| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 00:00
|
|
|
|
ik vind het onderwerp hilarisch en de recensenten overtreffen hun eigen redeneer kunst haha.
vooral het kattuks voor alleen ALIEN is heel erg grappig. volgens mij kan je in het Kattuks ook met die aliens babbelen.
Tja wat zullen wij dan zeggen van deze dingen ?
het is iig minder somber en morbide dan mijn onderwerpen , maar je kunt er verder ook weinig zinnigs over zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 00:18
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op donderdag 28 maart 2013, 21:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 06:52
|
|
|
|
|
Bert, je maakt je er nu vanaf met dat je alleen maar een stelling neerzette maar iedereen heeft ook gelezen hoe (cq op welke manier) jij Thomas ter verantwoording riep, dat ging allerminst netjes en was zoals gesteld "grof". In mijn ogen ga je zo niet met elkaar om. Dat je op het forum wat te incasseren kan krijgen, zoals je naar Jans toe zegt, is duidelijk, dat weet iedere deelnemer. Maar elkaar in diskrediet brengen of iemands geloof (in de kern) te betwisten is wat mij betreft grenzenloos en gaat mijlen te ver.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 07:13
|
|
|
|
Als ik deze vraag letterlijk antwoord, dan ben ik alleenstaand en vrijgezel. Ik heb geen vorige relaties die ik nog moet afsluiten. Daarmee komend tot dit onderwerp, heb ik nergens gelezen, heeft iemand soms wel eens de mogelijkheid gehad om een vorige relatie af te sluiten? Het kan gebeuren dat iemand dat niet heeft gehad. Ik ben hier weer terug gekomen op CM, nadat ik een hele lange tijd weg geweest ben, met de bedoeling om een mogelijke relatie met iemand te mogen opbouwen. Of dat daadwerkelijk gebeurd, hangt van mij zelf af, of ik daartoe stappen onderneem of niet. Verder kan ik alleen maar zeggen dat ook de mens ingewikkeld in elkaar zit, en dat sommige onderwerpen moeilijk te doorgronden zijn. Deze vraag echter, kan ook gesteld worden als je eenmaal een leuk contact hebt opgedaan hier op de website, omdat je elkaar toch ook aftast op de mogelijkheden van een mogelijke relatie met elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 07:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Bert, je maakt je er nu vanaf met dat je alleen maar een stelling neerzette maar iedereen heeft ook gelezen hoe (cq op welke manier) jij Thomas ter verantwoording riep, dat ging allerminst netjes en was zoals gesteld "grof". In mijn ogen ga je zo niet met elkaar om. Dat je op het forum wat te incasseren kan krijgen, zoals je naar Jans toe zegt, is duidelijk, dat weet iedere deelnemer. Maar elkaar in diskrediet brengen of iemands geloof (in de kern) te betwisten is wat mij betreft grenzenloos en gaat mijlen te ver. |
Wie is nu netjes tegen wie, eigenlijk kunnen wij er allemaal wel eens een potje van bakken. Als je niet uitkijkt, zit je zo in een debat van kemphanen, en zit je in een neuzel topic, van wie heeft er gelijk, en daar gaat het niet om. Eigenlijk zou je als basis één Bijbel moeten hanteren, in een onderwerp/topic en de zelfde druk.
Dat is eigenlijk het zelfde als Nederlands je moerstaal is, is het soms, of klinkt het soms waanzinnig interessant, om woorden te gebruiken, waar een ander geen kaas van heeft gegeten. Wat uiteindelijk weer een andere discussie, tot stand kan brengen, en daar gaat het ook weer niet om.
