| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 19:09
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Doorzichtig hoor, maar een kip wordt nooit een haan. Gelukkig maar.
Thomas, lust ook wel een lekkere kip, vanavond met een sausje, rostirondjes en goed gevulde sla. |
Ik was het tenminste niet van plan al kan tegenwoordig veel maar goed we gaan wel heeeeeeeel erg off topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 19:37
|
|
|
|
Het lijkt me verstandig om "rust" te houden en te kijken waarom dingen lopen zoals ze lopen.
Vaak komt er angst bij kijken. Angst dat "het" niet meer in orde komt. Terwijl deze angst vaak de relatie bederft.
Laten ze het eerst voor zichzelf in orde maken. Door fouten toe te geven bijvoorbeeld. Vaak is de relatie met God ook verstoord. Breng die eerst weer op orde. Vanuit de rust kunnen er dan weer mooie dingen ontstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERKEN620
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 20:19
|
|
|
|
Heren,
Bedankt voor jullie antwoorden, hij en ik hadden er zeker wat aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 20:40
|
|
|
|
Proberen te regelen....om een midweek weg te gaan ..met de kinderen.. Lijkt me geweldig....
Maar dat wil nog niet zo lukken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 21:30
|
|
|
|
| PATRICK330 schreef: | Als ik dit zo lees allemaal, zoals ik al zei vanmorgen, en dat er daarbij nog ruzie s voorkomen, dat is niet goed. Wat ik bedoel is dit, open een topic en leg uit hoe je bijv de tien geboden vandaag in de huidige tijd toepast. Zijn er vandaag nog situatie s geweest waar je de tien geboden hebt kunnen toepassen, en zo ja, hoe heb je dat gedaan. Aan deze discussie ga ik verder niet meedoen, zeker niet als er ruzie van gaat komen met andere leden, dat doet de website ook niet goed, en heeft zeker een negatief beeld naar de nieuwkomer op deze site. Wat mij betreft doet de redactie deze discussie sluiten. |
Er zijn tal van meningsverschillen, en dat mag, anders zou er geen discussie zijn, en ruzie mag men onderling uitvechten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 21:40
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | De reden waarom het volgens mij steeds ``fout`` gaat op de topics, is dat er vaak iemand is, die met de Bijbel in de hand meent het zwaard te moeten hanteren en een ieder die niet op dezelfde wijze gelooft, meent te moeten veroordelen: met woorden als: dan ga je verloren, dan wacht jou de hel, je hebt een eigen theologie, een eigen evangelie. Als je blijft denken dat jouw manier van geloven de enige echte manier is, is er geen discussie meer mogelijk en al helemaal niet als alle andere manieren van geloven dan veroordeeld worden. En terecht reageert men daar vaak op op dit forum. En ik zal dat ook blijven doen.
Afgelopen vrijdag schreef ik dit al en probeerde ik het verschil aan te geven waar de meningsverschillen kunnen ontstaan: ``Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.``
Ik vind het prima als iemand de bijbel letterlijk wil lezen en daarnaar probeert te leven. Wel wil ik dan ook de ruimte hebben om te leven naar de Bijbel zoals ik denk dat de bedoeling is. We zijn toch allemaal op zoek naar de waarheid en naar God en hebben toch allemaal de intentie om te leven zoals God het van ons vraagt. |
In grote lijnen ben ik het met je eens, behalve wat vroeger niet eens bespreekbaar was, waarom is dat in ene automatisch niet goed? Waarom dan wel aan alles automatisch maar als goed aannemen, ik weet dat in bepaalde onderwerpen verzachtende omstandigheden zijn. Er zijn overal voor en tegenstanders in, zijn dan alleen nog de voorstanders van belang, en hebben tegenstanders geen recht van spreken meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 23:12
|
|
|
|
Huil maar mijn kind huil maar als een Vader zal ik voor jou zijn Huil maar mijn kind
Wees niet bang ja zo is het goed bittere tranen in overvloed Huil maar, mijn kind huil maar
Morgen zal het anders zijn weg zal de pijn zijn nieuwe leven zal in jou zijn
(HB) Ik merk in mijn eigen leven Dat ik nu mensen tegen komt Met hun diepe verdriet Dat ik ook echt voor hun kan zijn Ik mag hun troosten. En bidden voor deze personen. Deze gedicht heb ik gemaakt voor iemand Met een diepe pijn. Het heeft mij zo geraakt!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op dinsdag 26 maart 2013, 08:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 00:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik was het tenminste niet van plan al kan tegenwoordig veel maar goed we gaan wel heeeeeeeel erg off topic  |
Hmm ...wat zal ik hierop zeggen of zwijgen...
Weet als geen ander dat de liefde van een man door de maag gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 06:54
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hmm ...wat zal ik hierop zeggen of zwijgen...
