wordt geoordeeld dan er geschreven staat, beginnen de meesten aardig het spoor bijster te raken.
Het lijkt er soms meer op, of wij bij elkaar zitten te vissen of iets toch wel mag, dat in de Bijbel anders wordt gezegd, of anders is geschreven. Eigenlijk meer de goedkeuring bij elkaar te zoeken, en stelselmatig, wordt er de conclusie getrokken, dat de Bijbel in een andere tijd is geschreven.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 23 maart 2013, 08:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:24
|
|
|
|
Vrijdag 22 Maart, Hosea 10: 1-8; Zuiver mijn hart.
Nog even en vijandige troepen zullen plunderend de stad in trekken. De profeet ziet het al voor zich. Tijdens een spreekbeurt in Samaria, of is het in Betel? De vele schitterende altaren die men bouwde voor de Baäls onder het mom er de Heer mee te eren, zullen volgens hem bruut in elkaar gelagen worden. En het imponerende stierbeeld in Betel, door Hosea steeds belachelijk gemaakt als ‘het kalf’, zal machteloos afgevoerd worden naar Assyrië, Wat een vernedering allemaal. Voor de leiders van het volk en de priesters die wanhopig huilen om het gemis van hun kalfgod en vooral de glorie daarvan. Die is ineens totaal verdwenen en koning en priesters zijn als ‘wrakhout op de golven’. Volgens de profeet zal het zo afschuwelijk worden, dat mensen gaan verlangen naar een snelle dood. ‘Bergen, bedek ons, heuvels, val op ons!’ Anderen zullen zeggen: Hadden we maar een koning, een soort vader des vaderlands. Maar van een koning moet je niets verwachten, zegt de profeet. Die hebben we nu genoeg gehad. Laten we liever naar ons zelf kijken. Wijzelf hadden toch ook geen respect voor God en zijn gebod? Hadden wij ontzag voor Hem? Leg eerst jezelf eens op het altaar, plegen pinkstergelovigen te zeggen. Daar zit veel in. ‘Heer, het is mijn schuld. Zuiver mijn hart, begin bij mij en geef in mijn binnenste een vaste geest!’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:25
|
|
|
|
|
Er kunnen nog steeds mensen bij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb glasvezel dus nee daar ligt het niet aan maar sinds 2 dagen is het gewoon weer bal! Zit bijna 3 jaar op cm maar het laatste half jaar is het hier met regelmaat erg traag...
Nee Joannie ik heb geen haast  |
Ik zit hier pas 5 maanden, dus aan mij kan het niet liggen.....
Maar idd, traaaaaaag!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:49
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Ik zit hier pas 5 maanden, dus aan mij kan het niet liggen.....
Maar idd, traaaaaaag!!!! |
tja..hier ook errugg lastig..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | ...of de anderen het ook zo saai vinden op CM de laatste tijd... |
Ja Floskhe haalt de laatste tijd helemaal geen grappen meer uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:54
|
|
|
|
Heb net de nieuwste IE op mijn laptop gezet en nu lijkt het opeens stuk beter te gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 21:56
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | En zaterdag, zondag.....? |
Zaterdag voorvasten , na vasten zondag, eten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 22:03
|
|
|
|
ja zo kan het ook gerrit....
ik had eens voor de gemak kant en klaar eten mee genomen, alleen ik vergat te kijken hoe je het best kan klaarmaken....
ik heb namelijk geen magnetron..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 22:15
|
|
|
|
Morgen zal de toekomst zijn. vol met liefde en samen zijn. Samen met U o Here Met U wil ik samen zijn
Al begrijpt mij ziel U niet helemaal Toch weet ik U alleen weet de weg Dicht bij U wil ik wezen.
De weg die ik al samen Met U liep is een weg vol liefde en vol begrip.
Ik prijs U Here Ik dank U Here Ik hou van U Here Mijn hart zingt Voor U o Here
Joannie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 22:23
|
|
|
|
http://www.avaaz.org/nl/maldives_global/?copy
Heftig. Misschien kunnen we een klein steentje bijdragen om een idiote onmenselijke wet uit de wereld te smijten? Het gaat nu ongeveer met 1800 stemmen per uur en er zijn een miljoen nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 22:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ja Floskhe haalt de laatste tijd helemaal geen grappen meer uit  |
Floshke is het ook beu hier...na 2 april dus echt effe niets meer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 22:50
|
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=WEQ0l_m3Xm0
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 23:06
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | ja zo kan het ook gerrit....
ik had eens voor de gemak kant en klaar eten mee genomen, alleen ik vergat te kijken hoe je het best kan klaarmaken....