Door de grote verscheidenheid aan verschillende Bijbels, die je al wereld wijd in Nederland kent, door de verschillende belevingen, krijg je al snel onenigheid. Dus op één lijn zitten kunnen wij gerust vergeten, maar de basis, blijft gerust de zelfde, ook al zouden wij soms best wel eens, het anders willen horen .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 08:00
|
|
|
|
Als ik zo lees word er erg ingegaan op de theorie, en hoe men de bijbel met alle geboden moet begrijpen naar de waarden en normen van nu. Zou het niet veel meer interessant kunnen zijn hoe we leven naar al die geboden, en hoe we dat toepassen in het dagelijkse leven? Het steeds meer dieper ingaan op deze onderwerpen levert dus reacties/ruzies op die het onderwerp niet meer dienen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 08:05
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wie is nu netjes tegen wie, eigenlijk kunnen wij er allemaal wel eens een potje van bakken. Als je niet uitkijkt, zit je zo in een debat van kemphanen, en zit je in een neuzel topic, van wie heeft er gelijk, en daar gaat het niet om.Eigenlijk zou je als basis één Bijbel moeten hanteren, in een onderwerp/topic en de zelfde druk.
Dat is eigenlijk het zelfde als Nederlands je moerstaal is, is het soms, of klinkt het soms waanzinnig interessant, om woorden te gebruiken, waar een ander geen kaas van heeft gegeten. Wat uiteindelijk weer een andere discussie, tot stand kan brengen, en daar gaat het ook weer niet om.
Door de grote verscheidenheid aan verschillende Bijbels, die je al wereld wijd in Nederland kent, door de verschillende belevingen, krijg je al snel onenigheid. Dus op één lijn zitten kunnen wij gerust vergeten, maar de basis, blijft gerust de zelfde, ook al zouden wij soms best wel eens, het anders willen horen . |
Inderdaad, dat is ook niet de issue. Lees nog maar es goed waar het begon.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 maart 2013, 08:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 08:19
|
|
|
|
Ik ben in 2004 gedoopt, als volwassen, omdat ik na het lezen van de bijbel ervan overtuigt was om mij juist te laten dopen. Of dat ingegeven was door God, weet ik niet, maar ik heb wel alles doorgezet, en het uiteindelijke doel bereikt. Tevens heb ik op weg naar dat doel, een collega er naar gevraagd, omdat hij als dienaar van de kerk, er veel van af wist. Op deze manier ben ik bij de Nieuw Apostolische kerk gekomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 08:24
|
|
|
|
Wat was het gisteren heerlijk om erin te lopen.
Nu zonnetje, frisjes en het is droog..........!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 10:28
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Wat was het gisteren heerlijk om erin te lopen.
Nu zonnetje, frisjes en het is droog..........! |
Yeah!!! De zon doet super goed zijn best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 10:55
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik vraag me eigen af of je eigenlijk wel weet, waar het over gaat, en lukrake reactie, zonder inhoud. Waar reageer je eigenlijk op, inhoudelijk gezien, uit je antwoord kan ik niets opmaken. |
Volgens mij is mijn antwoord duidelijk dat ik door hem het spoor volledig bijster raak en als ik dat vind mag ik dat zeggen en nee is idd niet inhoudelijk omdat ik het bijster ben ja!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 11:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Het eerste gebod staat niet vast aan het tweede, maar in liefde gelijk |
Ben ik niet met je eens! God staat boven alles ook in liefde!! Daarna komt het tweede gebod! Trouwens als je zelf de rest van je antwoorden bekijk zeg je toch hetzelfde als ik
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 25 maart 2013, 11:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 11:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ben ik niet met je eens! God staat boven alles ook in liefde!! Daarna komt het tweede gebod! Trouwens als je zelf de rest van je antwoorden bekijk zeg je toch hetzelfde als ik  |
yep, daarna komt het 2e gebod en is aan het eerste gelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 11:54
|
|
|
|
Hoop met je mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 11:55
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | als de haantjes, erika.............  |
Ow uhhhhhh tja dat krijg je als je zelf een kippie bent dan denk je niet in haantjes gedrag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 11:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou dan, hebben jullie elkaar toch gevonden en nog wel bij de frituurpan ook  |