Weet als geen ander dat de liefde van een man door de maag gaat |
Zwijgen is goud.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 08:12
|
|
|
|
De zon die op komt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 08:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6) joannie702, 49 jaar, regio 0318 ( 2 hondjes) petra373, 47 jaar, regio 0314, lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond Erika129, 38 jaar regio 0318 Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546 trijnie671, 51 jaar, regio 0594 esther999, 38 jaar, regio 0172 Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342 zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen) kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 34 jaar carry445, 34 jaar, regio 0512
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud) berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?) marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov) pieter619, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) joop430, 46 jaar, regio 0598 mar907, 49 jaar, regio 0596 willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar) gerrit084, 54 jaar, regio 071 jona007, 21 jaar, regio 0596 Onbekende gast van Lies , ??? jaar, regio ???
BBQ wordt meegenomen door; - anna 415 - willem618 - pieter619 -
briketten worden meegenomen door; - anna415 (houtskool ook goed?) - -
bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door; - - -
En up maar weer  | [/quote]
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op woensdag 3 april 2013, 14:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 08:14
|
|
|
|
| JANE866 schreef: | Wie opgroeit met kritiek, leert veroordelen. Wie opgroeit met vijandigheid, leert vechten. Wie opgroeit met spot, leert in zijn schulp te kruipen. Wie opgroeit met schande, leert zich schuldig te voelen. Wie opgroeit met verdraagzaamheid, leert geduld. Wie opgroeit met aanmoediging, leert vrijmoedigheid. Wie opgroeit met lof, leert te waarderen. Wie opgroeit met eerlijkheid, leert rechtvaardigheid. Wie opgroeit met geborgenheid, leert vertrouwen. Wie opgroeit met goedkeuring, leert van zichzelf te houden. Wie opgroeit met acceptatie en vriendschap, leert liefde te vinden in de wereld. (Dorothy Law Nolte) |
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 08:15
|
|
|
|
Mooi neer gezet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 08:17
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Proberen te regelen....om een midweek weg te gaan ..met de kinderen.. Lijkt me geweldig....
Maar dat wil nog niet zo lukken.... |
Wat een leuk idee, zeeland
Succes ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:14
|
|
|
|
De komende dagen ben ik druk met taarten, koekjes en cakes bakken voor de High Tea op mijn verjaardag vanvolgende week...ik zal af en toe verslag doen van de resultaten ...de scones en brownies zijn iig al goed gelukt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:16
|
|
|
|
Dan moeten we daar maar naar uitkijken....het zonnetje doet intussen goed z'n best, achter de ramen is hetal lekker warm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:19
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Van welke kerk??
Die vraag krijg ik nog wel eens te horen. Dan antwoord ik: Ik ben Hervormd geboren. Maar ja, wat geef je daarmee aan? Met Hervormd kun je alle kanten opgaan! En dus vul ik aan: Rechtzinnig daarenboven, dat is een vrij zinnige manier van geloven.
Maar toen ik nog jong was, is mij geleerd: Een goed woord voor Hervormd is Gereformeerd. Dus behoor ik ook tot de Gereformeerde kerk: En doe Gereformeerd gemeentewerk. En de kerk is oud! Dat is zonder meer, dus ben ik eigenlijk ook Oudgereformeerd.
Ik ben Christelijk, zo is me geleerd: dus ben ik ook Christelijk Gereformeerd. Ik kan ook zeggen, dat kan er mee door, dat ik tot een Christengemeente behoor. Christus bevrijdde mij, tot liefde en tot hoop. Dus vast en zeker, Vrijgemaakt ben ik ook.
Omdat men in mijn kerk aan dopen doet, past Baptistengemeente mij ook goed. In mijn kerk komt jaarlijks het Pinksterfeest voor, zo is het dat ik ook tot de Pinkstergemeente behoor. En omdat het steeds om het Evangelie gaat, kan Evangelische Gemeente ook geen kwaad. Ik vaar op het bijbels , apostolisch gezag, dat is de reden dat ik me Apostolisch noemen mag. Tenslotte is dit alles slechts een klein publiek, echter de kerk is algemeen, dus ben ik ook nog Katholiek.
Nu weet je bij welke kerk ik hoor, of komt je mijn antwoord je wat verwarrend voor? Je hebt gelijk, die namen, wat een gedoe! Daarom wens ik je van harte toe, dat op de vraag: Waar hoor jij bij? Van wie bent u? Het antwoord zij: Van Christus ben ik straks en.......nu! |
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:28
|
|
|
|
Deze week is het 'stille week' en ik vraag me af hoe jullie deze week beleven. Ikzelf probeer in mijn stille tijd me te concentreren op het Paasverhaal en stil te staan bij wat Jezus' offer voor mij betekent maar merk dat ik het moeilijk vind om dat echt goed te begrijpen. Het is zo groot allemaal. Misschien kunnen we met elkaar delen wat we in deze week doen om 'stille week' te "vieren".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:32
|
|
|
|
|
Een roodborstje in de tuin...hij zat op de schutting....zijn rode borstje naar mij gericht...en ik moest huilen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:38
|
|
|
|
Het is ook GROOT....