ik heb namelijk geen magnetron.......... |
Oh maar das heel makkelijk hoor obain marie, maar dan in een pan duurt alleen wat langer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 23:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Oh maar das heel makkelijk hoor obain marie, maar dan in een pan duurt alleen wat langer  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 06:45
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | lekker en dit niet lezen he Frank  |
...neen doe ik zeker niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 06:55
|
|
|
|
|
het waait erg en het is koud...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 06:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Floshke is het ook beu hier...na 2 april dus echt effe niets meer... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 07:02
|
|
|
|
Aha, ik heb met bootcamp windows 7 en OS X in mijn Imac gehad. Werkte uitstekend, echter ben ik toch meer verknocht aan OS X, en ook wel Linux. Ik heb ooit in het verleden van een PC prive project van de zaak met Windows XP begonnen, nu al een paar jaar verknocht aan computers van Apple, en het ontdekken van verschillende distributie s van Linux, omdat ik dat gedoe met virussen enz zo zat ben. Volgende maand een Apple computer met G4 processor met OS X 10.5.8 werkend maken. Weet dat er geen ondersteuning meer te vinden is voor wat betreft flash players enz , maar als je je weg weet over het internet, dan kan je voorlopig nog vooruit met deze software.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 07:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | het waait erg en het is koud... |
Hier tegenover zijn ze aan het bouwen, komt allemaal isolatiemateriaal van het dak waaien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 07:21
|
|
|
|
"Superchristen"
Ik ben een superchristen voor Wie dat nog niet wisten Ik weet het altijd helemaal te maken Ik doe alles elke keer echt alleen maar voor de Heer Ik word ook niet besmet door aardse zaken
Ik ben altijd positief, ik heb heel de mensheid lief Behalve... oe, dat mag ik niet beweren In zaken van 't geloof doe ik steeds wat ik beloof U kunt dus nog wel heel wat van mij leren
Ik wil mijzelf niet prijzen, maar ik wil je er op wijzen: Dankzij mij komt heel de wereld nog eens goed Als Christen weet ik echt wel hoe het moet
Moet er iets worden gedaan, dan sta ik altijd vooraan Mijn inzet is met niets te vergelijken Bel je midden in de nacht met De grootste jammerklacht Dan kom ik... dan komt mijn vrouw wel naar je kijken
Ik geef zelfs tien procent van mijn allerlaatste cent: Ik stort of ik schrijf over of ik pin En als ik mij bemoei met een christen in de knoei Dan help ik hem daar graag weer verder in
Ik heb gewoon geen tijd voor trots en ijdelheid Dankzij mij komt heel de wereld nog eens goed Als christen weet ik echt wel hoe het moet
Ik ben blij dat ik niet ben als al die anderen Die maar kletsen en ze doen gewoon geen fluit Ze worden toch veroordeeld Maar ik ben pas een voorbeeld: Met mij kan God tenminste nog vooruit. Hoi
Ik heb het voor elkaar, ik ben christen van het jaar Dat vertelde ik pas in een interview Ik ben gewoon een kei, Jezus lijkt wel wat op mij
Moet je kijken wat ik allemaal niet doe: Kerkenraad, bejaarden helpen Fietsen voor het goede doel Collecteren, rommelmarkt, is dat niet een heleboel De jeugd erbij betrekken Gaan we samen fijn op kamp Als dat nog niet genoeg is Is er vast nog wel een ramp
Maar toen ging ik dood Ik weet niet goed hoe ik dat zeggen moet Ik stond daar voor Zijn aangezicht te stralen In het eeuwig licht
Gelukkig was ik en tevreden over Mijn gedrag beneden En ik dacht: Dat is fijn Als Hij op iemand trots kan zijn
Hij keek me aan en sprak: "Wat goed Dat jij perfect weet hoe het moet Je bent zo trots en supergroot Maar daarvoor juist ging Jezus dood Want liefde zingt een andere toon Misschien zit ik wel op jouw troon!" Hij is toen voor mij opgestaan En driemaal kraaide er een haan En driemaal kraaide er een haan En driemaal kraaide er een haan...
Rob Favier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 07:37
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Hier tegenover zijn ze aan het bouwen, komt allemaal isolatiemateriaal van het dak waaien  |
Oprapen dat isolatiemateriaal...en aan mij geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 08:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Oprapen dat isolatiemateriaal...en aan mij geven  |
Ze zijn me te snel af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE626
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 08:29
|
|
|
|
Ik weet nog niet zeker of ik mee ga. Miss. ga ik ergens anders heen, maar dat moet ik nog ff kijken..
Maar over jongere mannen gesproken. haha Geef je op :P hihi Ik wil dan ook wel wat te kijken hebben!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 08:32
|
|
|
|
Anna...bedankt voor dit gedicht... Kom dit tegen op de vroege zaterdagmorgen....
Raar...een betere dagopening heb ik niet nodig geloof ik!!!
Heel mooi...heel treffend...maar op een goed manier confronterend... Dank je wel!!!
(Het gedicht is inmiddels gekopieerd...al voorgelezen aan iemand en verstuurd via de mail...)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 23 maart 2013, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 08:39
|
|
|
|
Koud,veel wind, zon probeert doorte komen......tip van mij " stevige wandeling maken. En ik...........ik zoek de kachel op
|
|
| Naar boven |
|
|