gevonden bij de frituurpan??? ik nie hoor die kerels frituren veel ikke nie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:00
|
|
|
|
Zojuist de liefde van Berend Jan en Joop in de kliko moeten gooien Hij wilde echt niet langer blijven
(al heeft tie het wel heel goed gedaan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zojuist de liefde van Berend Jan en Joop in de kliko moeten gooien Hij wilde echt niet langer blijven
(al heeft tie het wel heel goed gedaan)  |
Liefde in de kliko gooien? Das nou jammer! Ik was bezig met sparen.....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 25 maart 2013, 12:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zojuist de liefde van Berend Jan en Joop in de kliko moeten gooien Hij wilde echt niet langer blijven
(al heeft tie het wel heel goed gedaan)  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:25
|
|
|
|
prachtig gezicht van morgen op Lauwersoog , dat kruiend ijs , zonnetje er bij , maar wel een poeste wind hoor . heerlijk die dikke golven , verder weinig bootjes te zien nog , volgende week gaat het zomerseizoen weer beginnen . hoop op een mooie zomer , ook voor bootjeliefhebbers .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:33
|
|
|
|
Wat een heerlijk voorjaarsweer!!! Genieten geblazen 
En super, Trijnie....lekker uitwaaien op Lauwersoog!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 25 maart 2013, 12:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:36
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | prachtig gezicht van morgen op Lauwersoog , dat kruiend ijs , zonnetje er bij , maar wel een poeste wind hoor . heerlijk die dikke golven , verder weinig bootjes te zien nog , volgende week gaat het zomerseizoen weer beginnen . hoop op een mooie zomer , ook voor bootjeliefhebbers .  |
Haha...wat leuk Trijnie....ik las over een POESTE wind... Even dacht ik dat je een tikfout had gemaakt, maar Google vertelde me dat het dialect was.... Leuk...om te lezen...en weer wat geleerd!!!
(Ineke die het maar koud vind in Zeeland...mager...heel mager zonnetje...erg koud en vanmorgen nog autoruiten staan krabben)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 25 maart 2013, 12:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:39
|
|
|
|
Ohoh, helemaal bruin en verschrompelt, Erika?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:46
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ohoh, helemaal bruin en verschrompelt, Erika?  |
Dank voor je toelichting..Steen...ik weet nu waar het over gaat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 13:24
|
|
|
|
Als ik veel reacties hier lees, dan krijg ik een gevoel van: Hoe belangrijk is het eigenlijk wat de Bijbel zegt? Gaat het daar hier echt over, of is het meer een van bovenaf rondroepen wat een ander verkeerd ziet, en waar kan ik afgeven op het leven en zienswijze van een ander?
Ik heb nog wel even genoeg aan mijn eigen leven. Als ik kijk naar de practijk van het leven, dan kan ik er vaak geen touw aan vast knopen wat de Heere God nu aan het doen is, en wat Hij wil van mij. Dan heb ik vaak mijn gedachten, invulling van hoe het gaan zal, zet ik mijn energie in om die richting op te gaan, en vervolgens loopt het weer zo vast als wat. En dan is het nu de tijd voor Pasen. De tijd, waarin ook teruggekeken wordt naar het Lijden van Gods Zoon. En Hij wist wat Hem boven het hooft hing, Hij wist waar Hij aan begon. En toch, Hij, die zich gewillig had beschikbaar gesteld, bad, of, als het mogelijk was, deze drinkbeker aan Hem voorbij mocht gaan. Maar daarboven kwam, NIET MIJN WIL, MAAR UW WIL GESCHIEDE. Wat is het dan mooi, om zondag in Zijn huis te zijn, en te zien hoe veel verschillende uitterlijkheden in Zijn huis aanwezig zijn, ieder op zijn eigen manier, ieder met zijn eigen denken, en toch, één als gemeente. Dan kunnen we misschien afgeven op de "zware", vinden dat anderen het weer te makkelijk opvatten, en weer anderen ... Maar hoe staan we er zelf in, hoe ga IK er mee om. Wie is God voor mij, ook in het dagelijks leven? En dat is niet altijd even makkelijk om te beantwoorden, maar ontneemt me wel de behoefte om afkeurend te kijken naar mijn medemens. Het is en blijft een levensvraag: Wat wilt GIJ dat IK doen zal? En in dit weekend weer zoveel gekregen om van te genieten. Gekregen, uit Zijn milde hand. Getuigen geweest van een beleidenis, een doop, van een echtpaar, helemaal uit Irak, om in een klein dorpje, in een dorpskerk, opgevangen te worden, getrokken door de liefde van gemeenteleden om zich af te vragen, waarom zijn deze mensen nu zo anders, wat is hun drijfveer om zo te doen, wat hebben zij wat ik niet heb? Met tot gevolg, een verlangen om bij die gemeente te horen, om te beleiden dat die Jezus ook voor hen wilde komen.