Soms ook voor mij...dan zeg ik het maar... ""God...het is zo groot...ik kan er niet bij""
Heer maak mij Uw wegen...door Uw Woord...en Geest bekend...
De ""stille week""wordt door alle beslommeringen van het leven..zo vaak verstoord....maar ook daar weet God vanaf...
Het is te weinig ""stil""maar ik probeer het...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:40
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | De komende dagen ben ik druk met taarten, koekjes en cakes bakken voor de High Tea op mijn verjaardag vanvolgende week...ik zal af en toe verslag doen van de resultaten ...de scones en brownies zijn iig al goed gelukt! |
Hoor ik daar brownies?????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:46
|
|
|
|
|
Ik ben 2 keer gedoopt, de eerste keer als babytje door mijn ouders en de tweede keer 3 jar geleden. En met beiden ben ik heel blij. Dat mijn ouders mij naar God hebben gebracht om kind van zijn verbond te zijn enlater als antwoord op mijn bekering. In Joh. 19 wordt gesproken over 2 dopen, de doop van Johannes en de doop in de naam van Jezus. Hier werden de mensen ook 2 keer gedoopt maar met een verschillende doop. In de Joodse traditie wordt wel vaker gedoopt als teken van reiniging wanneer men een nieuwe periode ingaat. Voor mij was mijn 2e doop dus ook geen 'overdopen' maar een 2e doop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Hoor ik daar brownies????????????? |
ja...dat hoor je goed .wil je het recept?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 10:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Een roodborstje in de tuin...hij zat op de schutting....zijn rode borstje naar mij gericht...en ik moest huilen.... |
Zo'n roodborstje... verrassing, schoonheid, puur, onwetend, vrij... ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 10:35
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | ja...dat hoor je goed .wil je het recept? |
Lief hoor...maar ik heb het.... Het was meer bedoeld...om te laten blijken...
HOE VRESELIJK LEKKER IK ZE VIND!!!!!
We hebben Engelse vrienden...als die kwamen maakte ik ze... Daarna...ook als ze NIET kwamen...zo lekker was het.... Momenteel probeer ik een beetje(!!!???) al deze lekkernijen te vermijden... Vandaar... Maar het blijft watertanden als ik er aan denk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 10:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Zo'n roodborstje... verrassing, schoonheid, puur, onwetend, vrij... ? |
Misschien wel juist daarom.... Het riep even 3 herinneringen op....en dat kan....mij even laten huilen... Maar kan WEL...een mooi moment van de dag zijn...(of worden)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 26 maart 2013, 10:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 10:53
|
|
|
|
``Werp al uw bekommernissen op Hem``
Wie kan me begrijpen Of wie me verstaan Wie kan het voelen Wat ik moet doorstaan
Ik zou willen vluchten Maar waar moet ik heen Zovelen rondom me En toch… zo alleen!
Al is er de stilte Toch hoor ik een stem En mag ik geloven Die is van ``Hem`
Waarom toch die twijfel? Vergeet ik Gods Woord Voordat ik sprak… Heeft Hij reeds gehoord!
En ik kreeg een antwoord Zijn Stem die me zei Werp alles wat zwaar is En neerdrukt op Mij!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 12:56
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | ``Werp al uw bekommernissen op Hem``
Wie kan me begrijpen Of wie me verstaan Wie kan het voelen Wat ik moet doorstaan
Ik zou willen vluchten Maar waar moet ik heen Zovelen rondom me En toch… zo alleen!
Al is er de stilte Toch hoor ik een stem En mag ik geloven Die is van ``Hem`
Waarom toch die twijfel? Vergeet ik Gods Woord Voordat ik sprak… Heeft Hij reeds gehoord!
En ik kreeg een antwoord Zijn Stem die me zei Werp alles wat zwaar is En neerdrukt op Mij!!! |
Zo mooi en zo waar, helaas vergeten we wel vaak om alles bij Hem neer te leggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 13:18
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | prachtig gezicht van morgen op Lauwersoog , dat kruiend ijs , zonnetje er bij , maar wel een poeste wind hoor . heerlijk die dikke golven , verder weinig bootjes te zien nog , volgende week gaat het zomerseizoen weer beginnen . hoop op een mooie zomer , ook voor bootjeliefhebbers .  |
Hebbie nu de golven ook al gepoetst?? Wordt steeds gekker met jou
Maar geloof direct dat dat een heel mooi gezicht is zag het zelfs hier aan de waterkanten ijsschotsjes op elkaar das wel heel bijzonder
Maarre de zon is heerlijk mag de wind nog effe weg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 14:27