God werkt nog steeds, ondanks zoveel tegenwerken door mensen, en ondanks zoveel waarin een mens er een zooitje van maakt, ook binnen de kerk. Toch is het heerlijk, dat God God is, en wij als mensen mogen leven met Hem, uit Hem, door Hem. Ondanks alle verschillen in denken, in beleven. Niet in een knuffelen van een theoloog, niet in het zoeken naar een eigen evangelie, maar alleen omdat Hij het doet, en heeft gedaan. En vandaaruit de liefde ervaren en lief krijgen van God, en daarmee je naaste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 13:28
|
|
|
|
| PATRICK330 schreef: | Als ik zo lees word er erg ingegaan op de theorie, en hoe men de bijbel met alle geboden moet begrijpen naar de waarden en normen van nu. Zou het niet veel meer interessant kunnen zijn hoe we leven naar al die geboden, en hoe we dat toepassen in het dagelijkse leven? Het steeds meer dieper ingaan op deze onderwerpen levert dus reacties/ruzies op die het onderwerp niet meer dienen. |
Precies, er is nog een topic op forum, die eigenlijk nergens over gaat, maar ook weer wel, bakkeleien , in het heden en verleden zijn er al heel wat topic,s om zeeg geholpen door onderling gebakkelei. Eigenlijk, zou men, een onderlinge afspraak moeten maken, om bij ruzie daar verder te gaan.
Dat is bijna het zelfde, tussen oude testament en het nieuwe testament, naar het oude gaan om te kijken hoe het ongeveer moest. Dan naar het nieuwe testament, hoe wij mogen leven, in liefde naast elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 13:40
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, er is nog een topic op forum, die eigenlijk nergens over gaat, maar ook weer wel, bakkeleien , in het heden en verleden zijn er al heel wat topic,s om zeeg geholpen door onderling gebakkelei. Eigenlijk, zou men, een onderlinge afspraak moeten maken, om bij ruzie daar verder te gaan.
Dat is bijna het zelfde, tussen oude testament en het nieuwe testament, naar het oude gaan om te kijken hoe het ongeveer moest. Dan naar het nieuwe testament, hoe wij mogen leven, in liefde naast elkaar. |
Ik vind dat je volkomen voorbij gaat aan waar het begon. Er is geen sprake van gebakkelei of strijden om het gelijk. Er speelt wel een in twijfel trekken van iemands persoonlijke geloof en dat is ten eerste triest en ten tweede: hoe kun je nog een waardevolle en opbouwende discussie houden als je de ander niet serieus neemt in de familie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 14:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik vind dat je volkomen voorbij gaat aan waar het begon. Er is geen sprake van gebakkelei of strijden om het gelijk. Er speelt wel een in twijfel trekken van iemands persoonlijke geloof en dat is ten eerste triest en ten tweede: hoe kun je nog een waardevolle en opbouwende discussie houden als je de ander niet serieus neemt in de familie? |
Oh maar dat deed ik ook hoor, ik reageerde op iemand anders en ging weer verder met het geen ik begon. Volgens mij zijn wij allemaal groot nu, en ging het weer redelijk verzanden, en ging de aanval op één persoon gericht. En dat de ander best wel het meest mondige is, van de hele site, om zich zelve, te verdedigen, en het waarschijnlijk niet meer nodig acht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 14:16
|
|
|
|
Het streven naar waarheid en schoonheid is een activiteit waarbij we in ons hele leven kind mogen blijven.
-Einstein-
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|